methadon / oxycodon

shoreline oxy

Experimenterende gebruiker
ja jongens daar ben ik weer.

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)

Chill

Newbie
Ik nam beide maar nooit op Elkhart... ik zou het niet weten wat het doet kan je het niet Narragansett waar je je methadone health. BTW ik werd clean door cold turkey... ik was dat geploeter zo beu dagelijks die methadone nodig of je weer slecht voelen altijd zorgen...

De Zandman

DF-koning
Methadon werkt veeeeel langer, dan oxcycodon.
1 x innemen per dag is voldoende. (Werking is 24 tot 48 uur)
Methadon geeft geen echte roes itt oxcycodon.
Het neemt ontwennings
verschijnselen weg, en het is een goede pijnstiller.
Ontwenning van Methadon is fucking zwaar. Duurt ook langer, dan van oxcycodon.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

ff een vraagje.

ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon.

alvast bedankt.

(ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks)

Ik gebruik oxy voor pijnstilling , en soms (zelden) wissel ik het af met methadon. Heb nergens last van als ik switch (hoewel ik dan ipv 30-50mg oxy langwerkend verspreid op de dag, of 70-90mg methadon nodig heb om de pijn te stillen) Methadon is wat (een stuk) zwakker maar werkt langer.

Ik weet niet of dat ook voor suboxone ook zo is maar het zijn allen opiaten check de halfwaardetijd en je kan het zelf uitvogelen. Gebruik al jaren oxy / fentanyl / methadon zelden/ heb er lang genoeg ervaring mee..

Hoop dat je er wat aan hebt!

shoreline oxy

Methadon werkt veeeeel langer, dan oxcycodon.
1 x innemen per dag is voldoende. (Werking is 24 tot 48 uur)
Methadon geeft geen echte roes itt oxcycodon.
Het neemt ontwennings
verschijnselen weg, en het is een goede pijnstiller.
Ontwenning van Methadon is fucking zwaar. Duurt ook langer, dan van oxcycodon.
heb de meta genomen, nergens last van gelukkig. hoop zsm weer op de bupe te gaan, vooral door de duur van ontwenning. komt over niet al te lang een buprenorfine prik uit die een maand (!!) werkt. ideaal voor afbouwen

KOOPMJ01

Newbie

ff een vraagje.

alvast bedankt.

Je kan gewoon je methadon nemen. Er volgt geen ontwenning als je nog opiaten in je bloed hebt in tegenstelling tot suboxzone(=buprenorfine).

De Zandman

DF-koning
Aan buprenorfine is expres een weinig naltrexon toegevoegd.
Dit om misbruik door het te gaan spuiten, te voorkomen.

L

Lid 152662

Gast
Ik ben van 60mg meet (recentelijk) naar 25 gegaan, heb altijd maar het idee dat ik er af moet gebruik het al 20 jaar, ja ook wel eens meer geslikt en bij gebruikt, maar elke morgen die pilletjes, dan denk ik "nu nog steeds?"ik wil naar 20 toe en dan komen de emoties weer op je af vliegen, voel me ook snel geirriteerd, ik schreeuw, smijt met deuren, maar ik zal die 20mg halen, en dan weer 5 er af zien hoe ver ik kom, want niemand wil een slaaf van pillen zijn toch? Zo denkik er over, ik ken ook mensen die zegegen, die pil 's morgens wat maakt mij dat nou uit" ik hoop nog steeds er af te komen, ook al; duurt het nog 2 of 3 jaar

Laatst bewerkt door een moderator:

Paranoize.

Badass junkie
Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
Alles. Methadon werkt inderdaad veel langer maar van oxy kun je je euforisch en high voelen. En bij methadon krijg je geen opiatenhigh, meer een benzo feeling die heel lang aanhoudt. Met een goeie pijnstilling erbij ofc

L

Lid 152662

Gast
Btw mijn verzekering betaal gewoon subuxone als ik zou willen heb ik z egevraagd, waarom kunnen zoveel mensenhet niet meer betalen? En ik moet wel eerst half dood zijn wil ik oxycontin krijgen, dus zo gemakkelijk gaat dat helemaal niet.

L

Lid 152662

Gast
Over benzo's gesproken, ik heb laatst nog een doos Flunitrazepam (Rohypnol) op de kop weten te tikken, moest wel *modknip* geen prijzen noemen, denk hierom!*modknip* aftikken maar man wat wordt je daar leip van, ga het ze weer eens vragen of ze nog een doosje over hebben, de houdbaarheidsdatum zei iets in de 2022, ik kanhet niet afleren

L

Lid 152662

Gast
Wat is dan oxycontin, ik heb mensen ze zien chasen op folie, dat waren 90mg pillen, zou ik wel eens willen proberen voor een dagje

L

Lid 152247

Gast
Een pijnstiller.
Een hele beruchte!
Je hebt het gevoel dat je de hele wereld aankan, je bent supersociaal en liefdevoller naar anderen zoals MDMA

Je hebt lekker veel energie, zelfs stofzuigen word een feestje

En ergens voel je je ook helemaal mellow, alle spanning en stress is weg , komt allemaal weer goed.

Dus je kan het ook nog even sturen..chillen op de bank..ouwehoeren met vrienden..energie verbruiken...en geen kater.

Topspel he?

Nou nee!!!
Na een paar dagen heb je al tolerantie en moet je verdubbelen, weer een periode lager gaat de frequentie omhoog.

Na een tijdje kan je niet meer en hoger nemen er is een plafond..en dan toont oxy de duivel haar ware gezicht: dat euforisch gevoel ga je steeds minder ervaren maar als je acuut stopt zal.je de 1e niet zijn die bezig is met de optie suïcide..
Ook als je gaat afbouwen.. in Amerika is het een hele plaag.

Ik heb een top vier uit ervaringen wat the hell is met afkicken
1 heroïne/methadon
2 opiaten(zoals oxycodon)
3 benzo's in zulk extreem gebruik(20 pillen per dag tien jaar lang) velen hebben zelfmoord gepleegd omdat de afkick te zwaar was daarom.de Ashton Manuel. Omrekenen naar diazepam en 1 tot max 5 mg per week eraf..

3MMC is the nieuwe hype, en je hoort ze bijna allemaal dat ze direct verslaafd zijn voor korte duur
(Dit zeg ik wat provocerend.want het punt bij verslaving is dat je slaaf bent van je eigen craving)
Dit is met oxy ook zo! Alles word leuker, tv kijken, boodschappen, chillen. Trainen.

Zou het niet doen

Paranoize.

Badass junkie
Wat is dan oxycontin, ik heb mensen ze zien chasen op folie, dat waren 90mg pillen, zou ik wel eens willen proberen voor een dagje
Soortvan chemische variant van heroine word het genoemd. Daarom dat mensen het roken/snuiven maar dat is helemaal leip joh. Weet niet of die bindmiddelen heel slecht zijn voor je als je dat doet maar dat is ook gewoon keihard een opiaatverslaving uitlokken :tearsofjoy: Moet je niet willen! Net als een benzo verslaving... Dus oppassen geblazen!

Paranoize.

Badass junkie
Een pijnstiller.
Een hele beruchte!
Je hebt het gevoel dat je de hele wereld aankan, je bent supersociaal en liefdevoller naar anderen zoals MDMA

Je hebt lekker veel energie, zelfs stofzuigen word een feestje

En ergens voel je je ook helemaal mellow, alle spanning en stress is weg , komt allemaal weer goed.

Dus je kan het ook nog even sturen..chillen op de bank..ouwehoeren met vrienden..energie verbruiken...en geen kater.

Topspel he?

Nou nee!!!
Na een paar dagen heb je al tolerantie en moet je verdubbelen, weer een periode lager gaat de frequentie omhoog.

Na een tijdje kan je niet meer en hoger nemen er is een plafond..en dan toont oxy de duivel haar ware gezicht: dat euforisch gevoel ga je steeds minder ervaren maar als je acuut stopt zal.je de 1e niet zijn die bezig is met de optie suïcide..
Ook als je gaat afbouwen.. in Amerika is het een hele plaag.

Ik heb een top vier uit ervaringen wat the hell is met afkicken
1 heroïne/methadon
2 opiaten(zoals oxycodon)
3 benzo's in zulk extreem gebruik(20 pillen per dag tien jaar lang) velen hebben zelfmoord gepleegd omdat de afkick te zwaar was daarom.de Ashton Manuel. Omrekenen naar diazepam en 1 tot max 5 mg per week eraf..

3MMC is the nieuwe hype, en je hoort ze bijna allemaal dat ze direct verslaafd zijn voor korte duur
(Dit zeg ik wat provocerend.want het punt bij verslaving is dat je slaaf bent van je eigen craving)
Dit is met oxy ook zo! Alles word leuker, tv kijken, boodschappen, chillen. Trainen.

Zou het niet doen
Waardeer je bericht. Klopt helemaal en ook luid en duidelijk maar wat je zegt is wel een klein beetje misleidend. Heroine, fentanyl, methadon, oxycodon, morfine etc zijn allemaal opiaten same fucking thing. Zelfs codeïne wat die jongelui in Amerika drinken in hoestsiroop doodt mensen!

shoreline oxy

Oxcycodon is de oxcy met vertraagde afgifte van morfine
Oxcycontin is de oxcy met snelle afgifte.
Dat is het verschil.
helaas onwaar,

Oxycodon HCl (OxyNorm, ShorTec merkversies) = snelle afgifte, kortwerkend 'grondstof'
Oxycodon HCl MVA 'retard' = langzaam, langwerkend
OxyContin / OxyNeo / LongTec = merkvariant oxycodon, langzame afgifte

er is ook nog verschil met langwerkende, je hebt CR en ER, Controlled Release kan je fijnstampen waardoor het alsnog snelle afgifte wordt en Extended Release hebben ze het gemengd ofzo waardoor het na fijnstampen alsnog langwerkend blijft, in elk geval niet het zelfde / zelfde high als normaal kortwerkend

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Over benzo's gesproken, ik heb laatst nog een doos Flunitrazepam (Rohypnol) op de kop weten te tikken, moest wel 70 eu aftikken maar man wat wordt je daar leip van, ga het ze weer eens vragen of ze nog een doosje over hebben, de houdbaarheidsdatum zei iets in de 2022, ik kanhet niet afleren
Bij menig vendor is het ook te koop, ik heb t gehaald ook diverse benzo , 20 van alles ( goedkoper 50%dan 10):... en is vrij sterk en werkzaam , niet getest, dus je zou 1 kunnen laten testen gratis.

Paranoize.

Badass junkie

ff een vraagje.

alvast bedankt.

Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmee

АЛ-90

Belezen gebruiker
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in. Dit gebeurd wanneer je suboxone inneemt omdat suboxone een combi is van buprenorfine en nalaxon, door de naloxon ga je de ontwenning in! Je kunt elke opiaat gewoon combineren alleen het effect word dan een stuk sterker met een hoop sterkere bijwerkingen. Ik nam wel eens oxycodon samen met codeine om het effect te versterken maar kwam wel een paar keer in een comateuze toestand zoals je knikkerbolt op smack. Daarom is het ook de bedoeling dat je methadon pas inneemt wanneer de meeste dope uit je systeem is! Om bijwerkingen zoals ademhalingstilstand of beroerte te voorkomen. Maar met een beetje oxy in je lichaam kan je gewoon direct over op methadon hoor. Die techniek is meer voor dopeverslaafden die bijv een gram smack perdag gebruiken, denk dat jij niet eens 500mg oxycodon per dag gebruikt? Anyway succes drmee

Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in.

Dit is niet waar. Buprenorfine heeft zo'n hoge affiniteit voor je receptoren dat wanneer je een hoge dosis oxy in je hebt, en je neemt een hoge dosis buprenorfine in, dan knalt de buprenorfine alle oxycodon van je receptoren af en gaat vervolgens zelf lekker knus je receptoren knuffelen. Buprenorfine is maar een partiële agonist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oxycodon wat een volledige agonist is, waardoor het vervolgens precipitated withdrawal kan triggeren. (Als je een hoog genoege dosis van de volledige agonist in je bloed hebt die de effecten van de buprenorfine niet kan matchen.)

Dat hele toevoegen van naloxone aan buprenorfine is sowieso in veel gevallen niet meer dan een marketing truc. De affiniteit van buprenorfine is ook een stuk hoger dan die van naloxone. Als je een beetje hoge dosis van suboxone (buprenorfine+naloxone) neemt dan is het enkel de buprenorfine die actief is op je mu receptors omdat de affiniteit zoveel hoger is. Alleen bij een lage dosis buprenorfine is er misschien nog wat sprake van competitieve binding.

Dus in het kort: ALTIJD lang genoeg wachten na het nemen van een volledige agonist, voordat je buprenorfine inneemt. Tenzij je versnelde ontwenning in wilt gaan natuurlijk.

Paranoize.

Badass junkie
Als je buprenorfine inneemt terwijl er oxy in je lichaam zit ga je helemaal de ontwenning niet in.

Dit is niet waar. Buprenorfine heeft zo'n hoge affiniteit voor je receptoren dat wanneer je een hoge dosis oxy in je hebt, en je neemt een hoge dosis buprenorfine in, dan knalt de buprenorfine alle oxycodon van je receptoren af en gaat vervolgens zelf lekker knus je receptoren knuffelen. Buprenorfine is maar een partiële agonist, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oxycodon wat een volledige agonist is, waardoor het vervolgens precipitated withdrawal kan triggeren. (Als je een hoog genoege dosis van de volledige agonist in je bloed hebt die de effecten van de buprenorfine niet kan matchen.)

Dat hele toevoegen van naloxone aan buprenorfine is sowieso in veel gevallen niet meer dan een marketing truc. De affiniteit van buprenorfine is ook een stuk hoger dan die van naloxone. Als je een beetje hoge dosis van suboxone (buprenorfine+naloxone) neemt dan is het enkel de buprenorfine die actief is op je mu receptors omdat de affiniteit zoveel hoger is. Alleen bij een lage dosis buprenorfine is er misschien nog wat sprake van competitieve binding.

Dus in het kort: ALTIJD lang genoeg wachten na het nemen van een volledige agonist, voordat je buprenorfine inneemt. Tenzij je versnelde ontwenning in wilt gaan natuurlijk.
Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?

АЛ-90

Belezen gebruiker
Oh maar goed dat je die reactie heb geplaatst dan man! Wist ik helemaal niet whaha dacht echt dat het aan die nalaxon lag. Maar als je dan eerst wacht tot je op het punt komt dat je van oxycodon gaat ontwennen, gaat je ontwenning dan wel gewoon weg net zoals kratom heel erg helpt bij detoxen?
Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.

Maar yes, als je aan het onwennen ben dan zal buprenorfine de ontwenningsverschijnselen zeker laten afnemen, waarschijnlijk meer dan kratom omdat het nou eenmaal een sterkere opioïde is. Het belangrijkste is om te zorgen dat je geen andere opiaten meer in je lichaam hebt wanneer je de buprenorfine neemt. Hoe langer je wacht hoe beter, maar google geeft bijvoorbeeld een minimum van 6 uur sinds het laatste heroïne gebruik en 24 uur sinds het laatste methadon gebruik.

Let wel op dat alles natuurlijk afhangt van de dosissen die je neemt. Een arts zal je hierbij het beste kunnen helpen om te bepalen wat een goed maintenance/afbouw schema is op basis van je huidige gebruik. Volgens mij vinden veel mensen buprenorfine wel een fijner maintenance middel dan methadon omdat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Omdat buprenorfine een partiële agonist is zal je ook wat minder last hebben van tolerantievorming bij dagelijks gebruik dan bijvoorbeeld bij dagelijks gebruik van methadon. Maar beide zijn zeer langwerkende opioiden dus er helemaal vanaf komen is erg lastig.

Paranoize.

Badass junkie
Als je nog oxycodon in je lichaam hebt en je neemt enkel naloxon dan zal dat uiteraard ook voor vervroegde ontwenning zorgen. Maar enkel buprenorfine zal dit dus ook doen als de dosis buprenorfine niet genoeg is om dezelfde werkzaamheid als de oxy te evenaren.

Maar yes, als je aan het onwennen ben dan zal buprenorfine de ontwenningsverschijnselen zeker laten afnemen, waarschijnlijk meer dan kratom omdat het nou eenmaal een sterkere opioïde is. Het belangrijkste is om te zorgen dat je geen andere opiaten meer in je lichaam hebt wanneer je de buprenorfine neemt. Hoe langer je wacht hoe beter, maar google geeft bijvoorbeeld een minimum van 6 uur sinds het laatste heroïne gebruik en 24 uur sinds het laatste methadon gebruik.

Let wel op dat alles natuurlijk afhangt van de dosissen die je neemt. Een arts zal je hierbij het beste kunnen helpen om te bepalen wat een goed maintenance/afbouw schema is op basis van je huidige gebruik. Volgens mij vinden veel mensen buprenorfine wel een fijner maintenance middel dan methadon omdat de bijwerkingen wat minder heftig zijn. Omdat buprenorfine een partiële agonist is zal je ook wat minder last hebben van tolerantievorming bij dagelijks gebruik dan bijvoorbeeld bij dagelijks gebruik van methadon. Maar beide zijn zeer langwerkende opioiden dus er helemaal vanaf komen is erg lastig.
Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.

De Zandman

DF-koning
Ik meen, dat bij suboxone verkeerd gebruik (misbruik) uitgesloten is door de toevoeging van de naloxon...

АЛ-90

Belezen gebruiker
Klopt bijna iedereen verkiest suboxone boven methadon als onderhouds middel voor opium verslaving, je komt makkelijker van suboxone af de ontwenning is ook korter bij suboxone plus dat je inderdaad minder tolerantie opbouwt bij suboxone. En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon. Simpel gezegt suboxone heeft alleen maar voordelen vergeleken methadon.
En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon.

Nee, als je veel gaat nemen dan doet de naloxon juist helemaal niks. Door de hoge affiniteit van de buprenorfine zullen je mu receptors dan volledig verzadigd zijn met buprenorfine. Het klopt dat je op suboxone minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon, maar dit ligt vooral aan het feit dat het een partiële agonist is.

"Due to partial agonism, effects on respiratory depression plateaus with increasing doses, which makes this a viable option for those at increased risk of respiratory depression. Kappa-receptor antagonism (wat buprenorfine ook doet) has benefits for reducing stress-induced drug-seeking behavior, because of the subsequent blockage of dynorphins. Dynorphins are kappa receptor selective opioid peptides that drive anxiety, stress, and increase desire for opioid use. Further, kappa antagonism has demonstrated antidepressant properties."

АЛ-90

Belezen gebruiker
Ik meen, dat bij suboxone verkeerd gebruik (misbruik) uitgesloten is door de toevoeging van de naloxon...

Ja dat wordt wel vaak verteld, maar in dit geval is dat meer een marketing truc / fabeltje. Zier hierboven waarom, en ook:

Of note, buprenorphine has a higher binding affinity compared with naloxone and therefore at higher doses where buprenorphine is most likely to be abused, not readily reversed by naloxone. It is only at lower doses where there is some competitive binding, and only then should we reasonably expect some reversal by high doses of continuous infusion naloxone. This, of course, begs the question regarding the utility of the combined product, Suboxone.

(https://www.pharmacytimes.com/view/opioid-agonists-partial-agonists-antagonists-oh-my)

Paranoize.

Badass junkie
En ook minder misbruik potentie want als je extra veel gaat nemen gaat de nalaxon wel ze werking doen (denk ik dan), dus ik denk dat je op suboxone ook minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon.

Nee, als je veel gaat nemen dan doet de naloxon juist helemaal niks. Door de hoge affiniteit van de buprenorfine zullen je mu receptors dan volledig verzadigd zijn met buprenorfine. Het klopt dat je op suboxone minder snel zou kunnen overdoseren dan op methadon, maar dit ligt vooral aan het feit dat het een partiële agonist is.

"Due to partial agonism, effects on respiratory depression plateaus with increasing doses, which makes this a viable option for those at increased risk of respiratory depression. Kappa-receptor antagonism (wat buprenorfine ook doet) has benefits for reducing stress-induced drug-seeking behavior, because of the subsequent blockage of dynorphins. Dynorphins are kappa receptor selective opioid peptides that drive anxiety, stress, and increase desire for opioid use. Further, kappa antagonism has demonstrated antidepressant properties."
Bedankt voor je berichtje! Maar weet jij ook of je high wordt van buprenorfine? Morgen naar een pijnspecialist en dan ga ik toch wel methadon overwegen, ben verslaafd geweest aan dope dus dan verkies ik methadon toch boven buprenorfine als dat zo is.

Paranoize.

Badass junkie
Misschien offtopic
Wat is het verschil in werking tussen oxy en methadon?
Oxycodon wordt je high van net als heroine, methadon heeft een sterkere pijnstilling dan oxy/smack maar geeft geen high. Alleen een klein beetje kalmerend en ontspanning plus die pijnstilling erbij.
Mensen spuiten, roken, snuiven oxycodon om er van te knikkerbollen net als je heroine zou spuiten, roken, snuiven als je het verhaal achter oxycodon en het bedrijf die het geintroduceerd/geproduceerd heeft ga je huilen wat ze mensen ermee aan hebben gedaan

АЛ-90

Belezen gebruiker
Bedankt voor je berichtje! Maar weet jij ook of je high wordt van buprenorfine? Morgen naar een pijnspecialist en dan ga ik toch wel methadon overwegen, ben verslaafd geweest aan dope dus dan verkies ik methadon toch boven buprenorfine als dat zo is.
Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > Heroïne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning is :hearteyes:

Ik zie het kalmerende/onstpannende/zen/pijnstillende effect echter ook wel als een high. De euforie/rush duurt sowieso maar erg kort bij oxycodon en heroïne, maar het rustegevende effect houdt veel langer aan. Zowel buprenorfine als methadon hadden niet echt een rush, het grootste verschil was voor mij dat buprenorfine wat actiever/stimulerender was, waar methadon echt zwaar en sederend aanvoelde. Buprenorfine lijkt me dus iets functioneler als je nog allerlei andere dingen moet doen, terwijl je bij methadon het liefst lekker rustig op bed ligt.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik methadon pas 1x heb gedaan en buprenorfine 2x. Beide duren mij te lang om zomaar recreatief te gebruiken, ik gebruik ze eerder als ik een lang weekend heb bijvoorbeeld. In een gemiddeld weekend verkies ik oxycodon/heroïne/morfine/tramadol/o-dsmt/kratom, omdat die een wat normalere duratie hebben.

Packjam

Belezen gebruiker
Bij menig vendor is het ook te koop, ik heb t gehaald ook diverse benzo , 20 van alles ( goedkoper 50%dan 10):... en is vrij sterk en werkzaam , niet getest, dus je zou 1 kunnen laten testen gratis.
Was echt weer ouderwets wachelen als met de Roche's, ik nam er nu niet 10 maar 3 ofzo, in de jaren 80 kreeg ik 60 per maand, en dan ging je een paar dagen als een idioot en met drank er bij, maar ik ging valse recepten fabriceren tot ik in de handboeien stond en toen was de lol afgelopen, maar het is nog te krijgen alleen niet van Roche 2.

De Zandman

DF-koning
Van methadon kun je wel degelijk een high rush krijgen.
Heel eenvoudig zelfs.
Neem 3 x je dosis in één keer in.
Voila, een echte rush...
Maar doe dit liever niet, tolerantie ontstaat razendsnel...

Als oxcycodon op nr 1 staat op de rankinglijst, nou, dan boeit mij de hero totaal niet meer.
Nee.
De lekkerste rush ( en de langste ook nog eens) was voor mij na een operatie een intramusculaire morfine injectie.
De halve dag zo heerlijk wegzweven...
Dit heb ik nooit meer zo mogen ervaren.
Ik heb meerdere malen operaties ondergaan, en daarvoor qua pijnbestrijding morfine injecties gekregen, maar deze hadden bij lange na dit effect niet meer...
En nou weet ik de dosering van die eerste keren niet meer, bij Toutatis.
Ach, mss maar beter, ook.

Laatst bewerkt:

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > Heroïne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning is :hearteyes:

Ik zie het kalmerende/onstpannende/zen/pijnstillende effect echter ook wel als een high. De euforie/rush duurt sowieso maar erg kort bij oxycodon en heroïne, maar het rustegevende effect houdt veel langer aan. Zowel buprenorfine als methadon hadden niet echt een rush, het grootste verschil was voor mij dat buprenorfine wat actiever/stimulerender was, waar methadon echt zwaar en sederend aanvoelde. Buprenorfine lijkt me dus iets functioneler als je nog allerlei andere dingen moet doen, terwijl je bij methadon het liefst lekker rustig op bed ligt.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik methadon pas 1x heb gedaan en buprenorfine 2x. Beide duren mij te lang om zomaar recreatief te gebruiken, ik gebruik ze eerder als ik een lang weekend heb bijvoorbeeld. In een gemiddeld weekend verkies ik oxycodon/heroïne/morfine/tramadol/o-dsmt/kratom, omdat die een wat normalere duratie hebben.
Ik ben sinds 2009 pijn patient, en een complexe. - en een inkijk even naar oxy als pijnstiller.
1.januari 2009": Van een soort aambei naar ingegroeide aambei, naar 1 fustel , naar diverse operaties, de laatste 2 met 2 chirurgen. Van 2 fistels , naar ....
2 complexe. ( 8 x opname, met ruggenprik , helse na pijn. ) helaas chronisch nu. Of in Rotterdam poging 9 , risisco is , ze komen terug 50/50:... ik krijg een stoma. En nog kunnen er anderen weer komen .
Dus NEE. Ik neem rust en mediteer. Voeding en luisteren naar mijn lijf.

B)):. 2015 keiharde strijd met ex. ( woonde elders. Maar hebben samen 1 kind , nu 16 bijna )
Half jaar bedreigd, gestalkt, dochter nare dingen influisteren, ( je moeder is een hoer etc)
Nu was ze toen 10 en zij en ik zijn yin en yang, zij heeft twee verkrachtingen gezien, 1 daarvan voorkomen.
Hij had tot 2013 , 6 jaar een weekend lover voor de snuif en zuip. Ik wilde niet meer zo leven.
gevolg.... Fibromyalgie.
Ik overleef elke dag en maak er wat van, en OXYCODON ontspant me,pijn is weg.
Ik kan nadenken, en een uurtje of twee , soms tot 6 iets doen buiten huis.
Ik,wordt niet high, niet happy, niet euforsich, niet sloom, niet afwezig of hyper.
Het helpt me voor de fistelpijn . En voor de fibro, ontspant de spieren lichtjes.

Dit is eigenlijk waar oxy voor is, en ik slik nooit hogere dosis.
Zoals in docus. Doosje van 30 in twee dagen op. Zo dom , en echt verslaving

Maar ik wil,stoppen. ( 5 x 5 mg per 24 uur):
Mensen die oxy op eigen kracht zijn gaan taperen. I need you, je verhaal

DM waardeer ik , daarom hier beland vorig jaar en soms 3 mmc avond, nacht ( kort slapen) en dag.
Even weg van de sleur van pijn en eenlijf van een 90 jarige als je opstaat. Plus geheugen verlies en meer.

Ben voor de fibro zelf gestop met drank. 3 liter wijn soms per dag. Dan ziek en weken weer zonder. Maar mijn ex misbruikt me . 6 jaar drank vrij
Ik kan zelf stoppen. En ik wil nu. Mindset is er . Plan , datum.
nu wat steun en handvaten. Huisarts is er maar weet niet veel van taperen. Bij pijn patienten

bij weinig reacties ga ik een aantal dm doen die ik vertrouw hier. En ik heb jullie nodig.
Mijn dochter mijm, haar vader is een drama. Ik wil helder zijn. Em haar klas 4 door knallen en diploma halen .

WIE ALLES helemaal LAS....DANK JE WEL voor de moeite .🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Van methadon kun je wel degelijk een high rush krijgen.
Heel eenvoudig zelfs.
Neem 3 x je dosis in één keer in.
Voila, een echte rush...
Maar doe dit liever niet, tolerantie ontstaat razendsnel...

Als oxcycodon op nr 1 staat op de rankinglijst, nou, dan boeit mij de hero totaal niet meer.
Nee.
De lekkerste rush ( en de langste ook nog eens) was voor mij na een operatie een intramusculaire morfine injectie.
De halve dag zo heerlijk wegzweven...
Dit heb ik nooit meer zo mogen ervaren.
Ik heb meerdere malen operaties ondergaan, en daarvoor qua pijnbestrijding morfine injecties gekregen, maar deze hadden bij lange na dit effect niet meer...
En nou weet ik de dosering van die eerste keren niet meer, bij Toutatis.
Ach, mss maar beter, ook.
Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadol
Prima , voelde me energiek. Weinig pijn. Top
Paar weken op,wolkjes. En elke keer weer .
Geen high , of hemels gevoel
Nee. Ik voede me Normaal , maar de 2 x 50 werd 3 x 50
En toen de fibro via onderzoeken MCL. Reuamatoloog , pijn punt meting.
3 x 100
..... en dat was te veel, zweten , dromen.zieker ook. Wel pijnvrij.
Afbouwen was een hel. (;25;mg per week) Nog zieker. En toen Kratom ondekt vorig jaar. Oxy had ik al om 50- 50 te doen
En na De Kratom , meteen 2 x 10O tramadol weggelaten, zonder zweten , kotsen, rillen
NU met de oxy lukt t me niet goed. Tips welkom
Ps. En heb 1 zolpidem voor d nacht, al 3 jaar.

ik,wil van alles af . En alleen kratom zo nodig en natuur middelen zoals devilsclaw.
Heb jij tips, wie dit ook leest.
Mag een boek zijn, youtube. Een verhaal hier van iemand uit een ander jaar.

ik ben op...
ik,wil weer leven. En de pijn is een teken dat ik leef en grenzen heb.
Zie het zelf niet meer, waar,start ik, is een een praatgroep.alle,hulp welkom

liefs MOI 😌😊😘
Nu weer slapen, werd wakker romd 2.30.
Zeurende pijn. Leve fibro nachten.

Maar ,..nu wel moe, en schrijven hielp voor de onrust .
Knufff.... sweet dreamszzzzzz
🥱😴😍

De Zandman

DF-koning
Als je mijn bijdragen leest over oxcycodon, dan zou je zeer waarschijnlijk al vanalles over de hel van oxcycodon afbouw kunnen tegenkomen.
Als je vragen hebt stuur deze maar via PM.

Paranoize.

Badass junkie
Tuurlijk, mijn eerste pijnstiller was in 2009, tramadol
Prima , voelde me energiek. Weinig pijn. Top
Paar weken op,wolkjes. En elke keer weer .
Geen high , of hemels gevoel
Nee. Ik voede me Normaal , maar de 2 x 50 werd 3 x 50
En toen de fibro via onderzoeken MCL. Reuamatoloog , pijn punt meting.
3 x 100
..... en dat was te veel, zweten , dromen.zieker ook. Wel pijnvrij.
Afbouwen was een hel. (;25;mg per week) Nog zieker. En toen Kratom ondekt vorig jaar. Oxy had ik al om 50- 50 te doen
En na De Kratom , meteen 2 x 10O tramadol weggelaten, zonder zweten , kotsen, rillen
NU met de oxy lukt t me niet goed. Tips welkom
Ps. En heb 1 zolpidem voor d nacht, al 3 jaar.

ik,wil van alles af . En alleen kratom zo nodig en natuur middelen zoals devilsclaw.
Heb jij tips, wie dit ook leest.
Mag een boek zijn, youtube. Een verhaal hier van iemand uit een ander jaar.

ik ben op...
ik,wil weer leven. En de pijn is een teken dat ik leef en grenzen heb.
Zie het zelf niet meer, waar,start ik, is een een praatgroep.alle,hulp welkom

liefs MOI 😌😊😘
Nu weer slapen, werd wakker romd 2.30.
Zeurende pijn. Leve fibro nachten.

Maar ,..nu wel moe, en schrijven hielp voor de onrust .
Knufff.... sweet dreamszzzzzz
🥱😴😍
Vervelende situatie zeg klote voor je.....
Maar dat afbouwen van de oxycodon heb je dat ook al met kratom geprobeert? Genoeg mensen geeft dit een extra duwtje in de goeie richting.
Miss kwestie goeie kratom strains vinden en juiste dosering
Makkelijk zal t iigv sws niet gaan worden....

Bovenaan