Ik heb ze alle vier geprobeerd, en ik zou ze zo ongeveer sorteren qua Euforie/Rush: Oxycodon > Heroïne > Morfine > Buprenorfine > Methadon, waarbij oxycodon de echte koning is
Ik zie het kalmerende/onstpannende/zen/pijnstillende effect echter ook wel als een high. De euforie/rush duurt sowieso maar erg kort bij oxycodon en heroïne, maar het rustegevende effect houdt veel langer aan. Zowel buprenorfine als methadon hadden niet echt een rush, het grootste verschil was voor mij dat buprenorfine wat actiever/stimulerender was, waar methadon echt zwaar en sederend aanvoelde. Buprenorfine lijkt me dus iets functioneler als je nog allerlei andere dingen moet doen, terwijl je bij methadon het liefst lekker rustig op bed ligt.
Ik moet hier wel bij zeggen dat ik methadon pas 1x heb gedaan en buprenorfine 2x. Beide duren mij te lang om zomaar recreatief te gebruiken, ik gebruik ze eerder als ik een lang weekend heb bijvoorbeeld. In een gemiddeld weekend verkies ik oxycodon/heroïne/morfine/tramadol/o-dsmt/kratom, omdat die een wat normalere duratie hebben.
Ik ben sinds 2009 pijn patient, en een complexe. - en een inkijk even naar oxy als pijnstiller.
1.januari 2009": Van een soort aambei naar ingegroeide aambei, naar 1 fustel , naar diverse operaties, de laatste 2 met 2 chirurgen. Van 2 fistels , naar ....
2 complexe. ( 8 x opname, met ruggenprik , helse na pijn. ) helaas chronisch nu. Of in Rotterdam poging 9 , risisco is , ze komen terug 50/50:... ik krijg een stoma. En nog kunnen er anderen weer komen .
Dus NEE. Ik neem rust en mediteer. Voeding en luisteren naar mijn lijf.
B)):. 2015 keiharde strijd met ex. ( woonde elders. Maar hebben samen 1 kind , nu 16 bijna )
Half jaar bedreigd, gestalkt, dochter nare dingen influisteren, ( je moeder is een hoer etc)
Nu was ze toen 10 en zij en ik zijn yin en yang, zij heeft twee verkrachtingen gezien, 1 daarvan voorkomen.
Hij had tot 2013 , 6 jaar een weekend lover voor de snuif en zuip. Ik wilde niet meer zo leven.
gevolg.... Fibromyalgie.
Ik overleef elke dag en maak er wat van, en
OXYCODON ontspant me,pijn is weg.
Ik kan nadenken, en een uurtje of twee , soms tot 6 iets doen buiten huis.
Ik,wordt niet high, niet happy, niet euforsich, niet sloom, niet afwezig of hyper.
Het helpt me voor de fistelpijn . En voor de fibro, ontspant de spieren lichtjes.
Dit is eigenlijk waar oxy voor is, en ik slik nooit hogere dosis.
Zoals in docus. Doosje van 30 in twee dagen op. Zo dom , en echt verslaving
Maar ik wil,stoppen. ( 5 x 5 mg per 24 uur):
Mensen die oxy op eigen kracht zijn gaan taperen. I need you, je verhaal
DM waardeer ik , daarom hier beland vorig jaar en soms 3 mmc avond, nacht ( kort slapen) en dag.
Even weg van de sleur van pijn en eenlijf van een 90 jarige als je opstaat. Plus geheugen verlies en meer.
Ben voor de fibro zelf gestop met drank. 3 liter wijn soms per dag. Dan ziek en weken weer zonder. Maar mijn ex misbruikt me . 6 jaar drank vrij
Ik kan zelf stoppen. En ik wil nu. Mindset is er . Plan , datum.
nu wat steun en handvaten. Huisarts is er maar weet niet veel van taperen. Bij pijn patienten
bij weinig reacties ga ik een aantal dm doen die ik vertrouw hier. En ik heb jullie nodig.
Mijn dochter mijm, haar vader is een drama. Ik wil helder zijn. Em haar klas 4 door knallen en diploma halen .
WIE ALLES helemaal LAS....DANK JE WEL voor de moeite .🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼