De reactie van MDMA naar MDA vindt, zoals je hier wel vaker leest, plaats in het lichaam, een paar procent van de MDMA wordt omgezet in MDA. Deze reactie is de N-demethylation van MDMA en wordt enzymatisch gekatalyseerd (CYP3A4).flashkop zei:Hoe je mdma moet synthetiseren ken ik al bijna van buiten![]()
Leg me eens even uit hoe je mdma dan terug omzet in mda, ik weet dat je normaal gezien bij de meeste mdma syntheses eerst op mda uitkomt, dat je dan omzet naar mdma maar ik wil trug en hoe moet dat dan???
N-demethylation is ook mogelijk via the polonovski reactie maar dat is geloof ik voor tertiare amines dus of dit bij MDMA werkt weet ik niet, bovendien zal deze reactie waarschijnlijk ook nog eens gepaard gaan met O-demethylation van MDMA (correct me if im wrong, mijn kennis van organische chemie is helaas maar beperkt)
Het lijkt me idd sterk dat heel veel mensen zich hier mee bezig houden omdat ze synthese van MDA uit de bekende gondstoffen waarschijnlijk minder werk is.
Maar met dit soort vragen kan je beter terecht bij www.bluelight.ru daar lopen net iets meer (bio)chemici rond.
[/quo