garfield92
Newbie
Hallo DF'ers
,
Een aantal weken geleden heb ik zo genoten van truffels met een aantal vrienden dat ik heb besloten dat ik paddo's ging kweken. Via wapwinkel heb ik een kweeksetje Psilocybe Cubensis gekocht. Hieronder zal ik een logje bijhouden en af en toe wat foto's toevoegen. De kweekset ziet elke dag veel indirect licht van buiten en 's avonds nog van een bureaulamp. De zijkanten heb ik bedekt met aluminiumfolie om groei vanuit de zijkanten tegen te gaan.
Kweekset Psylocybe Cubensis Log
Dag 1 - 's avonds soaken van de bak
Dag 2 - 's ochtends al het water eruit laten lopen en de bak zonder deksel in de zak gedaan. De zak dicht gedaan met paperclips.
Dag 3 - Aan beide kanten van de zak zie je al condens.
Dag 4-8 - Het witte spul (mycelium heet het geloof ik?) bovenop de kweekset wordt steeds pluiziger.
Dag 9 - Het witte spul vormt een soort kleine piramidebolletjes.
Dag 12 - De kleine piramidebolletjes lijken waterdruppels te zijn.
Weet iemand misschien of het normaal is zoals het er nu voor staat?
,Een aantal weken geleden heb ik zo genoten van truffels met een aantal vrienden dat ik heb besloten dat ik paddo's ging kweken. Via wapwinkel heb ik een kweeksetje Psilocybe Cubensis gekocht. Hieronder zal ik een logje bijhouden en af en toe wat foto's toevoegen. De kweekset ziet elke dag veel indirect licht van buiten en 's avonds nog van een bureaulamp. De zijkanten heb ik bedekt met aluminiumfolie om groei vanuit de zijkanten tegen te gaan.
Kweekset Psylocybe Cubensis Log
Dag 1 - 's avonds soaken van de bak
Dag 2 - 's ochtends al het water eruit laten lopen en de bak zonder deksel in de zak gedaan. De zak dicht gedaan met paperclips.
Dag 3 - Aan beide kanten van de zak zie je al condens.
Dag 4-8 - Het witte spul (mycelium heet het geloof ik?) bovenop de kweekset wordt steeds pluiziger.
Dag 9 - Het witte spul vormt een soort kleine piramidebolletjes.
Dag 12 - De kleine piramidebolletjes lijken waterdruppels te zijn.
Weet iemand misschien of het normaal is zoals het er nu voor staat?