iDozer

Asitis

Belezen gebruiker
Het lijkt mij een drug voor mensen die 'hele sterke' energydrank ook als drug zien :') Niet gek genoeg zijn dat ook de enige mensen die ik er over bezig hoor(de).

Daarnaast heb ik er ook eens over nagedacht, en ZOU het alleen kunnen werken zonder enige compressie (FLAC dus) en met een koptelefoon die dat bijna 1:1 kan doorgeven. Nu zijn die er volgens mij niet eens, maar ik heb wel een heule dure studiokoptelefoon waar (als het werkt) het wel mee zou moeten werken.

Dus ik kan het allicht eens proberen, maar wil ik dat? Als ik lekker wil trippen neem ik wel wat paddo's ofzo. De verhalen ("van ene vriend van een kennis van een buurjongen van een collega van me") die ik hoorde waar het werkte lagen mensen knockout kwijlend op de grond. Sure..
Dat is niet eens leuk al zou het wel werken :P

iSmokex

Bewuste gebruiker
Heb het wel geprobeerd, maar zonder effect. Ik denk ook dat als je eenmaal 'echte' drugs hebt genomen, het eventueele effect van iDozer in het niet valt. Maar opzich vind ik de werking van dit programmatje wel interessant. Heb het nog op mn pc staan, ga het ooit als ik me verveel en er in de mood voor ben nog wel eens proberen met de zogenaamde 'Hand of god trip'.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik geloof heel erg in placebo. Je wilt dat het werkt. Dus werkt het. Good for you!

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Wat vode zegt.

Daarnaast is het voor de meeste mensen uberhaupt al iets compleet nieuws om je meer dan 5 minuten echt goed te foccussen op 1 ding. Dan komen de andere 'staten van bewustzijn' sowieso al veel sneller omdat je al je energie kan richten op je eigen gedachten, gevoelens en bewustzijn en je niet afgeleid wordt door externe onzin... Als je jezelf goed leert hoe je dat moet focussen is het naar mijn mening mogelijk om werkelijk alles mee te maken wat je maar wilt.

Het zal alleen heel veel oefening, concentratie en zelfkennis vereisen :P

Ik heb iDoser weleens geprobeerd via de speakers met 10 gasten in de kamer. Alle licht uit, iedereen dood stil (echt iedereen zat gefocussed te luisteren) en een dose aangezet... Toen het afegelopen was moest iedereen bekennen dat er wel 'iets' gebeurde ja.... het lijkt in de verste verte niet op daadwerkelijk drugs nemen, maar iedereen, ik inclusief, had een dromerig, licht zweferig gevoel. Alsof we allemaal een powernap hadden gedaan en net weer wakker werden :rolleyes: We waren er allemaal van overtuigd dat het dus wel 'iets' deed... Grappig, want via de speakers werkt het helemaal niet :P

Ook op de koptelefoon geluisterd in mn eentje, maar ik denk dat ik toen sowieso al te skeptisch was om effect te hebben :P

Lang leve placebo! Mind over body :wave:
Denk dat ik het zo nog een kans ga geven xD

update: de keus was gevallen op Black Sunshine
I wish we could easily put into words what this dose does, but it is so beyond words... let's try: It takes your brain and twists it so that everything shines with a beautiful glow, then it goes beyond and reverses all that glow deep inside you. There is no sunshine when you are looking face to face with your soul, and Black Sunshine puts you in a room with your soul and lets you two talk it out, but without talking. Communicating, with yourself, but so deep under you will strain to remember. Highly advanced, this dose attempts to bring you further under than any dose before it. Be warned, this is not a dose for everyone. If you aren't sure, stick to the lighter, more earthly, doses. A dose that can't be described. BLACK SUNSHINE.
Ik heb deze beschrijving express niet gelezen van te voren om te kunnen kijken of er iets van herkenning in te vinden is...
Blijkbaar ben ik zojuist 1 geweest met mn ziel en heb ik ermee kunnen praten...

Zou best kunnen, maar in dat geval heb ik blijkbaar die gave altijd al, er was niks anders dan normaal 35minuten stil zitten :wave:

Nice talking to you soul :) Where soul we go next?

Sunseed

Belezen gebruiker
vode zei:
Ik geloof heel erg in placebo. Je wilt dat het werkt. Dus werkt het. Good for you!
Ik weet niet of je het tegen mij had, Maar ik geloofde er absoluut niets van dat die dingen werkte, iDoser heeft ook nooit gewerkt bij mij, die isochronic tones wel..

Tigg

Belezen gebruiker
Ik heb zo'n ecstacy mp3tje gedownload en op mijn mp3 speler gezet. Het duurde een half uur. Dus ik ben op bed gaan liggen en heb me gefocussed op het geluid. Ik viel echter in slaap, het half uur was zo voorbij!

Omdat dit je hersengolven vertraagd kom je in een staat waarin je makkelijker in slaap zou kunnen vallen. Misschien was het gewoon toeval, maar ik heb even lekker uitgerust. Verder heb ik (zoals verwacht) geen effecten gemerkt.

kaasbaas

Badass junkie
Damien0124 zei:
0.5 - 1.5 Hz - Endorphin release
4.0 Hz - Enkephalin release for reduced stress
10 Hz - Enhanced serotonin release. Mood elevation, arousal, stimulant
14 Hz - Awakeness, alert. Concentration on tasks
20.215 Hz - Brings about safe LSD-25 effects
30 Hz - Used for safe marijuana effects
33 Hz - Hypersensitivity, C. consciousness
38 Hz - Endorphin release
46.98 Hz - Visualization effects, when used with 62.64 & 70.47 Hz

Carriers: 90 - 110 Hz - Pleasure-producing beta-endorphin rise
111 Hz - Constant beta endorphin release

> 40 Hz
Gamma waves

13 - 40 Hz
Beta waves

7 - 13 Hz
Alpha waves

4 - 7 Hz
Theta waves

< 4 Hz
Delta waves

Maar dit is toch zeker wel bruikbaar voor mij. Ik zit zelf naar frequenties te zoeken die wel lekker aanvoelen (lichamelijk en geestelijk) voor drone muziek, voor zover vind ik de "G" klank wel wonderschoon.

G0: 24,4995 Hz
G1: 48.999 Hz
G2: 97.999 Hz

En zo maar door.

Dus dit kan ik zeker wel gebruiken :).

Voor de rest heeft iDozer geen effect bij mij.

kenneh

Experimenterende gebruiker
paar jaar geleden eens geprobeerd, had geen effect :P
deed dit nochtans met het idozer programma, dus niet met mp3s en met een goeie koptelefoon

Lwbnjio

Experimenterende gebruiker
Maar is er dan niemand die dit probeert die helemaal gek wordt als ie zeg maar 'inkickt'. Als je het probeert weet je wel wat ik bedoel.
Toen ik dit net niets vermoedend en beetje sceptisch probeerde (donkere kamer, scherm uit, koptelefoon op, volume vrij hoog, op bed liggen en me in het geluid verplaatsen) zat ik 2 minuten later naar adem te happen, wou ik niets liever dat het stopte en had ik overal tintelingen.. nu een uurtje later ben ik er nog een beetje down van.. ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om hiervan de half uur versie te moeten uitzitten..

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/en1asB1haQM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/en1asB1haQM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

KoxBox

Badass junkie
Lwbnjio zei:
Maar is er dan niemand die dit probeert die helemaal gek wordt als ie zeg maar 'inkickt'. Als je het probeert weet je wel wat ik bedoel.
Toen ik dit net niets vermoedend en beetje sceptisch probeerde (donkere kamer, scherm uit, koptelefoon op, volume vrij hoog, op bed liggen en me in het geluid verplaatsen) zat ik 2 minuten later naar adem te happen, wou ik niets liever dat het stopte en had ik overal tintelingen.. nu een uurtje later ben ik er nog een beetje down van.. ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om hiervan de half uur versie te moeten uitzitten..

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/en1asB1haQM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/en1asB1haQM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Wel dat lijkt me wat overdreven maar ik snap wel wat je bedoeld. Als hij ineens overgaat naar een hogere pitch schrok ik ook wel behoorlijk en steeg ik gelijk op. Vond het trouwens niet echt aangenaam. Maar dat kan je echt geen roes noemen, volgens mij is het gewoon normaal dat als 2min naar een bepaalde toon luistert en die slaat dan ineens om dat je hersenen daar raar op reageren.

kaasbaas

Badass junkie
Lwbnjio zei:

Ik vind 't eigenlijk wel aangenaam klinken, op die hoge piep na (niet dat ik daar een apart gevoel bij krijg).

Bovenaan