Haze en Kush

Hey allemaal! MangoHaze777 hier. Ik ben nieuw op het forum, en dacht laat ik eens een topicje starten.

Ik smoke nu zo'n 5 jaar vrijwel dagelijks, en er is nog altijd iets wat mij bezighoud. Ik rook zelf vooral haze soortjes. (lees Amnesia, Lemon, G13, en Mango :stoned:). Nu word ik van haze altijd lekker baked, en is dit dus altijd mijn vaste go-to.

Nu heb ik het gevoel als ik Kush of een andere strain die grotendeels uit indica bestaat rook, ik hier mij niet / nauwelijks stoned van voel. Is dit persoonlijke voorkeur of heeft dit te maken met iets anders? Ik vind de smaak echt heerlijk! Maar het effect komt niet echt op.

Ik hoor graag wat jullie denken, peace. :stoned:

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dit te maken heeft met tolerantie. Je kunt proberen het puur te roken dat versterkt het gevoel, een grotere hoeveelheid roken of wat sterkers nemen. Je kunt ook een tijdje stoppen of minderen

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
De meeste hazesoorten werken mentaal een stuk zwaarder dan een kush soort. Deze werken meer lichamelijk en geven jou een bankhang gevoel. Van een Silverhaze kan ik bv. nog heel productief zijn en vanalles ondernemen. Met een stevige indica dominant ga ik mij altijd op de bank plat gooien.

Dat is dus het punt, van Haze word ik echt heel lui, en merk ik aan mn hele lichaam en hoofd dat ik stoned ben. Met kush is dit dus totaal niet het geval! Al zit ik diep in de bank of in een stoel gezonken, veel doet het voor mij niet.

Nu ben ik inderdaad van mening dat een tolerantie break voor mij zeker geen slecht idee zou zijn. Maar dat ik echt helemaal niks voel van indica soorten snap ik niets van.

Edit: Van de haze soorten voel ik ondanks mijn tolerantie nog altijd het gewenste effect

henkie2

Bewuste gebruiker
Kan heel veel oorzaken hebben.

Ik vermoed dat veel cannabis op de Nederlandse markt, doordat het NOG STEEDS NIET IS GELEGALISEERD, helemaal niet is wat de verkopers beweren. Er is totaal geen toezicht en de meeste telers lijken me niet bepaald de meest betrouwbare personen. Tuurlijk ruik en voel je duidelijk verschil tussen, bijvoorbeeld OG Kush (aarde-achtig), en Silver Haze (fruitig), maar doordat er zoveel gekruisd wordt tussen cannabissoorten hoeft dat niet te betekenen dat een soort die verkocht wordt als Haze ook de kenmerkende psychotrope effecten zal hebben.

Dus kan het ook een placebo-effect zijn, dat als je van tevoren weet dat je een Kush gaat roken, het automatisch als zwakke wiet wordt ervaren. Ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk :thinking:

Probeer eens een blinde test!

Die blinde test lijkt mij een goed idee @henkie2. Dan zit ik alleen nog met het punt dat ik toch echt proef wanneer het een haze of kushsoort is. Voorheen rookte ik vrijwel alles door elkaar met (9/10x) het gewenste effect. Sinds ik de kush van mijn lokale coffeeshop heb gehad, heb ik het gevoel dat geen enkele indica-dominante soort mij stoned maakt (of pas na 3 gram). Als ik een 0.5 Silver Haze rook merk ik richting het einde van de joint zeker wel een opkomst.
Bij de kush is dit totaal niet het geval, ook niet na de 2e of 3e.

Edit: Hybride soorten zoals WW en Northern Lights doen het echter meestal prima bij mij.

Calliweed

Belezen gebruiker
denk eerder dat het aan de kwaliteit van de wiet ligt die is in de shops naar mijn mening zeer ondermaats.

ben zelf ook een haze roker maar een goede kush doet zijn werk zeker

Dit is grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Ik rookte eerst uitsluitend haze maar daar voelde ik het effect niet meer van, dus probeerde ik een kush volgens mij was het fatkids's cake en sindsdien rook ik alleen maar kush en word ik van haze niet meer stoned

Bovenaan