Hallucineren?

noppes

Newbie
Ik heb vrijdag voor het eerst een bad trip gehad op wiet. Ik heb verschillende soorten drugs gebruikt (xtc, mdma, ghb, paddo's etc) en heb nooit een bad trip gehad. Ik had al zo'n 2 jaar niet meer geblowd, en een vriendin en ik besloten om het maar weer eens een keertje te doen. Vlak nadat de joint op was voelde ik me prima, maar na een tijdje werd ik paranoide, ik vatte de dingen die m'n vriendin tegen me zei totaal anders op, dacht dat ze heel boos op me was. Mijn gedachtes waren ook ontzettend raar. Ook kreeg ik een soort van hallucinaties, die ik ook met mijn ogen dicht kon zien. Niet hallucineren zoals op bijvoorbeeld paddo's, maar een soort vage schimmen waarvan ik wist dat ze niet echt waren, maar die toch heel eng waren. Ik kan het niet echt beschrijven. Ik heb die vriendin verteld dat het niet goed ging en ben naar huis gegaan, toen ik eenmaal in mijn bed lag bleven de hallucinaties doorgaan. Ik vind dit echt heel raar, ik geloofde het nooit als mensen zeiden dat ze gingen hallucineren op wiet, want kom op, het is wiet. Die vriendin had nergens last van. Is dit normaal of is er iets raars met me aan de hand?

btard

Newbie
Niet heel raar. Waarschijnlijk gewoon een combinatie van teveel, te sterk, te onderschat en bad luck. Ik had t zelf ook een keer , met super silver haze. Nam toen een keer teveel, en kwam echt in een droom terecht... Maar dat is wat ik leuk vindt aan wiet. Je weet nooit hoe je gaat spacen,

Flows

Newbie
Die schimmen heb ik ook wel is laatst nog zaterdag.
Ik zat met een vriend op een bankje in een park in het donker rond 12 uur 's nachts. We waren aan het praten en toen ik me omdraaide schrok ik me rot ik zweerde dat ik iemand omhoog zag kruipen tegen de rugleuning en zijn kop tussen ons in stak, toen ik goed focuste was het weg. Later draaide ik me om naar de zijkant, zag ik zo'n grudge kind/crawler op me af kruipen ik schrok nog erger en viel zelfs een beetje naar achter, maar dit was ook binnen een paar seconden weg. Toch was het een van de beste highs die ik heb gehad. Negeer het en weet dat het nep is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Flows zei:
Negeer het en weet dat het nep is.

Precies.

En mensen, kijk eens wat minder horror en thrillers :wink:

Hallucineren op wiet is normaal, sommige vinden het niet eens leuk als het niet gebeurd.
Echt trippen op wiet (niet geen bad trip waarbij je de grip op je eigen geest verliest) is erg bijzonder om mee te maken, en way more intenser dan een trip op paddo's of LSD.

Een bad trip is altijd een combinatie van teveel gebruikt en een slechte set en setting.
Aangezien je het met een vriendin thuis deed was de set wel goed lijkt me.
Dus moet je het in je eigen hoofd zoeken, voelde je je wel lekker? Was je er klaar voor om te blowen? Zijn er geen persoonlijke problemen in je leven?

Wiet is en blijft een tripmiddel, waar niet iedereen even goed mee kan omgaan. Neem je dan een hoge dosis terwijl je het lang niet hebt gedaan dan kan het best zwaar vallen ja.

noppes

Newbie
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten dat dit bij meerdere mensen gebeurd. Ik blijf in ieder geval de komende tijd van wiet af.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Alles is al gezegd zie ik, maar wou toch nog ff reageren.

Hallucinaties zoals meeste mensen ze kennen zijn duidelijke beelden, vervormingen, ilussies, patronen etc. dus dingen die je echt ziet, en die in je hoofd overkomen als ECHT, maar die er niet zjin. Maar wat je vaak bij wiet hebt (ik ben niet de enige, onmogelijk) is dat je toch een soort van gaat hallucineren. Je ziet geen beelden of vervormingen of patronen, maar je kijkt anders tegen dingen aan. Het lijkt net alsof je van een andere hoek kijkt. Maar verder ziet alles er hetzelfde uit. Dit is toch ook hallucineren? Dingen anders zien, geuren intenser ervaren, eigenlijk gewoon alle emoties net ff wat anders ervaren. Ook hallucineren? Lijkt me wel he

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me niet.
Hoewel je natuurlijk wel op het gebied van audio of smaak hallucinaties krijgen.
Maar dingen anders ervaren, dat is gewoon het bewustzijnsveranderende effect van wiet. In dat geval bewustzijnsverruimend. Alcohol heeft ook bewustzijnsveranderende effecten, je kijkt ook anders tegen dingen aan en ervaart dingen ook anders dan normaal.

Dus nee, eten wat heerlijk smaakt, een tv programma waar je ineens anders over denkt of een bepaalde kwestie waar je anders over denkt vind ik geen hallucineren.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ik wel soms bij wiet heb zijn een soort van visioenen, geen hallucinaties als bij paddo's oid..., maar eerder bv: je zit al lang stoned naar iets te staren (muur,stoel,...) het lijkt dan dat je begint te zien/mee te maken waar je aan denkt (eerdere gebeurtenissen, plannen,etc...), als die gedachten weer voorbij zijn kom je terug tot het besef dat je naar die stoel aan het staren bent..., echt een gevoel dat ik ergens anders ben en die stoel niet meer waarnam ook al kijk ik ernaar...

Moeilijk uit te leggen..., hopelijk is het toch een beetje duidelijk :) .

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
@peptalk

Ik heb nog nooit echt gehallucineerd, dus kan er verder niet over oordelen. Ik denk wel dat dit hallucineren te noemen is. Voorwerpen zien er in dat geval echt 'anders' uit. Of is hallucineren eigenlijk alleen als je voorwerpen ter plekke ziet veranderen? Ik ben hier te onervaren voor, ga er maar niet meer op in :P

@mandragora

EXACTLY THE SAME HERE. Precies zoals jij uitlegd, heb ik ook vaak. Maarja, hoe leg je stoned zijn precies uit? Een taal heeft niet genoeg woorden om het precies te beschrijven. Een gevoel valt nooit precies te beschrijven. Alleen de lichamelijke gevoelens zijn te beschrijven, zoals rode ogen, droge keel, hartkloppingen, druk op het hoofd, en wat bij mij ALTIJD gebeurt: zware kaken. Kutgevoel...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat jij beschrijft mandra heb ik ook dikwijls, vooral als ik alleen stoned zit te zijn :stoned:

Ik vind dat echter meer dagdromen, fantaseren als het waren.
Als ik nuchter met m'n gedachten afdwaal, zie ik die beelden ook lichtelijk voor me. Inleven in die gefantaseerde gebeurtenis.
L-123-R zei:
Ik heb nog nooit echt gehallucineerd, dus kan er verder niet over oordelen.

Ik wel, en kan erkennen dat er zeker meerdere soorten hallucinaties zijn.
Je hebt de patroontjes van LSD en paddo's, de vage wereld van salvia, levensechte waanbeelden na te lang doorgaan met MDMA en/of MDA, de wereld in een andere jas door de ogen van een 2c'tje en zo kan ik nog vele dingen opnoemen. Hallucineren van wiet is ook zeker mogelijk, maar wat jij zegt vind ik gewoon bij de bewustzijnsveranderende werking die bij wiet hoort.
Negatieve lichamelijke effecten die je noemt zijn inderdaad wat minder, heb ik bij lage dosissen eigenlijk nooit last van.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dit moet je meemaken. De high van geen enkele drug is precies te beschrijven. Net als precies proberen te beschrijven wat pijn is. Lukt je niet. Het is er gewoon, het is gewoon een gevoel.

Wat lijkt het me geweldig om hierachter te komen. Maar ik wil dit absoluut niet proberen. Alleen het risico op verslaving, of pshycoses is mij te groot. Ben zelf hevig verslaafd aan wiet, maar echt goed naar de klote ervan, en daar heb ik al zoveel moeite mee, dat deze ervaringen maar opgeofferd moeten worden. Too much risk

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je zoiets wilt gebruiken vind ik ook dat je er 100% achter moet staan, ookal zijn er altijd twijfels natuurlijk. Goed dat je van jezelf inschat dat het beter is van niet, en wat je niet kent kun je ook niet misschien toch.

Ik had laatst toen ik wat ging smoken uit een pijpje wel dat ik zeg maar alles wat ik zelf deed of andere mensen zag doen, zeg maar in mn hoofd als internet memes zag, echt bij elke beweging die ik maakte elk gezicht dat ik trok zag ik een internet meme-achtig figuurtje waarvan de meeste nog niet eens bestaan maar gewoon in die stijl, was erg prettig en enorm grappig :tearsofjoy:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
sjongejonge zei:
Ik had laatst toen ik wat ging smoken uit een pijpje wel dat ik zeg maar alles wat ik zelf deed of andere mensen zag doen, zeg maar in mn hoofd als internet memes zag, echt bij elke beweging die ik maakte elk gezicht dat ik trok zag ik een internet meme-achtig figuurtje waarvan de meeste nog niet eens bestaan maar gewoon in die stijl, was erg prettig en enorm grappig :tearsofjoy:

Sjongejonge :grin:

Bovenaan