Ellesdee zei:Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets (ook als advies van smartshops) 18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een paddo-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een 16-jarige daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
yeah, ik ook zoietsExceptionalInsight zei:^Dat. En mijn eerste keer was ik ook 17
seagnome zei:Ellesdee zei:Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets (ook als advies van smartshops) 18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een paddo-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een 16-jarige daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
Ik denk dat ik wel weet wat ik kan verwachten, ik lees er al maanden over. Ook heb ik al iemand gevonden als tripsitter, en ga ik met iemand anders trippen. Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.seagnome zei:Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
ExceptionalInsight zei:Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.seagnome zei:Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
ExceptionalInsight zei:Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.seagnome zei:Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Ivoos zei:Je moet natuurlijk ook niet op je horloge zitten kijken tot het gedaan isDat kunnen een paar klote uren worden
Gewoon jezelf inpraten dat het binnen een paar uur gedaan is en dat er niks kan gebeuren, rustig blijven, diep inademen en met de persoon bij je praten, of als die er niet is, gewoon ergens anders op concentreren
seagnome zei:Iedereen zegt altijd dat je paddo's niet onder de 21 moet nemen.
Ik ben nu 16, en eigenlijk wel van plan om paddo's te nemen voor ze verboden zijn.
Wat is nu eigenlijk het gevaar onder de 21?
Onthoudt dat je ontzettend veel kunt sturen met alleen al je gedachten en houd in je achterhoofd 'het komt altijd uiteindelijk weer goed' en je zal een geweldige trip hebben.