Gebruik warmtemat

Hi Iedereen,

Een maatje van mij en ik zijn bezig met een growkit. Dit is onze eerste keer, vandaag besloten wij om een warmte mat aan te kopen voor een hogere, stabielere temperatuur. Maar nu las ik op een forum post hiervoor dat het aangeraden werd om afstand tussen de mat en de kit te houden d.v.m een kleine verhoging. Dit ging om een warmtemat die tot 50 graden kon bereiken. Die van ons gaat tot 25 vandaar dat ik me afvroeg of de zelfde regel geld.

Ik begrijp ook dat de warmtemat constant aan moet? Zeker met een temperatuur als 25 graden zou het niet te warm worden als hij 24/7 aan staat. Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,

PaddoFanaat073

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik gebruik een wijnthermometer om te checken of de mat niet te warm wordt. Meestal leg ik een paar handdoeken op de warmtemat. Als het dan te warm is dan gooi ik er nog een handdoek bovenop. Werkt prima :handok:

Ik gebruik een wijnthermometer om te checken of de mat niet te warm wordt. Meestal leg ik een paar handdoeken op de warmtemat. Als het dan te warm is dan gooi ik er nog een handdoek bovenop. Werkt prima :handok:
Oh zo, gaat jouw warmtemat dan boven de 25 graden? Mijn vraag is vooral of een warmtemat die naar mijn subjectieve mening niet "heel heet" word alsnog een extra laag nodig heeft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oh zo, gaat jouw warmtemat dan boven de 25 graden? Mijn vraag is vooral of een warmtemat die naar mijn subjectieve mening niet "heel heet" word alsnog een extra laag nodig heeft.
Ja als ik er geen handdoeken op leg wordt 'ie wel te warm inderdaad. Maar dat is op zich prima. Het zou een groter probleem zijn als 'ie te koud zou zijn want dan helpen handdoeken niet.

Bovenaan