Flashbacks door DXM?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Wat zijn de verschijnselen?
Voor zo ver ik kan vinden is het alleen op ratten en apen getest en zorgt het voor vacuolisatie (het ontstaan van kleine gaatjes gevuld met vloeistof) van de hersenen. Symptomen kan ik niet vinden, maar ik raad je aan om informatie over HPPD te zoeken, ik denk dat wat jij hebt eerder daar naar neigt dan naar Olney's Lesions.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
Wat zijn de verschijnselen?
Voor zo ver ik kan vinden is het alleen op ratten en apen getest en zorgt het voor vacuolisatie (het ontstaan van kleine gaatjes gevuld met vloeistof) van de hersenen. Symptomen kan ik niet vinden, maar ik raad je aan om informatie over HPPD te zoeken, ik denk dat wat jij hebt eerder daar naar neigt dan naar Olney's Lesions.

ik had die vlekken ookal een beetje voordat ik iets gebruikte, maar toen waren het eigenlijk alleen groene en roze vlekken. Nu zijn er ook gele, witte, zwarte, paarse, blauwe enz. , het asfalt golft onder me als ik op de fiets zit, of bij het stoplicht sta, ik zie overal een soort 'aura's' om mensen en voorwerpen heen.
Ik heb een tijdje risperdal geslikt, toen merkte ik wel dat die vlekken een stuk rustiger waren, op een gegeven moment waren ze bijna helemaal weg, ik miste ze bijna :rolleyes:
Ik ben toen gestopt omdat ik me echt niet goed door die medicijnen voelde, ik had het constant koud, hartkloppingen en op een gegeven moment had ik nog amper de kracht om tanden te poetsen...
Daarna is het een tijdje iets rustiger voor me ogen geweest maar nu komt alles weer terug, het is nu ook anders, ik zie soms bijna niks meer door al die vlekken. Ik heb nu weer een flaschback :rolleyes:
Is dat trouwens te verhelpen, dat HPPD? Wat kun je eraan doen?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Is dat trouwens te verhelpen, dat HPPD? Wat kun je eraan doen?
Nee, dat zei ik eerder al, er is nog maar heel weinig over bekend. Stoppen met drugs, niet meer dan 8 uur per nacht slapen, melatonine schijnt het proces te bevorderen, maar geeft ook geen zekerheid. En geduld, heel veel geduld, het kan wel jaren duren voordat het weg is.

Persoonlijk stoor ik me er niet aan, probeer dat ook anders is het alleen maar kut.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Nee, dat zei ik eerder al, er is nog maar heel weinig over bekend. Stoppen met drugs, niet meer dan 8 uur per nacht slapen, melatonine schijnt het proces te bevorderen, maar geeft ook geen zekerheid. En geduld, heel veel geduld, het kan wel jaren duren voordat het weg is.

En die flashbacks?

cropp

Badass junkie
suiker tekort? slaap tekort?

ik kijk EI aan, vitamine tekort?

hoelang heb je al geen dxm gebruikt? als het aan de dxm zou liggen zou het vanzelf over moeten gaan op den duur...

bier

Badass junkie
cropp zei:
hoelang heb je al geen dxm gebruikt? als het aan de dxm zou liggen zou het vanzelf over moeten gaan op den duur...

een dikke maand geleden voor het laatst dxm denk ik zo...

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
En die flashbacks?
Hoe lang is het geleden dat je nootmuskaat gedaan hebt? Flashbacks verminderen als het goed is ook wel als je een tijd niets gebruikt.

Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt, maar nu lijken die flashbacks juist erger te worden, weet ook niet hoe dat kan. Zullen wel ontwenningsverschijnselen zijn ofzo, voel me ook behoorlijk lam en van die tintelende, klamme zweethandjes, opvliegers dit dat :grin:
Gisteravond op straat kreeg ik ook ineens een heel erge flashback, dacht toen echt dat ik om zou vallen ofzo, volgens mij liep ik ook niet meer zo recht, weet niet of het opviel... :smoke:

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
Zullen wel ontwenningsverschijnselen zijn ofzo
Dit.

Wacht een poosje af, kijk wat er gebeurt en houd ons op de hoogte (:

zal ik doen man, bedankt :wink:
Ik heb net voor de aardigheid geteld hoeveel lege zakjes nootmuskaat ik hier nog heb liggen van het laatste halfjaar dan... 41 :flushed:
Wat zal ik ermee doen? Ritueel verbranden of gewoon in de vuilnisbak ermee? :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Ik heb net voor de aardigheid geteld hoeveel lege zakjes nootmuskaat ik hier nog heb liggen van het laatste halfjaar dan... 41 :flushed:
Wat zal ik ermee doen? Ritueel verbranden of gewoon in de vuilnisbak ermee? :grin:
Zakjes? Heb je poeder genomen? :tearsofjoy:

bier

Badass junkie
Verdomme, weer een flashback. Als ik me ook maar iets meer inspan krijg ik meteen een behoorlijk heftige flashback, ook als ik me helemaal niet inspan, maar dan minder volgens mij, weet niet of dit toeval is. Weet iemand misschien of flashbacks minder worden met rust?

Milos

Belezen gebruiker
Ik zou juist blij zijn met die flashbacks, ik bedoel, het is niet dat je nare dingen ziet/ervaart, right? :rockband:

Petrovic zei:
DXM is als het goed is ook lichamelijk verslavend, dat zou het kunnen verklaren... :rolleyes:

Hee ik ben hier nieuw en ik was toevallig aan het zoeken of dxm ook lichamelijk verslavend is. Jij zegt dus van wel? En hoe lang acht je de tijd dat de ontwenningsverschijnselen zullen aanhouden?

Stylus

Belezen gebruiker
1. Doe is even online research over de lange termijn effecten van nootmuskaat gebruik en
2. Ga naar een arts. Als je gewoon naar de huisarts gaat hoeven ouders etc. hier niets van te weten. Het klinkt een beetje als iets van een derealisatie-stoornis met flinke HPPD oid... disassociatieven kunnen dit soms veroorzaken al lijkt het me sterk dat dit na 8 keer al plaats vindt, zou ook met de nootmuskaat te maken kunnen hebben.

Pothead.

Newbie
het ligt gewoon aan de nootmuskaat.
In een extreem geval waarby je veel gebruikt zoals by jou kunnen de hallucinaties etc. echtwel 5 dagen duren hoor..

Bovenaan