Flashbacks door DXM?

bier

Badass junkie
Ewa ik heb zo een 7 of 8 keer dxm gebruikt, ben nu gestopt, maar nu voel ik de hele tijd dat zweverige/duizelige/vage gevoel weer terugkomen, heb er ook een tintelende linkerhand en koppijn bij, ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft?
En gekleurde vlekken, die had ik eerst ook wel, maar nu gaan voorpwerpen bijna constant bewegen en golven, en als ik stoned ben heb ik der helemaal nie zo'n last van, maar daarna heb ik het weer veel erger. Zit ik beetje voor me uit te staren.
Zijn dit flashbacks van de dxm? En wat kun je er aan doen en hoelang duurt het voordat het weer weggaat? :confused:
Ik heb dat nu bijna constant en ik maak me er wel zorgen over, dus ik hoop dat jullie raad weten...

mvg

15 jarig robo-trippertje

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
In wat voor ferquentie gebruik je eigenlijk? :rolleyes: DMX is sowieso troep, als ik jou was zou ik gewoon even een tijdje helemaal geen drugs gebruiken, en als dat niet helpt zou ik even bij de huisarts aankloppen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vlekken en pulserende objecten klinkt als een visuele stoornis. Tintelende lichaamsdelen kunnen duiden op een tekort aan vitamine B(12).

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Geen drugs meer gebruiken in combinatie met een heleboel geduld.

Aight, ik ben nou ook gestopt met die zooi. Afwachten danmaar...
Ik zat te denken, zouden dat zweverige gevoel enzo ook ontwenningsverschijnselen kunnen zijn, want als ik stoned ben heb ik nergens last van, en twee dagen daarna ofzo begint het weer, het gaat ook een beetje op en af weet je.
Constant stoned blijven is ook geen optie, want ben laatste tijd af en toe best beetje para :grin:
Ik zit helemaal te zweten telkens en soort 'elektrische schokjes' door me hoofd, kweet ook nie..
En me pupillen blijven ook groot by the way... :confused:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DXM is als het goed is ook lichamelijk verslavend, dat zou het kunnen verklaren... :rolleyes:

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
DXM is als het goed is ook lichamelijk verslavend, dat zou het kunnen verklaren... :rolleyes:

DXM is lichamelijk nauwelijks verslavend, en ik denk niet dat ik na 7 of 8 keer DXM gebruikt te hebben, ontwenningsverschijnselen krijg, die zouden eerder kunnen komen door het blowen of misschien wel nootmuskaat?

Drientje

DF-koning
Welke andere drugs gebruik je naast DXM? Die schokjes kun je namelijk ook krijgen als je veel XTC gebruikt.
Visual snow oftewel HPPD kun je krijgen als je hallucinogene stoffen hebt gebruikt. DXM is niet echt een hallucinogeen, ik plaats het eerder in de dissociatieve hoek.
Gebruik niet te veel wiet. Wiet is tegenwoordig door de jeugd danig onderschat. Het kan angst opwekken en bij mensen psychoses triggeren.

Je linkerhand zou ik geen oplossing mee weten, eerder zou ik dat wijten aan de bloeddoorstroming of misschien een beknelde zenuw.

Succes man!

Drientje

DF-koning
ExceptionalInsight zei:
Ik zie dat je verslaafd bent aan nootmuskaat? Mystery solved.
Waar lees jij dat?

Ik kan trouwens geef research vinden over ontwennigsverschijnselen van Nootmuskaat. Maar als je dat ook veel gebruikt zou ik daar ABSOLUUT mee minderen. Het is niet goed voor je om dat vaak en veel te gebruiken.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
Waar lees jij dat?
viewtopic.php?f=7&t=22334&p=645626#p645626
bier zei:
Ik gebruik nu al bijna een jaar bijna dagelijks nootmuskaat, of dan weer een paar dagen niet, ben gewoon bijna constant stoned, ik voel me niet meer goed als ik het niet heb. Dan voel ik me vaag en zit ik helemaal te zweten en koppijn, sommige mensen zeggen dat ze hoofdpijn van nootmuskaat krijgen, ik krijg hoofdpijn als ik geen nootmuskaat heb, en als ik stop een soort elektrische schokjes door me hoofd. Ik wil wel stoppen, maar ik kan het niet. Ik wou gewoon weg zijn van alle ellende, en nu heb ik alleen nog maar meer ellende erbij. DXM is al helemaal troep, en gaat zeker fout met Citalopram. Wil je me dood hebben ofzo?

Drientje

DF-koning
Als je een meisje bent moet je je evengoed laten helpen. Vrouwen zijn het sterke geslacht, handel ernaar.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
Wat bedoel je daarmee?
Dat ik verslaving een teken van zwakte vind.

Dus ik zou zwak zijn? Ik zwak? Ik ben niet zwak, je kunt zeggen dat ik me nu zwak gedraag, maar ik ben niet zwak. Ik stop NU met die zooi ok? Ik hoef dit niet te pikke ok? Ik ben niet zwak weet je?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Dus ik zou zwak zijn? Ik zwak? Ik ben niet zwak, je kunt zeggen dat ik me nu zwak gedraag, maar ik ben niet zwak. Ik stop NU met die zooi ok? Ik hoef dit niet te pikke ok? Ik ben niet zwak weet je?

SHOW ME YOUR WARFACE!!

:rock:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oh niets, ik zag een heel lief en schattig meisje voor me dat keihard met haar kleine voetjes op de grond aan het stampen was. Vandaar..

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Oh niets, ik zag een heel lief en schattig meisje voor me dat keihard met haar kleine voetjes op de grond aan het stampen was. Vandaar..

Ik dacht meer aan zoiets:

Maar lieve schat, ik weet dat DXM en antidepressiva niet samen kunnen, maar tijdens flashbacks he, heeft dat nog invloed op elkaar? Ik zou niet weten wat er dan in me koppie gebeurd...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Maar lieve schat, ik weet dat DXM en antidepressiva niet samen kunnen, maar tijdens flashbacks he, heeft dat nog invloed op elkaar? Ik zou niet weten wat er dan in me koppie gebeurd...
Bij flashbacks zit de dextromethorphan als het goed is niet meer in je systeem. Dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn. Maar als je aan de antidepressiva zit, dan ga ik er vanuit dat het een puinhoop in dat hoofdje is. Is het dan misschien niet beter om alle andere dope even links te laten liggen? Je bent tenslotte 15, er is nog zoveel tijd om dat allemaal te proberen.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
Bij flashbacks zit de dextromethorphan als het goed is niet meer in je systeem. Dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn. Maar als je aan de antidepressiva zit, dan ga ik er vanuit dat het een puinhoop in dat hoofdje is. Is het dan misschien niet beter om alle andere dope even links te laten liggen? Je bent tenslotte 15, er is nog zoveel tijd om dat allemaal te proberen.

Ik heb de beslissing genomen. Ik stop nu. NU ok? ok...

cropp

Badass junkie
naar mijn idee duurt het een paar dagen voor je dxm helemaal vertrokken is, net als dat wanneer je een nachtje goed doorhaald je de dag erna ook nog helemaal verdoofd en vaag bent.

als je nou dxm pakt ben je morgen en misschien overmorgen echt nog niet kraakhelder en nuchter hoor

bier

Badass junkie
cropp zei:
naar mijn idee duurt het een paar dagen voor je dxm helemaal vertrokken is, net als dat wanneer je een nachtje goed doorhaald je de dag erna ook nog helemaal verdoofd en vaag bent.

als je nou dxm pakt ben je morgen en misschien overmorgen echt nog niet kraakhelder en nuchter hoor

nee dat weet ik ook wel, maar ik heb het nu een maand geleden voor het laatst gedaan en nu heb ik nogsteeds dat ik een heel vaag gevoel krijg, niet alleen een licht gevoel in me hoofd, maar door heel me lichaam. En dat het lijkt alsof me linkerkant helemaal verdoofd is, me linkerhand tinteld vooral vaak, heel erg koppijn vanuit me nek, gespannen kaken...
Ik begin af en toe echt een hekel te krijgen aan de linkerkant van me lichaam :rolleyes:
Dan is het weer een paar dagen wat minder, en dan begint dat vage gevoel weer, echt in vlagen, vooral als ik tot rust kom merk ik. Ook dat als ik 's avond in bed lig, en een beetje naar die vlekken aan het staren ben, dat die vlekken helemaal gaan bewegen en vervormen, laatst zag ik een zwevende tafel in me kamer staan :grin:
Of als ik me ogen dicht heb, dan denk ik soms dat ik in een heel andere omgeving terecht kom wanneer ik me ogen open zou doen...

cropp

Badass junkie
ik herken het op zich wel, maar ik heb dat zo heftig ervaren dat ik zeker weet dat ik dat gevoel nooit meer vergeet, dat moment van een overgang zeg maar...

misschien is het gewoon een heldere fantasierijke herinnering?

bier

Badass junkie
cropp zei:
ik herken het op zich wel, maar ik heb dat zo heftig ervaren dat ik zeker weet dat ik dat gevoel nooit meer vergeet, dat moment van een overgang zeg maar...

misschien is het gewoon een heldere fantasierijke herinnering?

nee, nee, ik zie die vlekken nu bijna constant. Het is geen herinnering, het zijn net een soort schimmen, de silhouten van voorwerpen. Maar ook vlekken die nergens vandaan lijken te komen, en soms gaan ze ook echt vervormen, soms worden het ook echt herkenbare voorwerpen, zoals die tafel, had echt niks gebruikt. Anders dan dat ik aan het trippen was, toen zag ik met me ogen dicht echt beelden van voorwerpen en kamers af en toe. En als ik me hand bewoog liet dat zo een heel 'spoor' na, maar als ik nu naar me wekker kijk in het donker, dat is van dat groene licht, dan zie ik die cijfertjes nog helemaal op en neer flitsen...
Me pupillen worden niet kleiner, heb flashbacks, ben ik in een trip blijven hangen ofzo? :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
ben ik in een trip blijven hangen ofzo?
Dat bestaat niet. Tenzij je er psychotisch van geworden bent ofzo, maar dat lijkt me niet. Het is zoals ik zei een visuele stoornis. Ik heb precies hetzelfde als wat jij beschrijft, alleen iets minder heftig misschien.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
ben ik in een trip blijven hangen ofzo?
Dat bestaat niet. Tenzij je er psychotisch van geworden bent ofzo, maar dat lijkt me niet. Het is zoals ik zei een visuele stoornis. Ik heb precies hetzelfde als wat jij beschrijft, alleen iets minder heftig misschien.

aight gelukkig niet in een trip blijven hangen dus :grin: Wat is een visuele stoornis en word dat nog minder?
En waar kunnen die grote pupillen aan liggen, ze worden echt niet kleiner meer, ik begin echt te geloven dat een zonnebril kopen het enige alternatief is. :sunglasses:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
aight gelukkig niet in een trip blijven hangen dus :grin: Wat is een visuele stoornis en word dat nog minder?
En waar kunnen die grote pupillen aan liggen, ze worden echt niet kleiner meer, ik begin echt te geloven dat een zonnebril kopen het enige alternatief is. :sunglasses:
Dat is een ruis die je kunt krijgen na drugsgebruik. Er is nog maar weinig onderzoek naar gedaan en medicijnen zijn er volgens mij niet voor. Ik heb wel eens gelezen dat melatonine het genezingsproces kan bevorderen, maar daar heb ik geen duidelijke bron voor. ik denk dat stoppen met drugsgebruik + een heleboel geduld de enige oplossing is.

Die grote pupillen weet ik niet, lijkt me ook sterk dat dat zo is. Probeer eens het licht aan te doen als je in de spiegel kijkt ; )

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Dat is een ruis die je kunt krijgen na drugsgebruik. Er is nog maar weinig onderzoek naar gedaan en medicijnen zijn er volgens mij niet voor. Ik heb wel eens gelezen dat melatonine het genezingsproces kan bevorderen, maar daar heb ik geen duidelijke bron voor. ik denk dat stoppen met drugsgebruik + een heleboel geduld de enige oplossing is.

Iemand zei laatst iets over Olney's Lesions, maar ik kan er niet veel over vinden...

ExceptionalInsight zei:
Die grote pupillen weet ik niet, lijkt me ook sterk dat dat zo is. Probeer eens het licht aan te doen als je in de spiegel kijkt ; )

Als ik van het donker in het licht ga worden me pupillen kleiner, maar dan zie ik ze gewoon weer groter worden in hetzelfde licht. Of ze worden telkens groter en kleiner ook zo vaag.
Kan het komen doordat me hele systeem volzit met nootmuskaat die zich langzaam omzet in in MMDA?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
bier zei:
Iemand zei laatst iets over Olney's Lesions, maar ik kan er niet veel over vinden...
Potentiële vorm van hersenschade veroorzaakt door hoge doses van dissociatieve verdovingsmiddelen zoals keta en inderdaad dextromethorphan. Ik sluit het niet uit maar acht de kans klein.

bier zei:
Als ik van het donker in het licht ga worden me pupillen kleiner, maar dan zie ik ze gewoon weer groter worden in hetzelfde licht. Of ze worden telkens groter en kleiner ook zo vaag.
Kan het komen doordat me hele systeem volzit met nootmuskaat die zich langzaam omzet in in MMDA?
Daar zou ik niks over durven zeggen, gebruik die troep een tijdje niet en kijk of je verschil merkt.

bier

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
bier zei:
Potentiële vorm van hersenschade veroorzaakt door hoge doses van dissociatieve verdovingsmiddelen zoals keta en inderdaad dextromethorphan. Ik sluit het niet uit maar acht de kans klein.

Wat zijn de verschijnselen?

ExceptionalInsight zei:
Daar zou ik niks over durven zeggen, gebruik die troep een tijdje niet en kijk of je verschil merkt.

zal ik doen :)

Bovenaan