Even alles duidelijk: Drogen?

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik heb inmiddels al flink wat rond gezocht, maar alles wat ik lees is een beetje vaag en iedereen zegt weer wat anders. Ik heb namelijk 30 gram truffels besteld bij azarius, nu was het de bedoeling dat ik en iemand anders deze truffels afgelopen week zouden bestellen en opeten. Dit is er echter niet van gekomen, maar ik heb ze wel nog besteld (1 mei zijn ze verzonden dus ik mag toch wel hopen dat ze vandaag aankomen). Maar ik ben niet van plan ze meteen op te eten omdat ik het wel op een vrije dag die goed uit komt wilt doen. Dus ik wil ze drogen, nou heb ik een paar vraagjes:
-Ik heb al veel gelezen dat door drogen de werkende stof niet afneemt, klopt dit?

-Wat is nou ECHT de beste manier om truffels te laten drogen zonder dat er enorm veel (verkeerde) schimmel op komt of echt gewoon TE hard worden om op te eten? Want alles wat ik lees is anders.

-In hoeverre zie je aan een persoon of hij/zij tript op truffels?

Mocht een mod dit topic overbodig vinden mag je het sluiten uiteraard.

Alvast bedankt.
PEACE

Riel

Bewuste gebruiker
hoi vaste klant,

Ik heb zelf al een aantal keer paddo's gedroogd en weet niet of het verschil uitmaakt met truffels. Hier zijn mijn antwoorden:

-Nee dat klopt niet. Tijdens het drogen kan de werkende stof psilocine wat afnemen omdat het een vrij instabiele stof is. Het valt erg mee hoe minder sterk ze worden en het hoeft niet altijd te gebeuren.

-Leg de truffels op wat keukenpapier en leg het vervolgens in een kast of la in je kamer. Hierna leg je nog een keukenpapier er bovenop en vernieuwd het keukenpapier om de dag.

-Enorm grote pupillen en bizar gedrag. Je ziet het gelijk aan iemand.

:wave:

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Riel zei:
hoi vaste klant,

Ik heb zelf al een aantal keer paddo's gedroogd en weet niet of het verschil uitmaakt met truffels. Hier zijn mijn antwoorden:

-Nee dat klopt niet. Tijdens het drogen kan de werkende stof psilocine wat afnemen omdat het een vrij instabiele stof is. Het valt erg mee hoe minder sterk ze worden en het hoeft niet altijd te gebeuren.

-Leg de truffels op wat keukenpapier en leg het vervolgens in een kast of la in je kamer. Hierna leg je nog een keukenpapier er bovenop en vernieuwd het keukenpapier om de dag.

-Enorm grote pupillen en bizar gedrag. Je ziet het gelijk aan iemand.

:wave:

Bedankt, vraag 1 en 3 zijn nu wel beantwoord.
Nog even terug komend op vraag 2: Ik lees ook vaak dat mensen dit hebben gedaan en ze om de dag nieuw papiertje deden, maar dat ze een keer keken en de steentjes helemaal beschimmeld waren of niet goed meer waren, hoe voorkom ik dit?
en wanneer weet ik of ze gedroogd genoeg zijn? En als laatst : als ze gedroogd zijn hoe moet ik ze dan verder bewaren tot ik ze ga opeten zonder dat ik later naar mijn truffels kijk en ze toch helemaal niet meer te eten zijn?

en ik ben toch wel een beetje bang dat de werkende stof dusdanig afneemt dat ik er niks van voel. Ik heb mijn eerste truffelportie namelijk ook niks gevoeld (zie tripreport)

Riel

Bewuste gebruiker
hmmmm wat is beschimmeld? want het is namelijk normaal dat de truffels wat blauw en zwart worden. als ze niet heel kleverig worden zijn ze volgens mij nog wel goed. de truffels bestaan voor 90% uit vocht dus als ze een heel stuk kleiner zijn geworden dan is al het vocht eruit en zijn ze goed gedroogd. Dan kun je ze ook zeker een paar maanden bewaren.

misschien dat iemand anders nog wat tips heeft?

Bovenaan