Eerste x Paddo's

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Mensen ik heb advies nodig van de "paddokenners"
Ik wil binnekort met een groepie vrienden paddo's gaan eten,
maar waar is nog niet bekend.We hebben er over nagedacht om het eens
in het bos te gaan proberen.
Nou heb ik wel eens gehoord dat je het daar absoluut niet moet gaan doen :confused: En van andere heb ik weer gehoord dat het een goede plaats is om er de 1e x te gaan spacen :rolleyes:

Ik weet nu echt niet meer of het nou een geschikte plaats is of niet.
Wie kan me advies geven :confused:

spacekonijn

Badass junkie
Bos is zeker een goede plaats maar dan niet het bos dicht bij je huis waar 100e mensen hun hond uitlaten enz gewoon ergens op de hei of een groot natuurgebied ofzo.

of anders een sfeervol huis...

veel plezier :sunglasses:

Krs

Bewuste gebruiker
mijn eerste keer was ook in een bos. is me niet tegen gevallen. vooral de weg in het donker weer vinden dat was prachtig :grin:

Bal0n

Badass junkie
Bij iemand thuis als je die mogelijkheid heb, anders een plek waar je bekend mee bent. Als je het bos kent waar je wil trippen dan gaat het hoogstwaarschijnlijk wel ok, een onbekend bos wordt een stuk pittger.

Als het je eerste keer is, probeer dan een plek te zoeken waar je bekend mee bent.

happy trails :grin:

Mac...

Badass junkie
Je moet idd bekend zijn en iedereen moet zich op zijn gemak voelen. Bos is trouwens echt wel een goede en leuke lokatie, als je er het meest van wilt genieten pak je het al ergens laat in de middag, zodat je het grootste gedeelte van je trip in daglicht beleeft

Bal0n

Badass junkie
Mwah, met LSD is de kans wel stukken kleiner dat je een bad trip krijgt (mentaal is het veul minder zwaar). Alleen LSD duurt wel 8 - 10 uur, en paddo's 4 - 6. Daar moet je zelf je conclusies maar uit trekken :).

Bal0n

Badass junkie
Juist niet, paddo's gaan veel dieper en geven een zwaardere bodyload. Alleen het feit dat acid zo lang duurt zou voor mij een reden zijn om het niet aan iemand te geven die nog nooit heeft getript.

Bal0n

Badass junkie
Waarom gaat je dat te ver? Het is zo grappig, dat als mensen het over drugs hebben die ze nooit zouden doen, dat herpïne en LSD altijd worden genoemd. Maar alcohol, wiet, paddo's en MDMA wel "gewoon".

BacingsPen

Badass junkie
Nou vind ik niet grappig:P

Voor mezelf heb ik al uitgemaakt dat XTC helemaal niet zo onschuldig is terwijl veel (ex) vrienden dat doen. En dan Paddo's niet zoveel kwaad kunnen. Dat alcohol slechter is dan wiet. En misschien nu nog erbij dat LSD net zo weinig kwaad kan als paddo's? Dat wil ik nog steeds niet geloven eigenlijk. Heb verhalen gehoort van mensen die echt helemaal gek werden door de LSD en veel erger dan met paddo's.

Doe je best balon en overtuig me van het tegenovergestelde!

Bal0n

Badass junkie
Als je geen aanleg heb voor psychoses, of andere geestelijke aandoeningen (schizofrenie, multiple person syndrom, etc etc) dan zal je niet gek worden. Geldt voor zowel paddo's als LSD.

Heb je die aanleg wel, is de kans heel groot dat deze door gebruik van psychedelica naar boven worden gebracht. De kans is bij LSD niet groter of kleiner dan met paddo's.

Die "verhalen" over mensen die "gek" werden na LSD gebruik, zijn vaak verhalen die in de trand van: "Een vriend van een vriend van een vriend van de vader van m'n oom, kende iemand die na LSD gebruik dacht dat hij een sinaasappel was, voor altijd!" En dat is gewoon niet waar :).

BacingsPen

Badass junkie
ik hoop het :)

Heb eens gehoord dat iemand die van plan was mensen te gaan vermoorden nadat hij dagen lang slecht sliep en veel LSD had geslikt.

Kan me er opzich wel iets bij voorstellen.

Bal0n

Badass junkie
Je moet ook geen LSD nemen als je slecht slaapt, en zeker niet alsj e mensen wilt vermoorden.

BacingsPen

Badass junkie
Haha en als ik je nou eens vertel dat een groot deel van de werelde bevolking nouwelijks beseft wat slecht of goed voor hem is? Bij de mens staat verlangen op plaats nummero 1.

Mac...

Badass junkie
Ik weet het niet, heb met (oudere) vrienden van me gepraat die zelf vrij veel LSD hebben gebruikt. Zij raden het me ten sterkste af om 2 hoofdredenen. nl:

- De kans op een flashback is aanzienlijk groter (en heftiger) dan bij paddo's
- 2 vrienden van hun zijn van een flat afgesprongen na het gebruik van LSD

Bal0n

Badass junkie
Ik kan me niet voorstellen dat die jongens die van een flat zijn gesprongen voor hun LSD gebruik al niet suicidale gedachten hadden, of iets in die richting. En daarnaast, paddo's zijn veel heviger voor je geest, de kans dat je van een flat afsprignt is net zo groot bij shrooms als bij LSD.

En die flashbacks, een vriendin van mij heeft alleen paddo's gedaan en heeft soms flashbacks (1x in de maand ofzo). Ik heb zowel LSD als paddo's vrij vaak gedaan, en heb helemaal nergens last van. Het ligt geheel aan de persoon.

Maar, als jij sceptisch tegenover LSD staat, moet je het natuurlijk niet doen, dat is vragen om problemen :).

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Je kunt liever eerst met paddo's experimenteren voor je aan LSD begint. Paddo's zijn vrij mild van aard terwijl LSD je een veel diepere trip bezorgt... LSD is echt niet aan te raden voor mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan, die kunnen een vreselijke bad trip krijgen. Probeer eerst eens paddo's om te zien of je wel klaar bent voor een psychedelische ervaring!

Bal0n

Badass junkie
LSD veel dieper? Ligt wel een beetje aan de dosissen, maar over het algemeen vind ik paddo's veel introspectiever. Bovendien duurt LSD 8 - 10 uur, en paddo's maar 4 -6, dat is de enige reden waarom ik paddo's aan een "leek" zou aanraden.

BacingsPen

Badass junkie
Nou ik denk in minder mate (kwa vervelende gebeurtenissen niet kwa gezondheid natuurlijk)

Als je een joint hebt geroookt of een biertje hebt gedronken dan heb je minder snel moordneigingen dan wanneer je LSD of paddo's hebt gebruikt (zeker als je niet echt labiel bent)

Het verschilt dus weer per persoon denk ik welke drugs beter voor je is.

Bal0n

Badass junkie
En die conclusie trek je uit het feit dat je moordneigingen kreeg onder invloed van psychedelica :confused: :wink:.

Dat is namelijk echt onzin, ik wil m'n spaarrekening erom verwedden dat er meer geweldsincidenten zijn met betrekking tot alcohol dan met LSD of shrooms.

BacingsPen

Badass junkie
Ik denk dat je bij drugs als Alcohol eerder een ander wat wilt aan doen en bij een drugs als LSD eerder jezelf. (al hang dat natuurlijk van je persoonlijkheid af :wink: )

Bal0n

Badass junkie
Sommige mensen denken ook dat LSD in je onderrug blijft zitten, sommige mensen denken ook dat heroïne slecht voor je lichaam is, sommige mensen denken ook cocaïne lichamelijk verslavend is, etc etc etc :)

BacingsPen

Badass junkie
Tsja sommige dingen kun je nou eenmaal niet met feiten bewijzen! Terwijl ze voor een tamelijk grote groep mensen toch 'waar' kunnen zijn! Niet alles hoeft per se een feit te zijn, sommige dingen daar moet je in geloven om iets niet uit te sluiten!

Zo denk ik bijvoorbeeld dat intensieve blowers meer kans hebben depressief te worden dan niet intsieve blowers of mensen die helemaal niet blowen! Het zou maar zo kunnen dat dit over 5 jaar bewezen wordt! Daarom sluit ik het niet uit!

BacingsPen

Badass junkie
echt? zet eens een link neer waarin dat staat :)

Ik ben daar namelijk al een tijdje naar op zoek (mja ben inderdaad slecht in zoeken haha :P )

Mac...

Badass junkie
Is idd al bewezen, maar ook ik raad eerder paddo's aan dan LSD, ook als er nog geen bewijzen zijn dat het één slechter is dan het ander, en het zal wel zijn wat balon zegt, heel erg persoonsafhankelijk.

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Sommige mensen denken ook dat LSD in je onderrug blijft zitten, sommige mensen denken ook dat heroïne slecht voor je lichaam is, sommige mensen denken ook cocaïne lichamelijk verslavend is, etc etc etc :)
heroïne is niet slecht voor je lichaam als je zuivere heroine hebt en die op de straat is altijd versneden met brol, bijnaam hero is bruin terwijl hero zuiver wit is, bovendien moet je ook al weten hoe je moet spuiten dus je moet er geneeskunde of verpleegstudies voor gedaan hebbe..

Bal0n

Badass junkie
Jeller zei:
Bal0n zei:
heroïne is niet slecht voor je lichaam als je zuivere heroine hebt en die op de straat is altijd versneden met brol, bijnaam hero is bruin terwijl hero zuiver wit is, bovendien moet je ook al weten hoe je moet spuiten dus je moet er geneeskunde of verpleegstudies voor gedaan hebbe..

Dat zei ik toch ook, dat mensen alleen maar denken dath et slecht is?

BacingsPen

Badass junkie
Bal0n zei:
Wikipedia over THC, ik kan niet zo gauw een studie vinden. Misschien als je wikipedia mailt dat ze je die kunnen geven :).

mmm :) Is mooi dat ik het weet.

Ik zou graag wat meer te weten komen over die discussies en dergelijke. Is daar een site van toevallig?

Echt heel gedetailleerd vind ik sites eigenlijk niet over wiet! Misschien komt dit omdat veel effecten nogal persoonlijk zijn, maarja...

Jeller

Badass junkie
trouwens.. het enigste dat erger is aan LSD is dat je meer kans hebt op flashbacks dan op paddos en als je slecht gaat dat he dan langer duurt.. voor de rest zie ik geen nadeel meer of minder.

Bovenaan