Druk op voorhoofd

jcutter

Badass junkie
Ik ervaar de laatste tijd continue een irritante druk op mijn voorhoofd. Zou dit te maken kunnen hebben met het ontwikkeling van je hersens of mijn drugs gebruik of een combi daarvan?

bersenka

Experimenterende gebruiker
jcutter123 zei:
Ik ervaar de laatste tijd continue een irritante druk op mijn voorhoofd. Zou dit te maken kunnen hebben met het ontwikkeling van je hersens of mijn drugs gebruik of een combi daarvan?

welke soorten drugs gebruik je en hoe vaak? Je kunt wel een soort van schokken in je hoofd krijgen als je veel xtc gebruikt.

jcutter

Badass junkie
Ik gebruik al een geruime tijd geen drugs meer, hooguit alleen een wiet high en veel endorfines. Heb er al een geruime tijd last van.

Riel

Bewuste gebruiker
jij doet veel aan sport toch? geef is wat meer informatie. wanneer kreeg je er voor het eerst last van? wat voor druk is het? een constante of een kloppende?

-spaceman-

Badass junkie
waarschijnlijk ontwikkelen je hersenen zo snel dat je hoofd te klein word, deze zal binnen geringe tijd bezwijken onder de druk... gecondoleerd met jezelf!

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Iemand vertelde me laatst, dat als je vocht te kort hebt, je hersenen dan (dicht) tegen je schedel aankomen, waardoor je dus koppijn krijgt. Als je dus veel alcohol drinkt, ontneemt dat vocht aan je hersenen, waardoor je dus een kater krijgt.
Hm, klinkt heel logisch maar ergens heb ik het idee dat ik er in geluisd wordt. :confused:

Sterkte ermee, ik zou gewoon even langs de dokter gaan.

Amvitamine

JuliaLenco zei:
Iemand vertelde me laatst, dat als je vocht te kort hebt, je hersenen dan (dicht) tegen je schedel aankomen, waardoor je dus koppijn krijgt. Als je dus veel alcohol drinkt, ontneemt dat vocht aan je hersenen, waardoor je dus een kater krijgt.
Hm, klinkt heel logisch maar ergens heb ik het idee dat ik er in geluisd wordt. :confused:
haha nee het klopt bijna :wink: Het ontneemt vocht aan je hersenen waardoor je hersenvlies tegen je hersens aan komt te liggen en dit veroorzaakt de hoofdpijn :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Amvitamine zei:
JuliaLenco zei:
haha nee het klopt bijna :wink: Het ontneemt vocht aan je hersenen waardoor je hersenvlies tegen je hersens aan komt te liggen en dit veroorzaakt de hoofdpijn :wink:

Dat is correct en tevens juist! :wink:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Amvitamine zei:
JuliaLenco zei:

Ah, op die manier! :grin:

Dan zal ik de 'slimmerik' even verbeteren haha.

Purple haze

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:

Als je je er zorgen over maakt kun je het beste naar de huisarts gaan. Ik ben geen medicus dus ik kan er eigenlijk geen oordeel over geven.

azgaza

Badass junkie
De ontwikkeling van je hersens hoor je als het goed is niet te voelen, maar meer als je terug kijkt op jezelf van 1-5 jaar geleden dat je de verschillen heel duidelijk ziet en voelt.

Kan het niet gewoon stress / hoofdpijn gerelateerd zijn?

Northawke

Wijs gebruiker
Wat voor soort druk is het, inderdaad? Echt gewoon druk of meer pijn? Zowiezo kan je gewoon het beste naar de dokter gaan. Wij kunnen je natuurlijk ook niet vertellen wat je hebt. Het is in ieder geval geen kwestie van je hersenen die groeien ofzo. Dat voel je niet en ze zullen ook niet tegen je schedel aan gaan drukken. :tongueout:

jcutter

Badass junkie
Gewoon een lichte druk, wat af en toe erger is dan de andere keren. Het doet geen pijn, maar vind het gewoon irritant. Ik denk idd dat ik kom te overlijden :confused:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Dat is gewoon slaapgebrek, ik heb t ook altijd als ik moe ben. Je voorhoofd word gewoon zwaarder en lijkt wel over je gezicht te willen vallen.

jcutter

Badass junkie
Nee, het is geen slaap gebrek, dat dacht ik zelf ook al. Misschien valt dit te aspecteren aan mijn psychedelica gebruik?

Riel

Bewuste gebruiker
misschien dat je inderdaad teveel psychadelica hebt gebruikt zonder genoeg pauzes er tussen. hierdoor zit je hoofd vol gedachtes en dat die druk op je hoofd veroorzaakt. neem lekker rust!

azgaza

Badass junkie
jcutter123 zei:
Nee, het is geen slaap gebrek, dat dacht ik zelf ook al. Misschien valt dit te aspecteren aan mijn psychedelica gebruik?

Hoe vaak gebruik je? Ik ken mensen die elk weekend op LSD tripten in periodes en die hebben er geen last van.

jcutter

Badass junkie
Ik trip 1x in de 3 maanden, maar ongeveer 2 maanden terug had ik een tijd overdreven veel drugs gebruikt en niet alleen psychedelica. Misschien is dit nog het gevolg daarvan? Ik kan me niet herinneren of ik er toen ook al last van had.

Wacky

Badass junkie
En doet het pijn als je je ogen omhoog draaid ? Dat heb ik wel ens gehad met voorhoofdsholte onsteking.

Maar verder, als je er niet gerust op bent zou ik het idd de dokter vragen ipv ons :)

jcutter

Badass junkie
Ik keek vanochtend in de spiegel en zag tot mijn grote verbazing dat er een 3de oog is geopend. De commentaar die ik er op kreeg was niet normaal.

Ik denk zelf dat het kan komen door een gebrek aan zuurstof wat een oorzaak is van een nicotine gebrek. Is dit mogelijk? Ik heb net getraind en merk dat de druk op mijn voorhoofd weer heftiger is geworden. Vreemd. Ik ben al een aantal weken gestopt met het roken van kanker stokken en cannabis.

Wacky

Badass junkie
jcutter123 zei:
Ik keek vanochtend in de spiegel en zag tot mijn grote verbazing dat er een 3de oog is geopend. De commentaar die ik er op kreeg was niet normaal.

Ik denk zelf dat het kan komen door een gebrek aan zuurstof wat een oorzaak is van een nicotine gebrek. Is dit mogelijk? Ik heb net getraind en merk dat de druk op mijn voorhoofd weer heftiger is geworden. Vreemd. Ik ben al een aantal weken gestopt met het roken van kanker stokken en cannabis.

ben je aan het trippen nu ?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Een balansdagje, net als met veel of een keertje meer dan gemiddeld eten, krijg je last van je darmen. Dit is met sommige drugs ook. Best wel lekker, maar je hoofd zit dan even vol, en moet weer leegstromen.

Probeer eens mediteren. een dagje met gezonde lekere dingetjes, vers fruit, groene thee. en dan op een stoel gaan zitten, en niets anders doen dan luisteren naar je ademhaling, en prober elke gedachte los te laten die in je opkomt. Deze gedachte erbij zien te houden "adem in, adem uit." en dan diep door je neus inademen, en langzaam door de mond weer uitademen. op den duur voel je je ademhaling door je hele lichaam.

Verfrissend.

Soma

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:

Dit klinkt voor mij eigenlijk ook wel trippraat..

jcutter

Badass junkie
loadrunner zei:
Een balansdagje, net als met veel of een keertje meer dan gemiddeld eten, krijg je last van je darmen. Dit is met sommige drugs ook. Best wel lekker, maar je hoofd zit dan even vol, en moet weer leegstromen.

Probeer eens mediteren. een dagje met gezonde lekere dingetjes, vers fruit, groene thee. en dan op een stoel gaan zitten, en niets anders doen dan luisteren naar je ademhaling, en prober elke gedachte los te laten die in je opkomt. Deze gedachte erbij zien te houden "adem in, adem uit." en dan diep door je neus inademen, en langzaam door de mond weer uitademen. op den duur voel je je ademhaling door je hele lichaam.

Verfrissend.

Dat klinkt lekker :hearteyes: Dit ga ik zeker doen :wave:

azgaza

Badass junkie
Soma zei:
jcutter123 zei:

Dit klinkt voor mij eigenlijk ook wel trippraat..

Doet me denken aan een flauwe grap of een psychose.

azgaza

Badass junkie
Precies. Flauwe grap dan dus :) Iniedergeval is het waarschijnlijk niks om je zorgn over te maken, maar als het na rust lang aanhoud is een huisartsbezoek wel zo handig.

jcutter

Badass junkie
Ik gok toch op een zuurstofgebrek dankzij de cold turkey. Misschien kan ik wat zuurstof van jou lenen Azgaza?

azgaza

Badass junkie
Hier is niet zo veel zuurstof; er hangt hier veel te veel rook in de lucht, dus aan mijn zuurstof heb je niet zo veel :beer:

Jippiekajeej

Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch wil ik nog reageren omdat volgens mij de juiste reactie er nog niet bijstaat. Iemand anders kan hier dus baat bij hebben.

Ik heb dit gevoel ook al meer dan een half jaar. Dit is gekomen bij mij door teveel xtc, maar komt door alle drugs die werken op het serotonerge kanaal (serotonine). Dit is niet het gevolg van stress of slaapgebrek. Dit is een bekend gevolg en kan lang aanhouden. Ik kan je vertellen dat het hopelijk gewoon uitzitten is, want je kunt er niks aan doen. Welk hersengedeelte dit veroorzaakt is mij onbekend.

Jippiekajeej

De reacties die gaan over het opzwellen van de hersenen (hersenoedeem) zijn het zeker niet want dan was je dezelfde dag overleden. Ook heb ik alles van ademhaling tot homeopathische middelen en aminozuren al geprobeerd, maar niks helpt. Ik heb het elke dag wel een poosje. Het is vervelend, maar niet pijnlijk. Ik denk dat het past in een verstoring van het zenuwstelsel. Prikkels vermijden helpt volgens mij het beste

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch wil ik nog reageren omdat volgens mij de juiste reactie er nog niet bijstaat. Iemand anders kan hier dus baat bij hebben.

Ik heb dit gevoel ook al meer dan een half jaar. Dit is gekomen bij mij door teveel xtc, maar komt door alle drugs die werken op het serotonerge kanaal (serotonine). Dit is niet het gevolg van stress of slaapgebrek. Dit is een bekend gevolg en kan lang aanhouden. Ik kan je vertellen dat het hopelijk gewoon uitzitten is, want je kunt er niks aan doen. Welk hersengedeelte dit veroorzaakt is mij onbekend.
Heb je hier wat bronnen van?

Jippiekajeej

Trimbos xtc onderzoek naar langdurige klachten. Kun je googelen. Is groot onderzoek met veel klachten. Ik heb zelf ook een hele lijst met klachten. Gelukkig meeste soort van over.
Conclusie is eigenlijk simpel: men weet niks zeker en behandeling medisch of homeopathisch leidt meestal tot niks. Stoppen met drugs dus :(

Bovenaan