DMT

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Toenstraks 5-MeO-DMT gedaan. 10-12mg was de dosis. (Weet het niet meer precies) Had eerst 15mg op mijn weegschaal liggen maar dat vond ik iets te veel van het goede. Ben zelf redelijk ervaren met trippen. Maar DMT is toch altijd even wennen omdat het next level is. De vorige keer N,N-DMT was echt al jaren geleden.

De eerste minuut had ik even een soort korte paniek aanval. Misschien hielp het ook niet mee dat ik het “gesandwhiched” gerookt heb met wiet. Dat de eerste unbewuste reactie van je brein is: Oh lekker dit ken ik. En niet veel later oh fuck wat is dit. Maar waarschijnlijk was het vooral gewoon de DMT waar ik even aan moest wennen. :laughing: De meeste tripmiddelen komen langzaam opzetten en zo kun je er ook langzaam aan wennen. DMT roken/vapen propt dit process van misschien wel een uur in iets van 1 minuut. Maargoed ik heb mijzelf ook weer vrij snel weten te kalmeren met mijn kat en daarna genoten van muziek en visuals. Visueel leek het meer op een hogere dosis 2C-B dan N,N-DMT. Dus alles begon hevig te golven. Van de 15-20 minuten die ik echt getript heb (schatting) was de eerste minuut misschien wat onprettig. En daar wen je misschien ook nooit aan? Het is denk ik vrij lastig om met totale rust/ontspanning een DMT trip in te gaan?

Verder kan ik het slechts vergelijken met die ene keer dat ik N,N-DMT deed en een breakthrough had. Toen was ik echt in een andere wereld. Dat is niet mogelijk met 5-MeO-DMT denk ik? Aangezien het allemaal veel minder visueel is. Eigenlijk zou ik N,N-DMT ook nog eens moeten proberen op een iets lichtere dosis.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zelfs slechts enige ervaring met N,N-DMT en helemaal geen ervaring met 5-MeO-DMT, maar ‘genoten van muziek en visuals’ en niet in een andere wereld geweest zijn klinkt toch alsof je gewoon niet zo’n heftige ervaring gehad hebt.

5-MeO-DMT wordt door velen (nog veel) heftiger ervaren dan N,N-DMT, dus dat je niet in een andere wereld terecht kunt komen hiermee lijkt me een bijzondere conclusie. Het staat inderdaad wel bekend als veel minder visueel, maar ik denk dat visuals niet nodig zijn voor zo’n buitenaardse ervaring.

djiego

Badass junkie
Van de 15-20 minuten die ik echt getript heb (schatting) was de eerste minuut misschien wat onprettig. En daar wen je misschien ook nooit aan? Het is denk ik vrij lastig om met totale rust/ontspanning een DMT trip in te gaan?

Ik ken 5-MeO-DMT niet, maar even dat moment in het begin herken ik wel. Het is zo sudden, daar moet je dan even aan wennen ofzo. ik doe altijd even een check bij mezelf zo van: 'Alles is goed hierbinnen' of iets dergelijks. Qua rust/ontspanning: een goede preperation helpt zeker (je intentie, positiviteit, setting, jezelf zoveel mogelijk leeg maken verder) en daarnaast verschilt het natuurlijk enorm of je wel of geen breakthrough ervaart.. Daar kun je je, anders dan je mentale rust etc) verder niet echt op voorbereiden qua wat je kunt verwachten. Wanneer je wat vaker een lagere niet-breakthrough cq 'wachtkamer' dosis neemt kun je enigszins verwachten wat er gaat gebeuren en hier ook makkelijker met rust en ontspanning ingaan. (Je blijft er gewoon bij en voelt je in mijn ervaring zelfs verrassend 'nuchter' in je hoofd, wat een zelfcheck relatief makkelijk maakt). Die wachtkamer ervaring is in ieder geval redelijk consistent qua wat je kunt verwachten, dus daar raak je een soort van vertrouwd mee zodat het 'paniek' schuine streep overwhelmed momentje veel makkelijker onder controle kunt gaan krijgen. Voor een possible breakthrough experience is een gezonde dosis angst voor het onbekende een redelijk gegeven wat mij betreft. Maar als je dan uit je lichaam gelanceerd wordt heb je daar eigenlijk nauwelijks tijd voor. Misschien dat ik nog net mn matras tevergeefs probeer vast te grijpen :laughing:

Dus misschien een idee om een wachtkamer experience een paar keer te gaan doen, ook dat is heel interessant, mooi en fantastisch, je hoeft echt niet altijd op een breakthrough te mikken.

Verder kan ik het slechts vergelijken met die ene keer dat ik N-DMT deed en een breakthrough had. Toen was ik echt in een andere wereld.

Ja dan ben je dus ook volledig uit je lichaam. Bij een niet breakthrough/wachtkamer trip ben je er gewoon volledig bij, kunt praten/lopen/zien (maar wel met je waarneming 'geshift' om het DMT realm waar te nemen en een eerste voorzichtig contact met de entiteiten te maken. (Die, althans in mijn ervaring, tot nu toe dan altijd een respectvol welkomst comitee vormen, het voelt altijd als een uitnodiging en welkom).

Qua je ervaring: klinkt niet echt als een DMT ervaring wat ..Wellicht dat door het te sandwichen het meer verbrand is dan wanneer je het verdampt. (5-MeO-DMT zijn ook kristallen toch die je kunt verdampen?)

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Qua je ervaring: klinkt niet echt als een DMT ervaring wat ..Wellicht dat door het te sandwichen het meer verbrand is dan wanneer je het verdampt. (5-MeO-DMT zijn ook kristallen toch die je kunt verdampen?)
Verdampen zal waarschijnlijk net wat beter werken ja. Moet nog een goede DMT pijp aanschaffen. Maar dit werkte ook wel redelijk hoor. Al zal ik misschien ook wel een klein beetje verbrand hebben. Maar denk dat 5-MeO-DMT en N,N-DMT toch wel flink verschillen. Ik kan mij alleen niet voorstellen hoe een breakthrough is op 5-MeO-DMT. Zo een ego death had ik op N,N-DMT ook al. Hoe kan 5-MeO-DMT nog heftiger zijn als die leipe visuals min of meer ontbreken? Ik denk dat de enige manier om daar achter te komen is om het te ervaren. Dus ik ben nog niet klaar met experimenteren. Nu moet ik ook een keer het volledige effect ervaren. :grin:

Wat weerhoudt jullie ervan om 5-MeO-DMT te proberen als ik vragen mag? :grin:

DoeMaarDieMaar

Experimenterende gebruiker
Qua rust/ontspanning: een goede preperation helpt zeker (je intentie, positiviteit, setting, jezelf zoveel mogelijk leeg maken verder) en daarnaast verschilt het natuurlijk enorm of je wel of geen breakthrough ervaar

Ik heb al veel ervaring met sub-breakthrough 5-meo-DMT, maar wat ik ook aan voorbereiding doe, ik krijg altijd een snelle hartslag. Ik ben daarbij overigens niet angstig of zo. Het is meer een soort opwinding alsof je een achtbaan in duikt. Dat heb ik met n,n,-DMT bijna niet. Dit wordt vaker gerapporteerd door mensen overigens (zie erowid e.d.).

Ik heb trouwens op 5-meo-DMT aardig gave visuals gehad. Breakthrough staat nog wel op het lijstje trouwens :) Die heb ik met n,n,-DMT wel gehad en vond ik echt vet.

djiego

Badass junkie
Wat weerhoudt jullie ervan om 5-MeO-DMT te proberen als ik vragen mag? :grin:

Weet niet of het perse 'weerhoudt' is wat mij betreft, ik heb het uberhaupt nooit overwogen. Nog zoveel te ontdekken met N,N-DMT en ik kan me ook niet echt een reden bedenken om iets te doen wat heftiger zou zijn met minder visuals :blush:. Verschillende onderzochte paden/toegangspoorten leiden me weer naar DMT en de uitnodiging die ik voel daar weer terug te keren met de kennis van nu. Daarnaast extract ik het zelf en wil dat verder optimaliseren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ken 5-MeO-DMT niet, maar even dat moment in het begin herken ik wel. Het is zo sudden, daar moet je dan even aan wennen ofzo. ik doe altijd even een check bij mezelf zo van: 'Alles is goed hierbinnen' of iets dergelijks. Qua rust/ontspanning: een goede preperation helpt zeker (je intentie, positiviteit, setting, jezelf zoveel mogelijk leeg maken verder) en daarnaast verschilt het natuurlijk enorm of je wel of geen breakthrough ervaart.. Daar kun je je, anders dan je mentale rust etc) verder niet echt op voorbereiden qua wat je kunt verwachten. Wanneer je wat vaker een lagere niet-breakthrough cq 'wachtkamer' dosis neemt kun je enigszins verwachten wat er gaat gebeuren en hier ook makkelijker met rust en ontspanning ingaan. (Je blijft er gewoon bij en voelt je in mijn ervaring zelfs verrassend 'nuchter' in je hoofd, wat een zelfcheck relatief makkelijk maakt). Die wachtkamer ervaring is in ieder geval redelijk consistent qua wat je kunt verwachten, dus daar raak je een soort van vertrouwd mee zodat het 'paniek' schuine streep overwhelmed momentje veel makkelijker onder controle kunt gaan krijgen. Voor een possible breakthrough experience is een gezonde dosis angst voor het onbekende een redelijk gegeven wat mij betreft. Maar als je dan uit je lichaam gelanceerd wordt heb je daar eigenlijk nauwelijks tijd voor. Misschien dat ik nog net mn matras tevergeefs probeer vast te grijpen :laughing:

Dus misschien een idee om een wachtkamer experience een paar keer te gaan doen, ook dat is heel interessant, mooi en fantastisch, je hoeft echt niet altijd op een breakthrough te mikken.

Ja dan ben je dus ook volledig uit je lichaam. Bij een niet breakthrough/wachtkamer trip ben je er gewoon volledig bij, kunt praten/lopen/zien (maar wel met je waarneming 'geshift' om het DMT realm waar te nemen en een eerste voorzichtig contact met de entiteiten te maken. (Die, althans in mijn ervaring, tot nu toe dan altijd een respectvol welkomst comitee vormen, het voelt altijd als een uitnodiging en welkom).

Hoe ‘mik’ je op een wachtkamerervaring? Want de instructie die je vaak leest is toch om vooral door te hijsen (door de angst heen, die iedereen voelt, want het is ook gewoon wel een enge ervaring als je zo in seconden van niks naar alles gaat zonder echte come-up…). Vaak wil je al sneller stoppen dan vantevoren bepaald of dan aangeraden vanwege de intensiteit die vliegensvlug toeneemt tijdens het roken, dan kan zachte aanmoediging door een vertrouwd persoon helpen. De wachtkamerervaring wordt soms als enger ervaren dan een breakthrough, omdat je de behoorlijk lompe egoloss dan nog bewust meemaakt. Een voorbeeld is de allereerste volledige ervaring met N,N-DMT van @Eik. (Die op vakantie is nu, maar misschien kan-ie later bevestigen.)

Dus ben wel benieuwd hoe jij dit ziet en hoe zo’n wachtkamerervaring er met jouw uitgebreide ervaring vrij consistent uitziet!

@DoeMaarDieMaar bijzonder wat je zegt over de snelle hartslag bij 5-MeO-DMT. Ik heb dus geen ervaring met 5-MeO-DMT maar ik heb die snelle en bonkende hartslag ook bij DMT en ik zag het ook bij de mensen die in mijn bijzijn DMT namen. (Dus dat je zichtbaar iemands hart snel en hard tekeer ziet gaan.) Het kan natuurlijk deels komen door de opwinding of angst, maar ik heb het altijd zo bizar duidelijk zichtbaar gevonden dat ik vermoed dat het vooral ook ‘gewoon’ een bijwerking is van de stof. Blijkbaar is dat bij 5-MeO-DMT nóg meer zo, want jij hebt het niet van N,N?

Doet mij toch echt vermoeden (wat ook uit andere zaken blijkt) dat deze stof mogelijk wat zwaarder is op het lichaam dan N,N-DMT.

*Edit: Even opgezocht en verhoogde hartslag is inderdaad een fysiek effect van zowel N,N- als 5-MeO-DMT. Kreeg ook even een déjà-vu maar we bleken dit al eerder allemaal besproken te hebben, haha: :tongueout:

DoeMaarDieMaar

Doet mij toch echt vermoeden (wat ook uit andere zaken blijkt) dat deze stof mogelijk wat zwaarder is op het lichaam dan N,N-DMT.
Ja, die ervaring heb ik dat 5-meo-DMT een stuk rapper gaat. Bij n,n-DMT heb ik wel wat verhoging, alsof je aan het joggen/hardlopen bent. De eerste keer 5-meo-DMT was het alsof ik voor mijn leven rende :) Maar als je er 1x bent geweest heb je een vertrouwen met de stof opgebouwd. Je weet dan dat het goed komt. De eerste keer denk je echt. Fuck, Now you've done it. En dan komt het weer goed. De 2e keer is het al een stuk beter, maar nog steeds een flinke versnelling zeg maar.

djiego

Badass junkie
Hoe ‘mik’ je op een wachtkamerervaring? Want de instructie die je vaak leest is toch om vooral door te hijsen (door de angst heen, die iedereen voelt, want het is ook gewoon wel een enge ervaring als je zo in seconden van niks naar alles gaat zonder echte come-up…). Vaak wil je al sneller stoppen dan vantevoren bepaald of dan aangeraden vanwege de intensiteit die vliegensvlug toeneemt tijdens het roken, dan kan zachte aanmoediging door een vertrouwd persoon helpen. De wachtkamerervaring wordt soms als enger ervaren dan een breakthrough, omdat je de behoorlijk lompe egoloss dan nog bewust meemaakt. Een voorbeeld is de allereerste volledige ervaring met N,N-DMT van @Eik. (Die op vakantie is nu, maar misschien kan-ie later bevestigen.)

Dus ben wel benieuwd hoe jij dit ziet en hoe zo’n wachtkamerervaring er met jouw uitgebreide ervaring vrij consistent uitziet!

@DoeMaarDieMaar bijzonder wat je zegt over de snelle hartslag bij 5-MeO-DMT. Ik heb dus geen ervaring met 5-MeO-DMT maar ik heb die snelle en bonkende hartslag ook bij DMT en ik zag het ook bij de mensen die in mijn bijzijn DMT namen. (Dus dat je zichtbaar iemands hart snel en hard tekeer ziet gaan.) Het kan natuurlijk deels komen door de opwinding of angst, maar ik heb het altijd zo bizar duidelijk zichtbaar gevonden dat ik vermoed dat het vooral ook ‘gewoon’ een bijwerking is van de stof. Blijkbaar is dat bij 5-MeO-DMT nóg meer zo, want jij hebt het niet van N,N?

*Edit: Even opgezocht en verhoogde hartslag is inderdaad een fysiek effect van zowel N,N- als 5-MeO-DMT. Kreeg ook even een déjà-vu maar we bleken dit al eerder allemaal besproken te hebben, haha: :tongueout:

Volgens mij heb ik een eigen wachtkamer definitie als ik wat rondlees..
voor mij is dat juist een lagere dosis ervaring (soms al met 1 goeie hijs maar dan wel uit zak) alhoewel ik ook heb gemerkt dat er wellicht verschillende stadia zijn die je als zodanig zou kunnen omschrijven. Ik reageer later even meer uitgebreid .. :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Volgens mij heb ik een eigen wachtkamer definitie als ik wat rondlees..
voor mij is dat juist een lagere dosis ervaring (soms al met 1 goeie hijs maar dan wel uit zak) alhoewel ik ook heb gemerkt dat er wellicht verschillende stadia zijn die je als zodanig zou kunnen omschrijven. Ik reageer later even meer uitgebreid .. :)

Het gaat inderdaad om een iets lagere dosering, zodanig dat je het verlies van het ego als het ware bewust meemaakt, en dat ‘tussenstadium’ wordt door sommigen als meer beangstigend ervaren.

Ik heb het niet over de hele lage ‘eraan proeven’-doseringen. Die zijn wat minder overweldigend. (En kunnen toch fijn zijn.)

Komt nog bij dat wel-of-niet-breakthrough ook niet altijd perse zo direct dosisgerelateerd is denk ik.

Maar ik ben nog een vrij erge DMT-noob hoor, dus ik roep ook maar wat. Kijk maar wanneer je wel of niet reageert hoor, no pressure. :)

djiego

Badass junkie
Het gaat inderdaad om een iets lagere dosering, zodanig dat je het verlies van het ego als het ware bewust meemaakt, en dat ‘tussenstadium’ wordt door sommigen als meer beangstigend ervaren.
Ok. Ben je dan in die definitie nog in je lichaam (zie je nog met je fysieke ogen?) of ben je er al uit?
Ik heb het niet over de hele lage ‘eraan proeven’-doseringen. Die zijn wat minder overweldigend. (En kunnen toch fijn zijn.)
Zeker.
Komt nog bij dat wel-of-niet-breakthrough ook niet altijd perse zo direct dosisgerelateerd is denk ik.

zou heel goed kunnen. definieer breakthrough uberhaupt. Kom ik ook even op terug.

Maar ik ben nog een vrij erge DMT-noob hoor, dus ik roep ook maar wat. Kijk maar wanneer je wel of niet reageert hoor, no pressure.

None felt :)

Ben even wat minder actief hier, enerzijds 'gewoon' super druk en uitgevloerd doordeweeks en de laatste maanden vooral, of eigenlijk uitsluitend met uitzondering van afgelopen weekend (restje 6APB heb ik ook weggegooid trouwens, ben ik ook wel klaar mee geloof ik) en trippen en DF is maar zeer beperkt compatible.

Wel aardig wat onderzoeksresultaten verzamelt. Ook trouwens LSD richting DMT qua verbinding, interessant. Ik moet echt even proberen of ik iets bruikbaars kan gaan opschrijven.

noob, geen noob.. Ik beschouw mezelf net zo goed nieuweling in dat realm hoor.. Het gaat erom dat we ervaringen uitwisselen en proberen vanuit zelfde referentiekader te praten, en dat is al lastig genoeg via woorden met deze materie hahaha. Jij hebt weer andere lessen / ervaringen, iedere trip brengt iets. Nog even los van de persoonlijke verschillen. Al heb ik met DMT, de keren dat ik het in niet BT sessies samen met vrienden deed, soms de vreemde gewaarwording dat we ergens ook in dezelfde 'trip' zaten. (Herken jij dat gevoel?).

DMT blijft wat dat betreft, inclusief alle nieuwe ervaringen met keta en vooral LSD de laatste tijd, toch de meest intrigerende wat zijn realm betreft, nu ik merk dat verschillende wegen when pushing the envelope, daar ook weer uitkomen of in ieder geval mee verbonden zijn. Ik dacht eerder of initieel dat de toegang via DMT uniek is, en de wijze waarop en puurheid, intensiteit is dat ook, maar het realm of hoe je het wilt noemen, is er en je schuurt er ook langs of tegenaan via andere routes. Ik word er constant aan herinnert op die manier en aangetrokken, maar ok, ik zoek het ook op.

Verder nog niet echt inhoudelijk OT maar ok tot zover weer even :wink:

Zero weekend met socials en praktische dingen. Ook belangrijk. Enjoy the weekend !

waldo

Sommige mensen noemen 5-meo-dmt ook wel 'bufotonin'.
Maar dat is helaas foutief Bufotonine is namelijk 5-hydroxy-DMT.

DoeMaarDieMaar

^ Maar beide stoffen worden wel geproduceerd door Incilius alvarius?
Yup. Maar er zit zo'n lage hoeveelheid in het gif dat je het als verwaarloosbaar kan beschouwen (zegt Hamilton Morris). Er is geen subjectief verschil te ervaren tussen de synthetische versie en het gif van de Incilius alvarius.

Bovenaan