DMT - The spirit molecule

iRational

Newbie
loadrunner zei:
Er zijn ook dingen als BLE Buiten lichaamlijke Ervaring, hierbij is het net alsof je je eigen lichaam kan bekijken, vanaf boven, en de exacte details kan zien. Dit staat los van DMT .
:)

Ik heb dit dus twee keer gehad met wiet, de eerste keer en een keer dat ik
gewoon bizar veel had gerookt. Serieus zieke zooi.

Ik twijfel aan het hele verhaal over DMT als "spirit molecule", het klinkt allemaal wel geloofwaardig enzo maar ik mis het bewijs. Hoogstens is aantoonbaar dat DMT een rol speelt in het bewustzijn maar tot het moment dat hier bewijs voor is geloof ik dat het bewustzijn te ingewikkeld is om te begrijpen.

Mr.rhythm

Experimenterende gebruiker
de psycholoog Carl Jung heeft ook wel interessante theorieen over je bewustzijn en je onderbewustzijn..
dingen die idd vaak gekoppeld worden aan DMT..
de band Tool is als geheel vrij spiritueel en doen er altijd vrij interessant over:P als ik het goed heb hebben ze t ook vaak over DMT en hun gebruik daarin, vrder staan ze dus als band totaal in de theorie van Carl Jung.. wel interessant voor de geinteresseerde:wink:

grtz.b

Riel

Bewuste gebruiker
ik vraag me ook wel vaak af of er 'iets' anders is of het gewoon allemaal uit ons zelf komt. ik denk dan toch wel het 2e.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Waarom kan men na een DMT trip zijn trip nog maar deels herinneren, tot in details. En waarom vallen deze details zo snel weg uit ons geheugen. Men beschrijft na de trip dat de hersenen zich weer helemaal vullen met gedachten over ons huidige persoonlijke leven. (ons IK gedeelte in onze hersenen begint weer op gang te komen..) Hetzelfde gebeurt er als je wakker word en vrijwel meteen uit je bed stapt.

Het lijkt er op zoals Joe Rogan en Terence Mc Kenna zeggen dat onze hersenen ons bewustzijn willen beschermen van die ervaring. Alsof het niet zo belangrijk is word het maar slecht onthouden.

Luister maar eens naar deze twee korte audio presentaties van Terence Mc Kenna

http://www.ragingb.com/terence/

Overiggens is Terence Mc Kenna een 'echte' shaman, deze bewuste man weet waar hij over praat. Deze man concludeert niets, maar leid je naar de waarheid.

Hashja

Bewuste gebruiker
Heb hem uitgehoord!

Zeer interresant, die wezentjes, ik herken dingen terug in het verhaal van pythregius in http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11073

Nou mag ik zoiets eigenlijk niet zeggen omdat ik het niet heb meegemaakt, maar zoals ik beide verhalen interpeteer zie ik overeenkomsten wat mij steeds meer doet verbazen over Dimethyltryptamine (met een hoofdletter :tearsofjoy: ).

En wat Dumpy zei in dat topic, over die tunnel.
Mensen met een bijna dood ervaring zien die tunnel ook (vaak), en aan het eind voelen ze zich zo gelukkig, en achteraf willen ze weer terug omdat ze denken dat dat de hemel is waar ze eeuwig kunnen blijven en gelukkig zijn.

Ik zie het zo; DMT is de hemel. En wat mij betreft is het bewijs dat de hemel niet bestaat, op de manier waarop veel mensen hem zien, geleverd. DMT maak je aan als je (bijna) dood gaat, nog logischer.

Maar geloof blijft altijd iets persoonlijks dus dit is enkel mijn mening... :wink:
Ik respecteer geloof.

Gr.
Drent

iRational

Newbie
DMT kan imo de hemel niet zijn. Het molecuul is te "simpel" om complexe dingen te doen die wij moleculen nog nooit hebben zien doen. Ik denk dat DMT hoogstens een rol speelt in de bijna doodservaring. De stof wordt in het brein aangemaakt, samen met een paar andere stoffen vormt het de bekende tunnel-met-het-witte-licht en een gelukszalig gevoel. Volgens deze redenatie heeft DMT een effect op de rest van het brein waardoor je hallucineerd, zonder het brein geen hallucinatie.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Het bewustzijn zit niet in het DMT molecuul, of de hemel ook niet. Het molecuul is alleen maar de sleutel voor de complexe deur, die al in ons bewustzijn zit.

Nee, maar wel apart is hoe mensen die elkaar niet kennen, wel exact dezelfde dingen zien en horen.

In elk geval, DMT werkt verukkelijk. en hoe het werkt maakt mij niets uit.

Net als een chemische reactie: je doet azijn bij de bietjes, en je ziet dat het roder word. Je weet. Zuur maakt bietjes roder, azijn is een zuur, dus de kleurstoffen in de bietjes reageren erop door rood te worden. Een eenvoudige benadering van iets veel complexer. Dus de azijn werkt als een sleutel, om de bieten rood te laten worden. In azijn zit geen kleurstof, want die zit al in de bietjes.

(Ik probeer hiermee niet te zeggen dat DMT een chemische reactie veroorzaakt, dat met de bietjes was als een voorbeeld van ieen eenvoudig molecuul die iets complexer doet)

DMT is geen wondermiddel, want dat zijn de hersenen, DMT triggert alleen de juiste gebiedjes, die het mogelijk maken dit alles te ervaren.

Hashja

Bewuste gebruiker
Ok misschien heb ik mijn visie verkeerd uitgelegt.

Dimethyltryptamine is inderdaad maar een molecuul. Maar hemel bestaat (imo) niet, mensen denken (imo) hemel gezien te hebben door de hallicunaties die dimethyltryptamine veroorzaakt. Op die manier zie ik het als de 'hemel'.
Het doet iets met je hersenen en waar het voor dient zijn wetenschappers ook nog niet uit, fact is, DMT is een heel misterieuze stof.
Ik ben zelf sceptisch, geloof enkel in de wetenschap hoewel deze ook niet altijd gelijk heeft, dan is een appel gezond, dan krijg je er kanker van, dan weer niet.

(Achja, ik ga chemie studeren dus misschien dat ik er ooit zelf maar onderzoek naar moet doen =P :beer: )

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
misschien moeten we het een mysterie laten... :wink: Als je precies zou weten hoe het werkt, dan is er weinig over om te ontdekken tijdens de trip :)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik ben het dus volledig met de 'DMT is de hemel' gedachte van Drent eens. Dat het door mij en door Drent even hemel genoemt word moet je even buiten beschouwing laten.

Het voorbeeld over de bietjes die roder worden door er zuur aan toe te voegen, waarbij het zuur net als dmt een verandering doet optreden kan ik me niet helemaal in vinden, het is namelijk zo dat de bietjes, het zuur en de kleur die veranderd allemaal fysieke dingen zijn. Daarnaast word dit totaal onderbouwt door onze zintuigen.

DMT doet idd iets in onze hersenen. Het zal ook inderdaad de sleutel vormen om ons bewustzijn/geest hoe wij mensen het ook willen noemen los te maken van ons fysieke lichaam.

Wat ik geloof is dat er 2 bewustzijnen zijn, er is de fysieke wereld met al zijn aspecten maar verder alleen maar draait om voorplanting. En de niet-fysieke wereld die als het ware de 'scene' zijn achter de fysieke wereld. Of die laatste zin waar is kunnen we nooit in ons fysieke leven achterhalen. We kunnen immers niet echt de DMT wereld (niet-fysieke) wereld verkennen. En daarnaast is het onbegrijpelijk voor ons.

Wat voor mij en waarschijnlijk voor Drent vast staat is dat de dood niet ons einde is. De dood is in elk geval een nieuw begin.

Mudkip

Newbie
Hmm, heb dit topic doorgelezen, en het klinkt vrij interessant spul..

Wat ik me af vroeg, waar wordt dit onder gerekend? Hard- of soft drug? (Dus, kan ik je dit spul in een Smart / Head shop kopen?)
De effecten ervan klinkt best als hard, maar omdat op wiki staat dat het allemaal natuurlijk, en plantaardig is, begon ik te twijfelen...

Als dit niet in shops te vinden is, waar halen mensen het normaal vandaan dan? dealers?

Wacky

Badass junkie
Mudkip zei:

Wat ik me af vroeg, waar wordt dit onder gerekend? Hard- of soft drug? (Dus, kan ik je dit spul in een Smart / Head shop kopen?)
De effecten ervan klinkt best als hard, maar omdat op wiki staat dat het allemaal natuurlijk, en plantaardig is, begon ik te twijfelen...

Als dit niet in shops te vinden is, waar halen mensen het normaal vandaan dan? dealers?

ja als het plantaardig is ga je twijfelen.....
Plantaardig of chemisch is absoluut helemaal geen maatstaf voor hoe heftig of gevaarlijk iets is. DMT is geen mild spul. Paddo's en mescaline (cactussen) zijn ook niet echt milder dan LSD ofzo. Soft of hard, legaal of illigaal, chemisch of natuurlijk, vergeet die onderscheiden maar want die slaan nergens op.

DMT is een stof die in bepaalde planten zit. Bij oraal gebruik heeft het weinig of geen effect. Om te zorgen dat het toch effect heeft wordt het gebruikt in combinatie met andere planten (ayahuasca) of geextraheerd en dan gerookt.

De planten met dmt erin zijn legaal te koop. pure dmt is niet legaal. Extraheren is relatief eenvoudig en kun je zelf. Met google zul je wel een recept tegen komen. Als je daar geen zin in hebt kun je gaan zoeken in de illigale handel, maar het is redelijk exclusief en duur.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Mudkip zei:

DMT is een stof die in bepaalde planten zit. Bij oraal gebruik heeft het weinig of geen effect. Om te zorgen dat het toch effect heeft wordt het gebruikt in combinatie met andere planten (ayahuasca) of geextraheerd en dan gerookt.

Voor oraal gebruik heb je dus een MAOi nodig, zonder die voel je er niets van.

mmn

Belezen gebruiker
erg fasinerend spul zo te lezen moet ik het toch maar eens het laboratorium boven halen :rolleyes:

zo te horen maak je dus DMT aan als je dood gaat maar ook GHB en dan kan je denken zorgt de GHB ervoor dat wegvalt (dat je hart langzamer gaat tot ie stopt)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Huh? Hoe bedoel je dat met die GHB???

Ik weet alleen dat voor de GHB tijd er butanediol (BD) was, en dat werd door je lichaam omgezet naar GHB... Zover ik weet maakt je lichaam zelf geen GHB aan...

Little Monk

Experimenterende gebruiker
Riel zei:
ik vraag me ook wel vaak af of er 'iets' anders is of het gewoon allemaal uit ons zelf komt. ik denk dan toch wel het 2e.

Realisme vs Constructionisme binnen de spirituele scene. Lijkt me bijna topic-worthy, wat jullie?

mmn

Belezen gebruiker
raging_bull zei:
Huh? Hoe bedoel je dat met die GHB???

Ik weet alleen dat voor de GHB tijd er butanediol (BD) was, en dat werd door je lichaam omgezet naar GHB... Zover ik weet maakt je lichaam zelf geen GHB aan...

Er zijn geen harde bewijzen, dat GHB schadelijk is tijdens de zwangerschap. Toch wordt het gebruik van elke vorm van drugs tijdens de zwangerschap afgeraden. Hoewel GHB een lichaamseigen stof is, wordt een teveel van deze stof, net als bij alle andere lichaamseigen stoffen, afgebroken.

bron: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &viewAll=1 :wave:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
http://www.youtube.com/watch?v=736NKsK86Uk

Dit filmpje kent waarschijnlijk iedereen zo'n beetje.. maar vanaf 7:30 , doet het me wel een beejte denken aan een DMT trip. Natuurlijk blijft het hollywood.. maar zo hebben de mensen die het (nog) niet gedaan hebben er een beetje een beeld bij ofzo :wink:

Fractal

Belezen gebruiker
Wow da's wel een mooi filmpje, zeer mooie effecten. Komt dat uit een film ofzo? Ziet er alleszins behoorlijk professioneel gemaakt uit.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
ja, komt uit de film Blueberry , vond de film verder niet heel speciaal.. maar dat stukje.. :hearteyes:

Wat wel fout is aan de film is dat ze cacti namen maar de effecten die ze laten zien doen veel meer Ayahuasca achtig aan.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel, mijn interesse is gewekt zowel voor DMT als voor de film Blueberry :)

Als een DMT -trip écht vergelijkbaar is met de scene rond 7'30'', dan belooft het de krachtigste drug te zijn voor geestelijke bespiegeling!

azgaza

Badass junkie
thor zei:
Moet je 18 zijn om mee te doen met zon ahuasca ceremonie? :)

Ik weet niet of het een vereiste is, maar ik denk dat het wel aan te raden is te wachten tot je wel gewoon helemaal volwassen bent, het schijnt intenser te zijn dan haast alle andere gewone tripmiddelen, dus waarom zou je haast maken met zo iets? Bovendien, als je het heel jong meemaakt, wat heb je daarna nog voor dingen om te proberen dan? Je haalt dan ook je eigen overtreffende trap weg.
Bovendien, als je de naam verkeerd hebt denk ik sowieso niet dat je klaar bent voor een ayahuasca ervaring.

thor

Belezen gebruiker
Ik dacht er nog aan of ik het goed geschreven had of niet, verkeerd gegokt :beer: . Het is niet zo dat ik het nu gelijk zou doen. Tuurlijk zal ik me eerst inlezen, doe ik altijd. Heb verder al genoeg ervaring met psychedelische middelen, flink wat boeken gelezen enz..

Maar wat ik interessant vind aan ayahuasca (kijk nu wel goed :grin:) is dat het je confronteerd met je angsten, en dat ik precies wat ik nu nodig heb.
Ik stop het maar weg de laatste tijd, m'n enige angst; de dood. En ik denk dat ayahuasca daarvoor een geschikt middel is.

*edit
Middelen zoals paddo's laten je alleen maar een weg banen door een staat van verwarring, daar leer ik minder van vind ik.

azgaza

Badass junkie
thor zei:
Ik dacht er nog aan of ik het goed geschreven had of niet, verkeerd gegokt :beer: . Het is niet zo dat ik het nu gelijk zou doen. Tuurlijk zal ik me eerst inlezen, doe ik altijd. Heb verder al genoeg ervaring met psychedelische middelen, flink wat boeken gelezen enz..

Maar wat ik interessant vind aan ayahuasca (kijk nu wel goed :grin:) is dat het je confronteerd met je angsten, en dat ik precies wat ik nu nodig heb.
Ik stop het maar weg de laatste tijd, m'n enige angst; de dood. En ik denk dat ayahuasca daarvoor een geschikt middel is.

*edit
Middelen zoals paddo's laten je alleen maar een weg banen door een staat van verwarring, daar leer ik minder van vind ik.

Heb je wel eens LSD gedaan? In een medium/hogere dosis? Je hoeft niet met je angst geconfronteerd te worden op een zware mentaal uitdagende manier, maar het kan ook werken als je ineens voelt wat je jezelf al die tijd neit aan hebt kunnen praten. Dus dat je wel weet dat je niet bang hoeft te zijn, maar je voelt de angst toch, dan kan LSD (en paddo's ook trouwens); zorgen dat je voelt wat je al die tijd al denkt.

Ik ben het er trouwens mee eens dat paddo's te verwarrend zijn om echt leerzaam te zijn. Hoe oud ben je eigenlijk, als je je afvraagt of je 18 moet zijn? Als je echt op zoek bent naar de levens veranderde, intense, omgooiende ervaring dan denk ik dat het misschien nog wel zou werken voor jou, vooral als je denkt dat het gaat werken, dingen zijn vaak wel zo leuk dat als je dat denkt ze dat ook echt doen.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
ErnstJünger zei:
Als een DMT -trip écht vergelijkbaar is met de scene rond 7'30'', dan belooft het de krachtigste drug te zijn voor geestelijke bespiegeling!

Dat is het ook.. DMT is echt nergens mee te vergelijken, het heeft me de meest vreemde/mooiste dingen laten zien die ik ooit gezien heb.

azgaza

Badass junkie
loadrunner zei:
http://www.youtube.com/watch?v=QCtRSRraPKQ

Dit komt in de buurt van die trip van mij.

:wink:

Je wakkert mijn zin ernaar aan en ik wilde nog even wachten met nieuwe dingen. Misschien wordt dit wel een zomer 2009- iets.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
loadrunner zei:

maar dna wel iets sneller neem ik aan? wat ik meemaak op dmt is altijd zo ontzettend snel en overweldigend.. pff

thor

Belezen gebruiker
azgaza zei:
thor zei:

*edit

Heb je wel eens LSD gedaan? In een medium/hogere dosis? Je hoeft niet met je angst geconfronteerd te worden op een zware mentaal uitdagende manier, maar het kan ook werken als je ineens voelt wat je jezelf al die tijd neit aan hebt kunnen praten. Dus dat je wel weet dat je niet bang hoeft te zijn, maar je voelt de angst toch, dan kan LSD (en paddo's ook trouwens); zorgen dat je voelt wat je al die tijd al denkt.

Ik ben het er trouwens mee eens dat paddo's te verwarrend zijn om echt leerzaam te zijn. Hoe oud ben je eigenlijk, als je je afvraagt of je 18 moet zijn? Als je echt op zoek bent naar de levens veranderde, intense, omgooiende ervaring dan denk ik dat het misschien nog wel zou werken voor jou, vooral als je denkt dat het gaat werken, dingen zijn vaak wel zo leuk dat als je dat denkt ze dat ook echt doen.

Thor is 17. Misschien eerst ff experimenteren met iets hogere dosissen acid :rolleyes:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Dumpy zei:
loadrunner zei:

maar dna wel iets sneller neem ik aan? wat ik meemaak op dmt is altijd zo ontzettend snel en overweldigend.. pff

ik doelde een beetje op 4:40 zulke bewegende dingetjes. daarna is t net alsof ik een wolkje rook ben, die met de rookmachine in een speed-core party, met lazershow word geblazen... (je bent dan de muziek, waarbij de lazershow je omgeving is.

pieter-b

Wijs gebruiker
heeft iemand eigenlijk ook ooit een peer reviewed artikel gevonden over dmt aanmaak in het lichaam?
ik nl niet...

erwin krol

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
daarna is t net alsof ik een wolkje rook ben, die met de rookmachine in een speed-core party, met lazershow word geblazen... (je bent dan de muziek, waarbij de lazershow je omgeving is.
Een lazershow, bedoel je dat iemand op het podium de hele tijd op z'n neus lazert of zo? Nou, dronken beelden kan ik genoeg voor me halen maar een show ken ik niet, dus verklaar je nader :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
pipoxyz zei:
heeft iemand eigenlijk ook ooit een peer reviewed artikel gevonden over dmt aanmaak in het lichaam?
ik nl niet...

http://www.smart-publications.com/artic ... assman.php

Dr Strassman is idd de schrijver van 'DMT the spirit molecule'

maar daarin gaat hij niet verder dan te zeggen dat de pijnappel kapabel is om psychoactieve tryptamines te maken........theoretisch....
...and thats about as far as he goes...
vanaf die conclusie 'bewijst' hij de aanwezigheid ervan vervolgens door de gelijkenissen met dromen van het toedienen van dmt als drugs.

....maar ik heb Nergens research kunnen vinden die dit bevestigd.

Bovenaan