DMT - The spirit molecule

jcp

Bewuste gebruiker
Hij gokt idd erop dat de pijnappelklier DMT aanmaakt omdat alle stoffen die het lichaam nodig heeft om DMT te maken daar aanwezig zijn.

Daarna speculeerd hij dat het lichaam bij de 49e dag en de laatste adem die stoot DMT vrijgeeft.

Ik vind het een hele interessante theorie, maar het zou wel fijn zijn als iemand dit eens nader ging onderzoeken.
Maar het onderzoek moet op een levend setje mensen-hersenen worden uitgevoerd :rolleyes:

pieter-b

Wijs gebruiker
op zich niet percee..dmt zou (al heb ik even niet de puf te controleren of die bewereing vanuit the spirit molecule komt), voorkomen in ieder dier..
op basis daarvan bestaan theorieen dat dat de shamanen vaardig maakten om hun bewustzijns te verplaatsen in b.v. een vogel. (overigens werd die techniek door hun o.a. gebruikt voor warfare, om te zien waar de vijand zich begeeft.)
op zich ook wel logisch, want volgens mij verschilt een pijnappel van een dier niet zoveel met dat van een mens, behalve dat deze zich vaak in een 'eerdere staat van ontwikkeling begeeft', en dat zou juist moeten betekenen dat het bij dieren goed aantoonbaar zou moeten zijn.

maar goed..ik vind het een beetje ruiken...
de peer reviewed articles van hem lijken geen van allen te gaan over de aanmaak van dmt door het lichaam, en the spirit molecule weet me niet echt te overtuigen.

erwin krol

Bewuste gebruiker
Tibetaans boek vd doden? Ik zeg niet dat je daarin aanwijzingen vindt voor dmt maar in een docu over de Tibetaanse kijk en ervaringen op de fase na de dood zie ik wel erg veel aanwijzingen voor een langdurige staat die beinvloed wordt door endogene dmt.

pieter-b

Wijs gebruiker
ik weerleg zeker niet dat het nuttigen van dmt een grote impact heeft gemaakt op volkeren uit het verleden..
daar ben ik zelfs van overtuigd.

ik geloof alleen niet meer zo dat dmt in pijnappel klieren wordt geproduceert..ik heb het eigenlijk altijd maar voor lief genomen, maar nu ik er naar zoek vind ik er geen bewijs voor.

je zou ook denken dat de productie van dmt dan op zn minst ter sprake zou komen bij (rem) slaap studies, maar daar wordt ook helemaal niet over gesproken....door niemand...althans..niemand die makkelijk vindbaar is via article db's.

Hans

Wijs gebruiker
erwin krol zei:
Tibetaans boek vd doden? Ik zeg niet dat je daarin aanwijzingen vindt voor dmt maar in een docu over de Tibetaanse kijk en ervaringen op de fase na de dood zie ik wel erg veel aanwijzingen voor een langdurige staat die beinvloed wordt door endogene dmt.

Heeft Strassman die 49 dagen gebaseerd op het boek? Of zijn hier nog andere aanwijzingen voor?

pieter-b

Wijs gebruiker
na die periode ontwikkelt de foetus een pijnappel, en dus de theoretische mogelijkheid tot het ervaren van dmt of afgeleiden.

Hans

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
na die periode ontwikkelt de foetus een pijnappel, en dus de theoretische mogelijkheid tot het ervaren van dmt of afgeleiden.

Dat is de 'zetel van de ziel' toch?

Oude beschavingen zijn zo gek nog niet.

pieter-b

Wijs gebruiker
tja..als men dat eens wist :)
..21 gram toch?...volgens Dr. Duncan MacDougall ...
de pijnappel is zo groot als een erwt..
21 gram dmt in je hoofd absorbed lijkt me ook wat veel
owell:)

Hans

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
tja..als men dat eens wist :)
..21 gram toch?...volgens Dr. Duncan MacDougall ...
de pijnappel is zo groot als een erwt..
21 gram dmt in je hoofd absorbed lijkt me ook wat veel
owell:)

Het schijnt zo te zijn dat als je doodgaat dat je dan ook echt 21 gram lichter wordt.

Misschien ook eens wegen op de 49e dag.

deadlock

Badass junkie
DarkScope zei:
Je moet slapen om alle gebeurtenissen van de dag te verwerken ( dromen ). verder hebben je hersenen de rust nodig, krijgen ze deze lange tijd niet, kunnen ze niet meer juist functioneren.

Je hart en je ademhaling wordt geregeld in de hersenen, als dit dus niet goed gebeurt ( door geen slaap lange tijd bijvoorbeeld ) kan je hart of je ademhaling stoppen en dus ben je dood.

Verder is je verhaal interessant.
Je moet slapen om melatonine af te breken. Dromen is daar een bijproduct van. Melatonine is giftig en wordt alleen tijdens de diepe remslaap(4e fase) afgebroken.

DMT heeft er verder dus weinig mee te maken.

deadlock

Badass junkie
Lake zei:
Hou es op zeg, die 21 gram theorie is de grootste hoax ever.. laten we het wel een beetje wetenschappelijk houden.
:cool:

sowieso als je ziel onsterfelijk is en met de lichtsnelheid kan reizen, kan het geen massa hebben :tongueout:

Dat is altijd het nadeel van hangen met druggies.. wetenschap, onbewezen theorieen, conspiracy dingen en klinkklare crap, het loopt allemaal vrijelijk door elkaar.. voor de rest is iedereen wel liev hoor.

pieter-b

Wijs gebruiker
deadlock zei:
DarkScope zei:
Je moet slapen om alle gebeurtenissen van de dag te verwerken ( dromen ). verder hebben je hersenen de rust nodig, krijgen ze deze lange tijd niet, kunnen ze niet meer juist functioneren.

Je hart en je ademhaling wordt geregeld in de hersenen, als dit dus niet goed gebeurt ( door geen slaap lange tijd bijvoorbeeld ) kan je hart of je ademhaling stoppen en dus ben je dood.

Verder is je verhaal interessant.
Je moet slapen om melatonine af te breken. Dromen is daar een bijproduct van. Melatonine is giftig en wordt alleen tijdens de diepe remslaap(4e fase) afgebroken.

melatonine wordt juist aangemaakt als je gaat slapen. vroeger zat je pijnappel meer aan de buitenkant van je hersenen, en was licht sensitive. zodra het donker word, begint de productie... sommige vogels hebben dat geloof ik nog steeds.

Je droomt door een tekort aan serotonine....maar wrom wee'k nie.
en die 21 gram 'theorie' is mijns insziens wetenschappelijker gevonden dan de aanname van dmt productie door je pijnappel.
maar goed..ik geloof ze beide dus niet totdat ik er andermans research over heb gelezen.

deadlock

Badass junkie
pipoxyz zei:

melatonine wordt juist aangemaakt als je gaat slapen. vroeger zat je pijnappel meer aan de buitenkant van je hersenen, en was licht sensitive. zodra het donker word, begint de productie... sommige vogels hebben dat geloof ik nog steeds.

Je droomt door een tekort aan serotonine....maar wrom wee'k nie.
en die 21 gram 'theorie' is mijns insziens wetenschappelijker gevonden dan de aanname van dmt productie door je pijnappel.
maar goed..ik geloof ze beide dus niet totdat ik er andermans research over heb gelezen.[/quote]
u corrigeert mij correct :)

Hans

Wijs gebruiker
deadlock zei:
Lake zei:
Hou es op zeg, die 21 gram theorie is de grootste hoax ever.. laten we het wel een beetje wetenschappelijk houden.
:cool:

sowieso als je ziel onsterfelijk is en met de lichtsnelheid kan reizen, kan het geen massa hebben :tongueout:

Haha.. lake heeft gelijk... van DMT tot relativiteit :P

pieter-b

Wijs gebruiker
Lake zei:
Dat is altijd het nadeel van hangen met druggies.. wetenschap, onbewezen theorieen, conspiracy dingen en klinkklare crap, het loopt allemaal vrijelijk door elkaar.. voor de rest is iedereen wel liev hoor.
das zeker niet beperkt tot druggies hoor..
Heel internet is tegenstrijdig.
zelf op Nationaal research niveau spreekt het ene onderzoek het andere tegen.
Ook boeken zijn onderhevig aan dit onzin verschijnsel..
denk alleen maar aan theoretische natuurwetenschappen.
vandaag zijn we gemaakt van strings,..gister van atomen, daarvoor van aether, daarvoor ...and so on.
wetenschap is slechts een tijdelijke waarheid.
einsteins relativiteits theorie... volledig klink klare onzin..het is wel toepasbaar in 99% van de gevallen, maar de theorie is bs..
anyway..als je denkt dat er bronnen bestaan met absolute waarheden dan heb je het goed mis :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
in elk geval, alles wat je met je handen kan aanraken is echt. of in elk geval zeggen je zintuigen dat het echt is... maar of het gene wat je ziet ook is wat je hebt???

Bovenaan