De stigmatisering van cannabis!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nee joh we dwalen niet af .... het weer blijft kut.

Je buiten oogst wordt een ramp, je onkosten zullen stijgen vanwege je hokkie waar ook niet datgene uitgaat komen waar je van droomt.

o shit we dwalen wel af ....

ok belgie gaat zo wie zo nooit een binnen of buitenteelt gedogen.

:wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Nee joh we dwalen niet af .... het weer blijft kut.

Je buiten oogst wordt een ramp, je onkosten zullen stijgen vanwege je hokkie waar ook niet datgene uitgaat komen waar je van droomt.

o shit we dwalen wel af ....

ok belgie gaat zo wie zo nooit een binnen of buitenteelt gedogen.

:wave:

Hey hey
het ging niet over kwaliteit hier maar over rechten en wetten.

Het gaat hier niet over de kwaliteit van wiet, maar het recht om buiten en binnen te telen.
Al dan niet kwaliteit.
Om u dan toch even te woord te staan over het kweekgebeuren:
Rome was ook niet op één dag gebouwd.
Eigenlijk heb ik van u meer demotivatie nodig dan raad voor het kweken.
Want uw demotivatie jegens mijn komend kweekgebeuren motiveert mij al te meer :wink:
We shall see, en als ik op jouw leeftijd nog altijd wiet voor mezelf teel, dan heb ik al lang uitgevingert hoe het in elkaar steekt.

__

And for the record: wij gedogen immers al reeds 1 geteelde plant, 1 per volwassen -ingeschreven met domicille.-

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
lol ik begon op mijn 15de met een bouwlamp en tien dure zaadjes .. ogst was precies 0 gram ... ik moest en zou lowbudget gaan

het duurde 4 jaar voor de eerste 100 gr....

:hearteyes:

succes

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
lol ik begon op mijn 15de met een bouwlamp en tien dure zaadjes .. ogst was precies 0 gram ... ik moest en zou lowbudget gaan

het duurde 4 jaar voor de eerste 100 gr....

:hearteyes:

succes

JA als ge met een bouwlamp begint niet moeilijk.
Ik begon met TL en nu met HPS plus de 100 000 watt die elke dag voor niets opkomt.

Het kweekgebeuren heeft geen "who's better competitie strijd" te zijn he jongens.

If I fail trying, I stand up and try to achieve again!
Practice makes perfect!

Mayan

Bewuste gebruiker
ik weet ook niet waar ik met mijn kop zat om die zin,
"those who don't are doomed to life a live flawless" te schrijven.

Maar liever Christenen dan Katholieken he :)[/url]

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Lekker Atheist blijven :wink:

No problems en mensen moeten maar zelf weten wat ze geloven.. om een ding kan echter niemand heen.. en dat is dat we uiteindelijk allemaal dood gaan.
Dus waarom zou je niet blowen, roken en noem het maar op.. je kan dan in ieder geval zeggen dat je van je leven hebt genoten ^_^

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Heb ook niks tegen geloof, alleen iets tegen gelovigen die anderen per se moeten overtuigen dat hun geloof klopt..

Dat krijg je na je hele jeugd verplicht naar de kerk, categisatie(spelling?geenidee) bijbelstudie en zondagsschool gestuurd te worden.

Toen ik verklaarde satanist te zijn werd het gelukkig minder :P

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik geloof in het geheel :)
En daar zijn wij allemaal onderdeel van.
Katholiek, moslim, jood, atheïst of satanist! Junk of straight edge.

We zijn deel van het geheel, de schepping.
En daar is geen ontkomen aan, it's univetible!

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik verzet me ook tegen de zwaartekracht (alleen nog niet veel succes mee geboekt) dus waarom niet tegen het geloof?

Het grotere geheel kan best bestaan maar dan toch echt zonder mij, ik maak deel uit van mn eigen geheel.. en dat bestaat uit mij, mn vriendin, familie en mn vrienden..

Dat mensen geloven vind k best bedoel je moet ergens je hoop vanaf halen dus desnoods uit een verzonnen boekwerk waar geen fuck van klopt mar ga dan geen oorlogen voeren uit naam van die onzin en ga zeker andere niet overtuigen van je mening als die er voor kiezen geen deel uit te willen maken van al die onzin

Mayan

Bewuste gebruiker
Kom nou!
Het universum was ooit een miniscuul atoom dat E=mc² deed en KABOEM!
gij, ik en iedereen is er uit verder gekomen :wink:
Energie werd materie in haar zuiverste vorm.

En dan heb ik het niet alleen over het leven her en der op aarde.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik weet niet waar we vanaf komen en t boeit me ook niet echt om eerlijk te zijn..
Ik weet dat ik er ben en hoe k van mn leven moet genieten, zolang je dat maar doet maakt t verder niets uit :wink:
Altijd gevaar op blijven zoeken en op zoek gaan naar hogere extases.. dan weet je pas wat leven is :mrgreen: :stoned:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Mayan zei:
Ja en nee.
Uiteindelijk komen we er zelf achter en doen we het beter als u :
Gij zijt 40 en anderen staan weldra waar gij staat op hun -30.
-Als ge dan wel werkelijk zo ver staat zoals ge laat uitblijken.-

Suck on that :wink:
is onder uti gepost, dus mja editje was best op zijn plaats.
Maar hey, het is avond he...

Lang leve mijn leven zegt een 10 jarig blower!
Na het roken zing ik, lang leve mijn leven!
Wat een deugd, ... Ik heb geen zorgen, als ik morgen nuchter ontwaak, waak ik terug op voor een leven zonder zorgen te voorzien.
Daarna rook ik mijn joint en prijs ik mijn leven!

wahahahha wat een discussie!!!!!
jij bent een Limburger he! :mrgreen:

onzinnige discussie ook! als ik uitga drink ik me graag lam en thuis gewoon een benzo met hash.

Ben van de laatste 15 jaar al 10 jaar werkloos geweest, maar denk dat dat zonder wiet ook wel zo was geweest :stoned:

dat deze discussie anno 2008 nog gevoerd wordt :openmouth:
het is allebei rommel toch, dat is algemeen geweten...

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen Antwerpen Be

Als gij het topic goed doorlezen had, zou ge weten dat het over een stigmatisering gaat.
Niet of het schaadt al dan niet.
The point is: Het kruid is vrijwel onschuldig vergeleken met andere legale drugs, maar daar kraait geen haan over.

Dat is the point.
Men doet duizend en één onderzoeken achter cannabis waarvan niet één gehandhaafd kan worden met feiten.

De feiten worden overzien, de medische doeleinden zijn weggefoefeld na de flower power.

Wiet kan schaden ja, ga ik volledig met akkoord.
Maar dat is alles behalve een stigmatisering waard, daar meer schaadt.

Waarom valt men de THC harder aan den amfetamine en co?
Al eens bij stil gestaan?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Kom nou!
Het universum was ooit een miniscuul atoom dat E=mc² deed en KABOEM!
gij, ik en iedereen is er uit verder gekomen :wink:
Energie werd materie in haar zuiverste vorm.

En dan heb ik het niet alleen over het leven her en der op aarde.

of kwam dat doordat er iemand perongelijk "echt" door "nul" heeft gedeeld?

als je het in de praktijk zou brengen)
(je hebt 2 appels, je deelt deze door twee, dan hebben twee personen een appel. Dan heb je en appel, en je deelt deze door nul personen. Verdwijnt dan spontaan die appel? of word deze gewoonweg niet gedeeld...)

in elk geval, nul is niet negatief of positief.

pas als je door -1 gaat delen komen de problemen.

je krijgt er spontaan een appel bij.

(kut mindfuck en wiskunde... nu weet ik hoe Einstein zich wel eens heeft gevoeld. het plaatje is helder, maar hoe leg je t een ander uit....)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
(ff ontopic.)

canabis, ik zou een voorraadje hasj bewaren... maar toch, als he onmogelijk wordt gemaakt om je de groene magische kruiden te laten groeien, er is altijd wel iemand die de regeltjes overtreed.

ik maak me echt geen zorgen.

Er zijn meer verboden middelen die je in elk stadje wel kan aankomen.
nog steeds

al duizend jaar.

50 jaar regering, gaat dat echt niet tegenhouden.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Mayan zei:
Neen Antwerpen Be

Waarom valt men de THC harder aan den amfetamine en co?
Al eens bij stil gestaan?

maar ik val toch niks aan... het is gewoon zo jaren '80 om nog zo over de vrijheid van cannabis te zeuren...

en je zegt het is gekomen na de flower power, maar dat was al veel eerder: zoek maar ns op google naar "reefer madness" als je het dan toch over stigmatiseren wil hebben..

gewoon telen die planten en roken en verder zwijgen!! :mrgreen:
als het legaal is is er voor diegenen die de plant echt kennen niks meer aan te verdienen en dat is nergens goed voor.. De overheid hoeft de controle over die plant helemaal niet in handen te krijgen... Al eens gezien hoe duur tabak geworden is?? hoe zou het aflopen als cannabis legaal wordt dacht je?
:stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Tjah, zo zou je het kunnen stellen als je jezelf eerst tienmaal suf staart op je post en dan gaat relativeren :)

Mayan

Bewuste gebruiker
fat freddy,

Het gaat erover dat mensen niet meer in de bak zouden vliegen of torenhoge boetes zouden betalen voor paar planten in bezit te hebben.

Verkoop pleit ik niet voor, noch voor winstmarges.
De gebruiker denkt niet aan winst, die denkt aan zichzelf.

En het gaat er nog meer over dat cannabis een slechtere naam krijgt dan nodig.
Het gaat over een stigmatisering, niet over winstmarges of taksen, noch wetgevingen.

Het wordt slechter gemaakt dan het is, dat is het punt.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
ik bedoel maar laat de wiet in handen blijven van de cannabisten die er respect voor hebben.... daarmee bedoel ik niet de staat of de maffia..

maar een teler mag er best wat op verdienen, net zoals een patattenboer of een brouwer of een visser of wat dan ook op zijn op zijn producten mag verdienen

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Mayan zei:
fat freddy,

Het wordt slechter gemaakt dan het is, dat is het punt.[/b]

mja voor consumptie is het gewoon nergens goed voor uiteindelijk buiten leuke tijd en je goed voelen, maar je kan er niks uit halen dat je niet kan bereiken zonder iets te consumeren.

Mayan

Bewuste gebruiker
Fat Freddy's cat zei:
Mayan zei:
fat freddy,

Het wordt slechter gemaakt dan het is, dat is het punt.[/b]

mja voor consumptie is het gewoon nergens goed voor uiteindelijk buiten leuke tijd en je goed voelen, maar je kan er niks uit halen dat je niet kan bereiken zonder iets te consumeren.

Dat kan ik harder toepassen op anti depressiva's en drank.
Waarom kraait hier geen haan over???

Wie is er hier de limburger? :tongueout:

en waarom zou een teler er op mogen verdienen???
Voor wie kweekt hij dan??????????????
Dat is niet meer zelfkweek he

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
mja, zoals alcohol slechter is voor je lever is wiet roken dan weer slechter voor je longen, heb blijft een zinloze discussie..

Trouwens elke dag een beetje alcohol kan totaal geen kwaad net zoals elke dag een jointje geen kwaad kan...

maar als je de hele dag gaat blowen of zuipen echter, heb je vroeg of laat een probleem. Daar ben je het mee eens neem ik aan..

Mayan

Bewuste gebruiker
En als je het vaporized of in boter, thee of cake maakt...
Schaadt het dan ook?

Alcohol schaadt, en dat glaasje wijn of biertje per dag is ook maar een kleinschalig onderzoek.

Het gaat hier over dat men cannabis slechter maakt dan het is.
Al dan niet of het goed of slecht is :wink:
Zolang jij dat niet doorhebt, is het inderdaad een zinloze discussie :tongueout:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
zo kan je ook stellen dat als je alcohol injecteert het bijna niet langs je lever passeert :(

overigens wordt alcohol ook gestigmatiseerd toch...

kijk wij zijn Belgen en hebben een lange cultuur als bierdrinkers (mede), dus graag wat meer respect!! :angry:

wiet roken is meer voor indianen en afrikanen, wij zijn van nature alcoholstokers!! Dat hollanders coffeeshops hebben is ook alleen maar omdat hun Heineken echt niet te zuipen was hoor!

maar ik ben echt zeer multicultureel ingesteld en vindt dus dat indianen en afrikanen bv best wel mogen drinken en dat wij best ook wel mogen roken, maar respecteer gewoon je eigen cultuur ook een beetje snap je?

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou, als jij het daarvoor aangewezen thread zou gebruiken wel ja.
Start desnoods je eigen thread?
Ik zou je graag te woord staan, ik hou van off topics.
Maar niet als we geen cm opschieten.
Begrijp je?

Het feit blijft dat cannabis slechter gemaakt wordt dan nodig.
Het gaat hier niet over indianen dat -zogezegd- wiet rookte, en het westen dat alcohol stookt.
Dat is de discussie niet, wel dan?

Jouw voorlaatste post berust op geen één feit.
Heel het westen was tegen alcohol toen men Cannabis nog gebruikte als "medicijn".
Na Al Capone is drank stillaan zijn intrede beginnen maken.

Dus was het westen van nature een alcoholstokerij? Ik dacht van niet.

Ik zeg het je, ik wil je graag te woord staan (desnoods off topic). Maar grijp dan geen "argumenten" uit de lucht.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Geschiedenis
Bier werd waarschijnlijk al 4500 jaar voor Christus gedronken in Mesopotamië. In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Fat Freddy's cat zei:
Geschiedenis
In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia

wietgeschiedenis:

[bewerk] Geschiedenis

Marihuana museum in AmsterdamCannabis sativa wordt al sinds 2800 voor Chr. verbouwd in China. Hoewel vooral vanwege de hennepvezels (Chin:ma) voor de fabricage van touw, gebruik(t)en de Chinezen het ook als medicijn-tegen-ongeveer-alles. De bloemen (ma-po) voor de behandeling van open wonden; de zaadhuid (ma-len) en aanklevende hars ter stimulering van het zenuwstelsel; de zaden zelf (ma-jen) tegen infecties en huidirritatie, en werden in het algemeen beschouwd als stimulerend middel, en tevens restoratief, laxatief, vochtafdrijvend en uitstekend om baby’s en pups te ontwormen. De olie (ma-yu) wordt gebruikt als een haarlotion en als tegengif tegen zwavelvergiftiging. De versgeperste bladeren zouden helpen tegen de beet van de schorpioen, en de as van de verbrande plant verhoogt zelfs de werking van vuurwerk.

Ook in Europa werd cannabis van oudsher verbouwd in medicinale kruidentuinen (oa in die van het Muiderslot) ter behandeling van mania, hysteria, delirium tremens, hydrophobia, tetanus en cholera. ("Dat moet niet alleen tot veel vrolijke, maar ook veel dode gebruikers hebben geleid", schrijft Bill Drake in zijn Cultivators Handbook of Marijuana (1970))

bron: wikipedia ook

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
vroeger werd wiet niet zo massaal volgens mij nergens gerookt als vaak gedacht hoor door de gewone mens..

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
vroeger werd wiet niet zo massaal gerookt als vaak gedacht wordt hoor door de gewone mens.. het was meer iets voor medicijnmannen, druïden en andere rare snuiters... als zij wat stoned gingen lallen werd dat als wijsheid beschouwd.

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..

Rapido

Experimenterende gebruiker
Mayan..
Ik zat nog niet in de helft van dit topic of ik nam het besluit om elke post van jouw gewoon te skippen.
Onderweg af en toe nog geprobeerd om eentje te lezen... tevergeefs.
Altijd maar blijven doordrammen, blijven zagen, blijven janken en jammeren met je bullshit-argumenten die beweren dat de negatieve kanten van dagelijks stoned zijn alleen maar bij de persoon zelf ligt.
Terwijl ik GEEN ENKELE POST heb gelezen waarvan ik dacht: "Hmm.. ok, misschien, of wie weet..."

Uit al de posts die ik heb gelezen, kan ik ook alleen maar uit nemen dat je een junk bent.
Waarom?
Een week zonder wiet MOETEN omdat je niet anders kan, doet je niet veranderen. Ok, daar kan ik nog mee akkoord gaan.
Maar een week zonder wiet KUNNEN terwijl je geld genoeg hebt om je verslaving te kunnen onderhouden........ :grin::grin::grin:

Je blowd 300 euro per maand -> 10 euro per dag -> afgerond 2 gram per dag.
Dat wordt 60 gram in een maand en bijna een kilo per jaar (misschien toch een kilo als je eerlijk bent tegenover jezelf... :wink:).
GENOEG OM EEN TIJD TE MOETEN STOPPEN
TE VEEL OM EEN TIJD TE KUNNEN STOPPEN

Stoppen kan natuurlijk ALTIJD.
Die beslissing moet je zelf nemen, nadat je je verslaving hebt toegegeven en je besloten hebt om er iets aan te doen.

Niet alleen respect naar Lysergine omdat hij gelijk heeft, maar ook omdat hij de discussie tussen jullie echt amusant wist te maken.
Amusant genoeg om jouw bullshit te skippen. LOL

En tenslotte een daverend applaus voor onderstaande post die mij echt aan het denken heeft gezet over mijn tabakverslaving.
Hoewel ik na 4 jaar dagelijks roken het niet echt een verslaving durf noemen. Omdat ik nog KAN stoppen. Iemand die tientallen jaren rookt, moet daar zelfs niet aan denken.
Maar principieel gezien dé ultieme reden om als blowende individu te stoppen met kapitalen uit te geven aan drank en tabak.

BE HIGH
FUCK STONED

lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik rook dan ook dagelijks! Enfin blow dagelijks.
Nooit ontkent.
Maar lys doet zo alsof het je kapot maakt.

Ik ben afgestudeerd, ik heb werk, ik smoor dagleijks maar laat mijn leven er niet door bepalen.
Ik vind ook dat mensen cannabis slechter maken dan het is.
Daar we de ogen toedoen voor schadelijkere stoffen.

Verder geef ik geen fuck wat jij over mij, of mijn posts denkt.
Ik geef lys ook op veel punten gelijk, maar hij steekt alles op cannabis.
En op het feit dat hij verkeerd ingelicht is.
Nou dan stel ik me toch vragen ja.
Ik geloof er geen reet van dat cannabis meer kapot maakt dan je lief is, het is je persoon die een vlucht in cannabis zoekt.

Ik zoek ook mijn "vlucht" in THC, maar enkel wanneer ik geen taken meer moet afleggen.

Ik blow nu meer dan 10 jaar en meer dan jaren dagelijks!
Zelfs in mijn schooltijd, waarom heb ik dan een diploma en vele anderen die ook blowen?
Marijuana maakt enkel maar zoveel kapot dan jijzelf toelaat.

Verder Lys mag op veel punten gelijk hebben, hij is en blijft een hypocriet.
Hij zegt een inkomen te hebben vergaard door cannabis, hij zegt zelf dat hij dagelijsk blowed, hij maakt hasjolie, ...
Maar toch roept hij voor een stigmatisering? Dat komt niet evenredig met elkaar overeen.
Mah bon!

Bovenaan