De stigmatisering van cannabis!

htweeoo

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
laten we het alleen over de wiet hebben ok ?

Wiet is schadelijk voor je gezondheid en het verneukt onze jeugd.

Das mijn stelling !! Kom er maar in !!!
Wiet heeft me toch positief verandert.
Ik maak me minder snel druk/kwaad/agressief.

Het heeft me zo een gevoelige jongen gemaakt :wave:

Edit ;: Ik rook ook niet zo erg veel met 10 gram kom ik 2-3 weken toe.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Oh maar ik haat mijn roken hoor.
Ik bekijk gewoon de feiten, ik was veel dikker toen ik niet rookte.
Ik ben weliswaar na het roken 30 kg afgevallen.

Natuurlijk kan jij daar andere ervaringen in hebben.
Ik deel enkel mijn waarheid.
Jouw waarheid is misschien anders, maar ook waarheid.

ik ben gestopt na 20 jaar tabak .... kwam geen kilo aan, ik snoep ook nooit.
Als ik trek kreeg meteen 5 km lopen.

Dus wiet is schadelijk voor de volksgezondheid en de minimum leeftijd zou naar 21 jaar moeten !!

Kom er maar in ...

Mayan

Bewuste gebruiker
htweeoo zei:
En de overheid moet toch het beste willen voor de mensen.
Ik ben er nog altijd mee eens dat drank meer schade aanricht.
Kijk die zwervers die ethanol drinken.

LOL
De overheid wenst zakken te vullen.
Dat is hun taak. Geld maken en liefst zoveel mogelijk zelf pakken.

Alcohol is een goed inkomen, dat zal altijd legaal zijn.
Ooit was het illegaal, remember Al Capone?

Al Capone had beter gestreefd naar een legalisering van Cannabis.
Want eerlijk gezegd? Er is nu eenmaal een legalisering op alcohol WERELDWIJD dankzij Al Capone.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
htweeoo zei:
lysergine25 zei:

Wiet heeft me toch positief verandert.
Ik maak me minder snel druk/kwaad/agressief.

Het heeft me zo een gevoelige jongen gemaakt :wave:

Edit ;: Ik rook ook niet zo erg veel met 10 gram kom ik 2-3 weken toe.

en je opleiding ?
Universitair ?

htweeoo

Bewuste gebruiker
Ik heb veel gebruikt op school maar dat ws gewoon dom.
Ik ben belg die richtingen liggen anders.

Maar ik doe Technische en zit in de juiste klas.
Altijd redelijke resultaten. Je moet gewoon een wil kunnen aanmaken dat je school voorgaat dan bv wiet.

Vroeger had ik dit niet, maar nu wel.
Ook op zaterdag werk ik :wink: Niet dat dat uitmaakt maar het is toch iets.
Ik werk van 07 : 00 tot 18 : 00 in Eurospar :hearteyes:

Mayan

Bewuste gebruiker
@Lys
Ik zeg niet dat wiet gezond is.
Ik zeg enkel dat er schadelijkere dingen legaal zijn, zoals drank.
Dus waarom wiet stigmatiseren, daar meer legaal en mogelijk is.

Bekijk nou die Datura plant, nog laatst besproken op dit forum.
Groeit in het wild, en geen haan die zou kraaien als ik het in mijn tuin zet.
Het is tenslotte en soort "onkruid".
Maar op de legale lijst.
Als ik me daar iets teveel van neem, bye bye Mayan.

Maar toch, als ik in mijn tuin paar wietplanten zet, en daar teveel van rook, dan ben ik even ziek en zweet ik het uit.
Toch kan ik hiervoor een fikse boeten krijgen en gevangisstraf krijgen.
Daarbovenop kan men mij al mijn rechten ontnemen en ervoor zorgen dat ik mijn dochter nooit meer zie.
Toch tenminste niet zonder begeleiding.

EDIT: DATURA WEL OP LEGALE LIJST

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
juist als je 16 bent ben je vaak zwak en niet sterk genoeg om te geloven in je school ... school is dan troep voor losers.
Echte binken hangen en doen stoer met drugs.
:cry:

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
mijn opleiding is goed verpest door het overmatig thc gebruik, ik zal er eerlijk in zijn.

Dan is dat door jou! NIET DOOR THC!
Dan is dat DOOR JOUW overmatig gebruik!

Stop blaming the weed please

htweeoo

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
juist als je 16 bent ben je vaak zwak en niet sterk genoeg om te geloven in je school ... school is dan trope voorl osers.
Echte binken hangen en doen stoer met drugs.
Wel dat was ook zo enkele maandne geleden.
Maar door een stop van XTC heb ik een soort inzicht gekregen.

En hoe moet ik het zeggen, net of ik heb respect gekregen voor dingen.
Mijn school komt echt op de eerste plaats (alhoewel ik vroeger echt kutgedrag had). Ik maak me niet meer agressief.
Vechten etc. hou ik me echt niet meer mee bezig.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik wist dat je het zou zeggen .....

en deels heb je gelijk, dus heb ik alsnog mijn opleiding afgemaakt toen ik 30 was ..... deze keer zonder THC ...

Met CUM LAUDE !!!!

Er zijn een paar uitzonderingen die het wel redden al blowend, maar de grote meute niet.
Dus ik geef inderdaad de thc de schuld, en daarom moeten ze de leeftijd zwaar verhogen naar 21 jaar.

:wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
alle beetjes helpen, een eerlijke voorlichting zou heel veel schelen.
In mijn tijd was het bijna onschuldig om THC te roken.

Nu verandert het langzaam, peuken roken waar je kinderen bij zijn is al bijna een schande. ...

Onze tieners hebbe zwaar te lijden onder het hennepbeleid.
Ontken het maar niet Mayan ...

Of is dat allemaal hun eigen schuld ?
Hoe oud was je toen je begon en wat is je opleidingsniveau ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Het is ook meer dan terecht dat de alcohol en de peuken lastig te koop zijn voor minderjarigen, die grens moet naar de 21 !!!

Wacht maar tot je eigen kinderen falen op school en naar de tabak stinken!!

:wink:

htweeoo

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Het is ook meer dan terecht dat de alcohol en de peuken lastig te koop zijn voor minderjarigen, die grens moet naar de 21 !!!

Wacht maar tot je eigen kinderen falen op school en naar de tabak stinken!!

:wink:
Begrijp ik wel, je zou ook het beste willen voor je eigen kinderen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Early early morning, it was a ganja "...?"

Aub niets over het kruid.
Ik rook dagelijks hasj. Iedereen is me er dankbaar voor.
Want als ik een glas teveel drink, oei oei dan.

Mijn lief gaat dan LETTERLIJK voor mij hasj of wiet halen.
En als ik dan als een beest raasde, en mijn joint oprookte.
Dan kom ik met mijn filosofische buien.

Ik tripte niet al teveel, toch niet zoveel als ik mezelf met de trippers hier moet vergelijken.
Maar ik kwam er van bij met wijsheid dat geen mens schatten kan.

Ik bezoek de natuur, en cannabis (en al wat ik er van kan maken) is natuurlijk. Puur natuurlijk.
Dus waarom niet?

Ik ben het beu hoe zatte politiekers (ja Leterme drinkt) mijn gedoogbeleid hier willen schrappen, en een legalisering niet meer bespreekbaar is.

Mayan

Bewuste gebruiker
Buh, in Belgie kunt ge al zuipen van uw 8 jaar. (ast ni jonger is)
Elken belg dat mijn leeftijd draagt kan dit beamen.
Ik kon toen mijn pa's bier halen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Buh, in Belgie kunt ge al zuipen van uw 8 jaar. (ast ni jonger is)
Elken belg dat mijn leeftijd draagt kan dit beamen.
Ik kon toen mijn pa's bier halen.

die tijd is voorbij, peuken juks mogen buiten staan naast de herojunks.
Alcohol misbruik zal ook in de toekomst een probleem worden.

zuiperts zijn niet meer welkom, peuken junks ook niet.
wiet junks ook niet, conttroles op eht werk op school en in de ziektenkosten verzekring zijn de toekomst.

Mayan, eens een dag ga ik je ontmoeten en dan kan ik je dit beloven ...

iedere junk is liever clean ..

RECREATIEF IS OK ....

DWANGMATIG JUNK ZIJN IS FOUT

Geef maar toe, iemand die zich ook zwak kan opstellen en zijn zwakke punten kan toegeven is halverwege de genzeing van zijn verslaving.
smoesjes van : Anders word ik dik of anders ben ik neit te handhaven zijn junkencrap.

Of niet ?

:hearteyes:

htweeoo

Bewuste gebruiker
Nouja als je nou een speedverslaafde hebt en die zegt anders word ik dik kan dit toch kloppen :P .

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:

Ik ben een ongemotiveerde leerling geweest die met de hakken over de sloot is geslaagd voor zn MAVO examen.

Vanaf het 2de jaar blowde ik vrijwel dagelijks.

Tot minstens mijn 25ste jaar heb ik mijn falen hierin als gevolg gezien van mijn wiet- en later polydrugs gebruik.
Nu, weer wat jaartjes later, zie ik pas dat het al die tijd ikzelf ben geweest. Het is gewoon zo makkelijk om de schuld van je persoonlijke falen te geven aan factoren van buiten jezelf, zoals het effect dat drugs op je heeft.
Vanaf het prille begin ben ik iemand geweest die niet te motiveren valt voor structuur, klas of opleiding...dat is na mijn begin met wiet niet anders geworden. Wel ben ik tijdelijk 'vergeten' dat ik voor mijn drugsavontuur ook al zo was...zoals ik al zei is die realisatie een paar jaartjes terug pas weer boven komen drijven.

Achteraf gezien heeft wiet tijdens mijn jeugd juist een ongelovelijke meerwaarde gehad. Ik heb vaak gedacht juist tekort gekomen te zijn in mijn levenservaringen doordat ik 'nutteloos mijn tijd wegblowde'.. maar in werkelijkheid is dat gewoon de wiet die je doet malen. Ik heb er namelijk de tijd van mijn leven door gehad. Heb de grootste avonturen beleefd die ik zonder wiet nooit zou hebben beleefd. Het passiverende effect van wiet is ook iets wat volgens mij pas vanaf ongeveer je 17de echt spelen gaat. Mijn jeugd was gevuld met surfen, kiten, skaten en overall gekke dingen.....op wiet.
Wiet rules! :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Die tijd is niet voorbij.
Jonge tieners zorgen te antwerpen nog altijd voor dronken overlast.
Zeker tijdens het uitgaan.
En dan heb ik niet alleen over 16 tot 20 jarigen.
Dan heb ik het over jonger.

Als je zegt, iederen junk is liever clean.
Dan zeg ik: ja

Maar ik beschouw mezelf niet als junk omdat ik dagelijks blow.
Ik loop nog altijd niet de muren op als ik zonder val, ik heb geen afkick, ik heb geen lichamelijke klachten als ik zonder val.

Neen, ik ben niet lichamelijk verslaafd. Ik blow dagelijks omdat ik dat wil.
Niet omdat mijn lichaam dat verlangt. En dat is bij hard drugs wel het feit.

Dus weergeef niet "iedere junk is liever clean" in een cannabis topic :tongueout:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mijn jeugd was ook van goud, maar ik had liever een advocaat geweest ....

en wat later aan de wiet gegaan

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Mijn jeugd was ook van goud, maar ik had liever een advocaat geweest ....

en wat later aan de wiet gegaan

weet je dat wel zeker?..advocaat?..daar is mijn zieltje te puur voor..dat zou mn ondergang worden :wink:

Mayan

Bewuste gebruiker
Again:
Dat is uw overmatig gebruik geweest.
Je bent veertig, wat houdt u tegen een 50 jarig advocaat te zijn?
Terug de boeken in, in plaats van mandula te prediken :)
No offence he, maar klagen helpt niet.
Als wiet bij jou een probleem vormde, had je gewoon moeten minderen, of zien dat je je eigen kweekje had.

Zelfs meneer van Quickenborn zal wel eens zijn jointje draaien, maar hij is en blijft een rijk politicus in België he.
Hij is diegene dat vindt dat vlaamse coffeeshops moet kunnen, om zo overlast in NL te verhinderen.
Je weet wel, daar in maastricht dat probleempje.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Dat is uw overmatig gebruik geweest.

Ik had correct voorgelicht moeten worden en mijn slome ouders hadden niet zoveel moeten zuipen.

Het is hun schuld en de schuld van de regering ik was onschuldig en onwetend.
Ik zal mijn kindferen behoeden voor de ellende die de wiet mij heeft aangedaan.

Nu jij weer.

:mrgreen:

Mayan

Bewuste gebruiker
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven.
Snap out of it man!!!!
Ge zijt 40!!!!!!!!!+?
Nu nog alles op iedereen steken is te gemakkelijk.
Ge maakt en schept uw leven zelf.
Je bent zo'n type dat het op drugs en anderen steekt.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven.

Klagen is ok, oordelen ook.
Maar alles op iets of iedereen steken is te gemakkelijk he.

Ik blow, en ik heb liever dat mijn kinderen thuis een jointje roken dan dat ze uit drinken gaan.
Het is onze natuur hogere extase op te zoeken.
Maar alles op gepaste tijdstippen, het leven nemen zoals het is.

Denk jij dat sjamanen wekelijks tripte?
En als men dat deed, weet je wel hoe lang men zich daarvoor voorbereidde?
Bekijk hun tijdskalender! Perfecte harmonie van circulaire bewegingen in ons universum. Perfect uitgerekend.
Natuur in haar fijnste harmonie.
En bekijk veel gebruikers nu...
Drugs mag niet met jou spelen.
Jamais!

Speel met drugs, ik heb ook mijn deel gehad.
But here I am. Ik ben perfect waar ik moet zijn.
Ik klaag op politiek hier en hypocritie, best mogelijk.
Maar ik laat dat mijn leven niet bepalen, ik heb mijn wegen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik klaag niet, de hennep heeft mijn leven meer verrijkt dan verneukt.

ik vind alleen dat het geen onschuldig kruid is ..... en dat jongeren vroeger en nu niet goed in staat zijn om in te zien dat de opleiding blangrijker is.

Mayan

Bewuste gebruiker
Maar dat maakt het kruid niet verantwoordelijk.
mij hoor je niet zeggen dat cannabis gezond is.
Maar het gebruik ervan hangt nog altijd van de gebruiker af.
Net zoals de gevolgen ervan.
Overdaad schaadt.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben echt een bikkel er liggen nu 13 voor gedraaide joint.
Allemaal handrollled by the man himself.

In een kokertje in een zakje in een blik. Airtight !
Nu nog even geduld een paar maanden.

Bonie

Bartyo

Bewuste gebruiker
Wow mooie discussie, ik denk dat Lyserine zeker een punt heeft, wiet is geen onschuldig kruid. Verder heb ik ook de mooiste avonturen gehad met wiet en heb ik het gevoel dat ik er enorm veel levenservaring door gekregen heb waardoor veel mensen naar mij toe komen met problemen. Wiet verandert je persoon wel degelijk, maar is dit goed of slecht? Ik denk dat het maar net is wat je zoekt; zoek je een baantje van 40 uur in de week als advocaat of productiewerker? Waar ligt je ambitie en hoe wordt jij gelukkig? Dit zijn zaken die wietgebruik WEL aan het licht stellen (waar je aan gaat denken dus) waar je naar mijn mening zonder NIET zo snel aan zou denken. De samenleving houdt een beeld voor dat school/werken/pensioen de enige manier van leven is. Geld verdienen en wat mooie momenten beleven en dan is het over. Wiet heeft dit bij mij duidelijk gemaakt, en ik denk dat dat voor de meeste wietgebruikers geldt. Of wordt ik nu gek? Anyways, hoe je je leven ook leeft, de beloning is altijd hetzelfde. Zorg dus dat je je leven gewoon leeft zoals jij er gelukkig van wordt, met of zonder wiet.. Ik heb mijn keuze al gemaakt :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Wiet is idd geen onschuldig kruid.
Daarom moet je er verantwoord met omgaan.
En niet het kruid de vinger wijzen als je leven een puinhoop wordt.

Tien jaar geleden, toen ik ongeveer begon met blowen... toen was het allemaal goedkoper.
Nu wordt het inderdaad zo duur dat je niet anders kan dan spaarzaamer met je wiet omgaan.
Wie dat niet doet, ook goed.
Maar als je dan dagelijks zo'n 5g op blowed, dan is het niet de wiet haar schuld he. Dan is het de zelfcontrole.

Het is bij drank toch ook zo?
Drink je tien wishkey's op een avond, dan ben je aardig wat geld kwijt, daarbovenop ben je niet meer dezelfde mens. Bij wiet/hasj heb ik nog zelfcontrole. Maar dat mag ik niet aankopen van de wet.
Drink je er vier dan blijft het nog prijzelijk.

Aan wie ligt het dan, de "drugs" of de gebruiker?

Daarom vind ik het gewoon de reinste onzin als gebruikers het op de wiet steken. Dat is te gemakkelijk.

tijdbom

Experimenterende gebruiker
Ik ben het met mayan en pipox eens.
Lysergine ik vind echt dat je de schuld nu gewoon van je af probeert te schuiven.. Maar eerlijk gezegd heb ik die neiging zelf ook heel veel. Ik zal niet ontkennen dat je thcverslaving je voor het leven getekend heeft (dat weet ik niet), maar het feit dat je je opleiding verneukt hebt komt niet door de wiet. De wiet is slechts een gereedschap geweest om het leven te bereiken dat je toen wou, wat eigenlijk verneuking van je toekomst in hield. Geloof je nou werkelijk dat je netjes je opleiding en alles afgemaakt had als wiet niet verkrijgbaar zou zijn in je omgeving? Je had heus wel een andere manier gevonden hoor.. Pubers blijven pubers en die zoeken naar gevaarlijke dingen, zolang je jezelf er maar mee kan verneuken is het interessant.

Ik wil niet zeggen dat dit gelijk wil zeggen dat het bij iedereen zo is maar:
Ik merk zelf ook echt zo vaak dat ik negatieve dingen aan mijzelf wil wijten aan middelen. Als ik vergeetachtig ben: ik drink teveel alcohol. Maar ik ben al mn hele leven verstrooid en vergeetachtig geweest. Plus ik slaap steeds slechter, en dat heeft gewoon met mn nieuwe levenstijl te maken (meer stress).
Of als ik mdma gehad heb en naar de stad ga, en me er niet kan vermaken en geen contacten kan leggen e.d. en eigenlijk gewoon lam ben. Dan vervloek ik de mdma, wat een kutspul is dat toch helemaal niet leuk. Maar eigenlijk kan ik me sowieso slecht vermaken, en ik ben helemaal niet echt sociaal of extravert of praterig etc.

En nog iets, je hebt helemaal geen 'cleane' jij, om je mee te vergelijken. Ik bedoel in de zin van: je weet niet hoe je leven gelopen was als je nooit begonnen was aan drugs. Misschien had je wel iemand vermoord, of had je een saaie kantoorbaan van 9-5 en een bazige, lelijke, irritante vrouw met obesitas.

Maargoed, het staat me eigenlijk ook niet zo aan om voor cannabis te spreken. Ik vind er echt geen hol aan, ik snap ook niet wat je toch met die rotzooi moet. Ga even lekker niet zo in je eigen wereld leven ofzo. Wordt dan gelijk kluizenaar ofzoiets.
Ik ben wat dat betrefd toch meer voor de socialere drugs. Alcohol brengt je sociale contacten, en tot in zekere mate kun je je sociale vaardigheden er mee ontwikkelen omdat je minder verlegen en dat kan je dus ook leermomenten brengen. En zoals jcutter zegt NEUKEN wat toch je gelukkigheid in het algemeen wel verbeterd denk ik. (de 2e oerdrang na overleven toch?)
Wat brengt thc nou? In je eigen wereld leven, nergens zin in hebben, geen contact met mensen kunnen maken, piekeren over dingen en dan niet eens echt constructief en leidend tot nieuwe inzichten zoals bij tripmiddelen, nee gewoon zweverig quasifilosofisch hippiegeneuzel waar nooit wat van komt omdat je totaal ongemotiveerd bent voor alles behalve vreten en relaxen zo ongeveer.

pieter-b

Wijs gebruiker
tijdbom zei:
Wat brengt thc nou? In je eigen wereld leven, nergens zin in hebben, geen contact met mensen kunnen maken, piekeren over dingen en dan niet eens echt constructief en leidend tot nieuwe inzichten zoals bij tripmiddelen, nee gewoon zweverig quasifilosofisch hippiegeneuzel waar nooit wat van komt omdat je totaal ongemotiveerd bent voor alles behalve vreten en relaxen zo ongeveer.

medicatie zoals antidepressiva, antipsychotica, anti adhd, of andere medicijnen, kunnen een veel grotere impact hebben op je persoonlijkheid dan wiet. Toch zal het meerendeel van deze mensen hun tekortkomingen niet zien als iets van buitenaf, maar als iets waar ze zelf actief aan kunnen bouwen. Gewoonweg om dat dat specifieke medicijn niet aan dezelfde stigmatisering of demonisering bloot staat.

-je wordt geen hippy van wiet
-je wordt niet lui van wiet
-je wordt geen kluizenaar van wiet
-je wordt niet ongemotiveerd van wiet
-je gaat ook niet meer vreten of drinken van wiet
-je transformeert ook niet in een (quasi) filosoof door wiet

..dat zijn Juist Precies die dingen wat wiet wordt verwijt..en daar ligt dan direct ook het gevaar ... blowt iemand dagelijks en ervaart hij dat hij lui is.. tja..dan komt het waarschijnlijk door de wiet.. etc etc. stigmatisering zoals dit resulteerd juist in een situatie waarin meer mensen niet aan zichzelf werken in de veronderstelling dat het toch van de wiet komt.

Na 18 jaar Stevig blowen, bemoei ik me dagelijks nog Overal mee..ik steek overal mijn neus in, en stuiter van de energie..altijd is er wel iets wat me onwijs interesseert,..ik sta dagelijks rond 6 uur op en ga rond 2400 slapen..toegegeven..ik eet veel snoep..maarja...das nu eenmaal lekker, en ik zou tig keer meer snoep eten als ik niet zou blowen...etc etc etc..
....ik heb Nooit passief geweest door de wiet..

Bovenaan