conserta recreatief?

cropp

Badass junkie
kort maar krachtig:

wat ga ik als lichte adhd-er voelen van conserta, en kan iemand een heftige dosering noemen?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Je kan het zeker recreatief gebruiken :wink:

Wat voor concerta heb je? Hoeveel mg?

Als je een vertraagde versie hebt: probeer het dan helemaal te pletten dan wordt de retard werking afgebroken zoals je wel weet. Een dosis a la 50 mg zal ZEKER waar te nemen zijn. Achteraf kan je nog bijnemen natuurlijk. Niet overdrijven want dan gaat het lekkere effect weg en krijg je een opgefokt effect dat gedempt moet worden met allerlei verdovende substanties. Aangezien je het heel rap voelt, kan je makkelijk opbouwen.Ik heb vroeger nog concerta gehad maar weet niet meer precies hoe die pilletjes in elkaar zaten. Kdacht dat ze heel moeilijk uit elkaar te prutsen waren, niet? Je kan het ook snuiven voor een sneller en harder effect...

Wat je zal voelen: zeer speedy effect, een plotse vrolijkheid, zin om dingen te ondernemen, zeer relaxed alles onder controle gevoel, het gelukstofje dat door je hersenen stroomt. Nuja, laat weten hoe het bevallen is!
:wave:

cropp

Badass junkie
hoeveel mg ze waren weet ik niet, ik kreeg er eentje in mijn handen geduwt en die werdt er al meteen weer uit gegraait...

het waren kleine witte capsules, volgens mij vloeistof.

mocht het poeder zijn, is het te snuiven of kan ik het het best oraal innemen?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik betwijfel dat het een vloeistof is hoor, ik ben zelfs vrij zeker daarvan. Het zal een of ander poeder of kleine bolletjes zijn. :) Capsule uit elkaar halen en fijnhakken die handel. Ookal slik je het.

Dan kan je ze gaan slikken, je voelt het veel langer als je slikt, het nadeel is wel dat je er een vrij zware crash van zal krijgen bij uitwerking. Dat nadeel heb je niet of toch milder als je het snuift. Het snuiven duurt minder lang, het werkt harder en is ook sneller waarneembaar. Het grote nadeel daaraan is dan weer dat het zeer verslavend werkt. Maar ik raad slikken dus aan. :wave:

splifftail

Belezen gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Ik betwijfel dat het een vloeistof is hoor, ik ben zelfs vrij zeker daarvan. Het zal een of ander poeder of kleine bolletjes zijn. :) Capsule uit elkaar halen en fijnhakken die handel. Ookal slik je het.

Dan kan je ze gaan slikken, je voelt het veel langer als je slikt, het nadeel is wel dat je er een vrij zware crash van zal krijgen bij uitwerking. Dat nadeel heb je niet of toch milder als je het snuift. Het snuiven duurt minder lang, het werkt harder en is ook sneller waarneembaar. Het grote nadeel daaraan is dan weer dat het zeer verslavend werkt. Maar ik raad slikken dus aan. :wave:

je weet duidelijk niet waar je t over hebt, hou dan je advies voor je. Concerta is een vaste capsule die niet uit elkaar te halen is. Het werkt met 1e schil als eerste dosis, daarna is de capsule die deels gevuld is met werkzaam methylfenidaat EN DUWstof welke laatste ervoor zorgt dat de werkzame stof gereguleerd afgegeven wordt, die stof duwt de andere stof door een gaatje naar buiten. Uitelkaar peuteren kan (kies je de groene of de wit/gele helft om op te snuiven??? :grin: ) maar is veel en vervelend werk. de stof plakt enorm, ook met snuiven zul je merken dat je neusvleugels dicht kunt plakken. Beter is zorgen voor afgifte in een keer: kapot maken dus en doorslikken.....

free world?

Experimenterende gebruiker
splifftail zei:
Areyouexperienced? zei:

je weet duidelijk niet waar je t over hebt, hou dan je advies voor je. Concerta is een vaste capsule die niet uit elkaar te halen is. Het werkt met 1e schil als eerste dosis, daarna is de capsule die deels gevuld is met werkzaam methylfenidaat EN DUWstof welke laatste ervoor zorgt dat de werkzame stof gereguleerd afgegeven wordt, die stof duwt de andere stof door een gaatje naar buiten. Uitelkaar peuteren kan (kies je de groene of de wit/gele helft om op te snuiven??? :grin: ) maar is veel en vervelend werk. de stof plakt enorm, ook met snuiven zul je merken dat je neusvleugels dicht kunt plakken. Beter is zorgen voor afgifte in een keer: kapot maken dus en doorslikken.....

inderdaad: concerta moet je dus echt niet snuiven want het is eigenlijk gewoon verspilling. als je het uit elkaar peutert en de schil er proper probeert van te doen dan moet je het nog deftig kunnen opsnuiven, de helft blijft dan plakken in je neus...

concerta als recreatief gebruik vind ik eigenlijk ook niet zo'n heel goed idee, dan gebruik je beter rilatine. rilatine kan je snuiven en is relatief gezien redelijk vlug uitgewerkt tegenover concerta. Dan kan je beginnen met er twee (20mg) te nemen bvb, en als je het echt wilt kan je ze pletten met een koffielepeltje en snuiven :). indien je dan nog wilt kan je er nog twee pakken en dan zal je wel bijnaaan het effect van speed zitten denk ik , in de mate dat je het kan vergelijken...

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
splifftail zei:
Areyouexperienced? zei:

He, waarom zo voos doen? Als je zo slim was geweest om mijn eerste post te lezen, had je vastgesteld dat ik met concerta zelf niet veel ervaring heb. Ik heb wel veel ervaring met de werkzame stof: methylfenidaat. :)

cropp

Badass junkie
he jongens ffe niet zo kwallen he?!

dus even heel erg zwart wit, als ik die een paar opeet ga ik trippen...

en dan?

wat gebeurt er dan?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Hehe sorry :P

Je gaat er niet van gaan trippen hoor, het lijkt op speed alleen een lichtere vorm (ik heb zelf nooit speed gedaan, maar veronderstel dat het toch in de buurt komt) . Je krijgt zin om iets te doen. Dat raad ik je ook aan, anders is het de moeite niet waard vind ik persoonlijk. Je wordt er opgewekt van, alert, versnelde hartslag, zweten, snel nadenken, euforie, etc...

Neem er wel niet te veel ineens, bouw liever op want anders is het mss te hard en dat is echt niet leuk.

:wave:

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik heb het al veel gecombineerd met drank. Maar dat was dus ritalin. Ik weet het niet met die concerta... Maar het is wss ook wel mogelijk (zelfde stof) en niet zo gevaarlijk, beschouw het als speed + drank. Vooral leuk als je nachtje door wilt halen.

Oom Klaas

Badass junkie
Methylfenidaat in welke vorm dan ook is naar mijn mening wel leuk om te combineren met drank.
Maar zonder drank en na 4 uur nog 1x begindosis bijpakken is ook erg fijn met een avondje uit :)

cropp

Badass junkie
Areyouexperienced? zei:
Ik heb het al veel gecombineerd met drank. Maar dat was dus ritalin. Ik weet het niet met die concerta... Maar het is wss ook wel mogelijk (zelfde stof) en niet zo gevaarlijk, beschouw het als speed + drank. Vooral leuk als je nachtje door wilt halen.
dat is wel chill ja.

dex en drank was ook iets anders als speed en drank, dus dat is wel leuk om een keer te proberen.

ik kan wel gewoon speed blijven snuiven in de tussentijd?

acidboy

Badass junkie
Ik snap niet waarom je concerta recreatief zou willen gebruiken als je tussendoor ook gewoon speed gaat snuiven.

Als je dan toch voor de recreatieve effecten van methylfenidaat gaat, zou ik zeer zeker voor ritalin gaan. Simpelweg vanwege het feit dat dit spul veel sneller wordt opgenomen en veel heftiger zal werken.

Maar nogmaals, als je speed gaat snuiven... Waarom zou je je dan nog verlagen tot het kloten met inferieure farmaceutica die qua werking op amfetamine lijken?

endor

Badass junkie
dat is het vuilste spul dat ze mij al hebben voorgeschreven !
ik heb add.
mijn psychiater schreef mij concerta voor.
ik pakte mijn medicatie en zat in de klas
we mochten efjes naar buiten , en iedereen was aan het ping pongen
ik zit zoals gewoonlijk afgesloten van de groep
met het irritante ping pong geluidje hele tijd in mn kop
kon me op niets anders meer concentreren
ik kwam terug in de klas , en na een half uurjte zat ik nog met dat geluidje in mn hoofd !
ik werd gek
sommige momenten kreeg ik een enorm irritatie gevoel.
alles werd irritant. ik kon niet meer stilzitten , dus ben buiten de klas gelopen en rondjes beginnen stappen in de ontspanningsruimte
ik kon ook niet meer slapen of eten.

greetz. Endor

cropp

Badass junkie
acidboy zei:
Maar nogmaals, als je speed gaat snuiven... Waarom zou je je dan nog verlagen tot het kloten met inferieure farmaceutica die qua werking op amfetamine lijken?

een beetje variatie? :wink:

acidboy

Badass junkie
Ach hou toch op man. Gewoon amfetamine snuiven, niet die andere troep, bindmiddelen, alles. Ga toch weg. :)

Angramar Temenos

Badass junkie
plantenbak zei:
Angramar Temenos zei:
acidboy zei:
Ach hou toch op man. Gewoon amfetamine snuiven, niet die andere troep, bindmiddelen, alles. Ga toch weg. :)

Weet je hoeveel bagger er in de meeste straatamfetamine zit? :wave:
je moet je amfetamintjes ook niet van de straat halen maar bij een dealer oid...

Dat is vrijwel duidelijk, sinds er weinig amfetamine op straat ligt. 's nachts over straat lopen kijken of iemand een sealtje heeft laten vallen lijkt me een onefficiente methode.

Wat ik probeer te zeggen is dat 99% van de dealers klapmongolen zijn die alles versnijden. Memo aan de ketadealers in utrecht: KAP MET DIE KOLERECREATINE IN DE KETA DE DONDEREN!!

Chris Pontius

Badass junkie
Ik denk dat er weinig van dat soort dealertjes hier op het forum rond snuffelen.
het is meestal dat straat tuig dat het zo erg blijft versnijden dat ze uiteindelijk eigenlijk alleen nog maar cafeïne met vitamines aan het versnijden zijn zonder het zelf in de gaten te hebben.
En die personen zijn toch te dom om hun eigen reet af te vegen (en dus ook voor een forum).

Spacieweezie

Experimenterende gebruiker
Dan lees ik wel dat je het 'maar moet pletten' als je het wilt snuiven maar hoe krijg je in godesnaam zo'n pil (zonder het eerste omhulsel) geplet? Dat ding is heel hard. Het enige wat gebeurd is dat de zijdes die de tafel en het pletmateriaal raken een beetje plater worden.

W.F.L.

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Weet je hoeveel bagger er in de meeste straatamfetamine zit? :wave:

Ja, 73% :grin:

Ik heb ooit ook eens 2 Concerta pillen gehad van 18mg, die cremekleurige dus. Maar die dingen zijn echt waardeloos. Het bindmiddel is echt hard als been maar omdat Concerta ritalin met vertraagde afgifte was wou ik ze crushen. Dat was echt onmogelijk dus heb toen maar opgegeven.

Ik heb het nu nooit gehad (Concerta) dus kan er niet veel over zeggen, maar de normale Ritalin leent zich wel meer tot misbruik dan die dingen. :P

Guess1

Newbie
Interessante topic!
Ik heb 1 keer Concerta (36mg) genomen om te studeren. Ik was er erg sceptisch over, maar gaf het de voordeel van de twijfel omdat ik toch erg krap in tijd zat.
Na het werken(6uurtjes en weinig geslapen) haalde ik m'n leerstof tevoorschijn en las ik het boek. Het was 20 minuutjes ongeveer na dat ik het geslikt had, maar voelde er nog weinig van dus ging ik nog maar even douchen.
Na de douche ging ik weer op bed liggen in volledige stilte. Wat er toen gebeurde was best vreemd: Ik kreeg enorme zin om dingen te leren en te beschrijven. Alsof je als een robot werkt, je snapt de stof zegmaar in 1 keer en dat is best fijn om niet de hele tijd terug te moeten lezen of je het nou wel goed doorhebt. Ik had al informatie erover gezocht, en de verlengde afgifte voel je dus wel. Na 4 uur hard gestudeerd te hebben dacht ik even te rusten. Dus even de tv aan, maar dit was erg oninteressant. Ben dus maar weer de boeken gaan lezen, het liefst lees je dan logische stof *persoonlijk denk ik*. Onzinprogramma's op tv vind je dan meteen ook snel onzin.
Dit was ongeveer 4 maanden geleden. En nu in de drukke periode voor tentamens etc. heb ik het nu voor de 2e keer genomen(kwartier geleden). En strakjes weer heel de middag jezelf verrijken. Verslavend is het absoluut niet, doe het gewoon wanneer je echt zin hebt om keihard te gaan studeren. Andere dingen zijn toch niet echt leuk(naar mijn mening).
Mensen die dit gaan doen in de toekomst, je zal positief versteld staan!

Beeeb

Bewuste gebruiker
Beter laat dan nooit, maar hier mijn tip:

Het time-release gedeelte zorgt ervoor dat er gedurende de dag er steeds een klein beetje van het medicijn wordt afgegeven. Maar dat wil je natuurlijk niet

Daarom pel ik ze dus. Ik gebruik een scherp hobbymesje van doe hetzelf winkel en een pincet. Je snijd de twee korte kanten/kontjes eraf. Dan snijdt je door het buitenste laagje in de lengte van de pil. De witte schil bevat ook werkzame stof dus kan die kan je ook innemen. Dan peuter je het transparante laagje/velletje/vliesje eraf. Dit kan je weggooien. Dan snijdt je de pil dwars doormidden. Het donkere deel kan je weggooien. Het lichte deel ( geel/wit) kan je (eventueel samen met de witte schil) in een bommetje doen en met wat drinken innemen.

Geen idee of het een beetje duidelijk is, maar op dit filmpje wordt het heel goed uitgelegd:

http://s23.photobucket.com/albums/b365/ ... ncerta.flv

Ik vindt het ideaal. Je kan ook kwartjes nemen bijvoorbeeld, voor als je alleen een klein beetje extra energie nodig hebt om wat in huis of voor school te doen. Of wat meer voor een avondje lekker doorzuipen. Al is de kater natuurlijk wel even groot

Maar Ritalin is dus wel veel gemakkelijker. Dat je kan je dus zo innemen of crushen en snuiven.

Beeeb

Winehouse

Badass junkie
Ik denk dat concerta slecht recreatief te gebruiken is. De pil 'kick't niet in, zoals bij Ritalin. Ze werken lang en geleidelijk, niks voor het recreatieve dus! Ik krijg ze voorgeschreven.
Door de pil te breken werkt het natuurlijk wel als de normale methylfenidaat.

langeman

Bewuste gebruiker
Als je nou de dosis opschroeft? Door de geleidelijke afgifte heb je dan toch een lang effect? Het is mss wat lastiger de juiste dosis te bepalen. Of denk ik nu te te simpel?

Winehouse

Badass junkie
langeman zei:
Als je nou de dosis opschroeft? Door de geleidelijke afgifte heb je dan toch een lang effect? Het is mss wat lastiger de juiste dosis te bepalen. Of denk ik nu te te simpel?
Dat is wel waar maar het effect is niet echt spannend. Je kunt het wel gebruiken voor het studeren maar niet om hard op te gaan ofzo.

Beeeb

Bewuste gebruiker
Winehouse zei:
Ik denk dat concerta slecht recreatief te gebruiken is. De pil 'kick't niet in, zoals bij Ritalin. Ze werken lang en geleidelijk, niks voor het recreatieve dus! Ik krijg ze voorgeschreven.
Door de pil te breken werkt het natuurlijk wel als de normale methylfenidaat.

Had jij mijn Bob de Bouwer verhaal ff gemist boven jouw post? Het kost ff wat moeite maar dan wordt het wel een stuk beter :wink: Alhowel Ritalin nog het relexste is. Gewoon om te slikken of om lekker te snuiven :rock:

Beeeb

cropp

Badass junkie
Spacieweezie zei:
Dan lees ik wel dat je het 'maar moet pletten' als je het wilt snuiven maar hoe krijg je in godesnaam zo'n pil (zonder het eerste omhulsel) geplet? Dat ding is heel hard. Het enige wat gebeurd is dat de zijdes die de tafel en het pletmateriaal raken een beetje plater worden.
Pak je een spiegel of iets anders wat plat is en niet zomaar breekt, dus geen cd doosje. Pil er op, bierdopje op je pil en een beetje met beleid pletten, met een pasje alle brokjes en poedertjes bij elkaar schrapen, nog een keer pletten, enz enz.

Tot je alleen maar poeder hebt en geen brokjes.

Duurt bij een flinke pil 20 seconden.

cropp zei:
Spacieweezie zei:
Pak je een spiegel of iets anders wat plat is en niet zomaar breekt, dus geen cd doosje. Pil er op, bierdopje op je pil en een beetje met beleid pletten, met een pasje alle brokjes en poedertjes bij elkaar schrapen, nog een keer pletten, enz enz.

Tot je alleen maar poeder hebt en geen brokjes.

Duurt bij een flinke pil 20 seconden.

en dit kan je doen bij concerta? ik weet niet of dat wel gaat werken want der zitten niet 1 maar 2 omhulsels omheen, en het bestaat uit 3 verschillende soorten stoffen/zooi. een zwart stuk, een geel stuk en een wit stuk. Ik denk persoonlijk dat het wite gedeelte de methylfenidaat is. Majah hoe zou je dat goed kunnen scheiden van elkaar, dus 1: de omhulsels 2: de verschillende stoffen. En het laatste probleem met concerta is dat het niet zo brokkelt als ritalin. In ieder geval in de manieren hoe ik het klaar heb proberen te maken voor een korte reis 'straight in tha brains!'
Kijk ik ben geen fokking scheikundige dus als iemand weet hoe het moet met die concerta, want ritalin is niet altijd verkrijgbaar weetje

Bovenaan