hello,
eerste keer dat ik een topic open
Vroeger gebruikte ik af en toe captagon (1 doosje per jaar), een bevriende arts schreef het me voor om mijn lange werkdagen door te komen. Mijn arts is enkele maanden geleden overleden in een verkeersongeval. Nu is mijn doosje op en ben ik naar een andere dokter geweest met dit verhaal en de vraag voor captagon. Niet gekregen, enkel een donderpreek over verslaving, .....
terwijl ik toch geen problematisch gebruik vertoon. Zo ben ik wel enkele artsen afgegaan tot er een begripvolle dokter me rilatine voorschreef. Nu heb ik dit al een paar keer gebruikt maar captagon was wel effectiever.
Mijn aanbevolen dosis vroeger: elke 4u 1/2 captagon (=25 mg fenetyline)
Nu: elke 4u 1+1/2 rilatine (=15 mg Methylfenidaat).
Op mijn vraag om de rilatine ook te verhogen naar 25 mg kreeg ik zowel van de arts als van de apotheker een negatief advies. Toch heb ik het geprobeerd maar niet voor herhaling vatbaar, ik kreeg een serieuze terugslag nadien
Hebben jullie tips? Eventueel welke vragen je moet stellen aan een arts om terug aan een voorschrift captagon te geraken?
Thanks
eerste keer dat ik een topic open
Vroeger gebruikte ik af en toe captagon (1 doosje per jaar), een bevriende arts schreef het me voor om mijn lange werkdagen door te komen. Mijn arts is enkele maanden geleden overleden in een verkeersongeval. Nu is mijn doosje op en ben ik naar een andere dokter geweest met dit verhaal en de vraag voor captagon. Niet gekregen, enkel een donderpreek over verslaving, .....
terwijl ik toch geen problematisch gebruik vertoon. Zo ben ik wel enkele artsen afgegaan tot er een begripvolle dokter me rilatine voorschreef. Nu heb ik dit al een paar keer gebruikt maar captagon was wel effectiever. Mijn aanbevolen dosis vroeger: elke 4u 1/2 captagon (=25 mg fenetyline)
Nu: elke 4u 1+1/2 rilatine (=15 mg Methylfenidaat).
Op mijn vraag om de rilatine ook te verhogen naar 25 mg kreeg ik zowel van de arts als van de apotheker een negatief advies. Toch heb ik het geprobeerd maar niet voor herhaling vatbaar, ik kreeg een serieuze terugslag nadien
Hebben jullie tips? Eventueel welke vragen je moet stellen aan een arts om terug aan een voorschrift captagon te geraken?
Thanks