Brain refresh door LSD

Flameon

Badass junkie
Kun je van 1x goed trippen alles refreshen? Soort defragmentatie van je gevoel/hersenen?
Hoorde dit van een client, maar betwijfel of het waar is.....

Chris Pontius

Badass junkie
Nope; allemaal hippie gelul imo.
Mensen gaan hooguit drastisch anders leven door een trip omdat ze dan ineens wel zien wat voor een idioot ze de afgelopen tijd zijn geweest. :P
Als je ergens met een instelling veranderende attitude ingaat, zul je er 9/10x ook met een andere visie uitkomen. Dit heeft alleen niets met defragmentatie te maken.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik sluit me ook aan bij bovenstaande reacties. Defragmenteren lijkt me wel erg sterk..
Exceptional Insight zei:
Het kan perspectief bieden. Verder vind ik jouw omschrijving maar eng klinken.
Inderdaad daar kan het goed bij helpen vind ik ook!

Tripper

Wijs gebruiker
Als hij alles zo goed op de rails kan zetten, waarom is hij dan een client van jou?

Ik zie het ook meer als een zeemans praatje, op zijn zen's dan.

berten

Belezen gebruiker
Ik vind de beschrijving van je cliënt zeker niet misplaatst want kheb na mijn laatste trip precies dezelfde woorden gezegd tegen mn medetrippers. Ik vergeleek mijn hersenen met een computer en na de trip had ik weer alles op een rijtje gezet, heb de hoofdzaken van de bijzaken in mn leven onderscheiden en daarom gebruikte ik ook defragmentatie van m'n 'computer'. Ik gebruik graag beeldspraak om mn gevoel te kunnen beschrijven na een acid ride.

tomz0r

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Nope; allemaal hippie gelul imo.
Mensen gaan hooguit drastisch anders leven door een trip omdat ze dan ineens wel zien wat voor een idioot ze de afgelopen tijd zijn geweest. :P
Als je ergens met een instelling veranderende attitude ingaat, zul je er 9/10x ook met een andere visie uitkomen. Dit heeft alleen niets met defragmentatie te maken.

Zoiets wou ik ook schrijven. :sunglasses:

L

Lid 6909

Gast
Ik en mijn vrienden gebruiken altijd precies hetzelfde woord hiervoor.

Zo'n verkeerde omschrijving vind ik het dus niet!

Chris Pontius

Badass junkie
gNuxx zei:
Ik en mijn vrienden gebruiken altijd precies hetzelfde woord hiervoor.

Zo'n verkeerde omschrijving vind ik het dus niet!

Het feit dat jij het ook gebruikt betekent niet dat het een goede omschrijving is. Het laat eerder zien dat het een veel voorkomende fout is.

Defragmenteren is gewoon iets heel anders.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
LSD kan je wel helpen met alles netjes op een rijtje zetten, in de juiste volgorde.

Maar het zal inderdaad niet zorgen voor een defragmentatie.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Sublimo zei:
LSD kan je wel helpen met alles netjes op een rijtje zetten, in de juiste volgorde.

Amen zo denk ik er ook over kort samengevat. :hearteyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik snap eigenlijk wel hoe mensen aan het woord "defragmenteren" komen. Je kunt een LSD-trip op die manier bekijken, alleen is het gewoon niet het juiste woord.

Defragmentatie staat eerder voor alles op de juiste plaats terugzetten, de plaats waar het vroeger stond. Je hebt in het geval van defragmentatie dus ook geen vooruitgang.

Ik denk dat je het beter integreren kunt noemen. Want de informatie in jouw hoofd wordt niet teruggezet naar een vaste plek, maar krijgt vaak zelfs een nieuwe plek aangewezen. Doordat die informatie op een nieuwe plek terecht komt, kun je situaties van een andere kant bekijken en krijg je (vaak) nieuwe inzichten.

Op die manier kan je jezelf wel "refreshen". Je krijgt misschien nieuwe inzichten in problemen die onoplosbaar leken, weet antwoorden op de vragen die je nooit had gedacht te kunnen beantwoorden, enz.

mellowWw

Belezen gebruiker
Subliem verwoord Sublimo :grin: . Ik denk dat we hier niet te diep in moeten gaan (voor alle computer-nerds :wink: ) wat 'defragmentatie' daadwerkelijk inhoud, maar het gewoon op een oppervlakkige manier kunnen bekijken zoals hier al beschreven staat.

Het:
Sublimo zei:
alles netjes op een rijtje zetten, in de juiste volgorde.

Een plekje kunnen geven waar het voor je gevoel zou moeten 'staan'. Dan kan ik perfect in die theorie inkomen en vind ik dan ook wel een prima verwoording om het aan 'leken' duidelijk te maken wat LSD met je doet.

:P Ik zou ook wel een hele pagina's lange beschrijving kunnen geven als alternatief over het uitstoffen van een oude kast etc. etc. maar denk niet dat dit een betere verwoording zal zijn dan het defragmenteren :P .

MIA-1985

Wijs gebruiker
Je hebt defragmenteren en formateren.

De woordkeuze defragmenteren zoals hierboven genoemd zie ik ook als zaken opnieuw een plekje geven.
Formateren is compleet geheugenverlies :)

L

Lid 6909

Gast
Sublimo zei:

spacelord

Wijs gebruiker
Trippen (en dan bedoel ik niet alleen op lsd) kan als een zuivering overkomen of als een genezing aanvoelen. Dit kan alleen als je ook echt gelooft dat het kan. It's all in the head :wink:

Ik vind trippen in de eerste instantie leuk en geestverruimend, echt gezuiverd ofzo voel me niet erna.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat beweren wel veel mensen maar is natuurlijk onzin. Welcome to placebo.

spacelord

Wijs gebruiker
Bwa het is maar hoe je het zelf bekijkt. Het is onzin als je er niet in geloofd nee. In het begin vond ik trippen echt magisch en kon niet geloven dat dit zonder doel zou bestaan. Ik kreeg goddelijke openbaringen en was vervuld van een mystiek spiritualisme.

Maar gelukkig ben ik niet meer zo naïef. Het enige dat mij nuttig lijkt is dat je wel veel over jezelf en je vrienden leert en herinneringen terug naar boven komen waarvan je compleet vergeten was dat ze ooit gebeurd waren :)

Trippen is gwn fckin' vet, een wereld waar alles mogelijk is en jij de schepper bent :hearteyes:

Bovenaan