Benzo's op reis

devachiah

Experimenterende gebruiker
hey ik ga binnenkort een paar dagen weer naar het buitenland nu wil ik een stripje pammetjes in me koffer meenemen is dit een prob, eig?

Martijn.

Belezen gebruiker
Vast niet op voorschrift gekregen? Anders is het geen probleem.

Maar het ligt er ook aan welke benzo het is en naar welk land je gaat natuurlijk. Stripje temazepam naar Singapore zou ik nooit doen. Maar ga je bijvoorbeeld met de bus naar Frankrijk, dan is het risico minimaal. Dus ja, iets meer details?

devachiah

Experimenterende gebruiker
gewoon 10x 10mg diazepam in me koffer... ( niet handbagage ) gaan ze daar moeilijk over doen als ze je koffer checken..?

Martijn.

Belezen gebruiker
devachiah zei:
gewoon 10x 10mg diazepam in me koffer... ( niet handbagage ) gaan ze daar moeilijk over doen als ze je koffer checken..?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je buiten de EU gaat heb je misschien wel een probleem, als je binnen de EU blijft denk ik dat er niet zo moeilijk om zal worden gedaan. Maar zoals ik al zei: ik weet het niet zeker.

A_J_

Newbie
Als je het helemaal goed wilt doen moet je even een medisch paspoort halen, is gewoon een velletje papier wat je bij de apotheek kan halen. Het is mij zelfs een keer gelukt om te zeggen dat ik Diazepam had die ik al wat langer had liggen en van een andere dokter had gekregen, waardoor hij waarschijnlijk niet in het systeem stond. Toen zetten ze het ook erbij.

Ben net terug uit ZA en had in mijn handbagage oxazepam, alprazolam, diazepam en lorazepam (waarvan niet alles op het medisch paspoort stond). Heeft niemand een woord over gerept. Ik denk dat het wel meevalt bij kleine hoeveelheden.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
of je haalt ook gewoon potjes vitamines ... hoe meer potjes en dingetjes die mogen des te minder dat ene stripje op zal vallen :)

Spor

Wijs gebruiker
Martijn. zei:
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je buiten de EU gaat heb je misschien wel een probleem, als je binnen de EU blijft denk ik dat er niet zo moeilijk om zal worden gedaan. Maar zoals ik al zei: ik weet het niet zeker.

Waarom binnen de EU wel en buiten de EU niet ? Ik zou het juist andersom zeggen; IN de EU zijn veel landen waar het niet vrij verkrijgbaar is en zodoende zou ik me voor kunnen stellen dat ze het daar afnemen. Denk niet dat er verder grote gevolgen zullen zijn. Buiten de EU zijn er vast genoeg landen waar je het zomaar kan kopen en waarom zou dat dan meer een probleem zijn als vitaminepillen of pacacetamol ?

Al met al denk ik niet echt dat ze over 1 stripje erg moeilijk gaan doen, binnen of buiten de EU (amerika natuurlijk niet meegerekend)

Wat ik verder vaker doe is gewoon bij de kruidenier een pot met vrij verkrijgbare capsules halen, leegmaken die handel en vervolgens iets anders erin doen. Dit moet je natuurlijk niet doen met pep, coke, xtc of een andere bekende stof. Maar je valiumpjes zou je kunnen crushen en dan terug in de capsule en opvullen met de zooi die eruit kwam. Als het vitamines waren dan verminderd dat de werking toch niet. Maar als ze al grondig gaan controleren en ze vinden grote capsules met een klein btje blauw poeder (mijn 10mg diazepam zijn altijd blauw) dat zal het een stuk opvallender zijn. Een klein beetje blauw poeder daar in tegen verstopt in een grote berg andere poeder vind niemand ooit meer terug.

Verder zijn er nog wel wat inventieve manieren maar die zijn niet perse van toepassing op een vliegveld

Martijn.

Belezen gebruiker
Spor zei:
Martijn. zei:

Waarom binnen de EU wel en buiten de EU niet ? Ik zou het juist andersom zeggen; IN de EU zijn veel landen waar het niet vrij verkrijgbaar is en zodoende zou ik me voor kunnen stellen dat ze het daar afnemen. Denk niet dat er verder grote gevolgen zullen zijn. Buiten de EU zijn er vast genoeg landen waar je het zomaar kan kopen en waarom zou dat dan meer een probleem zijn als vitaminepillen of pacacetamol ?

Al met al denk ik niet echt dat ze over 1 stripje erg moeilijk gaan doen, binnen of buiten de EU (amerika natuurlijk niet meegerekend)

Wat ik verder vaker doe is gewoon bij de kruidenier een pot met vrij verkrijgbare capsules halen, leegmaken die handel en vervolgens iets anders erin doen. Dit moet je natuurlijk niet doen met pep, coke, xtc of een andere bekende stof. Maar je valiumpjes zou je kunnen crushen en dan terug in de capsule en opvullen met de zooi die eruit kwam. Als het vitamines waren dan verminderd dat de werking toch niet. Maar als ze al grondig gaan controleren en ze vinden grote capsules met een klein btje blauw poeder (mijn 10mg diazepam zijn altijd blauw) dat zal het een stuk opvallender zijn. Een klein beetje blauw poeder daar in tegen verstopt in een grote berg andere poeder vind niemand ooit meer terug.

Verder zijn er nog wel wat inventieve manieren maar die zijn niet perse van toepassing op een vliegveld
Waarom dat verschil tussen de EU en non-EU gemaakt wordt moet je niet aan mij vragen, het is gewoon zo. :P Als je oplet als je uit een vliegtuig stapt, zie je soms ook verschillende routes aangegeven voor mensen van binnen de EU en buiten de EU. De mensen die van buiten de EU zijn of van buiten de EU terugkomen worden onderheven aan strengere securitychecks. Binnen de EU zijn de grenzen namelijk vrijwel open. Daar heeft het mee te maken.
En trouwens... in sommige landen buiten de EU is het drugsbeleid vele malen strenger. Ga maar'ns met een paar doosjes Temazepam naar Singapore... wellicht keer je dan nooit meer terug. En Hong-Kong, Tailand... zijn ook niet bepaald flauw in hun drugsbeleid. Het hoeft niet eens iets als Temazepam te gaan. Grammetje of 20 wiet en je hebt al de kans op de strop, dus... ja. Ze kunnen d'r wat van daar. :P

Flameon

Badass junkie
Als jij tien diazepammetjes mee wilt nemen op vakantie lijkt het me niet zo'n probleem. Zeker niet als je binnen de EU blijft. Als ze je koffer niet controleren (handmatig) dan valt het denk ik helemaal niet op. Maargoed het blijft een gok, dus een risico wat je zelf neemt

Winehouse

Badass junkie
Een doosje diazepam, naar Griekenland, met het vliegtuig, doen ze daar moeilijk over ?
Ik mot niet hebben dat ze het doosje uit m'n tas halen en verhaal halen, dan denkt mama ook maar van "zo zo".

Pammer

Bewuste gebruiker
Even men verhaal vertellen.
Zoals iemand al vermelde, als je van EU naar EU gaat zijn controles zeer mild. De kans dat ze je bagage gaan opendoen is minimaal. Als je buiten de EU komt is dit veel anders. Ook zijn bepaalde landen zeeeeer streng aan de douane op het vliegveld, mensen waar je geen problemen mee wilt hebben.

Winehouse, wat betreft Griekenland, toevallig heb ik ervaring met Griekenland. Ik had daar Bromazepam gekocht, een heel doosje en meegenomen naar België. Niets aan de hand. Maar jij doet het omgekeerd. Dan is de kans nog kleiner want Griekenland + Controles :P... Zorg gewoon dat je je hele strip consumeert en niet meer hoeft mee te nemen! :)

Je hebt het over 1 stripje zie ik. Gaan ze normaal niet eens zien. Desnoods neem je even dafalgankarton en doe je daar de strip in.

Winehouse

Badass junkie
Pammer zei:
Zoals iemand al vermelde, als je van EU naar EU gaat zijn controles zeer mild. De kans dat ze je bagage gaan opendoen is minimaal. Als je buiten de EU komt is dit veel anders. Ook zijn bepaalde landen zeeeeer streng aan de douane op het vliegveld, mensen waar je geen problemen mee wilt hebben.

Winehouse, wat betreft Griekenland, toevallig heb ik ervaring met Griekenland. Ik had daar Bromazepam gekocht, een heel doosje en meegenomen naar België. Niets aan de hand. Maar jij doet het omgekeerd. Dan is de kans nog kleiner want Griekenland + Controles :P... Zorg gewoon dat je je hele strip consumeert en niet meer hoeft mee te nemen! :)

Je hebt het over 1 stripje zie ik. Gaan ze normaal niet eens zien. Desnoods neem je even dafalgankarton en doe je daar de strip in.

Ik had het over een doosje, en om precies te zijn is het Macedonië, niet Griekenland. Kun je daar dan ' vrij ' in de apotheek benzo's kopen ? :grin: :grin:

Pammer

Bewuste gebruiker
Winehouse zei:
Pammer zei:

Ik had het over een doosje, en om precies te zijn is het Macedonië, niet Griekenland. Kun je daar dan ' vrij ' in de apotheek benzo's kopen ? :grin: :grin:

Is het echt IN Macedonië of bedoel je Thessaloniki (Noord-Griekenland, aan grens van Macedonië). In Griekenland kan je geen benzo's vrij kopen, maar zoek zo een oud-lijkende apotheker op in een stad, zeg dat je het medicijn neemt maar dat het op is en dat je eventueel meer wil betalen. 15 euro, 60 tablets of 3mg bromazepams van Roche. Dat kost 5 euro. 10 euro ging naar die apotheker zelf!
Ik weet wel niet of ik dit mag bespreken hier :openmouth:. Btw ik slik deze op voorschrift en ze waren echt op omdat ik vast zat door de vulkaan van ijsland in Griekenland, wat ook een handig excuus was om tegen de apotheker te zeggen.

Winehouse

Badass junkie
Pammer zei:
Winehouse zei:
Pammer zei:

Is het echt IN Macedonië of bedoel je Thessaloniki (Noord-Griekenland, aan grens van Macedonië). In Griekenland kan je geen benzo's vrij kopen, maar zoek zo een oud-lijkende apotheker op in een stad, zeg dat je het medicijn neemt maar dat het op is en dat je eventueel meer wil betalen. 15 euro, 60 tablets of 3mg bromazepams van Roche. Dat kost 5 euro. 10 euro ging naar die apotheker zelf!
Ik weet wel niet of ik dit mag bespreken hier :openmouth:. Btw ik slik deze op voorschrift en ze waren echt op omdat ik vast zat door de vulkaan van ijsland in Griekenland, wat ook een handig excuus was om tegen de apotheker te zeggen.

Ik ga echt IN Macedonië, ik ga daar eens rondkijken naar benzo's. Schijnt een goedkoop land te zijn, dus corrupte apothekers genoeg zou je zeggen? Bedankt voor je berichtjes.

Pammer

Bewuste gebruiker
Winehouse zei:
Ik ga echt IN Macedonië, ik ga daar eens rondkijken naar benzo's. Schijnt een goedkoop land te zijn, dus corrupte apothekers genoeg zou je zeggen? Bedankt voor je berichtjes.

Heb even opgezocht en vond dat 87% van de bevolking al eens benzo's heeft geslikt daar. Dat is een zeer groot aantal. Daarom denk ik ook zelf dat er grote kans is dat het daar stikt van de benzo's XD? Heb even gelezen op een forum die een topic schreef over de Joegoslavische landen (Servië, Macedonië) dat ze daar soms zonder voorschrift verkopen zonder probleem.

Winehouse

Badass junkie
Pammer zei:
Winehouse zei:

Heb even opgezocht en vond dat 87% van de bevolking al eens benzo's heeft geslikt daar. Dat is een zeer groot aantal. Daarom denk ik ook zelf dat er grote kans is dat het daar stikt van de benzo's XD? Heb even gelezen op een forum die een topic schreef over de Joegoslavische landen (Servië, Macedonië) dat ze daar soms zonder voorschrift verkopen zonder probleem.

Wow, heel erg bedankt voor deze info ! Daar heb ik zeker wat aan.
Kun je me misschien een paar linkjes geven van de sites waar jij dat gevonden heb.
Misschien PM, omdat niet iedereen hier dat interesseert .. ?

Greetje

Newbie
Vooral doen, als ik je tegenkom ben je zonder medicijnenpaspoort dus wel de pineut. Het over de grens meenemen van ook medicinale drugs valt onder de opiumwet. En nu mogen er hier genoeg mensen zeggen dat het meevalt, ben zelf een medicinale gebruiker, heb enkele jaren geleden diverse trips met de auto gemaakt door Europa, en bij diverse grenscontrole's op zijn kop gekeerd. Gelukkig een medicijnenpaspoort.

Ga je vliegen? Vergeet het dan maar, ook in je koffer, die gaat door een speciale x-ray, meer zeg ik er niet over, en iedere koffer is open te krijgen.

Tenslotte kan er in die strip iets totaal anders zitten dan 10 valiumpjes..We zijn onder terroristische bedreiging, en we willen precies weten wat er allemaal in je handbaggage maar ook in je koffer zit. Alles moet dus te zijn verklaren...

Wees dan wijs en vraag voor een weekje, omdat je veel spanning heb wat aan je huisarts, bij de apotheek krijg je gratis een medicijnenpaspoort, ben je van een hele hoop problemen af..

Diegene die nu in het buitenland zware straffen uitzitten, kunnen hier niet schrijven, denk daar maar even aan. :flushed: :rolleyes:

Bovenaan