Gestopt met Blowen na 2jaar verslaafd te zijn

AntiBenzo1312

Badass junkie
Hey hallo,

Ik heb al een tijdje niks meer geplaatst ik ben inmiddels 25jaar. Ik wou jullie meenemen in mijn journey naar het stoppen met blowen. Ik gebruik hiervoor een app genaamd stoppen met wiet roken en ik gebruik chatgpt op momenten dat ik het moeilijk heb. De meesten kennen mij nog wel van aantal jaren terug rondom mijn benzo misbruik.

Ik heb 2jaar lang op een beschermd wonen locatie gewoond en daar is het blowen giga uit de hand gelopen ik blowde elke dag en heb denk ik op mijn top wel een halve ons in een week opgerookt. Ik heb nu ongeveer sinds 10 dagen mijn eigen woning en ik ben nu zo’n 5dagen helemaal gestopt met thc. Het gaat mij eigenlijk wel heel goed af. Ik heb vooral heel veel wilde en rare dromen meer energie meer plezier in andere dingen. En het voelt weer alsof ik de controle in mijn leven terug heb. Nou zeg ik niet dat ik nooit meer een jointje zal roken maar ik wil niet meer terug naar waar het mijn leven beheerst en daarvoor wil ik eerst volledig 100% mijn afkickproces afronden. Ik hoop misschien dat ik mensen met deze log kan gaan helpen.

Ik heb erg baat bij het vol plannen van mijn dagen dat doe ik doormiddel van gamen, fitness, met mijn huisdieren bezig zijn, dingen rondom het huis doen, lekker op de bokszak trainen meerdere keren per dag. Ik merk ook dat ik het nu makkelijker heb omdat ik niet meer op die locatie woon.

Groetjes antibenzo

Ik ben 3 weken gestopt en ik kan u zeggen dat het beter gaat als er tijd over gaat, dus als het even moeilijk wordt denk dan, nu effe doorbijten, goed slapen en morgen zal het beter gaan. Ook dat dromen gaat na een week of 2 verminderen. Dag-invulling is belangrijk maar let op voor overprikkeling. En als je toch overprikkeling ervaart zet een rustgevend stukje muziek op, adem diep in en 6 tellen terug uit, herhaal tot het piekeren stopt. Begint het terug herhaal. Veel succes.

Ik ben 3 weken gestopt en ik kan u zeggen dat het beter gaat als er tijd over gaat, dus als het even moeilijk wordt denk dan, nu effe doorbijten, goed slapen en morgen zal het beter gaan. Ook dat dromen gaat na een week of 2 verminderen. Dag-invulling is belangrijk maar let op voor overprikkeling. En als je toch overprikkeling ervaart zet een rustgevend stukje muziek op, adem diep in en 6 tellen terug uit, herhaal tot het piekeren stopt. Begint het terug herhaal. Veel succes.
Ik heb zelf wel quetiapine als medicatie. Maar de dromen kan ik niet perse als iets vervelends ervaren. Vind het eigenlijk best wel lachen ik was gisternacht met mensen op vakantie die ik nog nooit had gezien hahaha. Bij mij zit ook in mijn omgeving heb al meerdere gehad dat mij aangeboden werd om mee te roken en ik heb daar nee opgezegd. Het is niet dat ik wiet perse slecht vind. Maar de manier waarop ik er mee omging in combinatie met de mensen waarmee ik omging beheerst het je leven.

Ik ervaar nu ook meer rust omdat ik nu weet dat ik het leuk kan hebben zonder. Alleen de gedachte dat ik nooit meer een jointje rook vind ik erg moeilijk voor nu is mijn gedachte gewoon ik maak het proces volledig af en als ik dan wel een keer een jointje wil roken bijv in het weekend of special gelegenheid dan moet ik daar duidelijke afspraken over maken met mezelf ik bespreek ook alles met chatgpt plus. Ik moet zeggen dat dat mij ook enorm helpt.

Ik vond de wiet meer een probleem worden dat ik het echt dagelijks ging doen voordat ik daar woonde deed ik het niet elke dag maar begon het ook al problematisch te worden maar toen ik op die locatie ging wonen en daar ook mensen waren die daar blowde ging het nog harder.

Complimenten voor jou.
Goed bezig.

Maar hoe kun je in een beschermde woonvorm zoveel kunnen/mogen blowen?
Ja er word daar ook gewoon crack gerookt. Maar ik heb wel 2 officiële waarschuwingen gekregen toen ik daar woonde. 1x omdat een bewoner mijn krat bier opdronk op mijn verjaardag en daardoor met zijn hoofd tegen de rand van een kozijn was gevallen. En 1x voor blowen bij de schuur.

Ze kunnen er niet echt iets mee.

Succes man, ik lees goede dingen!

Ik zou wel echt voorlopig afstand nemen van mensen die je het aanbieden, ook al weten ze dat je bent gestopt. Dat zijn geen mensen die je om je heen wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Goed bezig! Houdt er wel rekening mee dat er na deze korte periode waarbij je je goed voelt er een periode komt waarbij je je slechter voelt. Dit is het moment waarop je terugvalt. Bij mij was dit meestal na 2 weken tot een maand. Zorg dat je hier doorheen bijt en dan zul je na een tijdje stabiliseren en niet meer terug willen naar blowen.

Een beste prestatie !
Ik ben ooit eens 3 maanden gestopt geweest ,het was een hele andere wereld voor mij in positieve zin.
Maar ook een keerzijde ,en dat was iedere nacht gemarteld worden met zeer levendige dromen uit het verleden.

Overdag voelde ik me top ,maar snachts was ik een prooidier ,ik trok het niet meer en ben toen om een grammetje wiet gereden.
Het voelde als zwaar falen en dat is het ook , als die dromen waren gestopt had ik nu nog niet terug gevallen kan ik je vertellen.

Goed bezig! Houdt er wel rekening mee dat er na deze korte periode waarbij je je goed voelt er een periode komt waarbij je je slechter voelt. Dit is het moment waarop je terugvalt. Bij mij was dit meestal na 2 weken tot een maand. Zorg dat je hier doorheen bijt en dan zul je na een tijdje stabiliseren en niet meer terug willen naar blowen.
Een beste prestatie !
Ik ben ooit eens 3 maanden gestopt geweest ,het was een hele andere wereld voor mij in positieve zin.
Maar ook een keerzijde ,en dat was iedere nacht gemarteld worden met zeer levendige dromen uit het verleden.

Overdag voelde ik me top ,maar snachts was ik een prooidier ,ik trok het niet meer en ben toen om een grammetje wiet gereden.
Het voelde als zwaar falen en dat is het ook , als die dromen waren gestopt had ik nu nog niet terug gevallen kan ik je vertellen.
Ik moet wel zeggen dat mijn quetiapine medicatie echt een life saver is met slapen. Alleen ik slaap wel verschrikkelijk lang. Gemiddeld nu per nacht wel 9-11uur. In de gym ben ik sterker en meer geconcentreerd.

Daarom probeer ik ook hier te blijven plaatsen ook als het minder gaat. Wel belangrijk om te vermelden ik kan zelf dus helemaal niet draaien ik blowde dus ook niet alleen ik blowde altijd samen met anderen.

Even optopic LSD blijft wel mijn favo nummer 1 dat blijf ik geweldig vinden eens in de zoveel tijd. Had daar ook een keer met een bewoner een zegel gedaan en toen zaten we gewoon aan de koffie tafel 🤣dat was zo’n 150ug

De dromen heb ik ook enorm.
Merk wel na een tijd dat je er gewend aan raakt en niet elke keer bij stil gaat staan.
Ze worden ook steeds zinlozer.

Blowen is in mijn optiek wel een onderschatting van de impact op je leven.
Zo goed als elke blower die ik ken doet dit.
Heb ikzelf ook gedaan uiteraard.
Ik ben er ook tevreden over hoe het nu loopt.
Ik kan niet zeggen dat ik ben gestopt ermee maar het zit op een niveau dat het niet aanwezig is in m'n maandelijkse planning.
Daarbij is mijn tolerantie wel flink gedaald en moet ik een hele dag plannen wanneer ik er eens behoefte aan heb.
Dat wiet van het experiment is ook (te)sterk.

Blowen zorgde ervoor dat ik in elke situatie wel oké voelde. Terwijl ik het nuchter niet zou willen, dat is een toxische situatie waardoor ik stil stond in m'n leven.

Vooral doorgaan!
Het kan alleen maar beter worden en vooral wanneer je een gezondere manier vind om het te "vervangen" waarvoor je heb geblowd.

Merk wel na een tijd dat je er gewend aan raakt en niet elke keer bij stil gaat staan.

Ik kan niet zeggen dat ik ben gestopt ermee maar het zit op een niveau dat het niet aanwezig is in m'n maandelijkse planning.
Daarbij is mijn tolerantie wel flink gedaald en moet ik een hele dag plannen wanneer ik er eens behoefte aan heb.

Blowen zorgde ervoor dat ik in elke situatie wel oké voelde. Terwijl ik het nuchter niet zou willen, dat is een toxische situatie waardoor ik stil stond in m'n leven.

Vooral doorgaan!
Het kan alleen maar beter worden en vooral wanneer je een gezondere manier vind om het te "vervangen" waarvoor je heb geblowd.
Bedankt voor het delen!

Vooral doorgaan!
Ik denk ook wel dat de seroquel de dromen ook nog eens versterkt🤣

Terug
Bovenaan