Hoi,
Sowiso kom je met een (degelijke) bijsluiter al een heel eind
Zo staat er in een beetje goede bijsluiter dat je geen grapefruit tot je mag nemen als je benzodiazepine gebruikt - omdat dit het effect versterkt
In mijn eigen ervaring kan dit niet echt "kwaad" en werkt het gewoon ietsje sterker, dus dat is voordelig voor een recreatief gebruiker. Stel dat iemand oxazepam (redelijk kortwerkende anxilotische benzodiazepine) krijgt voorgeschreven, gewoon overdag, en er dan onwetend een glaasje grapefruitsap bij drinkt, die zal zich bijzonder moe gaan voelen. (om maar even een voorbeeldje te stellen waarom de bijsluiter zegt dat je het niet moet doen, die gaan tenslotte niet uit van recreatieve gebruikers)
Voordat ik je verder uitleg wil ik heel even kwijt dat diazepam een van de langstwerkende benzodiazepinen is, en daarmee een van de minst heftige. Bovendien werkt die axilotisch, en niet hypnotisch waardoor het lichamelijk effect relatie minder is als met veel andere benzodiazepinen omdat deze of korter werken, of hypnotisch zijn, of allebei. Diazepam is dus een van minder gevaardlijke en heftige benzodiazepinen...
Verder zijn er nog meer middelen waarmee je dit aanzienlijk kan versterken, maar ik zeg je er van tevoren bij- dit is spelen met je leven, vooral als je in een van de middelen on ervaren bent !
Het grootste risico wat je loopt als je gaat combineren is dat je in coma raakt, en als je verkeerd ligt stikken in je eigen braaksel. Een ander bijkomend risico is als je deze dingen gaat combineren dat je je lichaam dusdanig verdoofd dat je hart stopt met kloppen ! Het zijn namelijk allemaal verdovende middelen. PAS HIER DUS MEE OP !
Evengoed ben ik van mening dat je het beter van tevoren kan weten, als dat je het niet weet en er zelf al expermenterend achter komt...
Ik zal het op een makkelijke manier proberen uit te leggen:
Je hebt in je hersenen een klier die je bewustzijn bepaald... En die klier bestaat weer uit 3 delen. Die 3 delen samen zorgen voor jou bewustzijn, en benzodiazepine spreekt aan op een (zeg het 1e deel) van die delen. terwijl bijvoorbeeld alcohol aanspreek op het 2e deel, en GHB op het 3e deel. Als je deze dingen dus gaat combineren word je bewustzijn dubbel, of driedubbel zo hard verstoord (dit is slechts een indicatie om het duidelijk te maken, voor de critici onder ons die met percentages aankomen die niet precies overeen komen met wat ik zeg

)
Zoals al vaker op het forum is besproken drinken veel mensen alcohol bij benzodiazepine. Zelf zou ik dit niet doen, want heb er een hele slechte ervaring mee, als in ik heb een keer perongelijk 2 vrienden van me een 20mg temazepam gegeven toen ze stomdronken waren, en heb gezien wat er toen gebeurde. Voor mij genoeg reden om het niet te doen

Bovendien is mijn lichaam niet gewend aan alcohol, dat van hun wel, maar integenstelling is mijn lichaam gewend aan benzodiazepine- dat van hun niet...
Benzodiazepine met GHB doe ik zelf wel regelmatig, want kwam er pas achter dat dit dodelijk zou zijn toen ik het erna een site las. Zelf heb ik dat niet zo ervaren, maar misschien omdat mijn lichaam gewend is aan benzodiazepine, evenals aan ghb (ben aan beide niet verslaafd, maar wel regelmatig gebruiker) maar desalniettemin, zou dit even gevaarlijk moeten zijn als met alcohol ! Denk hier goed aan als je besluit te combineren, en doe het met hele kleine stapjes !
En alle 3 door elkaar.... Nooit gedaan, en hoop dat ik nooit zo wanhopig word dat ik dat ga doen
Hoop dat je de informatie op een goede manier gebruikt, en jezelf er niet mee om zeep helpt