benzodiazepines versterken

murdock

Experimenterende gebruiker
hallo

ik gebruik al een lange tijd benzo's maar de laatste dagen vooral diazepam
en ik ga straks proberen om te versterken met pompelmoessap.
(zelden gebruik ik er codeine,ethylmorfine of opium bij... )

maar zijn er mensen die mij info of tips kunnen over kruiden of medicatie om er het meeste effect uit halen?
bedankt

murdock

oja en informatie over het rectaal gebruik van benzodiazepines is ook altijd welkom :wink:

Spor

Wijs gebruiker
Hoi,

Sowiso kom je met een (degelijke) bijsluiter al een heel eind :)

Zo staat er in een beetje goede bijsluiter dat je geen grapefruit tot je mag nemen als je benzodiazepine gebruikt - omdat dit het effect versterkt :wink:

In mijn eigen ervaring kan dit niet echt "kwaad" en werkt het gewoon ietsje sterker, dus dat is voordelig voor een recreatief gebruiker. Stel dat iemand oxazepam (redelijk kortwerkende anxilotische benzodiazepine) krijgt voorgeschreven, gewoon overdag, en er dan onwetend een glaasje grapefruitsap bij drinkt, die zal zich bijzonder moe gaan voelen. (om maar even een voorbeeldje te stellen waarom de bijsluiter zegt dat je het niet moet doen, die gaan tenslotte niet uit van recreatieve gebruikers)

Voordat ik je verder uitleg wil ik heel even kwijt dat diazepam een van de langstwerkende benzodiazepinen is, en daarmee een van de minst heftige. Bovendien werkt die axilotisch, en niet hypnotisch waardoor het lichamelijk effect relatie minder is als met veel andere benzodiazepinen omdat deze of korter werken, of hypnotisch zijn, of allebei. Diazepam is dus een van minder gevaardlijke en heftige benzodiazepinen...

Verder zijn er nog meer middelen waarmee je dit aanzienlijk kan versterken, maar ik zeg je er van tevoren bij- dit is spelen met je leven, vooral als je in een van de middelen on ervaren bent !

Het grootste risico wat je loopt als je gaat combineren is dat je in coma raakt, en als je verkeerd ligt stikken in je eigen braaksel. Een ander bijkomend risico is als je deze dingen gaat combineren dat je je lichaam dusdanig verdoofd dat je hart stopt met kloppen ! Het zijn namelijk allemaal verdovende middelen. PAS HIER DUS MEE OP !

Evengoed ben ik van mening dat je het beter van tevoren kan weten, als dat je het niet weet en er zelf al expermenterend achter komt...

Ik zal het op een makkelijke manier proberen uit te leggen:

Je hebt in je hersenen een klier die je bewustzijn bepaald... En die klier bestaat weer uit 3 delen. Die 3 delen samen zorgen voor jou bewustzijn, en benzodiazepine spreekt aan op een (zeg het 1e deel) van die delen. terwijl bijvoorbeeld alcohol aanspreek op het 2e deel, en GHB op het 3e deel. Als je deze dingen dus gaat combineren word je bewustzijn dubbel, of driedubbel zo hard verstoord (dit is slechts een indicatie om het duidelijk te maken, voor de critici onder ons die met percentages aankomen die niet precies overeen komen met wat ik zeg :) )

Zoals al vaker op het forum is besproken drinken veel mensen alcohol bij benzodiazepine. Zelf zou ik dit niet doen, want heb er een hele slechte ervaring mee, als in ik heb een keer perongelijk 2 vrienden van me een 20mg temazepam gegeven toen ze stomdronken waren, en heb gezien wat er toen gebeurde. Voor mij genoeg reden om het niet te doen :) Bovendien is mijn lichaam niet gewend aan alcohol, dat van hun wel, maar integenstelling is mijn lichaam gewend aan benzodiazepine- dat van hun niet...

Benzodiazepine met GHB doe ik zelf wel regelmatig, want kwam er pas achter dat dit dodelijk zou zijn toen ik het erna een site las. Zelf heb ik dat niet zo ervaren, maar misschien omdat mijn lichaam gewend is aan benzodiazepine, evenals aan ghb (ben aan beide niet verslaafd, maar wel regelmatig gebruiker) maar desalniettemin, zou dit even gevaarlijk moeten zijn als met alcohol ! Denk hier goed aan als je besluit te combineren, en doe het met hele kleine stapjes !

En alle 3 door elkaar.... Nooit gedaan, en hoop dat ik nooit zo wanhopig word dat ik dat ga doen :)

Hoop dat je de informatie op een goede manier gebruikt, en jezelf er niet mee om zeep helpt :grin:

jasper

Wijs gebruiker
idd benzo's met alcohol, als ik wat benzo's (4-6 x lormetazepam 2mg)en ik drink hier een stuk of 8 pintjes bij krijg ik een leuk gevoel in me kop en voel me ook wat draaierig.
maar heb een keer na een bezopen avond wat benzo's gepakt en moest er toen van overgeven

Spor

Wijs gebruiker
Als je dan inderdaad perse wil proberen met alcohol, zorg dan dat je lichaam er aan is gewend, net als aan de benzodiazepinen, en ik zou eerst de benzo pakken omdat die er "in een keer" in hakt, terwijl de drank heel geleidelijk gaat...

murdock

ok bedankt voor de antwoorden :)

maar hoe zit het nu met rectaal gebruik?
ik had gehoord dat je hiervan dan maar de helft van je normale dosis nodig zou hebben...

jasper

Wijs gebruiker
eyebeekaii zei:
Als je dan inderdaad perse wil proberen met alcohol, zorg dan dat je lichaam er aan is gewend, net als aan de benzodiazepinen, en ik zou eerst de benzo pakken omdat die er "in een keer" in hakt, terwijl de drank heel geleidelijk gaat...

idd, zoals ik al zei toen ik bezopen was en een paar benzo's slikte moest ik kotsen en als ik benzo's gebruik en daar dan wat bij drink is het wel leuk.

en rectaal nemen zou ik niet doen. ik kan aannemend dat speed en coke en lsd rectaal zouden werken maar bij je benzo's zitten ook nog een hoop bindmiddelen. en deze worden volgens mij niet afgebroken in je darm.
maar ik ken er niets van, probeer het eens zou ik zeggen, kwaad kan je er in ieder geval niet mee, als het niet werkt schijt je er alles gewoon uit

delilah

Newbie
In de tijd dat ik in de afbouw zat van mijn benzo's heb ik wel leren combineren.
met wat antihistamines als Phenergan, Promethazine verleng je de werktijd en intensiveer je het effect.

Spor

Wijs gebruiker
delilah zei:
met wat antihistamines als Phenergan, Promethazine verleng je de werktijd en intensiveer je het effect.

Interessant ! :)

Zou je hier wat meer over kwijt kunnen, wat zijn "antihistamines", waar dienen ze voor, waar krijg je ze, op recept etc...

barry zei:
en rectaal nemen zou ik niet doen. ik kan aannemend dat speed en coke en lsd rectaal zouden werken maar bij je benzo's zitten ook nog een hoop bindmiddelen. en deze worden volgens mij niet afgebroken in je darm.
maar ik ken er niets van, probeer het eens zou ik zeggen, kwaad kan je er in ieder geval niet mee, als het niet werkt schijt je er alles gewoon uit

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar een vriend van me die in ze zorg werkt en deze dingen dagelijks toedient bij mensen zegt het zelfde, ze werken dubbel zo goed, wat je ook kan vertalen naar je hebt maar de helft nodig voor het zelfde effect...

Met die bindmiddelen weet ik niet hoe het zit, maar bijvoorbeeld een temazepam in een capsule zal geen bindmiddel of wat dan ook hebben alleen dat capje wat de vloeistof bij elkaar houd, dit zou dus niet al te veel rommel mee naar binnen moeten nemen.

Maar zelf slik ik ze liever :)

delilah

Newbie
Wikepedia:
Promethazine is een anti-histaminemiddel dat wordt verwerkt in bijvoorbeeld hoestsiroop, die klachten ten gevolge van overgevoeligheid, zoals hooikoorts en allergische astma kan verhelpen. De stof vermindert ook misselijkheid die wordt veroorzaakt door reisziekte.

Promethazine werkt ook versuffend, een bijwerking is dan ook dat patiënten makkelijker inslapen na gebruik van het middel. Dit kan tevens het nadelig zijn in de zin dat het het reactievermogen vermindert. Autorijden en machines bedienen wordt dan ook afgeraden. Combinatie met alcohol kan dat effect versterken.

Het is mij altijd voorgesteld als een middel tegen wagenziekte.
Een klein blauw pilletje, dat werkelijk het effect van je benzo's zwaar versterkt en verlangt. Je wil niet weten hoe stoned iok af en toe mijn bed uitkwam :mrgreen:

delilah

Newbie
het schijnt trouwens dat ook bepaalde pijnstillers benzo's versterken. IK weet alleen niet meer hoe dat precies zat.

speeseend

Wijs gebruiker
Hee oog(bal:wink:, het gekke is dat er bij de Oxazepam geen waarschuwing over Grapefruit stond. Bij de Diazepam stond er overduidelijk een waarschuwing over op de verpakking / etiket.

Volgens diverse sites is het wel degelijk mogelijk dat het ook bijwerkingen geeft met andere Benzodiazepines. klik bijvoorbeeld hier. Het zou zelfs tot drie dagen merkbaar kunnen zijn.

Gr.,

De eend

Spor

Wijs gebruiker
Ja, klopt, blijkt inderdaad niet in alle bijsluiters te staan, dat was me eerder ook al opgevallen... Maar leek me stug omdat het allemaal benzo's zijn, en dus dezelfde chemische structuur hebben. Maar zal m dan wel net in een klein verschilletje zitten dan :) diazepam breekt zich ook af in 3 stoffen, waarvan er 1 oxazepam is... mss zit t m in een van die andere stoffen

Bovenaan