Benzo Verslaving support

Jazz35

Wijs gebruiker
Klinkt positief en algemene in de goede richting. Maar ik denk ook dat je bij overstappen naar Diazepam/Valium makkelijker naar 0 mg benzo kunt geraken..
Die laatste dosis die jij 1/4 tot max 1 Bromazolam noemt.. is nog wel erg lastig om af te bouwen misschien..
Je spreekt dan een beetje alsof je nu aankunt met 1 flesje wijn en in extreme gevallen 4.. 😅 Ik overdrijf natuurlijk, maar dagen overslaan om op andere dagen tot 4x meer te nemen dan je minimale dosis klinkt niet helemaal soepeltjes.. en heel langzaam afbouwen kan wel redelijk soepel aanvoelen hoop ik voor je.
Ik hoop het joh. Misschien ben ik te optimistisch. Af en toe ben ik ook gewoon megaverdrietig erover. Maar ik ben gewoon ook heel erg bang om nu weer, ook al is het in het kader van afbouwen, met iets anders te beginnen, en dan de wetenschap dat ik de hoeveelheid daarvan in noodsituaties niet zelf in de hand heb.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ben destijds afgebouwd met Diazepam maar dat is in mijn optiek veel te snel gegaan. Na de detox mocht ik naar het behandelcentrum en ben ik eerst erg ziek geworden. Vervolgens heb ik alleen maar liggen janken, paniekaanvallen, hersenmist, ik schrok heel erg van onverwachte (domme) dingen en vooral heel erg moe, uitgeput.

Helaas is die moeheid altijd gebleven, en heb ik 3 weken geleden weer een terugval gehad. Ik weet dat het me niet alleen lukt dus ik laat mezelf wel weer opnemen en wil dit keer ook naar een safehouse omdat mijn woning ook een enorme trigger is.

Heb in mijn jaar clean veel therapie gehad, gezond geleefd, heeeeel veel gewandeld en mezelf en mijn patronen leren kennen. Me omringt met fijne mensen en mijn baan opgezegd. Denk dat je wel wat liever voor jezelf mag zijn, en ook wat meer rust mag nemen. Vaak word dit soort medicatie afgebouwd met Diazepam aangezien de RC benzo’s niet altijd gelijke doseringen zitten en daar heb je op dit moment zo veel aan.
Wow jeetje, dit klinkt heftig zeg!! Dank voor het delen en veel sterkte ook met je herstel. Mag ik vragen op welke hoeveelheid benzo's je zat toen je dat traject bent ingegaan?

Ik probeer écht wel rust te pakken en lief te zijn voor mezelf, maar met mijn bipolaire stuiterhoofd en prestratiedrang is dat niet altijd even makkelijk helaas. Sporten helpt wel, mediteren en wandelen ook. Maar ja, weekendjes doorhalen op dope gebeurt óók nog weleens... 🤐😅

Manu76

Badass junkie
Ik hoop het joh. Misschien ben ik te optimistisch. Af en toe ben ik ook gewoon megaverdrietig erover. Maar ik ben gewoon ook heel erg bang om nu weer, ook al is het in het kader van afbouwen, met iets anders te beginnen, en dan de wetenschap dat ik de hoeveelheid daarvan in noodsituaties niet zelf in de hand heb.
Tja je moet een dokter of psychiater hebben eigenlijk die je een flexibel afbouwschema voorschrijft.. Diazepam 2 mg en 5 mg pilletjes.. Die je dan in kleine stappen naar 0 mg helpen.. (eerst overstappen van Broma op Diazepam en dan afbouwen)
En anders kijken hoe je van een halve pil broma tot 0 komt, maar zeker niet plots weer een hele pil nemen, maar bij uitzondering iets meer dan de dosis die je op dat moment minimaal nodig hebt..

Bby

Newbie
Omdat je toch niet noodzakelijk de hel in hoeft te treden. Als je jezelf iets beter zou kennen, zou je toch op andere manieren met paniek/ angst en onrust om kunnen gaan. Nu ga je weer een traject in dat snel een jaar of een aantal jaar uit je geheugen gaat slaan en je veel tranen en drama gaat opleveren.
Als je meditatie zou doen en jezelf beter leert kennen zijn er toch makkelijkere manieren te vinden om een betere toekomst te bewerkstelligen..
Maar misschien heb je gelijk en weet je van jezelf dat je niet bereid bent alleen het gevecht aan te gaan en is het van te voren een verloren zaak.. Animo!
Het lijkt bijna alsof jij mij beter kent dan ik zelf he! Ik mediteer namelijk elke avond. 😊
Een verloren zaak vind ik erg denigrerend klinken. Ik vind het goed dat ik op tijd aan de bel trek voordat het verder escaleert en ik weet dat ik op een fijne plek terecht kom.

Jazz35

Wijs gebruiker
Tja je moet een dokter of psychiater hebben eigenlijk die je een flexibel afbouwschema voorschrijft.. Diazepam 2 mg en 5 mg pilletjes.. Die je dan in kleine stappen naar 0 mg helpen.. (eerst overstappen van Broma op Diazepam en dan afbouwen)
En anders kijken hoe je van een halve pil broma tot 0 komt, maar zeker niet plots weer een hele pil nemen, maar bij uitzondering iets meer dan de dosis die je op dat moment minimaal nodig hebt..
Ik zal dit overleggen volgende week, maar vind het wel spannend, en ken mezelf ook een beetje. Zolang ik het allemaal redelijk in de hand heb, lukt dat, is er ineens dikke paniek, dan wil ik nog weleens impulsief over de dosering heengaan. Maar Thnx, ik gooi 'm erin bij mijn behandelaar. 🙏

Bby

Newbie
Wow jeetje, dit klinkt heftig zeg!! Dank voor het delen en veel sterkte ook met je herstel. Mag ik vragen op welke hoeveelheid benzo's je zat toen je dat traject bent ingegaan?

Ik probeer écht wel rust te pakken en lief te zijn voor mezelf, maar met mijn bipolaire stuiterhoofd en prestratiedrang is dat niet altijd even makkelijk helaas. Sporten helpt wel, mediteren en wandelen ook. Maar ja, weekendjes doorhalen op dope gebeurt óók nog weleens... 🤐😅
Tuurlijk! Als je vragen hebt of dingen wil weten mag je altijd berichtje doen: Ik gebruikte destijds meerdere pillen pyra en broma in combinatie met ghb, drugs en alcohol en medicijnen.. Ik kan je niet met zekerheid zeggen welke hoeveelheid benzos het precies waren. Die tijd is een grote waas voor mij. Ik werd ziek en toen na een lange tijd begon ik in te zien dat ik een probleem had en lichamelijk afhankelijk was en ik een soort van dementerend werd

Verder gerbuik ik geen alcohol of andere drugs meer.
Nu inmiddels houdt ik precies bij wat ik neem zodat de artsen me goed kunnen helpen met de afbouw. Op een avond als gister neem ik 27 mg pyra en 15 mg broma…

Laatst bewerkt:

Bby

Newbie

En die prestratiedrang herken ik ook enorm. Misschien is het goed om daar iets mee te gaan doen met een psycholoog oid. Heeft mij wel geholpen om meer inzichten te krijgen

_shikantaza

Badass junkie
Het onderste citaat zijn mijn woorden niet 🤗.

Je maakt het jezelf veel moeilijker dan nodig, maar je weet alles beter dan de mensen die meerdere malen door een afbouw heen zijn gegaan. Ik denk dat jouw verslaafde hoofd excuses zoekt om niet met de billen bloot te hoeven. Het alleen doen is het slechtste idee ooit bij verslaving. Maar ook dat zal wel weerstand opleveren, want je hebt op alle goede raad een eigenwijs weerwoord. Veel succes met afbouwen in ieder geval.

Jazz35

Wijs gebruiker
Het onderste citaat zijn mijn woorden niet 🤗.

Je maakt het jezelf veel moeilijker dan nodig, maar je weet alles beter dan de mensen die meerdere malen door een afbouw heen zijn gegaan. Ik denk dat jouw verslaafde hoofd excuses zoekt om niet met de billen bloot te hoeven. Het alleen doen is het slechtste idee ooit bij verslaving. Maar ook dat zal wel weerstand opleveren, want je hebt op alle goede raad een eigenwijs weerwoord. Veel succes met afbouwen in ieder geval.
Ongetwijfeld doet mijn verslaafde hoofd dat. Zo werkt verslaving hè. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. 😅 Maar ik schreef geloof ik
al wel duidelijk dat ik dit traject niet alleen doe hè, maar onder professionele begeleiding. Die hebben mij deze methode aangeraden. Dus dat is niet per se eigenwijsheid, maar al een jaar lang in de weer zijn met verslavingsdeskundigen die mij ondersteunen en met wie ik ieder gebruik deel. Desondanks ga ik bij hen vragen naar de mogelijkheden tot afbouw met bv Diazepam. Dus dank voor de tips!

Welk citaat bedoelde je trouwens?

_shikantaza

Badass junkie
Ongetwijfeld doet mijn verslaafde hoofd dat. Zo werkt verslaving hè. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. 😅 Maar ik schreef geloof ik
al wel duidelijk dat ik dit traject niet alleen doe hè, maar onder professionele begeleiding. Die hebben mij deze methode aangeraden. Dus dat is niet per se eigenwijsheid, maar al een jaar lang in de weer zijn met verslavingsdeskundigen die mij ondersteunen en met wie ik ieder gebruik deel. Desondanks ga ik bij hen vragen naar de mogelijkheden tot afbouw met bv Diazepam. Dus dank voor de tips!

Welk citaat bedoelde je trouwens?
1709877882813.png

De onderste.

Weet jouw professionele begeleiding alles van je verslaving en van de afbouw? Ik lees aan de ene kant dat je hulp hebt, maar aan de andere kant zeg je ook dat je het alleen wil doen. Iemand wordt door jou voor de gek gehouden. En dan bedoel ik naast dat je jezelf voor de gek houdt.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
En die prestratiedrang herken ik ook enorm. Misschien is het goed om daar iets mee te gaan doen met een psycholoog oid. Heeft mij wel geholpen om meer inzichten te krijgen
Ja, daar ben ik inderdaad ook mee aan het werk. De lat minder hoog leggen. Niet altijd alles willen en dan ook nog alles op 'hard mode'. Niet makkelijk soms hè? 🤐😅

Jazz35

Wijs gebruiker
Bekijk bijlage 57907

De onderste.

Weet jouw professionele begeleiding alles van je verslaving en van de afbouw? Ik lees aan de ene kant dat je hulp hebt, maar aan de andere kant zeg je ook dat je het alleen wil doen. Iemand wordt door jou voor de gek gehouden. En dan bedoel ik naast dat je jezelf voor de gek houdt.
Ik deel alles ja. Ook als ik een keer iets anders heb genomen qua drugs.

Jazz35

Wijs gebruiker
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initiële vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 😅

_shikantaza

Badass junkie
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initiële vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 😅
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.

Jazz35

Wijs gebruiker
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, óók voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?

Jazz35

Wijs gebruiker
Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
Dank voor je uitleg!! ♥️ Nu werken. Doei.

Jazz35

Wijs gebruiker

Mijn schema is nog niet helemaal stabiel nee. Omdat ik een aantal 'spannende' werkactiviteiten heb waarvoor ik het gebruik, naast voor het slapen. En die activiteiten zijn niet op gezette tijden.

_shikantaza

Badass junkie
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, óók voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.

Jazz35

Wijs gebruiker
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.
Nou, ik vind je niet erg vriendelijk eerlijk gezegd. Ik heb al tig keer gezegd dat ik absoluut niet beoog eigenwijs te zijn en dat ik jullie tips enorm waardeer (en ze ook ga aankaarten). Alle andere dingen om tot rust te komen doe ik al lang, zoals gezegd ben ik onder professionele begeleiding. En ik probeer mijn ego niet te strelen, ik probeer af te kicken. Het af en toe zonder benzo proberen was overigens óók wat de arts mij aanraadde. Ik sta absoluut open voor andere behandelmethoden, maar je zet me nu weg als een eigenwijs kind en dat vind ik gewoonweg niet terecht.
Ja, ik ben bang. Tuurlijk. Welke verslaafde is dat niet. Maar ik ga het overleggen. Thnx.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Nou, ik vind je niet erg vriendelijk eerlijk gezegd. Ik heb al tig keer gezegd dat ik absoluut niet beoog eigenwijs te zijn en dat ik jullie tips enorm waardeer (en ze ook ga aankaarten). Alle andere dingen om tot rust te komen doe ik al lang, zoals gezegd ben ik zonder professionele begeleiding. En ik probeer mijn ego niet te strelen, ik probeer af te kicken. Het af en toe zonder benzo proberen was overigens óók wat de arts mij aanraadde. Ik sta absoluut open voor andere behandelmethoden, maar je zet me nu weg als een eigenwijs kind en dat vind ik gewoonweg niet terecht.
Ja, ik ben bang. Tuurlijk. Welke verslaafde is dat niet. Maar ik ga het overleggen. Thnx.
Ik ben af en toe confronterend als ik denk of zie dat de zachte aanpak niet werkt. Ik vind het belangrijker dat jij een fijnere c.q. zorgeloze(re) afbouw hebt dan
dat je me aardig vindt.

Heeft je arts ooit zelf Benzo's afgebouwd? Ik denk 't niet. De mensen die hier reageren en jou van advies voorzien vaak meerdere malen.

Onderschat de kracht van ervaring niet. In de hele artsenopleiding wordt welgeteld 1 dag besteed aan de afbouw van medicatie.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ben af en toe confronterend als ik denk of zie dat de zachte aanpak niet werkt. Ik vind het belangrijker dat jij een fijnere c.q. zorgeloze(re) afbouw hebt dan
dat je me aardig vindt.

Heeft je arts ooit zelf Benzo's afgebouwd? Ik denk 't niet. De mensen die hier reageren en jou van advies voorzien vaak meerdere malen.

Onderschat de kracht van ervaring niet. In de hele artsenopleiding wordt welgeteld 1 dag besteed aan de afbouw van medicatie.
Ik onderschat absoluut de kracht van ervaring niet. Daarom klop ik hier ook aan natuurlijk. Wat ik inmiddels wél weet is dat de strijd tegen verslaving een gecompliceerde en zeer persoonlijke is, en dat niet ieder mens en ieder traject op dezelfde manier werkt. Geen idee of mijn behandelaar ervaringsdeskundige is. Dat zal ik van de week eens vragen. :wink: Wél begeleidt hij al meer dan twintig jaar mensen met verslavingsproblematiek en vind ik hem heel kundig. Hij heeft me écht goed verder geholpen. Dus ben ik blij met hem. Heeft hij de wijsheid in pacht? Vast niet. Dus ik zal jullie tips meenemen ons volgende gesprek in en vragen hoe hij hierin staat. Uiteindelijk moet het behandelteam wel instemmen met een nieuwe aanpak natuurlijk. Anders krijg ik die Diazepam nooit mee. :wink:

En nee, fluwelen handschoentjes zijn niet nodig. Zéker niet. Maar ik hoop niet dat je me ziet als een eigenwijs, koppig kind. Volgens mij ben ik dat niet en sta ik júist open voor jullie tips. Maar ja, ik heb er óók al een traject van jaren opzitten en neem de nodige bagage mee (net als ieder van ons). Niet gek toch dan, dat ik niet zomaar alles van de eerste de beste aanneem? Op die manier ben ik ook aan de benzo's geraakt namelijk...

Ik ga er serieus naar kijken. Dank voor de input!

De Zandman

DF-koning
Laat je ons weten hoe het verder met je gaat?
Ikzelf ben ook opgenomen geweest voor een benzo verslaving te kunnen tackelen, en dit is met diazepam gebeurd.
Ik was 6 weken van het padje, maar de reboundeffecten waren te doen.
Ik hoop voor je dat de diazepam methode ook bij jou wordt toegepast, dat is veeeeel beter dan af en toe een pil over te slaan.
Je plaagt jezelf daarmee!
Succes met de afbouw!

Jazz35

Wijs gebruiker
Ikzelf ben ook opgenomen geweest voor een benzo verslaving te kunnen tackelen, en dit is met diazepam gebeurd.
Ik hoop voor je dat de diazepam methode ook bij jou wordt toegepast, dat is veeeeel beter dan af en toe een pil over te slaan.
Succes met de afbouw!
Superlief en bemoedigend bericht. Heftig man, dat je opgenomen bent geweest. Ik probeer het allemaal balancerend met werk ernaast te doen. Best pittig. Maar een opname lijkt me ook écht niet mis. Dank voor je woorden! ♥️

Jazz35

Wijs gebruiker
Succes met de afbouw!
Hoe sta jij er zelf nu inmiddels voor? Helemaal benzovrij? En gebruikte je het om te kunnen slapen of (ook) tegen angst/paniek?

_shikantaza

Badass junkie
Maar ik hoop niet dat je me ziet als een eigenwijs, koppig kind.
Nee hoor. Ik meen alleen te lezen dat je verslaving regelmatig aan het woord is. Kun je niet zo veel aan doen, je bent ziek.

En dat negatief invullen van wat je denkt dat een ander over je denkt herken ik maar al te goed. Dat is belangrijk om aan te werken.

Jazz35

Wijs gebruiker
Wat knap van je! Mag ik vragen hoeveel en hoe lang je benzo's gebruikte? En ben je helemaal drugsvrij nu?

Jazz35

Wijs gebruiker
Nee hoor. Ik meen alleen te lezen dat je verslaving regelmatig aan het woord is. Kun je niet zo veel aan doen, je bent ziek.

En dat negatief invullen van wat je denkt dat een ander over je denkt herken ik maar al te goed. Dat is belangrijk om aan te werken.
Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Het maakt me vooral verdrietig eigenlijk. 😔

De Zandman

DF-koning
Wat knap van je! Mag ik vragen hoeveel en hoe lang je benzo's gebruikte? En ben je helemaal drugsvrij nu?
Ik ben helemaal benzo's vrij.
Na mijn opname ben ik slechts 1 x een beetje teruggevallen voor een week Lang, daarna net op tijd weer gestopt en niet meer aan begonnen.
Ik Nam ze om te kunnen slapen, en tegen overspannings verschijnselen....wat een rotzooi is het, die benzo's!

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ben helemaal benzo's vrij.
Na mijn opname ben ik slechts 1 x een beetje teruggevallen voor een week Lang, daarna net op tijd weer gestopt en niet meer aan begonnen.
Ik Nam ze om te kunnen slapen, en tegen overspannings verschijnselen....wat een rotzooi is het, die benzo's!
Ja, het zijn hardnekkige klootzakjes, die benzo's. Ben je ook niet gaan compenseren met alcohol of andere drugs?
Wel bemoedigend om te lezen dat het écht kan: helemaal loskomen ervan. Echt knap van je! Dat moet een groot gevecht zijn geweest. Compleet benzovrij is hier nog een utopisch beeld helaas. Er is weliswaar vooruitgang, maar de weg is nog lang.

_shikantaza

Badass junkie
Ja, het zijn hardnekkige klootzakjes, die benzo's. Ben je ook niet gaan compenseren met alcohol of andere drugs?
Wel bemoedigend om te lezen dat het écht kan: helemaal loskomen ervan. Echt knap van je! Dat moet een groot gevecht zijn geweest. Compleet benzovrij is hier nog een utopisch beeld helaas. Er is weliswaar vooruitgang, maar de weg is nog lang.
Jij kunt er ook van af komen! 't Is hard werken maar onwijs de moeite waard.

Jazz35

Wijs gebruiker
Jij kunt er ook van af komen! 't Is hard werken maar onwijs de moeite waard.
Ik weet het. En dat wil ik ook, een leven zonder afhankelijkheid. Soms lijkt het binnen handbereik en soms nog zo ver weg of zelfs onmogelijk.

I'm working my ass off. En ik word stapje bij beetje beter (ik ben al zo'n andere ik dan anderhalf jaar geleden). Maar ik ben er nog niet. De demonen zijn zo groot nog soms.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Houd vol en bouw langzaam af!
Ik ben niet gaan compenseren met iets anders gelukkig, en als ik dat kan, dan kun jij dat ook!

Jazz35

Wijs gebruiker
Houd vol en bouw langzaam af!
Ik ben niet gaan compenseren met iets anders gelukkig, en als ik dat kan, dan kun jij dat ook!
Dank! Ik doe mijn best. Wil soms ook nog weleens naar drank en drugs grijpen. Maar drink gelukkig niet meer thuis. Dat scheelt een boel. De alcohol is onder controle nu. Drink nooit meer meer dan vier drankjes en drinken is echt met mate en bij gelegenheden geworden. Drugs moet ik maar gewoon niet te vaak in huis hebben. 🙈 Uiteindelijk het slimste denk ik om overal mee te stoppen. Maar one thing at a time. Twee maanden geleden ook al met vapen gestopt. Nu eerst de benzo's. Thnx voor alle support. 🙏

_shikantaza

Badass junkie
Dank! Ik doe mijn best. Wil soms ook nog weleens naar drank en drugs grijpen. Maar drink gelukkig niet meer thuis. Dat scheelt een boel. De alcohol is onder controle nu. Drink nooit meer meer dan vier drankjes en drinken is echt met mate en bij gelegenheden geworden. Drugs moet ik maar gewoon niet te vaak in huis hebben. 🙈 Uiteindelijk het slimste denk ik om overal mee te stoppen. Maar one thing at a time. Twee maanden geleden ook al met vapen gestopt. Nu eerst de benzo's. Thnx voor alle support. 🙏
Stop met drinken. Alcohol werkt op dezelfde receptoren als Benzo’s. Je zou niet de enige zijn die weer terug in de Benzo-ontwenning schoot van een paar glazen drank. Plus je verslaving zal altijd ietsnieuws proberen te zoeken. Of het nou gokken is of drank of tabak of eten.

Bovenaan