°Jouw eerste joint°

yu kheb mezelf juist geregistreerd en ik dacht ik zal mijn eerste smoorpartij eens met jullie delen twaz tijdens de middag pauze van mijn school toen een paar vrienden vroegen of ik eens mee wou gaan smoren(kdacht bijmezelf je moet alles eens proberen :grin: ) kben toen knetterstoned terug naar de les gegaan en kben nie mee gestopt :stoned: :stoned:

Blaatkip

Experimenterende gebruiker
Waar, Wanneer, waarom, welke omstandigheden, met wie

waarop school, in de pauze
wanneerpaar maanden geleden
waaromgewoon uitproberen
welke omstandighedenweinig tijd, begin van schooldag
wiemet een vriend die al een keer geblowd had en een stickie had geregeld via een vriend.

ik rookte voor de eerste keer dus ik hoeste. en toen roken we uit onze smoel

lot

Badass junkie
Re: Waar, Wanneer, waarom, welke omstandigheden, met wie

Blaatkip zei:
waaromgewoon uitproberen
wiemet een vriend die al een keer geblowd had en een stickie had geregeld via een vriend.

en hoe was het verder?.. stoned enzo

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Re: Waar, Wanneer, waarom, welke omstandigheden, met wie

Blaatkip zei:
waaromgewoon uitproberen

roken uit je smoel, bedoel je daarmee..
rook in je mond houden niet inhaleren en uitblazen?

Osi`

Bewuste gebruiker
M'n eerste keer, goh .. 2 jaar geleden ofzo, op een vrijdag na de LO les (turnen ..) gingen we naar een bosje en iemand had wat wiet bij enja hij vroeg aan mij, of ik het ook eens wou proberen. Ik zei dus ja, want ik wou dat graag eens weten ;P

Dus ene rolde en ik smoorde het, maar erg knetter was ik niet, kan het me niet genoeg herinneren .. Een paar keer nog eens gesmoord de volgende weken enal had ik al goeie lachkicks.

Nu smoor ik bijna elke week wel een joint of meer en kheb soms wel 2 joints nodig om goe knetter te zijn, maar tegenwoordig lukt 1 hele joint nog altijd ^^ But i like it!

teuni663

Newbie
de eerste keer voelde ik niks, de tweede keer des te meer, zittend op de wc pot aan de race en tegelijk in een emmertje overgevend .
was beslist niet prettig. geen last meer van trouwens

Osi`

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Waarom rookt iedereen zijn eerste joint op school :P
Is toch helemaal niet relaxed!
Omdat men daar kennismaakt met wiet zelf via vrienden ofwel in je eigen woonwijk. ;P

Freezing

Bewuste gebruiker
waar:: In een dorp hier in de buurt op een bank
wanneer: paar maanden geleden
waarom : wou het toch wel eens meemaken
welke omstandigheden: koud, donker, nat
wie
: met 2 meisjes die het vaker deden

was niet echt stoned ofzo. 2e keer vond ik leuker

Florian01

Belezen gebruiker
1e keer, was ik een jaar of 12, ik kon via een gast wat kopen.. wij met 3 man paar sjekkies gerookt met wat wiet, niks van gemerkt..

paar dagen erna met een andere jongen nog een keer gedaan, nog nooit zo'n lachkick gehad.. om alles, echt om alles moest ik lachen.. ik kreeg bijna geen adem meer van het lachen, lachen was dat... :)

niqqii

Newbie
Mijn 1e joint was op texel, vakantie, 2 jaar geleden. iedereen was stoned behalve ik ? :rolleyes: daarna met mn Ex-vriend, ik wist niet of ik het nog een keer wou proberen, hij had alleen nog een oude joint . Toen het al te laat was om een nieuwe te halen, alles was dicht, dacht ik ach waarom niet en wou het proberen.. en wéér niks, maar mn ex werd ook niet stoned.. lag dus aan de joint. Toen het uitging, dacht ik ik wil het nog een keer proberen, en nu een goede. Toen ben ik met een vriend van me in een speeltuintje gaan zitten, het was mooi weer, op de schommel, allemaal kleine kindjes om ons heen die niks doorhadden. ik had wel lol maar voelde me niet echt heel erg stoned.. jezus wil het nooit lukken ofzo dacht ik .. en nu met mn Vriend, en vrienden van hem was ik in de stad. een vriend had een joint meegenomen. Toen zijn we buiten ergens gaan staan en ik nam een stuk of 4 hijzen. Ik vernam nog niet veel. toen gaf hij me een shotje, ik had gééén idee wat het was, wist ik veel. Nog merkte ik niks , noh doe er nog maar een, dus weer een dikke shot. En toen kwam het ineenkeer in 1 klap .. echt vet raar voelde ik me .. benauwd, maar ook weer beetje zweverig, mn armen en benen voelden heel zwaar, heel apart. ik heb de hele avond op de WC gezeten en kon geen mens om me heen zien want ik had echt het idee dat ik ieder moment kon kotsen. Toen we thuis waren heb ik dta ook gedaan, daarna voelde ik me weer kiplekker. Vervolgens heb ik vaker een joint geprobeerd en nu vind ik het echt leuk voor af en toe, ik merk het nu wel, ik weet hoe het voelt, en het is soms gewoon ff heerlijk :mrgreen:

wausie91

Bewuste gebruiker
ik was 11 jaar ik kwam een wat oudere vriend van me tegen en begon en ging met hem zitten kletsen er waren een paar andere mensen bij en een meisje gedreog zich heel raar leuk en gezellig dat wel maar raar ik vroeg wat iser met haar ze zeiden die is stoned ik zo van he uhh van wiet
en 15 minuten later werd er een gedraaid die vriend van mij vroeg wil je ook je hoeft niet hoor maar mij leek het wel leuk dus ik rookte ervan ik was toch best aardig stoned ik vond het wel leuk daarna maar vrij weinig gedaan op mijn 11e heel soms op mijn 12e soms op mijn 13e zo nu en dan op mijn 14e behoorlijk vaak op mijn 15e nu dus bijna elke dag

Tjoffer

Newbie
ahaha ik kreeg in de derde klas een briefje naar me toegegooid van een paar jongens..
'ga je mee jointje roken?'
ik wou het altijd al is doen dus tuurlijk ging ik mee..
nounou ik voelde er niks vann ik had er iets heels groots van verw8..
de keren daarna begon ik pas te begrijpen hoe t is als je stoned ben..
wowwww wat werd k vroeger stoned van één jointje ahahaha..
ik moet nu nog wel is lache om die beginners die segge dat se kaboutertjes hebbe gesien enso.. pffff ahaha als je weet wat wiet echt met je doet... :)

davie

Wijs gebruiker
Mijn eerste joint rookte ik 10 jaar geleden, toen ik 14 was. We waren met iets van 7 man geloof ik en hadden voor 10 gulden hash gehaald en 1 joint van gedraaid, achter op een veldje onderweg naar de stad. Ik werd niet echt stoned die dag maar wel vrolijk en een veel gelachen. Ik was bekend met wiet/hash en wilde het proberen.

Toen werd ik nog goed stoned van een paar trekjes en soms echt lam waarbij je out ging alsof je teveel ghb op hebt of zo.

Nu blow ik iets van 8 jaar dagelijks en blijft relax.

JuNk

Haa, mijn eerstke keer was gwn af; k had een dikke voorgerolde gekrege van een kameraad die ik had opgestoke onder een zonnige middagpauze op school met al mijn huidige mede-junkies :stoned:
t gevoel was zaalig, ik had nog nooit eerder gwn gerookt, of eender wat gedaan, en ik ging eens een dikke joint oproke :rolleyes: de eerste trek was van WOOOW, ik kreeg een klap tege men kop en heb me de rest van de dag zalig gevoeld, nu en dan e beetje slecht gegaan, ma nadak zo'n goeie smos naar binne had gespeeld had ik me wel kunne inhoude

Osi`

Bewuste gebruiker
Nog een verhaaltje! Niet de eerste keer dat ik geblowd heb, doe ik nu al tevens meer dan 2 jaar! Eerder, de eerste keer waar ik keigoe knetter was.

Waar? Ergens in't midden van het belgisch Limburgje.
Wanneer? Een maand of 2 geleden
Wat? Verjaardagfeestje!

Nuja, we hadden allemaal wel kado's bij voor die gast, ik had een zakje santa maria dat meer dan genoeg gevuld was. Eerst zaten we allemaal ergens wel gezellig een joint te paffen en ik zei zo, khem nen fles vodka bij. Die dronk ik dan eens goed in en gaf het door enzovoort, maar niemand wou eigenlijk vodka, alleen ik en een andere. Dus gulzig gedronken, totdat em bijna op was en ik kwam op het idee om de bong te vullen met de vodka, eigenlijk deed ik er een beetje teveel in, maar kwas gewoon te stoned en ik wou blowen. Dus ik vulde die hele putje vol met santa maria gruis en stak hem aan en nam een haaltje en gaf het door aan de rest, maar niemand vond het blijkbaar lekker en de rook was veel te dik, elke keer als ik een trekje nam, had ik het gevoel dat ik moest overgeven, maar ik deed het niet en vertrouwde opmezelf. Dus ik bleef ermaar van trekken totdat het op was en nog eens de volgende lading santa maria ingestopt. Maar toen was iedereen blijkbaar al buiten en wou ik opstaan, tering man! alles zag er dubbel uit en botste van links naar rechts. Ik naar buiten gaan, me op een trap laten zitten en ik hoor in de vertte mensen lachen, en ze zeiden dat ik naar hen moet komen, ik zei zo, neen ik durf niet, kzen veel te weg. Iemand kwam naar mij en zei dat ik moet komen, ik stond op en wandelde heel rustig maar geconcentreerd naar hen :tongueout: En zat ik heel wat te zeveren enal. Daarna gingen ze blijkbaar weg en ging ik met een paar andere maten (die bleven slapen) een dvdtje bekijken, ik rolde nog een jointje, en rookte hem op, maar ik kon geen moer van de film volgen .. Nadien viel ik in slaap enzo en stond ik lekker op zonder kater :grin:

Wat een blowtje kan doen als je teveel gedronken hebt. Ik moet zeggen, Wiet + Alcohol = zalige combinatie, niet iedereen zal het kunnen zeggen, maar ik heb nog nooit moeten kotsen van alcohol en wiet samen (ervoor of erna de blow)

Denhaagg_15

Whaa was echt grappig mijn eerste jointe.. ik weet het nog precies..
Met een paar vrienden van me gingen we regelen bij een gozer die dealde, omdat we zelf natuurlijk niet bij de coffeeshop konden halen.
Nou wij halen. Ik had zelf nog nooit geblowd, maar omdat ik shaggies kon draaien, moest ik de joint draaien.
Heel geprutsel, wist helemaal niet wat ik moest doen.. liet iemand anders verkruimelen omdat ik het nog niet kon. Nou we hebben 2 jointjes gerookt. En ik dacht nouja ik neem gewoon veel trekkies want volgensmij voel je er toch niets van. Opgevenment wilden we wat te drinken en gingen we fietsen naar c1000. Wij fietsen.. Ik begon ineens te schreeuwen : stop stop! ik voel nix meer ik voel nix meer! (helemaal in paniek)
Daarna ging ik serieus lopen doen en de baas spelen van kijk uit kijk uit dalijk gebeurt er wat. Nu blow ik elke dag ongeveer en is het gevoel niet zo bijzonder meer.
MAar af en toe een lachkick erbij kan gebeuren .. whahah

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
hehe van mijn eerste joint ging ik over me nek :P :flushed:
Maar dat was ook omdat ik al vrij dronken was.. geen goed idee >.<

wiet busje

Belezen gebruiker
mijn eerste "joint" was eigenlijk een zelfgemaakte waterpijp met puur wiet. Ik zat in bad en zat flink te smoken, Ik was totaal van de kaart, ik zat in zo'n spiraal waar je doorheen blijft reizen. Ging echt hard. Maar had ook veel te veel gehezen voor een eerste keer, maarja wat wil je als je zelf je eerste eigen kweek af hebt, je jong bent en nieuwsgierig.

T

test

Gast
waar: in een bosje
wanneer: gisteren
waarom: het nieuwschierige brein van een tiener :P
welke omstandigheden: heel rustig aan een beekje
wie: met mn vriend

Heb er helaas echt niks van gevoeld :cry: Hopelijk wordt mn volgende beter...

Snackbek

Mijn eerste joint was thuis
maar we hadden niets alleen wiet :flushed:
dus hadden we van een soepblik en nog wat troep een waterpijp gemaakt echt geweldig die tijd :grin:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Snackbek zei:
Mijn eerste joint was thuis
maar we hadden niets alleen wiet :flushed:
dus hadden we van een soepblik en nog wat troep een waterpijp gemaakt echt geweldig die tijd :grin:

en vergeet niet de chicka's die je wat 'losser' hebt gemaakt :tongueout:

ZI09

Bewuste gebruiker
Alleen, tussen een busstation en een stuk boerenland in.
Ik voelde er niks van, en ben daarna maar pils gaan drinken.

De eerste keer dat het ook iets deed: (2e keer blowen)
Na 3-4 pils.
Wederom alleen, maar dan aan de zeedijk. In de eerste instantie voelde ik er niets van.
Toen ik ging staan dacht ik dat ik die beweging 2 keer maakte, maar stak het er maar op dat dat het "werkt het al? werkt het al? werkt het al?" effect was.
Vervolgens gaan fietsen, en toen kwam ik er na een minuutje of 3 achter dat ik heel vaag en intensief aan iets dacht, en dan weer aan iets anders, en dat die wind nou toch wel een op-en-neer gaand geluid maakte, ofzo.
Ajah, vlam van een fabriek, die ineens duidelijk zichtbaar werd omdat er geen bomen meer langs de weg stonden ineens.
Ik zou zweren dat er iemand een vuurbal schoot :sunglasses:
Droge bek tot en met, het leek alsof droger werd, als pixels, die minder werden, in een foto ofzo.
Geen idee, gekke shit.
Verder vet veel irritaties op een leuke manier over iets met sterren en bubbels, geen idee hoe dat precies zat. Een of andere logica hoe volgens mij de wereld in elkaar zat ofzo.
Lekker nog even verder gefiets (10 km in totaal) en toen thuis de Toner Low cd aangegooit.
De eerste tellen was ik het allang weer vergeten, en dan ineens hoor je robots in je kamer :mrgreen:

Duurde even voor het doordrong dat dat die cd was.
Geweldige ervaring.
Mezelf nog meer met die plaat geamuseerd dan anders, en toen in slaap gevallen vermoed ik.
Geen idee meer.

azgaza

Badass junkie
Eerste keer kan ik in tweeën verdelen, een keer nam ik één trekje van de joint van iemand anders, omdat ik er toen nog half tegen was en het nog niet echt wilde doen vanwege het slecht-voor-je-longen-gedeelte.
Die tel ik dus niet mee;

twee weken later, werden ik en iemand anders gevraagd hasj voor wat mensen te halen op voorwaarde dat we het zouden delen, niet dat we over de 18 waren maar zo zagen we er wel uit, en.. het lukte, we hebben die avond een paar joints gerookt in een café en ik was voor het eerst echt stoned, en ik vond het fantastisch en besloot het vaker te doen.
Nou dat gebeurde dus ook (lange tijd haast elke dag)

Natural_Mystic

Belezen gebruiker
Op mijn 16e heb ik mijn eerste joint met een vriendin gerookt. Ik kende haar net en vroeg haar: heb je weleens wiet gedaan, en ze zei van nee...waarop ik voorstelde om naar de coffeeshop te gaan. Dus zij heeft het gehaald want ik kwam er niet in. Toen zijn we bij -5 ofzo op een bankje gaan zitten en de northern light joint op gaan roken. Toen heb ik mijn jas nog uitgedaan omdat ik bang was dat mijn moeder het zou gaan ruiken. Het was wel leuk maar ik voelde niet echt heel veel van de joint. Die vriendin werd misselijk en ik voelde me wel vrolijk, niet echt bijzonder. Daarna moesten we onze joint nog verstoppen omdat de politie langskwam. Al met al niet echt een bijzondere relaxte ervaring, gewoon ok.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Ik was 13 of 14, vriendin van mij ging wiet halen bij een 1 of andere gozer. En ik ging mee. Toen gingen we naar het park en daar gingen we smoken. Ik dacht dat ik er niks van voelde en ik maar doorroken.
Ik had ongeveer 3 joints gerookt. en voelde nog niks.
Wij zouden naar huis dus ik sta op en zou mijn tas op mijn rug doen.
Flikker ik om hoor :rolleyes: .
Maar van de rest was het wel leuk :grin:

Lambik

Mijn eerste was dus in het park!
We waren met z'n 3en en we hadden 3 dus kwam mooi uit!

Dus ik nam de eerste trekjes , ik dacht van waarom wordt ik nou niet stoned? ( wat natuurlijk eerst nog moet in werken ) , dus ik bleef maar door heisen en heisen tot het laatste beetje van de joint overbleef ,

Ik heb begon het echt serieus zwaar te voelen , ik kreeg sterretjes voor me ogen , ik kon niet meer staan en ik moest gaan liggen ( lach trouwens midden in de modder waardoor ik met hele vieze kleding thuis kwam ) , de boomen draaiden en leken net of ze gingen vallen , maar ik vondt het wat tijd voor actie en stond op ( was echt zwaar slap van binnen ) , dus ik ging aan dat glijbaantje hangen en het leeg echt of ik in een achtbaan zat ik vondt het prachtig :hearteyes: , maar toen kreeg ik die sterretjes weer voor me ogen en werdt ik weer slap , dat was een beetje het toppunt van mijn eerste jonko , voor de rest spacete ik em nog een beetje over et dorp heen! :wave:

Doerak

Bewuste gebruiker
Waar: een speeltuintje (heel slecht, maar dit blijven tot op heden mijn favoriete spots) in Leiden. Nicknamed "het Koeienveldje"... Heel spannend allemaal.

Wanneer: een jaar geleden.

Waarom: ik was geinteresseerd in drugs. Ik had nog niet zoveel geprobeerd, maar was dit wel van plan te doen. Ik wilde soft beginnen, dus dan is een join een logische stap. Daarna volgden al snel wat zwaarder materiaal. Echt experimenteren dus.

Welke omstandigheden: net over naar de volgende klas, dus extreem happy. Het was ook lekker weer, dus helemaal goed.

Met wie: met 2 van mijn beste vrienden, die overigens al enige ervaring hadden. Met deze twee gasten kan ik geweldige trippen ook. Altijd lachen en meestal ook erg interessant.

De effecten: ik bedacht me later dat ik waarschijnlijk niet goed geinhaleerd had of dat de joint vrij slap was. Ik voelde in eerste instantie vrij weinig. Een uurtje later regen zich echter de ene bizarre situatie na de andere aaneen. Als ik niet had geblowd had ik gedacht dat ik gek was geworden. Door het jointje kon ik het allemaal heerlijk relativeren, wat reden was voor mega lachkicks.

Conclusie: ZEER GESLAAGDE EERSTE ERVARING :stoned:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
wahaha, das alweer 20 jaar geleden toen ik 14 was, een vage maat van mij die toen rasta was had een grote sigaret vast en vroeg of ik een hijs wilde. Mijn antwoord was: nee, ik rook niet, maar een joint zou ik wel eens willen proberen.

hij: ja maar dit is een joint. Ah ok, heb hem toen mee opgerookt, maar niks van gevoeld. Daarna met die maat veel gerookt en pas vanaf de 10e keer of zo merkte ik er wat van. Ben altijd blijven blowen, maar nooit problemen mee gehad of ermee overdreven... Nadeel is wel dat ik sigaretten ben beginnen roken ook daardoor, maar dat doe ik ondertussen ook bijna niet meer (tenzij in de kroeg). Roken was vroeger wel grappig in België, in de jaren '80 was Cannabis absoluut taboe en werd je op school aanzien als een zware junk als je daarmee bezig was. Moest je je gaan verstoppen in het bos of in een hondehok om te roken enzo... those where the days :grin:

paupie

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer was puur uit nieuwsgierigheid. Ik wilde graag een keer blowen want je hoort er zoveel over. Ik weet nog wel dat ik eerst een pakje sigaretten had gekocht, om te kijken of ik wel goed over me longen kon roken (ik had nog nooit gerookt).
Een vriend van mij had wel een aantal vrienden waarvan hij wist dat ze vrij vaak blowden. Weet ik hoeveel joints en shotjes verder, ik wilde het natuurlijk wel meteen goed doen, voelde ik me niet zo lekker. Ik zag zwarte vlekken voor me en voor ik het wist kwam ik bij op een bankje. Bleek dat ik out was gegaan en dat iemand me nog net 10 cm boven de grond op had kunnen pakken.
Toen ik bij was gekomen voelde ik me wel chill enzo, maar ik vind het nog steeds raar waarom ik out ging, ik heb dat daarna nooit meer gehad bij het blowen. Naja misschien omdat het me eerste keer was en meteen best veel of dat ik nooit rookte en de mensen ook niet echt mijn soort mensen waren...

L

Lid 3601

Gast
Mijn eerste joint dateert van exact 1 jaar en 2 dagen geleden. Ik had het daarvoor al willen doen, maar elke keer als de gelegenheid zich voordeed, was ik al fucking dronken, dus ik heb elke keer gepast. Tot op 25 maart 2006. We waren met school op eindejaarsreis in Barcelona. De eerste avond dat we daar waren, besloten we een joint te roken. Twee meisjes hadden al ervaring, de rest waren leken.
Het was supergezellig, vooral omdat het weer fantastisch was en de risicofactor ook wel. We zaten namelijk te roken naast de kamer van de leerkrachten :P We weren allemaal superstoned, mét lach- en boefkicks heheh. Echt een heel leuke ervaring!
We hebben tijdens die schoolreis en daarna uiteraard nog veel samen gezellige momenten beleefd in het gezelschap van wiet :grin:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Eerste keer blowen: Het was een jaar geleden. Ik was met een groep vrienden en nog met iemand die ik kende van de basisschool. Hij had een zakje met wiet bij en verkocht het aan mij. De wiet was te weinig voor zijn 6en dus besloot ik het maar te bewaren voor een andere keer. Toen diezelfde avond waren ik en een maat van me van plan om de wiet te gaanr oken. Dus eerst in zijn kamer proberen een joint te rollen (met een sigaretten vloeitje whaha xD) En toen kwam er uiteindelijk een soort van frommelig papiertje uit :beer: Maarja wij dus naar een speeltuintje gaan. En ja daar begonnen we te blowen. Ik moest ontzettend hard hoesten, had namelijk nog nooit sigaretten gerookt (nu nog steeds niet ^^) En uiteindelijk voelde ik me alleen ligt in mijn hoofd maar daar bleef het bij.

Eerste keer stoned: Het was 's avonds. Ik zat op een grasveld met twee andere vrienden. Ik had een joint bij die we uiteraard gingen oproken :stoned: Nouja toen dat eenmaal was gebeurd kreeg ik een klein beetje paniek. Dat kwam doordat het iets te erg insloeg bij mij. Het leek net alsof ik in de grond werd getrokken. En dan voelde ik van die tintels/geruis in mijn lijf wat steeds meer bleek te worden. Maarja na de hand kon ik er toch wel om rlxen. Ik was helemaal in mijn eigen gedachte en eigen wereld. als ik mijn hoofd draaide leken de bewegingen door een camera te zijn opgemonen. Ook als ik naar iets zat te staren vervormden dat in allerlei dingen. En ik had ook mijn Mp3 speler bij. En de muziek klonk echt prachtig. Was echt een geweldig ervaring! :hearteyes:

Leuk topic dit trouwens :stoned:

Bovenaan