Deepthinkr
Newbie
Dit verhaal schrijf ik omdat ik ergens mee struggle. Ik kamp al een tijdje, een hele tijd, met het gevoel dat ik moet stoppen met blowen. Ik voel me onzeker en terneergeslagen in periodes waarin ik blow. Ik ga in mezelf gekeerd zitten en ben erg vergeetachtig. Ik skip verantwoordelijkheden en ik slaap er slecht door. Het blowen opzich vind ik leuk, alleen kan ik mezelf niet controleren hiermee. Ik kan het niet bij een keer in het weekend houden, als ik eenmaal smoke wil ik meer en meer smoken. Ik voel me de dag nadat ik gesmoked heb een beetje nerveus en dat gevoel kan alleen weggenomen worden door een andere joint, of door een paar dagen niet te blowen. Ik zit al erg lang in deze cyclus. Ik denk zelfs al 3 of 4 jaar. Ik wissel periodes waarin ik niet blow af met periodes waarin ik heel veel blow. Het begint altijd met weer een keer blowen met een van mijn vrienden, want al mijn vrienden blowen, en veel ook. Ik vind het dan weer super leuk en heb weer een positieve vibe bij smoken. Ik denk op zulke momenten ook altijd dat ik er wel voor ga zorgen deze keer dat ik niet veel ga smoken, ik heb mezelf immers al bewezen door een tijdje niet te smoken hiervoor. Van de eerste keer blowen komt eigenlijk al vrij snel de tweede keer, vaak de dag daarna al. Ik zit dan weer in die smoke vibe waarin je constant weer wilt blowen. Ik zit altijd gelijk weer in die vibe, een soort roes noem ik het. Deze roes verdwijnt na 3 0f 4 dagen niet smoken. Op die momenten denk ik ook altijd bij mezelf dat ik het fijn vind om niet te smoken, ik ben dan helder, socialer en meer naar buiten gericht. Ik zie op zulke momenten in dat ik beter niet kan smoken en voel me chill zonder. Echter, na een tijdje zwakken de positieve dingen van het niet smoken af in mijn hoofd en ga ik weer steeds meer positieve dingen zien van blowen en ga ik het steeds meer missen. Het is super chill, je bent heerlijk in je eigen space en kan enorm goed en snel en diep nadenken. Na een tijdje steek ik dan ook weer een joint op met vrienden, met de gedachte dat ik het allemaal nu in de hand heb en dat ik, zoals ik eerder schreef, er wel voor kan zorgen dat ik incidenteel blow en dat het geen negatieve effecten op mij heeft als ik het zo aanpak. Echter is dit nog nooit zo gelopen. Altijd weer trap ik in dezelfde val en gaat het van kwaad tot erger, smoke ik meer en meer en ga ik me weer steeds slechter voelen over dat ik smoke, ga ik het op momenten doen waarvan ik weet dat het beter is om niet te doen en voel ik me slecht als ik het doe en heb gedaan. Dit gaat bij mij altijd zo. Ik stop altijd weer een tijdje op momenten dat ik er echt weer diep in zit, en dan begint de cyclus opnieuw. Ik zou graag willen dat ik het incidenteel kon doen, maar ik heb mezelf al zo vaak bewezen dat dit niet te doen is. Echter kom ik er ook niet vanaf, er komt altijd weer een moment waarop de druk zo groot is dat ik weer ga blowen. Hoe zien jullie dit? Herkennen andere mensen dit? En hoe gaan anderen hiermee om?