zolpidem

DR.TH-Chill-25

Experimenterende gebruiker
Iemand van jullie ooit zolpidem genomen?
Echt een geflipte(en plezante)drug,het is een slaappil en als je in het begin wakker probeert te blijven,voel je je op eens zat,dubbelzicht en het belangrijkste: hallucinaties.
Ik zat de patronen op mn muur met mn handen te vervormen,en dacht dat mijn lege cola-blikjes op mn bureau oorlog aan het voeren waren tegen mn pc,uren lange gesprekken tegen levenloze objecten zoals potloden en flessen en als ik wou gaan slapen waren ze kwaad op mij,ben dan toch gaan slapen(domme flessen denken altijd dat ze alles beter weten :grin: :confused: :stoned: )het is een trip maar dan zonder de risico van bad-trip,of beter gezegd zat zijn met hallucinaties :grin:

Frisko

Badass junkie
heb ik wel al gehad ja...
zijn wel meer slaappillen waar ge deze effecten van krijgt...

de beste vond ik zolpidem ofwel lorazepam(temesta 2mg) :hearteyes: :P

Frisko

Badass junkie
flipkonijn zei:
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend
haha
deze soort drugs

"benzo's" genaamd zijn extreem verslavend... :)
en nee niet zonder voorschrift te verkrijgen.
maarja er zijn dokters genoeg die dat wel doen :wink:

Armani7

Bewuste gebruiker
bromazepam (lexotan) blijft ook overheerlijk :grin: leuk om te combineren met speed had er zondag 3 geslikt (18mg bromazepam) echt wel lekker en goed geslapen :grin:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Armani7 zei:
bromazepam (lexotan) blijft ook overheerlijk :grin: leuk om te combineren met speed had er zondag 3 geslikt (18mg bromazepam) echt wel lekker en goed geslapen :grin:

Ik doe het zelf ook soms hoor, maar je bent toch op de hoogte dat het combineren van uppers en downers hartstilstand kan veroorzaken met wat pech?

Doodkapje

Wijs gebruiker
DR.TH-Chill-25 zei:
Echt een geflipte(en plezante)drug,het is een slaappil en als je in het begin wakker probeert te blijven,voel je je op eens zat,dubbelzicht en het belangrijkste: hallucinaties.
Ik zat de patronen op mn muur met mn handen te vervormen,en dacht dat mijn lege cola-blikjes op mn bureau oorlog aan het voeren waren tegen mn pc,uren lange gesprekken tegen levenloze objecten zoals potloden en flessen en als ik wou gaan slapen waren ze kwaad op mij,ben dan toch gaan slapen(domme flessen denken altijd dat ze alles beter weten :grin: :confused: :stoned: )het is een trip maar dan zonder de risico van bad-trip,of beter gezegd zat zijn met hallucinaties :grin:

ZOLPIDERM mmm nog maar eens op doktersbezoek maandag denk ik... kan je heel erg op halucineren... :wink:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
DR.TH-Chill-25 zei:

Zijt ge wel zeker dat ge zoldipem hebt geslikt?? Ik kan die eten als snoepjes en wordt er gewoon heel relaxed van (nu niet dat dat een aanrader is... :mrgreen: )

Doodkapje

Wijs gebruiker
Fat Freddy's cat zei:
flipkonijn zei:
zonder afschrift te verkrijgen?

het lijkt me leuk maar niet echt verslavend

Man, als ge daar een tijd mee bezig zijt is dat even verslavend als bruine... :cry:
Oppassen!!

idd zeer verslavend spul. alles wat onder benzodiazepines valt trouwens.
en wat zolpiderm betreft ik heb daar al enorm op kunnen halucineren. het ene stel hersens is het andere niet... bij mij werkt mdma dan weer niet...

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Doodkapje zei:
en wat zolpiderm betreft ik heb daar al enorm op kunnen halucineren. het ene stel hersens is het andere niet... bij mij werkt mdma dan weer niet...

whaha, nee man dat is gewoon onmogelijk dat jij op zoldipem gaat hallucineren. Echt niet, ik weet wel wat van medicijnen en mogelijke bijwerkingen af.

Ik weet natuurlijk niet wat je erbij genomen hebt of de dagen ervoor gebruikt had of zo.

Doodkapje

Wijs gebruiker
Fat Freddy's cat zei:
Doodkapje zei:

whaha, nee man dat is gewoon onmogelijk dat jij op zoldipem gaat hallucineren. Echt niet, ik weet wel wat van medicijnen en mogelijke bijwerkingen af.

Ik weet natuurlijk niet wat je erbij genomen hebt of de dagen ervoor gebruikt had of zo.

van het medicijn rechtstreeks misschien niet, maar ik kan je vertellen als je wakker blijft op slaappillen dat je echt wel halucineert!!! says meee :wink:

getitd0n3

Belezen gebruiker
Yo Fat cat je hebt het mis, en zo geweldig als apotheker ben je nu ook weer niet.
Waar vind je hier trouwens ooit eens een admin? Ik wil nog steeds mijn account hieruit.

El Retro

Wijs gebruiker
Zolpidem is machtig. Ik nam ze altijd van een vriend na een nacht coke. Ik kon dan echt uren rondfietsen en genieten. Thuis in mijn bed voelde het aan of mijn kleine bedje aan een grote machine met evrtakkingen hing enzo. Echt zeer plezant. Maar niet echt aan te raden om dikwijls te doen natuurlijk...

ravene

Newbie
ik weet niet hoor

ik neem nu al een week of 2 zopidem, omdat ik ondrr verschrikkelijke stress sta en snachts anders totaal niet kan slapen.

NU heb ik nog niet meegemaakt dat ik begon te hallucineren. Wel was het zo dat ik gistrern een 15mg heb ingenomen en niet na een 15 minuten maar na een uur naar bed ben geweest. Ik was de tijd uit het oog verloren.

Laat ik zeggen dat het maar goed was dat mijn vriend bij me was. Ik snapte niks meer van wat mijn vriend me zei, al weet ik dat het wss wel belangrijk zal geweest zijn. (hij zei me dat ik op niks kon reageren zoals het moest). IK zag hem praten maar hoorde niks. En kon zelf niet meer opstaan, had geen 'wil' meer over mijn lichaam. Kortrom, ik was gewoon een zak patatten.

Ik wil maar zeggen dat ik niet echt kan geloven dat je hiervan kan halluniceren. ANDERE effecten ok, maar hallunicineren gaat toch wat ver denk ik. (en als je iets weet over dit middel, dan zou je moeten weten dat dit gebruit wordt om waanbeelden (bv bij mensen met een mentale handicap) tegen te gaan.

greetz

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
. (en als je iets weet over dit middel, dan zou je moeten weten dat dit gebruit wordt om waanbeelden (bv bij mensen met een mentale handicap) tegen te gaan.

We hebben het toch over zolpidem als in stilnoct? Heb je voor die stelling een bron? k'weet het niet maar ben je een Hypnoticum niet aan het verwarren met een neuroleptica? Kan me er weinig bij voorstellen dat een slaappil waanbeelden zou tegengaan. Eerder het tegenovergestelde "Halcion" is er berucht door geworden.

Source:BCFI

Hypnotica, sedativa, anxiolytica

In dit hoofdstuk worden beschreven:

* benzodiazepines
* middelen verwant aan de benzodiazepines
* diverse middelen.

Sommige antidepressiva worden gebruikt bij angsttoestanden (zie 6.3.).
Plaatsbepaling

* Voor een overzicht over aanpak van slapeloosheid en angst, vooral in verband met het gebruik van benzodiazepines, zie Folia oktober 2002, Transparantiefiche "Aanpak van angststoornissen”, met updates, en de Aanbeveling voor Goede Medische Praktijkvoering "Aanpak van slapeloosheid in de eerste lijn” [Huisarts Nu 2005,34:346-71; via www.wvvh.be/files/H34_7_AB_Slapeloosheid.pdf] .
* Het is moeilijk een duidelijk onderscheid te maken tussen de anxiolytische, de sedatieve en de hypnotische eigenschappen van geneesmiddelen; voor vele middelen is dit alleen een kwestie van dosis.
* Het gebruik van deze geneesmiddelen dient beperkt te worden wegens de ongewenste effecten die vooral bij hoge doses en/of langdurig gebruik kunnen optreden.
* Wanneer een anxiolyticum, sedativum of hypnoticum nodig is, geeft men meestal de voorkeur aan een benzodiazepine, gezien deze middelen even doeltreffend zijn als andere substanties, en weinig toxisch bij overdosering. Dit belet niet dat men ook voor de benzodiazepines de indicaties strikt moet stellen, de dosis zo laag mogelijk moet houden en de duur van de behandeling moet beperken. De stoffen verwant aan de benzodiazepines lijken geen voordelen te bieden ten opzichte van de benzodiazepines.
* Het gebruik van barbituraten als hypnoticum, sedativum of anxiolyticum is niet meer aanvaardbaar, en er zijn geen specialiteiten meer op basis van barbituraten met deze indicatie. Fenobarbital wordt nog gebruikt als anti-epilepticum (zie 6.6.). De barbituraten met zeer korte werkingsduur (thiopental, methohexital) worden soms gebruikt als inductie-anestheticum.
* Bij slapeloosheid dienen eerst de oorzakelijke factoren aangepakt te worden. Niet-medicamenteuze aanpak zoals de leefwijze veranderen of eventueel psychotherapie kan aangewezen zijn. Indien toch een hypnoticum gegeven wordt, is een benzodiazepine de eerste keuze, gezien benzodiazepines minder ongewenste effecten hebben dan de barbituraten, en men er meer ervaring mee heeft dan met de middelen verwant aan benzodiazepines. Hun gebruik dient wel waar mogelijk tot enkele dagen beperkt te worden.
* Bij angststoornissen dient men na te gaan over welke soort angst het gaat. Bij alle vormen van angst verdient niet-medicamenteuze aanpak de voorkeur wegens doeltreffendheid en afwezigheid van ongewenste effecten. Medicatie heeft slechts een beperkte plaats [zie Transparantiefiche "Aanpak van angststoornissen”, met updates]. Eventueel kunnen gedurende enkele weken benzodiazepines worden toegediend. Antidepressiva kunnen een plaats hebben bij onvoldoende effect van cognitieve therapie, bij uitgesproken vormen, of bij het obsessief-compulsief syndroom.

Spor

Wijs gebruiker
Zolpidem is geen benzo.................

Zolpidem en zopiclon zijn (de enige) cycloperonen. Heb hier in verschillende andere topics al uitleg over gegeven dus geen zin om t opnieuw te typen allemaal :P

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
* benzodiazepines
* middelen verwant aan de benzodiazepines
* diverse middelen.

Dat staat er toch ook niet! T'is een hypnotica. Wie wat waar spreekt men van een raszuivere benzo? Alhoewel er weinig tot geen verschillen zijn naar de pro's en contra's ten opzichte van een benzo met ultra korte werking.

ravene

Newbie
wel, ik werk in een instelling bij mensen met een lichte tot matige mentale handicap (eerder psychiatrie). Deze mensen hebben nogal eens last van angsten (lees psychoses en hallucinaties). Hier worden hypnotica ook gebruikt als idd een slaapmiddel ,maar oa. ook om angsten tegen te gaan ( er wordt oa. ook Zolpidem voorgeschreven aan hen).

Zij gebruiken dit en grotere hoeveelheden dan wij.

IK weet dus niet, maar ik zou het raar vinden als je echt zo gaan hallucineren ervan? nu is het idd wel zo dat niemand dit echt kan controleren bij hen nietwaar? :wink:

In ieder geval, heb ik het nog niet meegemaakt, ook al heb ik om het uit te proberen al een paar keer meer genomen dan als verstandig wordt beschouwd :tongueout:.

wat ik wel al eens heb gehad is dat (i het kort gezegd) ik zowel aan het dromen was maar dat ik alles verstond en op kon reageren wat mijn vriend zei (in tegenstelling tot de eerste keer cfr 'zak patatten).

En voor de mensen die denken dat dit een hallucinatie was, ik denk van niet.

greetz :)

ravene

Newbie
nja, daarin heb je wel gelijk nietwaar

maar he, dat ligt ni aan de begeleiders
maar wel aan de medische wereld he

evil_kermit

Bewuste gebruiker
zolpidem is inderdaad geen benzo (ooh wat jammer nou :( ) maar het hallucineren kan ik wel bevestigen.een vriendin van me moet er soms 3 nemen (10mg) voor ze in slaap valt en dan vertelt ze welke lieve diertjes allemaal van tussen haar lakens komen om een praatje te slaan met haar :rock: op wat armani7 zei, bromazepam (ik neem de 6mg) valt lekker te combineren met xtc of speed.in het stappen vroeger nam ik ze gewoon door elkaar (niet met speed) bij speed gebruikte ik als ik wilde slapen.wat oooh zo lekker spacen was vroeger was echt héél veel speed en dan Flunitrazepam nemen (een stuk of 2 van die groene :openmouth: )dat was wel ver zitten hoor.maar inderdaad uppers en downers samen combineren is niet goed voor je tikker :(

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Het hallucineren kan ik nu ook zeker bevestigen :)
Afgelopen weekend had ik 21:00 een heerlijk bommetje spped genomen.
Tussen 03:00 en 04:00 vond ik het wel mooi geweest en nam 2 zolpidemmetjes. Ik zat nog even thuis te chillen na inname en ik zag (dacht ik) een paar mensen staan in mijn kamer. Ik er heen lopen/wankelen, maar het bleek mijn drumstel te zijn. Toen zag ik verderop weer twee mensen staan, maar dat bleek mijn grote kamerplant :grin:

Ik had nog meer van deze dingen, maar kan het me niet echt meer herinneren.
Het vreemde is dat toen ik wakker werd ik zag dat ik onbewust nog 1 of 2 zolpidemmetjes had genomen :confused:

GrayMatter

Experimenterende gebruiker
Ik heb ze wel eens tegen zware slapeloosheid gekregen maar als medicijn had het niet het gewenste effect.. het was leuk spacen, dat wel, toch zit ik daar niet op te wachten als ik door insomnia al bijna 2 weken niet geslapen heb.
Dan is vaag worden het laatste waar je aan denkt.
Meer info kun je vinden door te zoeken naar de Amerikaanse merknaam: Ambien, dan zul je zien dat het een beetje een vreemde eend in de benzobijt is.

Spor

Wijs gebruiker
Nou, ik moet zeggen, ik heb intussen een hoop ervaraing opgedaan met zopiclon, het broertje van zolpidem, ze verschillen maar bizar weinig, en ik moet zeggen, cycloperronen zijn kinderspeelgoed vergeleken met benzo's !

Het enige waar ze goed voor zijn, is dat je doorslaapt, áls je al in slaap valt heet dat, want ze helpen (mij) niet met inslapen. Verder geen gedempte hersenactiviteit of demping van centraal zenuwstelsel, niet angstonderdrukkend, niet spierverslappend, nauwelijks verslavend en boven alles: als ik ze slik is het net alsof er een chemische reactie in mijn maag plaats vind en er een grote gifwolk omhoog komt en achter in mijn keel blijft hangen, met als resultaat dat ik voor ongeveer 12 uur (ding werkt maar 5,5 uur) uit me bek stink, en alles smerig smaakt, zelf lucht die ik inadem.

Al met al vind ik het maar kinderspeelgoed. Dit zouden ze volgens mij naast de paracetamol kunnen leggen in het kruidvat.

Nogmaals, dit zijn MIJN bevindingen, en ik weet dat veel mensen er anders over zullen denken, dit kan voor iedereen anders zijn.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
^^^^
What he said.
Geef mij maar een mogadon i.p.v. een wannabe slaappil.
Het is aan de man gebracht met een marketing-strategie alsof het het zoveelste wondermiddel was om te kunnen slapen.
Wat blijkt een aantal jaar later...Het heeft weinig voorsprong op zijn tegenhanger de raszuivere benzo. T'is allemaal verslavend als de pest, gewenning is onvermijdbaar, en echt gezonder slapen doe je er niet van.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
@Spor
Wat je zegt over de vergelijking van een echte benzo met zolpidem is zeker waar, maar om deze dingen naast de paracetamol te leggen:
Mijn vriendin wilde het laatst nemen, dus heb ik haar anderhalve gegeven. Na 10 minuten begon het te werken. Hele verhalen had ze over dat we in een atractie zaten en heen en weer gingen (we lagen in bed). Ook vertelde ze over dat er mensen door de kamer liepen en dat ze iemand voor zich zag hangen/staan die haar een boterham met jam gaf :grin: De volgende dag kon ze zich van dit alles niets herinneren.

Ik vind het ook maar een vreemd goedje, geef mij maar diazepam of oxazepam.
(volgens mij is het trouwens juist meer een inslaper dan een doorslaper, erg korte halfwaardetijd)

evil_kermit

Bewuste gebruiker
inderdaad een raar goedje die zolpidem,maar diep vanbinnen vinden we het wel lekker toch :rolleyes: en donniedarko (leuke film trouwens) heeft wel een punt,vind een diazepam ook wel leuker om te nemen :)

Spor

Wijs gebruiker
DonnieDark0 zei:
Hele verhalen had ze over dat we in een atractie zaten en heen en weer gingen (we lagen in bed). Ook vertelde ze over dat er mensen door de kamer liepen en dat ze iemand voor zich zag hangen/staan die haar een boterham met jam gaf :grin: De volgende dag kon ze zich van dit alles niets herinneren.

Dit zijn inderdaad voorkomende bijwerkingen. Ik denk dat "dubbel zien" inc. verwardheid gezorgd kan hebben voor de hebben voor de hallucinaties en Anterograde amnesie is ook een voorkomend verschijnsel... Al gebeurt het niet vaak.

Natuurlijk is het wel wat sterker als benzo's, maar ik vind ze eerder thuishoren naast de paracetamol als naast de benzo's.

Andy1880

Newbie
Idd raar spul, 1ste tabletje ooit hallucinaties gehad waar mijn vrouw hard met heeft kunnen lachen.

Paar rare stoten ook, uit je bed komen en op je scooter gaan rijden tot zelfs midden in de nacht zomaar in de tuin een put gaan graven.

Gebeurde ook wel eens dat ik zonder besef bijnam 's nachts en dan wakker worden en vaststellen dat er 20 pillen weg zijn.

Heb zo eens 2 pilletjes van me pa genomen, had de hele koekenkast leeg gegeten, en een oud computerscherm ( zo een zwaar oud model jaren 90 met beeldbuis van 21" ) uit de kelder gehaald en naast me in bed gelegd

Wist er niets meer van en de kat bekeek me vreemd

Raar !

Bovenaan