Zit ik er ook door?

hallotje

Bewuste gebruiker
Goededag mensen,

Ik heb al een tijdje last van ik mezelf... Ik zit er helemaal doorheen, ik gebruik nu al een tijdje helemaal geen drugs meer en het wordt met de dag erger. Sinds een tijdje heb paniek aanvallen. Ik begin dan heftig te zweten, hartkloppingen enz. Ik weet niet waar het vandaan komt maar het lijkt wel een paniek aanval.

Vanmorgen ben ik naar de dokter gegaan die me pilletjes gaf om me te kalmeren. Ik weet niet meer wat ik nu moet doe en zit er echt zo door heen. Ik voel me niet meer zoals ik normaal en ben lijkt of langzaam gek wordt. Een paar momenten per dag denk ik echt dat ik trip en wordt ik bang... Ik zoek afleiding wat niet te vinden is.

Kan iemand mij aub wat tips geven. Ik ben vrij opgefokt hierdoor en kan nu niet eens meer normaal functioneren op school.

Is dit een psychose ?

Drientje

DF-koning
klinkt niet echt als een psychose meer als ernstige verlangens naar drugs. Toen ik in 2003 mijn toenmalige vriendje leerde kennen wilde hij niet dat ik nog drugs gebruikte. Na een jaar niets gebruikt te hebben kreeg ik last van dezelfde symptomen als jij. Zweten, rillen en angstige koortsdromen. Ik heb hulp gezocht bij dit probleem en daar bleek dat mijn verlangen om drugs te gebruiken zo groot was dat ik eigenlijk alleen maar aan drugs kon denken. Ik gebruikte drugs om dingen te vergeten(dingen die met me gebeurd waren)en doordat ik geen drugs meer gebruikte kwam mijn probleem 10x harder terug.

Probeer na te gaan of er in jou leven misschien dingen zijn die je liever kwijt dan rijk bent en probeer ze eventueel met hulp op te lossen. Wel goed dat je naar de dokter bent gegaan en misschien kan hij/zij je verder helpen met uitpluizen wat je dwars zit. Ik denk inderdaad dat het een psychisch probleem is maar een psychose klinkt toch anders.

Veel sterkte!!!

X

Drientje

Mayan

Bewuste gebruiker
Misschien heb je vroeger zoveel gepakt dat je nu geen endorfine meer aanmaakt op natuurlijke basis.

hallotje

Bewuste gebruiker
Geen psychose gelukkig...

Die pillen werken als de ziekte voor me voel me nu weer vrij lekker. ik wil alleen maar slapen en droomde net heerlijk. Het komt door een pilletje en niet door mezelf

Mischien heb gelijk drientje dat drugs verlangens te groot zijn. Me klachten door me drugsgebruik werden te groot.

Zelf heb via via een psycholoog gevonden... de dokter wilde me naar verslavinghulp maar dit kan nooit goed brengen aan mensen in mijn omgeving.

Me leven lijkt wel een trip.

pythregius

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Misschien heb je vroeger zoveel gepakt dat je nu geen endorfine meer aanmaakt op natuurlijke basis.

endorfine productie stopt alleen wanneer je opiaten gebruikt.

@hallotje ben blij dat het geen psychose is, nu dus tijd of om blij te worden door je leven aan te kakken met drugs en doen waar je zin in hebt, dan ook geen probleem ermee hebben dat je niet een goede baan zult hebben altijd als avontuur leeft e.d of weer ja ikz al het maar zo noemen integreren, nieuwe hobby's nemen wat eerst drugs voor je was wellicht, je moet weer wennen aan normaal doen, althans wat de gemiddelde nederlander vind, 1 ding weet ik wel dit zul je op eigen kracht moeten doen en als jij wilt stoppen met drugs doe dat dan ook dus ook geen pilletjes van de dokter het is wennen maar goed te doen, ik heb ook veel om me heen zien veranderen en dat was ook moeilijk maar nu leer ik als tripper door het leven te gaan en mij bevalt het prima nu, geen angst meer, zolang ik maar voedsel en drinken binnenkrijg ben ik iig happy, sterkte! en als je vooral aan de tripmiddelen was dan geen afkick centrum ofzo, mischien hulp om je visie te veranderen om lekker in je vel te zitten :)

Drientje

DF-koning
bij mij werkte de analyse van mijn eigen ik. Vraag jezelf af bij alle negatieve gevoelens hoe je er aan komt. Dat kan soms erg confronterend zijn maar als je erdoor komt zit je veel beter in je vel.

Suc6!!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
@ Hallotje en SpaceScientist,

Geef niet op, het kan wel maanden duren voordat je weer een gelukkig zalig gevoel kan krijgen uit jezelf. Probeer de negatieviteit om te zetten in een postieve gedachteflow. Een pilletje va de doktor is ook maar een pleister, neem deze pillen niet te lang en zelfs veel korter dan de artsen voorschrijven.

-1 Sta vroeg op voor 08.00 am en ontbijt goed en ga wandelen of zwemmen, hoe dan ook zorg dat je moe word,
-2 Bij thuiskomst zou je bepaalde theesoorten kunnen drinken en een warm bad/ douche kunnen.
-3 Neem nog een gezond ontbijtje en ga je huis lekker opboenen.
-4 Ga in de namiddag naar vrienden die clean zijn , vermijdt de junks en dealers.
-5 Eet 's avonds opnieuw gezond misschien kun je bij cleane vrienden gaan eten.
-6 Leef van dag tot dag en dan van week tot week en dan van maand tot maand.
-7 Kijk naar morgen niet naar gister, iedere dag moet ietsje beter gaan.
-8 In het weekend moet je jezelf goed vermaken, verveling leidt tot negatief gedrag.

Bonie Senior.

Heel veel succes ....
:hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Het klinkt absoluut niet als een psychose eigenlijk. Meer als een angststoornis onstaan door een ontwenning van je normale leven van hiervoor. Ik weet niet wat voor pillen je krijgt van de huisarts/dokter, maar herinner je wel dat ze geen permanente oplossing zijn. Het zijn in feite ook gewoon drugs, maar dan legaal voorgeschreven, en in de tijd dat je die hebt en rustig bent moet je de tijd nemen alles even op een rijtje te zetten, te kijken wat er nou precies aan de hand is, waar je het bangst voor bent en waar je het ergst mee zit, pak dan de bron aan en je kan er eventueel wel misschien permanent vanaf zijn.

Mayan

Bewuste gebruiker
Enkel bij opiaten?
Bij nicotine ook al hoor. De drang naar een sigaret is eigenlijk uw lichaam dat naar endorfine roept.
Want rokers maken geen endorfine meer aan op natuurlijke basis.
Je wordt gek zonder sigaret, toch?

Ik ga me ooit wel zo eens papaver plaatsen, en zien wat het doet.
Uiteraard zonder chemische bijbehandelingen he.
Drinken in een theetje en rustig afwachten. :beer:

hallotje

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de nuttige reacties en tips L25 Azgaza. Ik ben zo blij dat het geen beginnende psychose is of dat ik werkelijk terug aan het raken ben in een trip wat eigenlijk me leven had moeten zijn.

Ik ben net naar een psycholoog geweest die veel verstand heeft van angst aanvallen door drugsgebruik. We hebben een cirkel gemaakt wat ik denk in me angst aanvallen en hoe ik in die angst aanvallen kom. Het is lastig te accepteren voor mij dat ik nu zo ben.

Ze heeft me een boekje gegeven wat ik moet leven over hyperventileren veel klachten die ik heb lijken daar heel erg op. We hebben een angstaanval opgewekt doormiddel van bepaalde manier van ademen. Zo angst aanval is net alsof je een bad trip op alice hebt.

Voor mij nu even geen drugs meer... na 6 jaar lang dagelijks geblowt te hebben heb ik nu al tijdje niet meer geblowt.

Me angst is in ieder geval dat ik bang ben dat ik me leven verneukt hebt door drugs en dat ik in een psychose raak of zo... eindelijk kan ik me probleem aan de wereld vertellen. Ik ben ook bang dat ik hppd ofzo heb omdat, ik vrij veel ruis zie en soms echt zit te spacen in me angstaanvallen.

De overwinning is nog ver weg maar wat vanmorgen uitzichtloos leek lijkt nu voor me deur te staan.

Voor de rest zal ik maar moeten gaan genieten van me gratis angst trips :rolleyes:

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
[zaag modus]vind het wel zeer straf dat sommigen hier na het lezen van een paar woorden van iemand, zonder die persoon ooit in levende lijve ontmoet laat staan gesproken te hebben, zomaar zeggen 'nou joh, dat is geen psychose hoor'. Een beroepspsycholoog stelt na 1 gesprek nog niet eens een diagnose op. Kan evengoed zijn dat de TS hier maar de helft van het verhaal verteld, dus je kan er eigenlijk niet te veel van zeggen.[/zaag modus]
Maar tis wel fijn dat iedereen wil helpen!

-spaceman-

Badass junkie
Hey Hallotje jongen! Ik zou bijna buurman kunnen zeggen :wink: remember?
Wat kut dat het te ver is gekomen. Ik heb er vertrouwen in dat je er helemaal bovenop gaat komen! Ik denk ook dat Bonie je goed advies heeft gegeven: regelmaat in je leven... Met regelmaat kun je alles doorkomen! Geloof je in jezelf en heb respect voor jezelf! Dit is gewoon even een kwestie van de rit uitzitten... Voor je het weet heb je nergens meer last van! Sterkte! :wave: groetjes van space in ''brook''!

Drientje

DF-koning
@ elstinkydermeister: Dat vind ik nou kort door de bocht. Ik kan na terug lezen niet zeggen dat ik gezegd heb dat ze geen psychose heeft. Ik heb veel schizofrene vrienden en weet hoe een psychose eruit ziet en dit klonk niet als een psychose. Ik ben geen psychiater en heb ook geen opleiding daartoe maar ik heb genoeg gezien om te weten waar ik het over heb.

En idd willen we alleen maar helpen. Geruststelling kan een hoop wonderen doen.

X

Drientje

hallotje

Bewuste gebruiker
[zaag elstinkydermeister]Je praat me een psychose angst cirkel aan[/zaag]
geintje hoor... nee geen psychose voor mij... Teminste.... hoop ik....

[zaag drientje]Ik ben een kerel[/zaag] :wink:....

hebben hier wat mensen ervaring met mediteren ? Het schijnt een goede manier om mijn hersenen te trainen om te denken aan dingen die me niet bang maken.

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
@Drientje: was niet persoonlijk hoor; ik was net in een iets mindere bui, dan heb ik het zagen in en ben ik geirriteerd door het minste, en er staat wel degelijk een keer of 3 'het is eigenlijk/klinkt niet als geen psychose'.
maar soit, genoeg, euhh.. , gezaagd

Solidius

Badass junkie
Mja.. Ik snap niet hoe jullie (iedereen die serieus gereageerd heeft in dit topic) uit kunnen sluiten of het wel of geen psychose is met de karige hoeveelheid informatie die tot op heden door hallotje is verstrekt.

Bij het formuleren van een consciëntieus antwoord zijn deze vragen namelijk essentieel:

Welke middelen heb je gebruikt?
Hoe vaak heb je deze middelelen gebruikt?
Voor hoelang heb je deze middelen gebruikt?
Wat waren jouw lichamelijke / geestelijke klachten toen je besloot om te stoppen?
Wat heeft je huisarts voorgeschreven?

hallotje

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Welke middelen heb je gebruikt?

Cannabis- LSD - DragonFly - MDMA - XTC - Lachgas - Salvia en nog wel wat

Solidius zei:
Hoe vaak heb je deze middelelen gebruikt?

Blowen - dagelijk denk gem. 2 jointjes per dag met niet zo veel wiet... erg wisseldt wel.
LSD < 10 keer meestal op minder dan 1 zegel... laatste paar keer te veel.
DragonFly 1 keer
Paddo - Nooit meer dan 2 porties.
MDMA - Veel en veelste veel.... ben daar een jaar mee gestopt omdat, het zo bende is. dit heeft me doen stoppen met alles.
XTC - 3 keer.... 1 keer 2 pillen vlak achter elkaar.

Solidius zei:
Voor hoelang heb je deze middelen gebruikt?
Wiet - Sinds me 15/16 jaar dagelijks. ben nu 21 dus zo 5 jaar.
LSD - Heb ik 1 keer gedaan toen ik 18 was... het beviel me toen wel maar een dieper iets in me zei dat ik moest wachten tot ik 21 was. Een paar maanden voor ik 21 werd ben ik daar lekker op gaan spacen :)
Paddo - Sinds me 18 met een max gem. van 1 keer per maand.
XTC - Was 1 keer op 16de. 1 keer op me 18de en 1 keer op me 20ste
Lachgas - Me slagroombus is een half jaar oud

Solidius zei:
Wat waren jouw lichamelijke / geestelijke klachten toen je besloot om te stoppen?
Electrische schokken in me hoofd door een zwaar te laag serotonine level. Ik werd vergeetachtig en begon mezelf druk te maken over me drugs gebruik. Kleine visuele afwijkingen zoals statische ruis en bewegingen in ooghoeken maakte me gek.

Solidius zei:
Wat heeft je huisarts voorgeschreven?
Oxazepam 10mg

Larz

Belezen gebruiker
hallotje zei:
Goededag mensen,

Ik heb al een tijdje last van ik mezelf... Ik zit er helemaal doorheen, ik gebruik nu al een tijdje helemaal geen drugs meer en het wordt met de dag erger. Sinds een tijdje heb paniek aanvallen. Ik begin dan heftig te zweten, hartkloppingen enz. Ik weet niet waar het vandaan komt maar het lijkt wel een paniek aanval.

Vanmorgen ben ik naar de dokter gegaan die me pilletjes gaf om me te kalmeren. Ik weet niet meer wat ik nu moet doe en zit er echt zo door heen. Ik voel me niet meer zoals ik normaal en ben lijkt of langzaam gek wordt. Een paar momenten per dag denk ik echt dat ik trip en wordt ik bang... Ik zoek afleiding wat niet te vinden is.

Kan iemand mij aub wat tips geven. Ik ben vrij opgefokt hierdoor en kan nu niet eens meer normaal functioneren op school.

Is dit een psychose ?

Electrische schokken in me hoofd door een zwaar te laag serotonine level. Ik werd vergeetachtig en begon mezelf druk te maken over me drugs gebruik. Kleine visuele afwijkingen zoals statische ruis en bewegingen in ooghoeken maakte me gek.

kerel, de klachten die jij hebt klinkt als een beginnende paniekstoornis (google het).
ikzelf heb hier ook last van, gelukkig zijn de aanvallen compleet verdwenen maar van die negatieve gedachten heb ik af en toe nog wat last. alleen veel minder.

je zal daarvoor naar de psycholoog moeten man en een beetje cognitieve gedragstherapie toepassen.
maar geen paniek :grin: het is maar tijdelijk als je je professioneel laat verzorgen.

ps: blijf van die kut medicatie af, wat jij hebt is volledig behandelbaar met de geest ook al lijken de klachten zo fysiek, het zit allemaal in dat hoofdje van je.

Solidius

Badass junkie
Ah, de welbekende brain zaps. Daar heb ik ook weleens last van na een avondje met (heel) veel MDMA / XTC pillen. Hier is vrij gemakkelijk vanaf te komen middels L-Tryptofaan of 5-HTP (de laatste geniet mijn voorkeur).

Van de ruis, zorgen om gebruik, vergeetachtigheid, en bewegingen in de ooghoek heb ik nog nooit last gehad, maar je hebt zeker géén psychose. Wat ik denk is dat je gewoon te veel MDMA hebt gebruikt, met te korte pauzes. Als je om de 2-3 maanden MDMA zou gebruiken, al dan niet met supplementen die versneld je serotonine gehalte aanvullen dan zou het gros van deze symptomen achterwege zijn gebleven.

Wees jezelf ervan bewust dat als je langdurig Oxazepam of een andere anti-depressiva / benzodiazepine gebruikt, en er om wat voor reden dan ook acuut mee stopt, de problemen (met name brain zaps) twee keer zo heftig terug kunnen komen. Probeer er daarom niet al te afhankelijk van te worden.

hallotje

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de tip over de brain zaps... Alle gevolgen die drugs op mij heeft maken me zo angstig. De meeste dingen die me angstig maken komen niet door drugs maar denk ik maar.

Ik profi hulp nu en sta zelf er zelf achter. Ik heb net voor het eerst sinds jaren gejogd. Direct na het joggen ben ik in een lauw bad gaan liggen. De stress is echt zoveel beter. 12 uur vanmiddag zo pilletje genomen, ik was radeloos en was al de hele nacht aan paniekeren geweest.

Letten op je ademhaling werkt heel goed wanneer je voelt dat er angstpiek komt.

Ik gun dit niemand

Drientje

DF-koning
Wauw zeg is wel heftig hoor!! Hoewel ik me voor kan stellen dat het niet tof is zou ik zeggen: probeer er wel van te leren. Deze ervaring kan je in staat stellen toekomstige problemen beter het hoofd te bieden. Ik had de aanvallen in mindere mate maar misschien komt dat ook doordat paniek (nog) niet in mijn woordenboek staat...

Ik leef met je mee...

X

hallotje

Bewuste gebruiker
ik kom er wel jah maar het wordt me niet gegeven....

Vanmorgen was ik vroeg wakker terwijl ik langer kon uitslapen. Ik voelde me gelijk heel kut en zat op het randje van een paniekaanval. Ik heb de tips die ik gebruikt om het tegen tegaan en dat voelde heel goed. Het angstigge gevoel kwam steeds weer naar boven (het voelt een beetje als de spanning die ik krijg als MDMA inslaat). Ik keek in de spiegel en zag dat me pupillen duidelijk groter waren. Dit maakte me zorgen, ik had besloten voor mezelf medicatie te nemen maar nu moest ik wel. Ik nam maar een halve zodat ik toch een soort van overwinning had tov gisteren. Daarna even lekker onder de douche gestaan en daarna voelde ik me alweer een stukkie beter. Nog wel wat gespannen terwijl ik juist echt nergens zorgen om hoef te maken.

Daarna ben ik een lekker stuk gaan fietsen. Tijdens die fietstocht gebeurde iets raars... precies toen ik langs de begraafplaats fietsen begon me mp3 speler crematie liedje te spelen van een bekende die daar ligt. Ik heb niks met doden dus ik besloot maar door te fietsen... Op de terugweg fietse ik der weer langs... me nummer is afgelopen en ik dacht nog... niet weer een nummer van haar cremetie. Raar... buitenaards? de kans is zo klein dat dit gebeurt... ik heb 8000 nummers op me mp3 speler waarom precies die twee? Iets in me trok me de begraafplaats en ik liep naar waar die bekende lag.

Ik prate inmezelf en wilde haar uitleggen dat ik echt niet me leven heb willen verneuken door de drugs. Ik heb drugs misbruikt en nu misbruikt drugs mij. Ik heb sinds jaren echt goed kunnen huilen me spijt was zo erg. Ik heb gevraagt om vergevenis van me zonde... Ik zal het niet meer onderschatten. Ik heb nooit geloofd in iets na de dood en zo rustplaats deed me altijd weinig. Ik voel me nu stukken beter en begin te twijfelen of er iets is. Hoe kan het dat ik me nu al beter voel dan gisteren?

Daarna weer naar huis. Ik heb een eigen brood gebakken en daarvan een broodje gezond gemaakt nog ff wat peptalk van L25 gehad en daarna naar de kapper gegaan. Ik zag daar erg tegen op maar het viel reuzen mee :)

Toch zit er nu geluk in me! Niet veel maar wat....

BelgonX

Belezen gebruiker
Wiet is een trage maar effectieve brainfucker. Na jaren dagelijks gebruik zit je op een punt waar je je afvraagt waarom doe ik dit nog? hoort het bij mij? bij mijn karakter? wil ik er nog mee doorgaan?

Heb net mijn kans op mijn droomjob verkeken, allesinds voorlopig toch en dit allemaal omdak ik niet tijdig kon kappe met de wiet en omdat de THC overal nog zit in me lichaam. (drugstest leger, wiet zit langer in me lichaam dan ik dacht).
Nuja in het leger kan ik binne korte periode opnieuw proberen maar het heeft me toch aan het denken gezet. Ik wil niet nog jaren dit groene goedje lope roke tot ook uiteindelijk ik er mentaal aan ten onder ga. Ben vrij gezond en sportief buite dit maar toch mijn karakter en gedachtegang is geboetseerd door de wiet. Mijn manier van denken/handelen en mijn pubertijd zijn in mijn ogen grootendeels verkloot door de wiet. Wat begon als iets onschuldigs en oh zo hilarisch is nu iets wat mijn dromen in de weg ligt. Een verslaving van de geest waar ik me nu tegen moet en zal verzetten. Gedaan met die kutzooi en hoop dat het mijn beter afgaat als jou. Veel sterke nog verder en keep it clean!

grz :wave:

hallotje

Bewuste gebruiker
BelgonX zei:
Mijn manier van denken/handelen en mijn pubertijd zijn in mijn ogen grootendeels verkloot door de wiet. Wat begon als iets onschuldigs en oh zo hilarisch is nu iets wat mijn dromen in de weg ligt. Een verslaving van de geest waar ik me nu tegen moet en zal verzetten.

Dit gevoel heb ik aardig ook wel. Ik wil niet zeggen dat ik nooit meer een joint zal roken ofzo maar ik wil niet me leven doortrekken met wiet. Net als jou wil ik een goede baan. De wiet laat mij ook anders denken en krijg toch een beetje het gevoel van dat ik er steeds met de pet naar gooi. Stoppen met de wiet is wel lastig voor me en het hardste moet komen als ik weer met blowers om moet gaan.

Ik wil niet zeggen dat ik nooit van me leven geen joint meer ga roken. Ik vind de smaak en gevoel lekker en dat zal altijd zo blijven. Als ik weer aardig mezelf ben ga ik kijken of wiet voor mij ook recreatief gebruikt kan worden.

Wat zeg nou eerlijk..... wat is het lekkerst in een LSD trip :hearteyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
BelgonX zei:
Wiet is een trage maar effectieve brainfucker. Na jaren dagelijks gebruik zit je op een punt waar je je afvraagt waarom doe ik dit nog? hoort het bij mij? bij mijn karakter? wil ik er nog mee doorgaan?

Heb net mijn kans op mijn droomjob verkeken, allesinds voorlopig toch en dit allemaal omdak ik niet tijdig kon kappe met de wiet en omdat de THC overal nog zit in me lichaam. (drugstest leger, wiet zit langer in me lichaam dan ik dacht).
Nuja in het leger kan ik binne korte periode opnieuw proberen maar het heeft me toch aan het denken gezet. Ik wil niet nog jaren dit groene goedje lope roke tot ook uiteindelijk ik er mentaal aan ten onder ga. Ben vrij gezond en sportief buite dit maar toch mijn karakter en gedachtegang is geboetseerd door de wiet. Mijn manier van denken/handelen en mijn pubertijd zijn in mijn ogen grootendeels verkloot door de wiet. Wat begon als iets onschuldigs en oh zo hilarisch is nu iets wat mijn dromen in de weg ligt. Een verslaving van de geest waar ik me nu tegen moet en zal verzetten. Gedaan met die kutzooi en hoop dat het mijn beter afgaat als jou. Veel sterke nog verder en keep it clean!

Mooie woorden, precies de reden waarom ik er mee kap.

Bonie Senior !!

hallotje

Bewuste gebruiker
Ff een kleine update....

Ik voel me alweer stukken beter dan vorige week. Doormiddel van meditatie kan ik angst pieken goed onderdrukken. Ik heb geen oxazepan meer genomen en heb daar maar 2 tabletten hoeven gebruiken vanaf donderdag.

Zelf ben ik ook nog een beetje op onderzoek uitgegaan en ben gigantisch gaan letten op me voeding. Ik heb voor mezelf een eet programma gemaakt met veel vitamine calcium en ijzer rijk voedsel. Gezond eten heb ik verloosd. Langzaam voel ik me herboren worden maar ik ben nog steeds een beetje angstig (klamme handjes). Concentratie gaat lastig op sommige dingen die me niet boeien.

Ook heb Vitamine pillen gehaald en visolie tabletten. Vandaag ben ik bloed wezen prikken en krijg woensdag de uitslag.

Wat hou ik weer van de wereld.... Ik moet alleen nog even niet aan drugs denken want ik wil drugs op een hele andere manier gaan gebruiken en dan is het misschien het beste dat ik daar een paar weken mee wacht.

Whoeeeehoeeeeeeee

Mayan

Bewuste gebruiker
Succes en proficiat!!!
Ja, die vistabletten zijn heel goed.
Omega 3 zou ervoor zorgen dat ons neuronetwerk beter werkt. Ook helpt het met het wederop bouwen ervan.
Dus blijf zo verder doen. Hoe langer je volhardt, des te beter het resultaat.

Probeer anders ook meer vis te eten dan vlees.
Vlees is omega 6, en dat doet dan jouw tabletten te niet.

Succes he !

Mayan

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
BelgonX zei:

Mooie woorden, precies de reden waarom ik er mee kap.

Bonie Senior !!

Ach ik heb ene keer zelfkweek gerookt.
En dan nog "zelfkweek" van een ander. Meermaals, en it blew me away.
Of het nu echt schadend is laat ik te midden. Maar het grootste probleem bij blowers is in mijn ervaring het geld. Het kost zoveel. Daarom zou het handig zijn te kweken. De lente en zomer telkens meenemen.
De natuur kan je onbeperkt blijven bevoorraden als je haar movementen kent.

Dat is niet te vergelijken met commerciële wiet.
Het kost je zelfs tien keer minder.

Weten wat je kweekt, is weten wat je rookt.
Er is weliswaar een hemelsgroot verschilletje.

Ik ga na deze zomer hopelijk nooit meer kopen, maar wel blijven blowen :stoned:

In deze natuur mogen wij proeven van al haar vruchten.

En als je het slim aanpakt, moet je nooit meer zaden kopen vanaf je je soortje gevonden hebt. Zo kan je zoveel telen als je maar nodig hebt.
Toch handig he, die natuur.

Bovenaan