ziek door 5000 liter cola

lot

Badass junkie
Russin wordt ziek na drinken van 5000 liter cola

De Russische Natalya Kashuba heeft Coca-Cola met succes voor de rechter gedaagd. Na meer dan 5.000 liter van de populaire frisdrank gedronken te hebben, werd de 27-jarige vrouw ziek. Kashuba was ronduit verslaafd aan cola. De jonge vrouw (27) dronk vijf jaar lang minstens drie liter per dag, goed voor gemakkelijk 5.500 liter. Ze werd verslaafd na een promotie waarbij je Coca Cola-dopjes kon omruilen voor cadeaus. Kashuba deed enthousiast mee en won tientallen luchtbedden en radio’s. In oktober 2005 werd na een onderzoek van de spijsvertering vastgesteld dat Kashuba leed aan een chronische aandoening met als hoofdsymptoom brandend maagzuur. Ze leed ook aan slapeloosheid. Ze trok naar de rechtbank en kreeg gelijk. Twee Russische rechtbanken zijn het er over eens dat Coca Cola zijn consumenten niet waarschuwt voor het effect dat te veel cola drinken op de gezondheid heeft. Ze kreeg 91 euro schadevergoeding toegewezen. Dat lijkt niet veel, maar het is voor het eerst dat een dergelijke uitspraak wordt gedaan. Volgens Kashuba’s advocaten kan dit een lawine aan rechtszaken voor de succesvolle frisdrankenfabrikant teweeg brengen. Kashuba eist evenwel nog bijna 90.000 euro morele schadevergoeding van Coca Cola. Het is nog niet zeker dat ze die ook toegewezen zal krijgen.

bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/6863/Russin_wordt_ziek_na_drinken_van_5000_liter_cola.html

caatje

Badass junkie
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)

qinn

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
mathijs zei:
Voor 90.000 euro wil ik ook wel even bij coco cola lopen zeiken.

als ze die al krijgt ja, dat is nog niet eens zeker.

ja, ik zou het ook wel doen voor dat geld...
Weetje hoeveel wiet ik dan halen kan :openmouth:

mja ff ontopic:

AL die cola heeft tog ook geld gekost :openmouth:
dus eigelijk verdien je er geen zak mee... :rolleyes:

Jeller

Badass junkie
caatje zei:
Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? quote]
een koud glas coca cola :) dat ik nu drink, ik kreeg zin in cola door dit topic :)

light is vuil, zelf zero is veel beter

Imke

Badass junkie
Ja natuurlijk is het schadelijk zo, niemand verwacht dan ook dat iemand 5500 liter van dat spul zal drinken.

zommes

Badass junkie
caatje zei:
Ik geloof er geen hout van. Ik heb in '97 diverse maagoperatie's gehad en de dokter adviseerde: geen drank met prik meer te drinken. Maar ja wat is er nou lekkerder dan een koud glas cola light??? Dus thuis gekomen: cola light drinken. De eerste tijd dronk ik 3 maal een 1½ fles per dag. En tot op de dag van vandaag drink ik 1½ tot 2 liter per dag. Ik geloof niet dat ik er iets van heb. (behalve een soort van verslaving)

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.

caatje

Badass junkie
@Zommes, Kortzichtig? Het is zoals het is. Niet meer en niet minder. De meeste "weetjes" zijn fabels. (was laatst ook bij die 2 van discovery) Wat mijn arts betreft: Door zijn medische misser zat er een scheur in mijn maag. Het had niks te maken met zweren, erosie enzzz. Natuurlijk zal hij het wel weten maar ik geloof dat ik nu (bijna 10 jaar later) wel het tegendeel "bewezen" heb. (Of ben ik een uitzondering op de regel)

melissa

Wijs gebruiker
zommes zei:
caatje zei:

Sorry hoor, maar wat is dit nou weer voor kortzichtige onzin. Wacht maar tot je straks wel met een dikke maagzweer, botontkalking of kanker in het ziekenhuis ligt. Waarom zou die dokter dat zeggen? Omdat zijn ex-vrouw bij Coca-Cola werkt en hij die wil pesten? Het is gewoon dubbel dik bewezen dat ontzettend ongezond is, en Coca-Cola light al helemaal.

t enigste vocht wat ik nuttig komt in de vorm van coca cola(en dan niet eens light)...
dit al dik 15 jaar....
s"ochtends heb ik echt een glas cola nodig anders kom ik niet op gang...
verrot eigenlijk,want ik ben wel degelijk verslaafd aan die volgesuikerde zooi....
ik heb eens geprobeerd t te laten voor wat t is en wat anders te drinken,en ik ben letterlijk ingestord omdat ik geen energie meer had...
mischien als ik ooit eens rustig de tijd heb om af te kicken(een weekje geen kids en huishouden en werk)ga ik proberen te stoppen..
voor nu zorgt cola voor de energie die ik nodig heb om de dag door te komen.........helaas

zommes

Badass junkie
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.

caatje

Badass junkie
zommes zei:
Light is ook veel ongezonder.

@Caatje, blijkbaar gaan we nu langs elkaar heen praten, dus laat maar hangen.
Lekker makkelijk! Light is met aspertaam gezoet.

De zoetstof aspartaam wordt regelmatig in verband gebracht met ernstige aandoeningen zoals kanker, epilepsie, hoofdpijn en gedragsveranderingen. Deze verbanden berusten volgens het Voedingscentrum en de Europese voedselveiligheidsorganisatie (EFSA) op onzorgvuldig wetenschappelijk onderzoek en onjuiste interpretatie van de onderzoeksgegevens. Ook bij het Italiaanse onderzoek dat recent is gepubliceerd in Environmental Health Perpectives en het European Journal of Oncology zijn vraagtekens te plaatsen. Dit onderzoek geeft vooralsnog geen reden ‘light’ frisdranken met aspartaam te mijden.

bron

spacekonijn

Badass junkie
coca cola sochtends , gadverdamme ...

ik drink hoogstens 1x per week 1 glas cola omdat het wel iets fris heeft ofzo.
maar echt lekker is het niet...

spacekonijn

Badass junkie
@caatje : zoals er al staat 'vooralsnog geen reden' ... ze weten er nog niet zoveel van.

maar zo geweldig is cola toch niet? :confused:

qinn

Bewuste gebruiker
Ik vind cola ook niet egt geweldig :openmouth:

Het is afentoe wel lekker bij de televiezie, maar niet dat ik 5000 liter ga opdrinke :openmouth:

caatje

Badass junkie
spacekonijn zei:
@caatje : zoals er al staat 'vooralsnog geen reden' ... ze weten er nog niet zoveel van.
Dat werkt dus beide kanten op.!
spacekonijn zei:
maar zo geweldig is cola toch niet? :confused:

Ik vind t gewoon erg lekker zoals een ander de hele dag koffie/thee kan leuten, zo heb ik dat met cola light.

spacekonijn

Badass junkie
koffie / thee de hele dag door zuipen slaat natuurlijk ook nergens op , ik heb met helemaal niks dat ik dat de hele dag door moet zuipen.
maargoed je voelt alleen aan je tanden al wat voor een ontzettend rot-spul cola is , het verwijderd zelfs roest en dan nog niet te spreken over wat voor een boeren je ervan gaat laten . of neem eens een slok cola tijdens het sporten hmm lekker maagkrampen.

nee cola is echt wel overduidelijk slecht spul , niks mis mee maar om zoiets nou 1.5 liter per dag te gaan drinken alleen omdat je het lekker vind??

spacekonijn

Badass junkie
caatje zei:
spacekonijn zei:
het verwijderd zelfs roest
Dat is dus een van de fabels. Probeer t maar eens. Het zal vies tegenvallen!

fabel?? ik heb wel eens een aantal zeer vieze stuivers in cola gelegd en die waren daarna weer toppie schoon , is dan wel geen hardnekkige roest maar het bevestigd wel dat het dingen gewoon 'hard aanpakt'.
en al is dat 1 fabel dan is het toch nog niet nodig om zoveel cola te drinken alleen omdat het lekker is? :confused:

dat cola ongezond is is gewoon een feit , als je dat wilt ontkennen ben je gewoon ernstig verslaafd in mijn mening.

niet alleen cola maar bijna alle frisdranken zorgen voor veel problemen , zeker voor je tanden maar ook voor je gewicht en gezondheid

Play_bunny

Wijs gebruiker
@ caatje: dit wetenschappelijk onderzoek zegt dat er vooralsnog geen reden is, en daar staan weer tig onderzoeken tegenover die het tegenovergestelde beweren. Je kan daar alleen een conclusie uit halen als de onderzoeken op dezelfde manier zijn uitgevoerd en dat zijn ze niet.
Iedereen kan een wetenschappelijk onderzoek vinden die zijn mening weergeeft. Dat zegt dus nog niets.

Cola is trouwens echt wel slecht. Waarom denk je dat er geadviseerd wordt om een glas cola te drinken als je last hebt van maag/darm-krampen. Omdat het neutraliseert. In cola zitten bijtende stoffen die echt wel je maag en darmen aantasten.

Ellesdee

Badass junkie
Ik drink helemaal geen cola...
heel af en toe komt t wel eens voor dat ik 1 glaasje drink op een feestje...

maar over t algemeen krijg ik er alleen maar buikpijn van...
plus het is slecht voor je tanden...

caatje

Badass junkie
spacekonijn zei:
fabel?? ik heb wel eens een aantal zeer vieze stuivers in cola gelegd en die waren daarna weer toppie schoon , is dan wel geen hardnekkige roest maar het bevestigd wel dat het dingen gewoon 'hard aanpakt'.
en al is dat 1 fabel dan is het toch nog niet nodig om zoveel cola te drinken alleen omdat het lekker is? :confused:

Dat de stuivers zijn schoon geworden komt door het citroenzuur, leg ze in afwasmiddel met citroen en je hebt het zelfde effect. Dat zou dus zeggen dat alles waar citroen(zuur) in zit schadelijk is voor de gezondheid?

zommes

Badass junkie
Het begint wel een erge junkie-verdediging te worden. Sowieso geef je zelf toe dat je heel erg verslaafd bent, dat is toch al ongezond op zich.

Als we met onderzoeken gaan smijten weet ik er ook nog wel een paar.
Botontkalking bij vrouwen.
Wederom

Dat word later dus zwaar achter die rollator strompelen.

zommes

Badass junkie
caatje zei:
Dat de stuivers zijn schoon geworden komt door het citroenzuur, leg ze in afwasmiddel met citroen en je hebt het zelfde effect. Dat zou dus zeggen dat alles waar citroen(zuur) in zit schadelijk is voor de gezondheid?

Afwasmiddel is ook heel erg gezond :confused:

matthijs

Badass junkie
Lag aan het citroenzuur geloof ik.

Maar ik moet zeggen dat, als je eventjes GOED wakker wilt worden, een groot glas cola in de morgen wonderen doet. Lekker is anders..maar ok.

caatje

Badass junkie
zommes zei:
caatje zei:

Afwasmiddel is ook heel erg gezond :confused:

Het gaat om het zuur, het ligt niet aan de cola opzich. Dit foefje gaat op bij alles waar citroenzuur in zit. (bier en jam o.a)

En als ik de stukjes die je hebt gelinkt goed begrepen heb krijg je botonkalking door het fosforzuur. Dit zuur zit ook in kaas en vleesproducten. Al met al komt het er op neer: gebruik alle producten met mate. Ik snap je punt.

Bovenaan