Zelf draaien?

Grrl

Experimenterende gebruiker
Hoi!

Ik heb (weer) een vraagje.
Als ik blow, haal ik altijd voorgedraaide,
ik kan niet draaien :rolleyes: (ik rook niet en zo).
Maar nu hebben laatst twee vrienden losse wiet
gehaald, en ik heb wel sigaretten, duss.. In principe
zou ik m'n eigen jointje kunnen draaien, dat moet
ik sowieso ooit een keertje kunnen. Mijn vraag is
HOE? Ik haal de shag uit de sigaret, doe 't in bigflu,
maar hoeveel wiet moet erbij? Ik zou dat opzich nog wel in
kunnen schatten..
Maar ook, hoe kom je aan zo'n filtertje :flushed: weet je wel?

'k Hoop dat je me ff help ^^

Edit;;
Zelf filtertje maken, da's toch gewoon mogelijk :)?

MissDior

Bewuste gebruiker
een filtertje je bedoelt een tip?
Die kun je ook gewoon maken, door een stukje karton van je sigarettenpakje af te scheuren.
2 hele smalle strookjes omvouwen (een soort v-tje) en dan oprollen..
Zelf draaien is niet zo makkelijk als je het nog nooit gedaan hebt, maar oefening baart kunst!
Succes!!!

GewoonVOL

Wijs gebruiker
1/3 van een gram is wel voldoende.

En helaas kan ik via het internet jou niet laten zien hoe je een blowtje moet draaien.
In het begin vond ik het ook moeilijk, ik rookte toen al shag maar draaien met lange vloei leek mij veel moeilijker.
Na 15 minuten was mijn eerste zelfgedraaide blowtje een feit. En hij zag er nog redelijk goed uit moet ik zeggen, niet te vergelijken met hoe ik nu draai, maar voor een eerste keer was het zeker weten een mooie blow.

Filtertjes, oftewel tippies, ken je kopen bij de coffeeshop, of zelf maken van eens tukje hard papier.

Gebruik je duimen, dat zijn je 2 belangerijkste werktuigen. En probeer de blow zo strak mogelijk te maken, dat rookt fijner en dan valt ie niet uit elkaar;

En nu ga ik deze rakker eens lekker fijn oproken, ajuus! :stoned:

Grrl

GewoonVOL zei:
1/3 van een gram is wel voldoende.

En helaas kan ik via het internet jou niet laten zien hoe je een blowtje moet draaien.
In het begin vond ik het ook moeilijk, ik rookte toen al shag maar draaien met lange vloei leek mij veel moeilijker.
Na 15 minuten was mijn eerste zelfgedraaide blowtje een feit. En hij zag er nog redelijk goed uit moet ik zeggen, niet te vergelijken met hoe ik nu draai, maar voor een eerste keer was het zeker weten een mooie blow.

Filtertjes, oftewel tippies, ken je kopen bij de coffeeshop, of zelf maken van eens tukje hard papier.

Gebruik je duimen, dat zijn je 2 belangerijkste werktuigen. En probeer de blow zo strak mogelijk te maken, dat rookt fijner en dan valt ie niet uit elkaar;

En nu ga ik deze rakker eens lekker fijn oproken, ajuus! :stoned:

Zo, die ziet er goed uit ja :sunglasses:
15 minuten? Zoo nou ik ga m'n best doen..
Bedankt.

matthijs

Badass junkie
Ik heb wel eens een filmpje gemaakt van hoe ik een joint draai. Voor iemand anders maar heb hem nooit op het forum gezet. Zal het binnenkort eens doen :tongueout:

BacingsPen

Badass junkie
men neme een vloei
men doet de (zeer goed verkruimelde) weed in de vloei (Tabak laten we liever buiten beschouwing, maakt het draaien veel te gemakkelijk)
Men houdt de vloei tussen de vingers(met weed erin)
Men vrijft het vloeitje met de duim over de wijsvingers om het goed te verdelen
Men vouwt het vloedje dicht
likken likken likken likken,

En vanaf dat moment kan het eigenlijk alleen nog maar fout gaan :beer:

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
toen ik nog niet kon draaien, draaide ik altijd eerst een kokertje en dat vulde ik daarna :grin: maar kwam er achter dat je tog beter normaal draaien kon :)

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik kan ook nie draaien. (teminste, niet met tabak van een sigaret, wat ik toch wel het lekkerste vind ik m'n joint) Ik maak altijd via een kokertje een joint en die lege joint vul ik dan met tabak en weed. En dan, smoken maar, zoals zometeen :stoned:

xtaz

Wijs gebruiker
Je kan altijd proberen te rollen met tabak, zo heb ik het geleerd.
Toen ik sigaretten kon rollen had ik geen probleem om een joint te rollen. :)

Martijnnn

Je kan ook een pakje shag (kan ook met peuken) kopen, 2 pakjes lange vloei en een tip blokje. En dan gewoon net zo lang draaien tot het goed gaat.

Is misschien wel ff saai, maar niks is zo lekker als stoned worden van een zelf gedraaide joint. :grin:

ZI09

Bewuste gebruiker
Martijnnn zei:
Je kan ook een pakje shag (kan ook met peuken) kopen, 2 pakjes lange vloei en een tip blokje. En dan gewoon net zo lang draaien tot het goed gaat.

Is misschien wel ff saai, maar niks is zo lekker als stoned worden van een zelf gedraaide joint. :grin:

Juist, zo heb ik het iets meer dan een maandje gelden ook geleerd.
Stukken goedkoper, stukken lekkerder, je weet precies wat je rookt, en ook vooral, hoeveel.
Ideaal.

En het aller handigst is, om het even aan een blower te vragen hoe het moet. Als je zelf dan ook nog de benodigde spullen meehebt, hoort dat geen probleem te zijn.
Het enige moeilijke is eigenlijk als je alles erin hebt gedaan, het ding mooi te rollen, maar dat is dus gewoon een kwestie van oefenen.

azgaza

Badass junkie
Ik heb nog nooit in mijn leven een voorgedraaide joint gekocht; in het begin gewoon net zo lang klunzen tot het lukt. Hoewel het me wel voorgedaan werd door iemand die al jaren blowde hoe het moest, toen was mijn eerste joint snel daarna ook een feit. Niet tevergelijken met hoe ik nu draai (ik draai nu ook binnenstebuiten; net zo makkelijk als je eraan gewend bent en veel lekkerder, vooral als je dun draait zoals ik).

Maargoed; de uitleg

Draaien voor mensen die nog nooit gedraaid hebben

Benodigdheden:
- lange vloe
- tipmatteriaal
- wiet of hasj
- shag/tabak mag maar moet niet (met hasj wel; tenzij je een pijpje hebt)

Hoe kom je aan de benodigdheden?
Ga naar een coffeeshop; vraag om vloe, een tipboekje en wiet. Als je alles al hebt behalve de tip kan je die ook van je pakje vloe maken.

Wat nu?
Pak een vloetje. Let het op de tafel; open natuurlijk. Leg aan één kant naar keuze nu het tipje neer. Oja; de plakrand moet aan de bovenkant zitten.
Maar wacht.. hoe maak je die? Rol het gewoon op. Je kan ook eerst een 'm'etje maken. Maar gewoon oprollen werkt net zo goed. Dun en stevig moet het zijn.
Juist. Nu leg je een DUN laagje shag neer. Of een kwart van een sigaret. Nu pak je je wiet en verkruimeld die zo fijn mogelijk gelijkmatig verdeelt erover heen. Een kwart gram of een derde gram of een halve gram naar keuze en naar hoe sterk je het wil. Een mooi groen laagje in het midden is meestal goed. Doe erover heen nog een heel dun laagje tabak, dan brand het veel beter. Dit hoeft niet; maar het helpt wel.
Nu pak je het voorzichtig op en vouwt het vloeitje dicht. Rol nu met je duimen en vingers er zo overheen dat het mooi strak en recht wordt. Nu vouw je de níet-plakrandkant naar binnen en rolt het geheel op. Je likt aan de plakrand, en plakt het voorzichtig dicht.

Oefen dit veel en het gaat steeds beter.

Het kan ook op andere manieren; zoals de tabak en wiet appart mengen en dan erop gooien; of binnenstebuiten draaien. Dit deed ik zelf na een maand draaien; dan vouw je het vloetje binnenstebuiten en legt de plakrand naar achteren toe onderaan. Je rolt het op tot de plakrand net bedekt wordt door één laagje vloe. Dat lik je en duw je strak met je vinger. Dan scheur je het overgebleven vloe eraf. Hiervoor moet het wel perfect strak zitten dus het is niet aan te raden voor beginners.
Helaas: veel gezonder is het niet. Maar ik ben een smaak-freak dus ik doe het alsnog.

Martijnnn

azgaza zei:
Ga naar een coffeeshop; vraag om vloe, een tipboekje en wiet. Als je alles al hebt behalve de tip kan je die ook van je pakje vloe maken.

Gelukkig verkopen gewone tabekwinkels meestal ook lange vloei en tipjes.

Brand dat wel goed trouwens, alleen maar weed in een gewone lange vloei?

matthijs

Badass junkie
Martijnnn zei:
azgaza zei:

Gelukkig verkopen gewone tabekwinkels meestal ook lange vloei en tipjes.

Brand dat wel goed trouwens, alleen maar weed in een gewone lange vloei?

Brandt redelijk. De wiet moet flinjk droog zijn en goed verkruimeld. Dan moet je gewoon een erg strak jointje draaien. Als je een beetje doorhijst gaat hij niet uit. Ik doe, als ik wiet rook meestal toch een heel klein laagje tabak over de wiet heen (1/5 van een sigaret) zodat je wat rustiger kan hijsen. Verder vind ik het ook gewoon wel lekker :rolleyes:

xtaz

Wijs gebruiker
Ik niet hoor, ik rol ze altijd even strak.
Als ik dronken ben daarentegen, kan het wel wat scheef gaan enzo.

matthijs

Badass junkie
Als ik stoned ben draai ik juist beter. Dronken worden ze soms berbazingwekkend goed en soms lijkt het nergens op.

Weednator

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Als ik stoned ben draai ik juist beter. Dronken worden ze soms berbazingwekkend goed en soms lijkt het nergens op.

Als ik stoned ben dan laat ik het rollen aan iemand anders over , lukt totaaal niet . Ben ik niet stoned dan kan ik ook niet goed rollen maar dan lukt het nog juist . Dringend wat rol-ervaring opdoen :smoke:

azgaza

Badass junkie
Stoned lukt precies even goed als niet-stoned; geen verschil tussen. Ik heb ook wel de beruchte ketting-blow avonden en dan zijn ze allemaal vergelijkbaar goed. Met alcohol op lukt het meestal ook wel redelijk.

Maar met paddo's op is draaien echt ineens veel moeilijker.

matthijs

Badass junkie
Ja heb ik ook. Vooral heel erg onder LSD...Ik voel dingen anders. Als ik bijvoorbeeld mijn vingers op elkaar zit, lijkt het alsog de ene achter de ander zit. Niet echt handig als je aan het vouwen (:P) bent.

ZI09

Bewuste gebruiker
Weednator zei:
Hebben jullie het ook als je stoned bent dat je dan geen kl*te meer kunt draaien ?
:grin:

Het is me verbazingwekkend genoeg wel goed gelukt die paar keer dat ik dat deed.
Terwijl ik dan meestal nog iets harder tril met mijn vingers dan normaal.

Vloeken en draaien gaat dan ook hand in hand hier.

Etaks

Grrl zei:
Hoi!

Ik heb (weer) een vraagje.
Als ik blow, haal ik altijd voorgedraaide,
ik kan niet draaien :rolleyes: (ik rook niet en zo).
Maar nu hebben laatst twee vrienden losse wiet
gehaald, en ik heb wel sigaretten, duss.. In principe
zou ik m'n eigen jointje kunnen draaien, dat moet
ik sowieso ooit een keertje kunnen. Mijn vraag is
HOE? Ik haal de shag uit de sigaret, doe 't in bigflu,
maar hoeveel wiet moet erbij? Ik zou dat opzich nog wel in
kunnen schatten..
Maar ook, hoe kom je aan zo'n filtertje :flushed: weet je wel?

'k Hoop dat je me ff help ^^

Edit;;
Zelf filtertje maken, da's toch gewoon mogelijk :)?

als dat jouw lippen zijn op dat plaatje kan je mij ook wel opbellen hoor :P

Boner

Belezen gebruiker
Ik heb beginnen rollen met roltabak, daarna gaat proberen met sigarettentabak, veel beter om te roken :smoke:

jasper

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Ik heb wel eens een filmpje gemaakt van hoe ik een joint draai. Voor iemand anders maar heb hem nooit op het forum gezet. Zal het binnenkort eens doen :tongueout:

heb je die er al opgezet??

en @boner

idem een joint met sigarettentabak is idd veel lekkerder dan roltabak

Bovenaan