XTC pil bevat speed

Snuifduif69

Newbie
Laatst een xtc pil laten testen. Blijkt dat er 4 mg speed in zit. Verdere info over de hoeveelheid mdma heb ik niet gekregen. Zou het veilig zijn om een halve pil te proberen? Gezien de hoeveelheid speed relatief laag is

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Hey snuifduif! Kijk dat zijn namen :grinning:

De amfetamine sporen (4mg) in jouw pilletje zijn zo minimaal dat heeft geen effect op de werking van die pil, of op jouw.

2 vraagjes,

Heb je ervaring met xtc gebruik ?

Hoeveel mg mdma zit er in je pil ?

Als je al vaker xtc hebt genomen, weet je wat het
met je doet en zou ik gewoon de hele pil nemen.
Als je een xtc pil door 2en doet ,weet je niet hoeveel mg mdma (werkzamestof) er in het ene deel zit en het andere deel.
Dit is wat veel mensen denken, omdat het met medicatie meestal wel zo is. Jouw xtc pil wordt niet gemaakt bij Pfizer of Teva Pharmaceuticals :wink: 😉 lol

Ekstacie

Experimenterende gebruiker
Goed dat je je pil hebt laten testen! Heb je dit bij de teststraat gedaan? Normaal zouden ze dan ook de hoeveelheid mdma moeten noemen, dus ik weet niet waarom dit niet het geval is (Heb zelf ook maar ervaring met een teststraat (IrisZorg Nijmegen) dus weet niet of het veel verschilt tussen teststraten, hoort eigenlijk toch niet?). Die 4mg amfetamine is idd onder de drempelwaarde dus die zal je niet voelen, zeker niet met xtc zal de mdma overheersen.

Wat Coke Spook zegt is waar, de werkzame stof zal nooit helemaal gelijk verdeeld zijn over de pil, de enige manier om precies de hoeveelheid mdma te nemen is een geteste pil oplossen in water en volumetrisch doseren.

Voor een goede roll heb je ongeveer 1-1,5 mg/kg lichaamsgewicht nodig voor de hele dag (max 1 redose), dus heb je eigenlijk wel de hoeveelheid mdma in je pil nodig.

Snuifduif69

Newbie
Hey snuifduif! Kijk dat zijn namen :grinning:

De amfetamine sporen (4mg) in jouw pilletje zijn zo minimaal dat heeft geen effect op de werking van die pil, of op jouw.

2 vraagjes,

Heb je ervaring met xtc gebruik ?

Hoeveel mg mdma zit er in je pil ?

Als je een xtc pil door 2en doet ,weet je niet hoeveel mg mdma (werkzamestof) er in het ene deel zit en het andere deel.
Dit is wat veel mensen denken, omdat het met medicatie meestal wel zo is. Jouw xtc pil wordt niet gemaakt bij Pfizer of Teva Pharmaceuticals :wink: 😉 lol
Dag Coke Spook,
Ja ik heb ervaring met xtc.
Nee ik weet dus niet hoeveel mdma erin zit, dat kon de test service niet zien.
er zou dus 250 mg in kunnen zitten, maar het zou ook 50 mg kunnen zijn. Een hele pil nemen lijkt me dus een beetje heftig

JohnGalt

Belezen gebruiker
Testen blijft van belang en anders heel voorzichtig, met inachtname van harm reduction practises, de hoeveelheid opbouwen. Eerst een kwartje en kijken hoe dat valt. Een volgende keer eventueel een halfje, maar dan ben je weer een hele tijd verder.
Zelf ook net mijn xtc pillen laten testen. Stonden al in de database. Helaas wel een grote spreiding, van 140-210 mg, gemiddelde van 175mg. Dus ook lastig te doseren. Ik denk dat dit ook de laatste keer is dat ik pillen gekocht heb, voortaan alleen nog maar mdma wat ik prima kan afwegen en in capsules doen.
Maar met de knallers van tegenwoordig zou ik niet snel een hele pil nemen, tot je in elk geval een beeld hebt van hoe sterk ze zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dag Coke Spook,
Ja ik heb ervaring met xtc.
Nee ik weet dus niet hoeveel mdma erin zit, dat kon de test service niet zien.
er zou dus 250 mg in kunnen zitten, maar het zou ook 50 mg kunnen zijn. Een hele pil nemen lijkt me dus een beetje heftig
Ah, ja wat het testpunt je duidelijk heeft proberen te maken (denk ik) is dat de pillen die je hebt sterk wisselen qua dosis. Dat noemen ze 'spreiding', en dat komt doordat de makers hun poeder niet goed mengen voordat ze het in de pillenpers stoppen.

In dit geval is de spreiding echt extreem; ergens tussen de 50 en 250 milligram.

Daarmee kun je onmogelijk een adequate dosis innemen. Aangezien de pillen ook een ongewenste stof bevatten, zou ik aanraden om deze pillen gewoon niet te nemen. Een nieuwe pil kost 5 euro, dus dat zou geen onoverkomelijk probleem moeten zijn. Of liever: koop MDMA-kristallen en een milligramweegschaal. Dan weeg je gewoon zelf je dosis af, en zit je niet met dit gezeik over wat nou de exacte inhoud van een pil/capsule is.

kipzonderkopzoektkop

Experimenterende gebruiker
Ik heb niet veel toe te voegen naast wat Neo-Shulginist al heeft gezegd, maar ik zou je sterk willen aanraden om deze pillen niet te nemen. Je weet dat ze gemixt zijn met andere middelen, en je weet dat de spreiding van de hoeveelheid mg in de pil erg kan verschillen. Al deze factoren zijn genoeg om te concluderen dat het mogelijk onveilig is.

Koop een nieuwe groep aan pillen, en kijk vanaf daar of je ze kan laten testen en dat deze wel betrouwbaar zijn.

reDStone

Bewuste gebruiker
Opzich is het geen rare combinatie. 30 jaar geleden waren er zelfs pillen die express zo gemaakt werden. En die hadden de naam 'Duifjes', waren wit met een duifje erop.

Je verwacht het niet Snuifduif:blush:

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Waar heb je dit laten testen?

Ik vind het vrij opmerkelijk dat ze dusdanig testen wel 4mg speed aan te kunnen tonen maar niks zeggen over de mdma.

Daarnaast is mij alleen bekend dat ze een beetje van je pil af schrapen en vervolgens de percentages geven (met een spreiding van ~10%) dus hoe ze aan 4mg komen is ook wel bijzonder

reDStone

Bewuste gebruiker

Ik vind het vrij opmerkelijk dat ze dusdanig testen wel 4mg speed aan te kunnen tonen maar niks zeggen over de mdma.

Daarnaast is mij alleen bekend dat ze een beetje van je pil af schrapen en vervolgens de percentages geven (met een spreiding van ~10%) dus hoe ze aan 4mg komen is ook wel bijzonder

Er zit waarschijnlijk een iets andere verbinding in dan ze met de test aan het meten zijn.

MDA, MDEA, MDMA,het ligt dicht bijelkaar en ik ben geen scheikundige. Maar ze moeten met testen altijd gericht zoeken en het zou kunnen dat ze de stof niet goed herkennen.

reDStone

Bewuste gebruiker
Echt veel meer kan je van die testen ook niet verwachten. Je test op MDMA, ze vinden het niet, maar weten niet wat wel en denken dan wat anders. Maar dan weet je wel, dat het iig geen MDMA is. En kan je beslissen wat je ermee wilt doen.

Cerberus

Wijs gebruiker
Dat is toch heel gevaarlijke raad? Wat als er 320 mg in die pillen zit?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Volgens mij gooien ze alles gewoon in een GC-MS.

En zelfs al het zo zou zijn als jij beschrijft dan zit er dus pertinent geen mdma in aangezien ze daar niks van aantroffen
Pillen worden inderdaad getest met GC-MS, maar ook met FTIR.

Met beide analytische methodes kan heel goed onderscheid gemaakt worden tussen verschillende stoffen. Het verschil tussen MDMA, MDA, MDEA kan makkelijk gemaakt worden. Dus de opmerking van @reDStone gaat niet op in dit geval.
Er zit waarschijnlijk een iets andere verbinding in dan ze met de test aan het meten zijn.

MDA, MDEA, MDMA,het ligt dicht bijelkaar en ik ben geen scheikundige. Maar ze moeten met testen altijd gericht zoeken en het zou kunnen dat ze de stof niet goed herkennen.
Zou je reagenstesten gebruiken, dan wordt het wel lastiger om onderscheid te maken tussen MDA, MDEA en MDMA.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ja op zich een scherpe opmerking. Maar het kan natuurlijk dat er redelijk stabiel 4 milligram amfetamine in de pillen zit, en verder een grote spreiding in dosis MDMA.

Het DIMS kan in ieder geval amfetamine wel op de milligram precies testen, dus zo gek is zo'n resultaat niet. Wel opmerkelijk hoe er dan zo'n grote spreiding in hoeveelheid MDMA kan zitten maar kennelijk niet in de hoeveelheid amfetamine.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja op zich een scherpe opmerking. Maar het kan natuurlijk dat er redelijk stabiel 4 milligram amfetamine in de pillen zit, en verder een grote spreiding in dosis MDMA.

Het DIMS kan in ieder geval amfetamine wel op de milligram precies testen, dus zo gek is zo'n resultaat niet. Wel opmerkelijk hoe er dan zo'n grote spreiding in hoeveelheid MDMA kan zitten maar kennelijk niet in de hoeveelheid amfetamine.
Of... wat ook nog kan:

Dat ze de pil wel hebben geanalyseerd met GC-MS, en dat de specifieke pil die is ingeleverd bleek 4 milligram amfetamine te bevatten, plus wat MDMA. Maar dat de medewerker verder niet al te specifiek wilde zijn over hoeveel MDMA er nou precies in de pillen zit, omdat van deze batch bekend is dat er een grote spreiding in de dosis zit.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Of... wat ook nog kan:

Dat ze de pil wel hebben geanalyseerd met GC-MS, en dat de specifieke pil die is ingeleverd bleek 4 milligram amfetamine te bevatten, plus wat MDMA. Maar dat de medewerker verder niet al te specifiek wilde zijn over hoeveel MDMA er nou precies in de pillen zit, omdat van deze batch bekend is dat er een grote spreiding in de dosis zit.
Interessante theorie

Kunnen in ieder geval wel concluderen dat linksom of rechtsom OP die pil gewoon weg moet flikkeren en wat anders zoekt

JohnGalt

Belezen gebruiker
Of... wat ook nog kan:
Maar dat de medewerker verder niet al te specifiek wilde zijn over hoeveel MDMA er nou precies in de pillen zit, omdat van deze batch bekend is dat er een grote spreiding in de dosis zit.
Dit zou inderdaad wel kunnen. Afgelopen week bij het testcentrum vertelden ze mij dat ze een spreiding van 75mg of meer als gevaarlijk bestempelen en daarom afraden (mijn pillen hebben een spreiding van 70mg, vandaar).

Dirkdirk

DF-koning
Wat is het praktisch nut van een pil vervuilen met 4 mg speed? Speed wordt heel anders gesynthetiseerd als MDMA. Het is niet zo dat ze de MDMA niet genoeg geroerd hebben waardoor er 4 mg amfetamine in is blijven zitten. Ik snap gewoonweg het nut niet.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Wat is het praktisch nut van een pil vervuilen met 4 mg speed? Speed wordt heel anders gesynthetiseerd als MDMA. Het is niet zo dat ze de MDMA niet genoeg geroerd hebben waardoor er 4 mg amfetamine in is blijven zitten. Ik snap gewoonweg het nut niet.

Wellicht probeerden ze MDMAA op de markt te introduceren?

Bovenaan