• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC - Mijn eerste ervaring!

Hey DF'ers ,

Ik heb laatst op Brothers Open Air (Henschotermeer , Woudenberg) voor het eerst XTC geprobeerd. Een vriend van me had al wat geregeld dus ik voelde me er prima relaxed onder. Ik was totaal niet bang voor de drug, aangezien ik veel mensen over de fijne effecten en werking had horen praten.
Mij was vaak verteld dat als ik het zou gebruiken , ik voldoende water of andere (non-alcoholische) drank bij me moest hebben i.v.m. uitdroging(!).

Algoed , heerlijk feestje , prettige sfeer , fijne mensen om me heen en totaal geen zorgen. Het beruchte Sourcy waterflesje was al gehaald en achter in de cooldown area hebben we stiekem het eerste halfje van onze Nintendo 180mg(?) gesnoept.

--Tip is om als je halfjes neemt , 1 hele pil te delen en niet een helft weg te stoppen, aangezien dit snel verkruimeld of verbrokkeld.--

Eerste 10 minuten : Een beetje zenuwachtig voor de effecten , aangezien dit mijn eerste echte trip zou worden. Ik werd een beetje nerveus en wilde gauw de tent verlaten. Prima , snel terug naar de muziek.

Eerste uur : Zenuwen en nervositeit volledig vergeten en eigenlijk ook totaal vergeten dat ik had geslikt. Ik ging gewoon lekker op in de sfeer zonder me al te druk te maken , want "dat pilletje was volgens mij gewoon een paracetamolletje". Niks was minder waar, want zodra wij naar de vreetkeet liepen voelde ik me zo opgewekt omdat we eindelijk zouden gaan eten. Heerlijke emoties van euforie , vrijheid en een giga glimlach op m'n smoelwerk ; ik kon er weer tegen aan!

Na een grote bak vreten toch snel weer terug naar de muziek, want die klonk echt héérlijk.
Het fijne aan XTC vind ik dat je er niet sloom van wordt , je blijft gewoon je normale zicht houden en je gaat niet raar doen ofzo. Je geniet gewoon vele malen meer dan je normaal zou doen. De muziek dringt echt tot je door , je voelt je verbonden met de muziek en de mensen die er op dansen. De eenheid die je voelt laat alles op z'n plek glijden, waardoor je je zo vrolijk en opgewekt voelt.
Ik had totaal niet het gevoel dat ik aan het kauwen was , en ik bleef lekker aan de watertjes.

Na 3 uur : Je hebt geen besef van tijd , wat ik als erg naar ervaarde. Het was ineens avond en ik voelde me steeds minder energiek worden. Weer wat gegeten , wat suiker naar binnen gekregen door een ijsje en een suikerspin , en toen het volgende halfje er tegen aan. Gewoon lekker aan de watertjes gebleven , af en toe een cola tussendoor voor de suikertjes. Bleef wel alles in de gaten houden om het uur : Hartslag , temperatuur , kauwen , droge mond etc.

Eindstand : Laatste uurtje kreeg ik een beetje het gevoel alsof m'n lichaam op was , maar m'n mind wilde echt nog door. Ik ben er bij gaan zitten en heb van een afstand het vuurwerk gevolgd en de laatste klanken muziek opgevangen. Ik was waarschijnlijk niet goed uitgerust , waardoor ik een beetje inkakte. Werd een beetje misselijk en begon hier en daar wat te hallucineren.

Die hallucinaties waren kleine dingen, het voelde namelijk alsof ik de hele tijd een dak boven m'n hoofd had , alsof ik in een zaal stond , terwijl het toch echt een beach party was. Even weg kijken en het was compleet verdwenen , maar toch beangstigend. Dacht daar na hier en daar wat golven te zien in m'n beeld , maar dat viel hartstikke mee.

Al met al was mijn ervaring met deze drug erg interessant en plezierig , mijn conclusie:

Deze party drug is heerlijk om een uurtje of 3 lekker op te gaan , maar laat de eerste uitwerken voor je de tweede achter je kiezen duwt. Effecten waren duidelijk te merken , euforie , knuffelig en opgewonden tegelijk , zonder sloom te worden of zicht te verliezen.

Groeten , NYA

Marsss

Experimenterende gebruiker
NotYourAverage zei:
Heerlijke emoties van euforie , vrijheid en een giga glimlach op m'n smoelwerk

:beer: ja, dat had ik ook altijd direct: een glimlach van oor tot oor die maar niet weg te krijgen was!

NotYourAverage zei:
De muziek dringt echt tot je door , je voelt je verbonden met de muziek en de mensen die er op dansen. De eenheid die je voelt laat alles op z'n plek glijden, waardoor je je zo vrolijk en opgewekt voelt.

Dat is precies het heerlijke dat ik ook de eerste tien tot twintig keer misschien op XTC heb ervaren en onbetaalbaar is. Zorg dat je niet te vaak en niet te veel blijft gebruiken en geniet!
:wave:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, wat ontzettend lief dat je bij je eerste keer een tip geeft aan mensen op een forum die al jaren gebruiken. Maar goed bedoeld hè :wink:

Klinkt in ieder geval alsof je een leuke dag hebt gehad, zoals het hoort te zijn :) Goed dat je zo voorbereid was met water etc! Ennnnn dat het effect wat wegraakt/verandert na een paar uur is best wel normaal. Sommigen vinden dat je juist op je eerste golf of vlak erna bij moet nemen, in plaats van de eerste halve (of hoeveel je dan ook neemt) helemaal uit te laten werken. Maar je moet doen wat voor jou fijn is. Als je het nog een paar keer hebt gedaan kom je daar wel wat beter uit gok ik.

Bovenaan