XTC en misselijkheid

Beste allemaal,
Ik zit al een tijdje met een aantal vragen. Ik heb nu 2x XTC gebruikt. De eerste keer had ik 2 pillen een roze smiley (170mg) en een blauwe defqon (220mg), ik ben toen vanaf ongeveer 6u 's avonds tot 4uur 's nachts super lekker gegaan, tot ik op een gegeven moment misselijk werd. Geen idee waar de misselijkheid vandaan kwam. Ik heb toen wel 45 minuten geprobeerd over te geven wat telkens maar niet lukte. Toen ben ik maar met een ijsje en een glaasje cola op een bankje gaan liggen waar ik tot verbazing bijna inslaap viel. Toen ik mijn cola en ijsje op had voelde ik dat ik eindelijk kon overgeven. Ik ben toen naar de wc gegaan. Daarna wilde ik graag naar huis en ben ik naar huis gegaan. En ondanks mijn moeheid maar 3uurtjes kunnen slapen (wat een normaal verschijnsel is volgens mij). Ik dacht dat de misselijkheid kwam door het vele roken dus trok mij er niet zo veel van aan. 2 maanden later heb ik weer XTC gebruikt, zonder te roken en deze keer alleen blauwe defcon. Hij sloeg vrij hard in (ik begon met een kwart en nam later nog een halve bij) waarna ik even ben gaan zitten. Ik heb toen nadat het gevoel langzaam weg ging ongeveer 3uur na laatste inname nog een kwart genomen. Een uur na dat kwartje werd ik misselijk. En wederom kon ik niet overgeven. Wel een paar uur later nadat de pil volkomen was uitgewerkt kon ik overgeven. nu vraag ik mij af waardoor die misselijkheid toch steeds komt. Al mijn vriendinnen zeggen wat anders. De een denkt te veel water (wat ik me niet kan voorstellen want ik klok hoeveel ik drink) maximaal 3 glazen per uur. De ander zegt de soort pil. Volgende week wil ik weer gaan gebruiken (netjes 2 maanden na de laatste keer) dus had ik een paar vragen.
Maar mijn vragen zijn dus:
Kan het de soort pil zijn?
Of moet ik gewoon bij nemen zodra ik misselijk word?
Kan ik volgende keer eerst beginnen met een lichtere pil en daarna gewoon weer een defcon nemen?
In iedergeval tips tegen misselijkheid dus...
Ik hoop dat namelijk gewoon blauwe defqon weer kan gebruiken aangezien ik het gevoel heb dat ik die kan vertrouwen, ookal word ik misselijk.
Ik hoor het graag.
Groetjes

mocridhe

Bewuste gebruiker
Bijnemen zodra je misselijk wordt, lijkt me niet echt een briljant idee.

Als je een beetje rondneust op het forum, vind je denk ik wel dat je niet de enige bent voor wie XTC de nare bijwerking van misselijkheid heeft - ik heb het zelf ook, met name tijdens de inslag, ik moet dan bijna standaard kotsen. Moet zeggen dat ik me daarna wel kiplekker voel weer, maar goed. :wink:

Tips die ik heb meegekregen: niet op een compleet lege maag pillen slikken maar ook ZEKER niet teveel eten van tevoren, niet teveel prik drinken, roken kan er idd invloed op hebben, beetje frisse lucht kan helpen... En soms kun je er gewoon niks aan doen en komt het gewoon doordat de inslag van je pil zo heftig is dat je lijf het even niet trekt, denk ik. En je had behoorlijk sterke pillen, zeg je.

Ik vind het wel apart dat je pas later misselijk werd. JE drinkt netjes, niet te veel en niet te weinig, dus dat lijkt me niet het geval. Misschien is het gewoon iets waar je niet aan ontkomt? Ik heb mezelf er in mijn geval iig bij neergelegd, ik vind het niet fijn (vooral het misselijke gevoel VOOR het kotsen) maar ja, ik kan er weinig meer aan doen.

Bovenaan