XTC dipje

Royban

Experimenterende gebruiker
Ik vroeg mij iets af want ik lees op heel veel forums hetzelfde en dat verbaasd mij een beetje.
Ik gebruik zelf sinds 3/4 jaar XTC en heb dit ongeveer gedaan met tussenperiodes van 8 weken, vaak ook 4, zit nu op 12 :grin:, maar goed.
Ik lees heel veel over de depressiviteit na gebruik en een echte mentale en fysieke dip.
Naar mijn idee heb ik dit nog nooit ervaren? ik heb slechts heimwee naar het leuke feest maar dat komt meer omdat het feest vaak zo gruwelijk was. Als ik gebruik neem ik standaard 1 pil en dan nog 2 halfjes bijpakken ( 160 mg getest per pil ).
Voor de rest eet ik alleen wat meer fruit rond de dag dat ik gebruik maar goed slapen doe ik standaard niet.
Hebben meer mensen dit? hoe kan dit?
ik wacht af:grin:

dfssdfde

Badass junkie
Ik had ook nooit een xtc dip of zelfs maar een kater. Ik had een afterglow die je kan vergelijken met die van lsd. Tot ik een keertje overdreven heb :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
Ik heb ook nooit last van een dip... De laatste keer ben ik de zaterdag om 23u gestart tot zondag avond. In die tijd heb ik een gram kristallen genomen en had geen last van een dip of wat dan ook..

Vraag mij ook wel af hoe dat kan.

taeknic

Belezen gebruiker
Ik had gisteren één vieze dip, inclusief acute koorts, voelde me beroerd en leeg, heel apart..
Ach, ik stond zaterdag op een gegeven moment ook naar het plafond te staren en te vergeten dat ik me op een feest bevond, inclusief visuele verstoringen en CEV's, maar normaal ben ik alleen een beetje leeg op de maandag, nu was ik echt gewoon ziek, vandaag nog niet echt de oude overigens.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Ik had ook nooit een xtc dip of zelfs maar een kater. Ik had een afterglow die je kan vergelijken met die van lsd. Tot ik een keertje overdreven heb :tongueout:

precies hetzelfde, nooit een kater, zelfs niet na 2 dagen achter elkaar. totdat ik een keer 1200 mg in een weekendje wegwerkte.. sindsdien ook igg geen kater zolang ik wat slaap pak, me positief instel en geen dingen doe waar ik later spijt van krijg tijdens gebruik :).

ervaar dus alleen een dipje bij te vaak gebruik (en terecht!) of als ik wat stoms doe, wat ik zonder gebruik niet zou hebben gedaan :)

Royban

Yeah ! ik ben niet de enige haha
Is er misschien een of andere briljante scheikundige aanwezig die ons zou kunnen uitleggen waarom dit zo kan verschillen bij mensen?

langeman

Bewuste gebruiker
Hahaha, het lijk hier nu net alsof het dipje niet zou bestaan.
Als je met mate gebruikt en je aan wat regels houd valt het vaak ook wel mee, vooral als je gewoon je ding doet en niet gaat lopen piepen en zuchten, maar bij mezelf en anderen zie ik 'm toch wel terug.
Maar goed, geniet ervan dat je (bijna) geen dip hebt. Houd er alleen wel rekening mee dat ie er wel kan gaan komen. Zeker als je je grenzen gaat opzoeken.

johnno

Newbie
wat houd een xtc dipje dan precies in?

ik heb wel is dat ik me 2 dage later beetje leeg voel gewoon heel vaag

Royban

johnno zei:
wat houd een xtc dipje dan precies in?

ik heb wel is dat ik me 2 dage later beetje leeg voel gewoon heel vaag

Het word vaak beschreven als een neerslachtig depressief gevoel waarin niks er meer toe lijkt te doen. Bij veel mensen blijkt het best heftig en kut te zijn

langeman

Bewuste gebruiker
Bij zaterdag gebruik is er op dinsdag meestal dat gevoel van geen puf, van irritaties en van een vorm van mentale afwezigheid ofzoiets. Inderdaad depressie achtig.

trippelh

Bewuste gebruiker
Ik heb er ook last van gehad met xtc pillen maar door je instelling toch positief te houden en iets te gaan doen valt het mee.
Sinds ik aan de kristallen zit heb ik nergens last van alleen ben ik de dag er na helemaal leeg en moe

Royban

trippelh zei:
Ik heb er ook last van gehad met xtc pillen maar door je instelling toch positief te houden en iets te gaan doen valt het mee.
Sinds ik aan de kristallen zit heb ik nergens last van alleen ben ik de dag er na helemaal leeg en moe

Ik moet zeggen dat het inderdaad ook veel te maken heeft met je mentale toestand. Als je vrij sterk in je schoenen staat en je blijft positief kan je al heel snel dat neerslachtige verwerpen.
En ja, leeg en moe zijn, dat komt gewoon omdat je waarschijnlijk insane hebt lopen dansen haha :grin:
Verschilt de kater echt zoveel met kristallen? Vind ik nogal raar

trippelh

Bewuste gebruiker
Royban zei:
trippelh zei:

Ik moet zeggen dat het inderdaad ook veel te maken heeft met je mentale toestand. Als je vrij sterk in je schoenen staat en je blijft positief kan je al heel snel dat neerslachtige verwerpen.
En ja, leeg en moe zijn, dat komt gewoon omdat je waarschijnlijk insane hebt lopen dansen haha :grin:
Verschilt de kater echt zoveel met kristallen? Vind ik nogal raar

Ja ik vind het ook vreemd en zit overal te kijken waar het aan kan liggen maar nog geen antwoord gevonden.
Maar ik ben een groot fan van de kristallen geworden door dit.
Morgen weer lekker los gaan er op :hearteyes:

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Misschien omdat de pure stof mdma niet zo'n kater veroorzaakt maar juist andere zooi die er af en toe doorheen zit? Ook maken andere mensen nou eenmaal sneller hun serotonine voorraad weer normaal. :grin:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
gekkehenkie zei:
Misschien omdat de pure stof mdma niet zo'n kater veroorzaakt maar juist andere zooi die er af en toe doorheen zit? Ook maken andere mensen nou eenmaal sneller hun serotonine voorraad weer normaal. :grin:
van goeie kristallen krijg je net zo goed een kater als je te vaak of te veel hebt gebruikt :wink:

k00k

Bewuste gebruiker
Ik heb de aller eerste keer dat ik gebruikt heb een dipje gehad (had ik ook echt griep symptomen daarna). Maar nu als ik gebruik ben ik hooguit een beetje duf, maar geen fysieke of mentale dip!

Bovenaan