XTC & Angst

Virginie

Newbie
Hey,

Vorige zaterdag 9/12 heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt. Ik ben 23 jaar, 158cm groot en weeg 48 kg.
Ik heb dit genomen op een trance feestje met mijn vriend. Ik was redelijk benieuwd, maar ook zenuwachtig.

Eerst nam ik de helft van een halve pil. Dit kwam na 30 min aan. eerst zat ik al een 30 min bij mijn vriend omdat hij zich slecht voelde en misselijk was van de xtc. Het ging beter met hem, en plots kwam het bij mij aan. Het veranderde mijn gehoor (alles werd luider en hoorde iedereen zijn stem boven de muziek),Mijn zicht werd depressief, grouw en donker en ik was oppeens super angstig en wou meteen naar huis. Ik was pissed dat ik de pil had genomen en wou dat ik dat niet had gedaan. Dit gevoel duurder maar 10 minuten gelukkig.

Daarna heb ik de beste tijd van mijn leven gehad. Nog nooit zo gelukkig gevoeld en om halftwee nam ik nog een helft van de halve pil. (in totaal dus 1 halve pil genomen, mijn vriend heeft driekwart genomen) Me echt super goed geamuseerd. Ik vond het allemaal fantastisch.

Tot we naar huis gingen smorgens. Ik kon niet slapen. Als ik toch in slaap viel was dit maar voor 1.5 uur en droomde ik slecht. Ik was super angstig terug en depressief. Ik had het gevoel dat ik bekeken werd terwijl ik sliep en zag figuren als ik mijn ogen opendeed. Echt vies wat ik meemaakte. Heb heel de dag bijna niets geslapen en ook niet kunnen eten.

Savonds ging ik alleen slapen in mijn studio en was zo angstig dat ik niet zonder licht kon slapen.
Vandaag is maandag. En knars nog altijd op mijn tanden( wel in veel mindere mate) en zit super afwezig op werk (komt ook door slechte slaap). Ik voel me raar en afwezig. En ben bang om straks alleen naar mijn studio te gaan.

Is dit normaal?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat vervelend zeg dit. Was je misschien moe? Of zit je niet helemaal happy in je vel emotioneel? Hoe vooral je geestelijke gestel is is erg van belang bij xtc. Bij eigenlijk elke drug wel. Xtc versterkt je gevoelens, dus ook negatieve gevoelens.
En waren de pillen getest? Hoeveel mg MDMA zat er in? Je weegt 48 kg en dan zou een maximale dosering van 72 mg prima moeten zijn. Het beste neem je namelijk 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Dit om de negatieve bijwerkingen te beperken en zo ook de schade. De pillen van tegenwoordig bevatten meestal 200/220mg of soms nog meer. Dus als je er eentje van 220 had dan heb je net meer dan 2,2 keer je lichaamsgewicht genomen. Dat is vrij veel. Overdosering en te frequent gebruik versterken de negatieve bijwerking.
Het is dus altijd erg belangrijk je pillen (gratis) te laten testen. Wacht ook met een eventuele volgende keer 2 a 3 maanden. Je hersenen hebben die tijd nodig om te herstellen.
Probeer nu goed en gezond te eten, ook wat te sporten en goed te rusten. Dan komt het met de tijd wel goed. Sterkte.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Wat een vervelende nasleep van een verder leuke nacht zo te lezen.

Is het normaal? Een hoop duinen die je beschrijft zullen veel mensen herkennen ( slecht slapen, afwezig en raar voelen, nog lang knarsentanden). Angstig zijn erna is denk ik niet een heel veel voorkomende bijwerking, maar je bent vast niet de enige. Dat depressieve is wel weer een bekend fenomeen ( de beruchte tuesday-blues), bij jou uit zich dat allicht in angst.
Even goed voor jezelf zorgen, veel vitaminen eten, goed slapen. Komt goed!

Virginie

Newbie
Thanks voor tips! Ik realiseer me dat ik ook een nieuwe soort anticonceptiepil neem sinds donderdag. Misschien heeft dit ook de angst getriggerd ofso. Who knows

Probleem is dat ik wil slapen, maar me onveilig voel en alert wil blijven. Nog eens proberen nu :wink:

Ook weet ik nu niet of ik het nog wel eens wil proberen de xtc. Het goede weegt net niet genoeg op met wat ik nu meemaak spijtig genoeg.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Je had die angst beter al gehad voor je xtc nam ,weet dat niet iedereen het met me eens is.
Maar vind het overropen spul... easy , toegankelijk ja, nzekere standaard roes garanderend ok,
net iets voor comformisten ... nu kga zwijgen want zou een anti mdma preek kunnen geven tot midden de nacht,
maar als je xtc nodig hebt om te feesten, ga dan aub thuis bij de familie zaterdags levensweg spelen.
Daar zul je meer van leren over het leven , dan van shulgings ''empathy'' later xtc gedoopt.
Je kan er dood aan gaan hee? jaren later depressief van worden hee? voor nvlinderfladderwapperende dansmove te staan doen en iedereen met nduckface te gaan benaderen om nsoort van troetelbeertjeskring te maken, bah bah bah.

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Je had die angst beter al gehad voor je xtc nam ,weet dat niet iedereen het met me eens is.
Maar vind het overropen spul... easy , toegankelijk ja, nzekere standaard roes garanderend ok,
net iets voor comformisten ... nu kga zwijgen want zou een anti mdma preek kunnen geven tot midden de nacht,
maar als je xtc nodig hebt om te feesten, ga dan aub thuis bij de familie zaterdags levensweg spelen.
Daar zul je meer van leren over het leven , dan van shulgings ''empathy'' later xtc gedoopt.
Je kan er dood aan gaan hee? jaren later depressief van worden hee? voor nvlinderfladderwapperende dansmove te staan doen en iedereen met nduckface te gaan benaderen om nsoort van troetelbeertjeskring te maken, bah bah bah.

Wauw, is het #azijnzeikmaandag?

Ze neemt een keer xtc en je veroordeeld haar gelijk. We zijn op een drugsforum

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Maar neen, ik ben de grote kruistocht al langer dan vandaag aan het houden tegen die malle drug.
Tis echt niet zo leuk om vrienden in de ijlte te zien staren, sukkelend door het leven te zien gaan,
medicijnen te zien slikken voor hun depressies, en dan medicijnen voor de nevenwerkingen daarop.
Wij waren de kanaries in de koolmijn , ontdekkingsreiziger,
ik begrijp haar rebellie, haar nieuwschierigheid, ik kon even hard te keer gegaan zijn alst een alcohol post was hoor.
Het is waarschijnlijk een meisje in men verbeelding die precies op pipi langkous lijkt en totaal de gevaren niet overzag...
Nu kwou dat er mij ook iemand die schop tegen men ballen gegeven had, en doe dit met de beste bedoelingen.
Stop het normaliseren van een pilletje, heb hier echt de keerzijde van gezien.
Waarom mag de andere zijde niet verteld worden, struisvogel spelen heeft geen zin, die serotoninereceptoren zijn geen afkaatspaaltjes in een flipperkast , die gewoon zijn dat er urenlang dronken engelse matrozen er zich aan vergrijpen .

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Maar neen, ik ben de grote kruistocht al langer dan vandaag aan het houden tegen die malle drug.
Tis echt niet zo leuk om vrienden in de ijlte te zien staren, sukkelend door het leven te zien gaan,
medicijnen te zien slikken voor hun depressies, en dan medicijnen voor de nevenwerkingen daarop.
Wij waren de kanaries in de koolmijn , ontdekkingsreiziger,
ik begrijp haar rebellie, haar nieuwschierigheid, ik kon even hard te keer gegaan zijn alst een alcohol post was hoor.
Het is waarschijnlijk een meisje in men verbeelding die precies op pipi langkous lijkt en totaal de gevaren niet overzag...
Nu kwou dat er mij ook iemand die schop tegen men ballen gegeven had, en doe dit met de beste bedoelingen.
Stop het normaliseren van een pilletje, heb hier echt de keerzijde van gezien.
Waarom mag de andere zijde niet verteld worden, struisvogel spelen heeft geen zin, die serotoninereceptoren zijn geen afkaatspaaltjes in een flipperkast , die gewoon zijn dat er urenlang dronken engelse matrozen er zich aan vergrijpen .

Ik ben het wel enigszins met je eens. En goed dat je die kant aanhaalt Want die moet absoluut wel besproken worden.

Nu is er nog niet genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan km te kunnen stellen dat veilig xtc gebruik (1-1,5mg per kg lichaamgewicht en min 3 maanden tussen gebruik) schadelijk of niet schadelijk is. Maar volgens mij kan je er vanuit gaan dat je geen depressie ontwikkeld hierdoor

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Azijn heb ik btw nog niet gepist , maar in de context van het geheel heb ik hier nog nkorte anektdote aan toe te voegen, ooit nam ik mdma kristallen in casules 97 procent zuiver, dol jolijt, en handje klap op die billen en stoelendansen en pinatas alom ... verbeelde ik me in het opkomen van de warme mdma gloed, tot ik moest zeiken,
altijd dat pissen weer, hoe zo'n lul niet veel eerder verslijt hee met al dat gepis elke dag , welke loodgieterbuis houd dat?
Die pisbuizen van ons moeten verdomd speciaal zijn, maar ik wijk af.
Ik piste dus , het water klaterde luid weergalmend neder in de wc pot, verlossend gevoel, bijna aaaaa roepend,
werd ik fors uit die lichte extase weggerukt ...door een gloei , alsof ze verdomme nhete breinaald in men pisbuis duwden om me te heselen om alle namen van de bastaardkinderen van ons koningshuis te noemen in nkelder van het vlaams blok.
mAAR wat was het nbrokje , mdma die bleef steken die ik net niet kon uitpissen,
krioelend van de pijn, vloekend als een boer die zijn ploegpaard afranselde, en maar bleef roepen terwijk het al uren dood lag.
Liters heb ik gezopen tot k kon pissen, kreunend als of ik ncitroen uitperste. de hel man de hel, minuten duurden uren,
vrezend dat elke ejaculatie pijn ging meebrengen , of ik ernstig mismeesterd was.
Maar dit verhalen lees je nooit hee , taboes taboes , wel die taboes zouden beter rondgestrooid worden bij bosjes, dan zou de onschuld van mdma wat tegenweegt krijgen.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik ben het wel enigszins met je eens. En goed dat je die kant aanhaalt Want die moet absoluut wel besproken worden.

Nu is er nog niet genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan km te kunnen stellen dat veilig xtc gebruik (1-1,5mg per kg lichaamgewicht en min 3 maanden tussen gebruik) schadelijk of niet schadelijk is. Maar volgens mij kan je er vanuit gaan dat je geen depressie ontwikkeld hierdoor

Inderdaad je bent een welingelicht man, ontdekkingsreiziger, en ik kraai hier niet als nhaan op een mesthoop heel die buurt uren te vroeg wakker, welneen
Bewuste jongeren hanteren die regels nu, maar je zou ze de kost niet willen geven de verhalen van gebruikers die weken zo niet maanden monstreuze dosissen binnendrukken en zich dan komen beklagen, dat ze zich nbeetje uit balans voelen.

Maar ook mijn vriend, hanteer je de beste technieken om schade te beperken, wil en weiger ik de troetelbeertjesdans op mdma te dansen , het is te toxisch voor wat het bied naar mijn mening, mijn bescheiden mening, ik dring niks op
Wel wil ik nlichte hypocrisie in mezelf ontmaskeren, zo eerlijk ben ik , je zullet altijd lezen, pleidooien typend en dan nog zichzelf luttele zinnen verder al durven tegenspreken, wat durft die man zijn meningen heroverwegen zullen sommigen denken.
Geen touw aan vast te knopen denken anderen dan weer
maar ik heb wel in 2013 enorm genoten van een candy flip,, ik kreeg drie pillen cadeau, van zeker 250mg dus geen kattenpis, en zei van fuck it, nog 1 keer dan , omdat de lsd wel tegenwicht zou bieden.
Toen de piek afzwakte, sloeg ik de eerste pil binnen, en de horror sloeg binnen de 20 min toe, de fluo elektrische vibraties die zeer echt aanvoelden , ruilden plaats voor pastelachtige kleuren van nlandelijk pannenkoekenhuis.
De angst mijn trip verknoeid te hebben vangde bijna aan , TOT er nprachtige symfonie van de twee stoffen intrad
ik heb gedanst , gezongen , gedicht, uren als nwildeman tekeer gegaan, heb iedereen buikpijn van het lachen bezorgd,
maar oude dopers blijven oude dopers, had alle drie die pillen op tot het middaguur aantrad
tja dan bij uitwerking pijn in men kop van die smoeletrekkerij, kotsen en alles erop en eraan
en de ontwenning duurde extra lang , wist ik niet candyflip versterkt elkaar, maar ook de weerslag nadien.
Maar als ik terug denk aan die wilde nacht vol poezie, liedjes en absurde verhalen en moppen van die combi,
heb ik toch nklein bijna lachje op men gezicht, nkleintje wel ;

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Mwoah, de vraag is wat normaal is. Het is in ieder geval iets wat wel meerdere mensen is overkomen, dus maak je er niet te veel zorgen om. Blijkbaar heeft de xtc nogal een heftige klap gegeven op je mentale gezondheid. Doe een paar dagen rustig aan, wees lief voor jezelf, en kijk volgende week nog even hoe het gaat. Je kan altijd naar de huisarts natuurlijk als je je echt zorgen maakt! Maar meestal nemen dit soorten klachten vanzelf af met de tijd.

Bovenaan