Wit en Bruin

PHMF

Newbie
:confused: Ik ben een paar keer afgekickt van de bruin. Ben dit jaar 8 maanden clean geweest. Sinds 2 maanden gebruik ik 1 of 2 keer per week. Van beiden 1.5 gram per keer. Ik zeg ook tegen mijn pleegmoeder dat ik het voorlopig een keer in de week doe. Zij zegt dat ik mezelf voor de gek hou. Ik denk dat het mij wel lukt. Ga op me gevoel af terwijl ik het verstandelijk wel allemaal weet dat dat niet kan. Ik wil zelfs 3 weken op straat en in de slaaphuis totdat zij terug zijn van vakantie en dan maar een week afkick (heb al 2 keer op straat geleefd).
Zij denkt dat als ik 3 weken op straat ben dat ik weer zo verslaafd ben dat ik niet eens terug zou willen komen. Maar volgens mij valt dat allemaal wel mee. Op dit moment mag ik 1 blow op een dag om me rustig te houden en zodat ik geen Wit en Bruin ga gebruiken.
Heeft iemand misschien wat te vertelen hier over of vragen?

matthijs

Badass junkie
Nou..ik heb wel een vraag.

Waarom wil je in godsnaam op straat slapen als je ook in een huis kan slapen?? :confused:

candy

Bewuste gebruiker
Ik had 18 kennissen die bruin gebruikte, na 15 jaar leef er nog 1 van!! gelukkig heeft de hero vandaag de dag een stap terug gedaan!!geen 1 harddrugs is goed maar hero is en blijf toch nog altijd de drug !!! wat het meeste kapot maak!!! ps; ik begrijp wel dat dit zeker ni gemakkelijk is voor je. en als je al zover bent dat je geminderd bent, dan zal je er ook wel geraken. :wave:

PHMF

Newbie
Sinds kort ben ik iedere dag gaan blowen. Afgelopen week dinsdag heb ik voor het laast gebruikt. Als ik stoned ben heb ik geen trek in wat zwaarders. Dat helpt me dan om gewoon de eind van de middag en avond doorheen te komen. En nee dan slaap ik niet op straat maar in een slaaphuis met eigen kamer. Overdag een beetje in de stad rond hangen of in de gebruikers ruimte. De eerste keer dat ik weer gebruikten na 8 maanden ben ik door een combinatie van wit en bruin in het ziekenhuis beland. Heb geluk gehad dat mijn zenuwstelsel niet was beschadigd. Toch weerhoud dit mij niet om te stoppen. Wit en bruin verdoven mijn gevoel en gedachten en dat vindt ik af en toe gewoon heerlijk. Maar iets in mij weet dat het niet goed is en hou ik mezelf een beetje voor de gek. Speel een gemeen spelletje met mijzelf. Wil mijn vervelende jeugd niet als excus gebruiken maar als ik 10 of 15 jaar terug kijk besef ik dat ik met drugs ben begonnen om alles te vergeten. En met mijn verstand weet ik dat ik met drugs niks oplos. Ben al vaker te dicht bij een normaal leven gekomen en dan schrik ik en gooi ik het allemaal weg. Snap mezelf niet zo goed, jullie misschien wel.
Mijn vraag is denken jullie dat ik het vol hou om 1 of 2 dagen in de week wit en bruin te gebruiken. Ik denk dat het me wel lukt voor een korte periode. Binnenkort krijg ik veel bezigheden en dan heb ik geen tijd om over drugs te denken.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Jij kan beter helemaal niets gebruiken lijkt me....
Het enige wat jij kan gebruiken is drugsvrij zijn zodat je zometeen niet weer op straat hoeft te slapen.Dus stap eens door die schrik heen van een gewoon leven.

Good luck igg

davie

Wijs gebruiker
PHMF zei:
Afgelopen week dinsdag heb ik voor het laast gebruikt.

En het is vandaag woensdag. :confused: Gisteren klinkt ze veel langer geleden.

In de stad rond hangen of de gebruikers ruimte is ook niet de oplossing. Misschien is het verstandig om met Novadic te gaan praten of andere deskundige.

Het klinkt misschien hard, maar waarschijnlijk besef jezelf wel dat het zo niet goed gaat. Ik weet niet waar je angst vandaan komt, maar de realiteit is soms moeilijk en zeker als je onder invloed van wit of bruin bent.

Werk is ook erg belangrijk. Als je iets doet wat je leuk vind dan is het uitstellen van gebruik veel makkelijker. Op dit moment draait het om opstaan, uitstellen door te blowen en later alsnog gebruiken. Ik vind het ook geweldig om soms dagen onder invloed te zijn om de realiteit te ontkomen. Maar dagen later gaat het leven gewoon weer door, hoe k** het ook is. Iedereen heeft ups en down, maar accepteren of oplossen is het beste in plaats van drugs gebruiken of weg lopen.

Het zal niet makkelijk zijn om te stoppen en het leven is gewoon saai in het begin van een clean periode, maar dat komt omdat er niks is. Eerst gebruik je drugs om de tijd te doven en dan moet je andere dingen verzinnen. Je kan nog altijd blijven blowen of andere drugs nemen, maar zo blijven leven is schiet niet op.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, want wit en bruin verkloot heel je leven.

PHMF

Newbie
davie zei:
PHMF zei:
Afgelopen week dinsdag heb ik voor het laast gebruikt.

En het is vandaag woensdag. :confused: Gisteren klinkt ze veel langer geleden.

In de stad rond hangen of de gebruikers ruimte is ook niet de oplossing. Misschien is het verstandig om met Novadic te gaan praten of andere deskundige.

Het klinkt misschien hard, maar waarschijnlijk besef jezelf wel dat het zo niet goed gaat. Ik weet niet waar je angst vandaan komt, maar de realiteit is soms moeilijk en zeker als je onder invloed van wit of bruin bent.

Werk is ook erg belangrijk. Als je iets doet wat je leuk vind dan is het uitstellen van gebruik veel makkelijker. Op dit moment draait het om opstaan, uitstellen door te blowen en later alsnog gebruiken. Ik vind het ook geweldig om soms dagen onder invloed te zijn om de realiteit te ontkomen. Maar dagen later gaat het leven gewoon weer door, hoe k** het ook is. Iedereen heeft ups en down, maar accepteren of oplossen is het beste in plaats van drugs gebruiken of weg lopen.

Het zal niet makkelijk zijn om te stoppen en het leven is gewoon saai in het begin van een clean periode, maar dat komt omdat er niks is. Eerst gebruik je drugs om de tijd te doven en dan moet je andere dingen verzinnen. Je kan nog altijd blijven blowen of andere drugs nemen, maar zo blijven leven is schiet niet op.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, want wit en bruin verkloot heel je leven.
Bedoel je dat ik andere drugs moet gaan gebruiken behalve wit en bruin?
Ja misschien ga ik aan xtc heb het een tijd niet gehad. Ik ben bij de VNN (verslavingszorg noord nederland) hier heb ik ook een reclaseerings medewerker omdat ik een gevangenisstraf heb gehad met 5 maanden voorwaardelijk en proeftijd van 2 jaar. Ben nu een jaar in mijn proeftijd maar alles wat zij voor mij doen is een gesprek om de 2 weken. Ik moet zelf de keuze maken of ik wil gebruiken of niet. En je hebt gelijk zo schiet het niet op ik moet gewoon een duidelijke keuze maken.

davie

Wijs gebruiker
Sommige soorten drugs vernielen heel je leven indien je het niet verstandig gebruikt. Zo zijn wit en bruin slecht op den duur waarbij je afhankelijk kan worden.

Je moet niet een andere drugs gaan gebruiken, maar zorgen dat je je leven op de rails krijgt. Als dat zo is dan kan je best drugs blijven gebruiken die niet zo slopend of verslavend zijn, maar gewoon als recreatief gebruik.

PHMF

Newbie
Daar zit wel wat in. Door de week red ik me wel alleen de weekende zijn zo saai. Als ik xtc gebruik en blow dan gaan de weekende ook wat sneller.
Ben bezig mijn ecdl diploma te halen en heb diverse afspraken door de week met reintergratie, psychiater en reclaseering. Ga binnenkort ook aan mijn dagbesteding werken. Krijg snuffel stages bij computer bedrijven en maak kans om door de week vaker bij een bedrijf te werken.Dan heb ik wat doelen in mijn leven.

flash kieke

Wijs gebruiker
candy zei:
Ik had 18 kennissen die bruin gebruikte, na 15 jaar leef er nog 1 van!! gelukkig heeft de hero vandaag de dag een stap terug gedaan!!geen 1 harddrugs is goed maar hero is en blijf toch nog altijd de drug !!! wat het meeste kapot maak!!! ps; ik begrijp wel dat dit zeker ni gemakkelijk is voor je. en als je al zover bent dat je geminderd bent, dan zal je er ook wel geraken. :wave:

N"eje, meth is wat het meeste kapot maakt.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
flash kieke zei:
candy zei:

N"eje, meth is wat het meeste kapot maakt.

Eigenlijk alle harddrugs vanaf bewerkte coke,dus crack of base,hero,meth,speed..slopen je...

xtc en gewone coke kan nog net als je het in de hand kan houden..

Lana

Wijs gebruiker
Als je eenmaal alleen blowt en geen andere drugs meer, zul je je echt gelukkiger gaan voelen.
Dit ondervind ik tenminste. Je wordt rustiger en op een gegeven moment ben je echt blij met alleen je blowtje. En is dat je drugs-geluksmomentje.
En het is goed geaccepteerd, je hoeft geen rare capriolen meer uit te halen, je kunt ondertusssen wat opbouwen in je leven.

Je wordt een tevredener en beter persoon voor jezelf, als je met die wit en bruin kapt. Je maakt er alles mee kapot. Dat geeft je op den duur geen geluk. En je wil toch streven naar geluk?
Dat doe je ook als je bruin en wit pakt, daar hoop jij ook geluk van te gaan beleven. Maar je bedriegt je eigen alleen maar.

Ik zou t op een jointje houden als ik jou was.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Lana zei:
Als je eenmaal alleen blowt en geen andere drugs meer, zul je je echt gelukkiger gaan voelen.
Dit ondervind ik tenminste. Je wordt rustiger en op een gegeven moment ben je echt blij met alleen je blowtje. En is dat je drugs-geluksmomentje.
En het is goed geaccepteerd, je hoeft geen rare capriolen meer uit te halen, je kunt ondertusssen wat opbouwen in je leven.

Je wordt een tevredener en beter persoon voor jezelf, als je met die wit en bruin kapt. Je maakt er alles mee kapot. Dat geeft je op den duur geen geluk. En je wil toch streven naar geluk?
Dat doe je ook als je bruin en wit pakt, daar hoop jij ook geluk van te gaan beleven. Maar je bedriegt je eigen alleen maar.

Ik zou t op een jointje houden als ik jou was.

Vergeet niet dat de wiet van tegenwoordig niet voor iedereen zo relaxed is,het kan bv bij mij meer met mijn psyche lopen fucken dan een fullblown lsd trip....terwijl ik vroeger een fervent blower was....

Ik vind de wiet van tegenwoordig,veelal opgefokte witte soortjes heftiger dan een lsd trip...

Alleen de standaard blower kan zich dat niet voorstellen totdat hij een maand stopt met blowen en dan een voor hem standaard joint rookt.

Bovendien geeft blowen je een attitude mee van...dat komt morgen wel....
En volgens mij kan deze jongen dat niet echt gebruiken.....

Bovenaan