Wil Drugs?

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Zoals een paar wel gelezen kunnen hebben ben ik 3 weken terug echt elke dag 1 t/m 3 jointjes gerookt en zaterdag XTC gebruikt wat eigenlijk veel te veel was en niet echt goed gegaan is. Ik begin er nu echt elke dag aan te denken, is het niet denken hoe een andere drug zal zijn, zoals Paddo's, Salvia, LSD etc. etc. Is het wel dat ik enorme trek heb in een lekkere joint.
Ook heb ik vannacht een "nachtmerrie" gehad over een erge "bad trip" met XTC, dat het helemaal mis ging en het ziekenhuis inging ofzo, dit vond ik wel erg raar want ik vind het juist fijn en ben er niet bang voor. Vanaf zaterdag heb ik niks aan drugs op en ben al 3 dagen ziek, maar heb wel enorme trek in een joint en denk er erg veel aan. Ik snap niet dat ik er zoveel aan denk terwijl ik er nog niet zo lang mee bezig ben en fantaseer over andere drugs om te proberen. Is dit normaal of moet ik me best doen om onmiddelijk te stoppen voordat ik echt verslaafd ben?

Ik ben overigens 15 dus vind het nog erg jong, ik weet dat ik zaterdag weer XTC mag gebruiken en elke dag bij maten wel kan mee roken met die lekkere joints, ik kan dit niet afslaan omdat ik nieuwsgierig ben en het lekker vind. Maar ik wil niet dat ik op me 17e veel aan de harddrugs zit of verslaafd raakt, me moeder weet het ook nog niet en die vermoord me al als ik rook of een biertje drink, me familie hebben enorm veel mensen verloren uit de familie omdat ze drugsverslaafd waren of alcoholverslaafd, ik snap dus volledig dat ze er zwaar op tegen zijn, als ze erachter komen dat ik zelfs al aan de harddrugs ben heb dat erge gevolgen ik weet hoe boos mijn moeder en vooral mijn opa wordt.

Wat nu, jullie snappen denk ik ook wel dat het lastig is als je elke dag kan gebruiken bij je maten en een coffeeshop om de hoek hebben, stoppen is nu zo lastig, heb nu al 3 dagen niks gebruikt maar ik merk dat ik wil blowen!
Ik wil enkel serieuze reactie's want wil niet dat ik over een aantal jaar het huis uitgegooid wordt en/of junkie wordt ofzo, ik weet de grens niet, met alles ben ik zo dat ik veel wil proberen en niet graag stop, ook wil ik van alles wat ik fijn vind gelijk veel.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je veel verslaafden in je familie hebt, zou ik er extra voorzichtig mee omgaan. Je hebt namelijk een grotere kans dat je zelf ook verslavingsgevoelig bent. Qua zaterdag wederom xtc gebruiken: dat raad ik je absoluut af. Om de risico's te beperken kun je het beste maximaal één keer in de zes weken of nog beter één keer in de 3 maanden xtc gebruiken. Op deze manier blijft xtc én leuker en heeft je lichaam ook weer de tijd om te herstellen. Als je iedere week een pilletje neemt put je je serotonine voorraden enorm uit. En dat stofje heb je juist nodig om blij te zijn.. Daarnaast heb je t risico dat je een weekend niet meer leuk gaat vinden zonder drugs.

Je bent nog maar 15, je hersenen zijn zich nog volop aan het ontwikkelen. Je hebt nog álle tijd om drugs te proberen. Doe gewoon rustig aan en geniet met mate. Qua blowen.. Je kunt best af en toe blowen, maar zorg dat het geen gewoonte wordt.. Een geestelijke verslaving is er zo.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja dat dacht ik ook, ik zal geen pilletje nemen zaterdag ookal zal het moeilijk zijn, dan blow ik liever een joint, ik ben er nu al 3 dagen vanaf gebleven en dat vind ik al behoorlijk knap, maar heb het gevoel dat als ik me joint hier op rook het me wel weer opknap, maar ik wil niet meer elke dag blowen, ik vind het zo vreselijk duur en inderdaad omdat heel veel mensen in me familie verslaafd zijn heb ik ook de kans snel verslaafd te zijn?

Maar het is toch ook niet normaal dat ik heel veel fantaseer en denk aan drugs en zelfs erover droom?

cronos

Wijs gebruiker
[SF] Safiertje zei:
Als je veel verslaafden in je familie hebt, zou ik er extra voorzichtig mee omgaan. Je hebt namelijk een grotere kans dat je zelf ook verslavingsgevoelig bent. Qua zaterdag wederom xtc gebruiken: dat raad ik je absoluut af. Om de risico's te beperken kun je het beste maximaal één keer in de zes weken of nog beter één keer in de 3 maanden xtc gebruiken. Op deze manier blijft xtc én leuker en heeft je lichaam ook weer de tijd om te herstellen. Als je iedere week een pilletje neemt put je je serotonine voorraden enorm uit. En dat stofje heb je juist nodig om blij te zijn.. Daarnaast heb je t risico dat je een weekend niet meer leuk gaat vinden zonder drugs.

Je bent nog maar 15, je hersenen zijn zich nog volop aan het ontwikkelen. Je hebt nog álle tijd om drugs te proberen. Doe gewoon rustig aan en geniet met mate. Qua blowen.. Je kunt best af en toe blowen, maar zorg dat het geen gewoonte wordt.. Een geestelijke verslaving is er zo.

volledig mee eens :wave:

Tostini

Belezen gebruiker
wat misschien ook helpt is vrienden zoeken die antidrugs zijn, dan kun ej ook wat vaker met hun afspreken en dan heb je geen zin om drugs te gebruiken. dat heeft heel erg bij mij geholpen

cronos

Wijs gebruiker
Tostini zei:
wat misschien ook helpt is vrienden zoeken die antidrugs zijn, dan kun ej ook wat vaker met hun afspreken en dan heb je geen zin om drugs te gebruiken. dat heeft heel erg bij mij geholpen
ook volledig mee eens :wink:

Debris

Bewuste gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
Ja dat dacht ik ook, ik zal geen pilletje nemen zaterdag ookal zal het moeilijk zijn
Moeilijk, haha! Je doet alsof je al jarenlang elk weekend een pilletje pakt.
MDMA is echt niet zo verslavend hoor, dat zit allemaal tussen je oren.

Met jointjes moet je meer oppassen, dat is veel moeilijker om vanaf te blijven.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Idd wiet is een groter risico, bij XTC moet je alleen op passen voor ronduit dom gebruik ( teveel en te vaak, maar dat zal je ook voelen want de dagen er na zal je je KUT voelen als je niet goed met dat spul om gaat ). Met wiet heb ik zelf ook al de verslavende en negatieve factoren gevoeld. Probeer het niet vaker als 2 keer in de week te roken ( doe het bijv op de vrijdag en zaterdag avond, verder niet ) want als het een gewoonte word om iedere dag te roken kan je in problemen komen, lusteloosheid, je schuift je problemen steeds verder weg, niet kunnen slapen zonder wiet, de geur, het geld wat je er aan verspilt.

Dus hou het bij gelegenheidsgebruik met wiet, dan is er weinig wat fout kan gaan :)

Kwa XTC, wees gewoon verstandig, je zal al wel merken dat de volgende pil die je neemt minder leuk is als je vorige.

Oh ja, en mijn mening is, blijf weg bij coke en speed, als er middelen zijn die je kunnen naaien zijn dat ze wel :P

Debris

Bewuste gebruiker
Speed is sneaky, ja.
Bij MDMA is de eerste keer 't leukste, daarna valt 't alleen nog maar tegen.
Bij speed wordt 't elke keer leuker, totdat 't te laat is.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
zou het een paar jaartjes uitstellen je lichaam is nog volop in de groei en nog steeds aan het ondwikelen.

zou het als ik jou was bij af & toe een pilletje houden en ze laaten testen ( je weet maar nooit welke troep erin zit )

als je om de 3 maanden een keer een pilletje slikt kan het minimaale schade aanrichten.

:stoned:

cropp

Badass junkie
kijk ik blowde eerst ongeveer 1 a 2 gram per dag, en slikte ieder weekeind, serieus al mijn geld ging er aan op

ik zit nou op een andere school maar weer blowen al mijn vrienden, eentje heeft nog geen enkele les nuchter mee gemaakt

ik heb 2 weken geleden gezegt ik blow niet meer onder schooltijd, was eerst heel moeilijk maar nou heb ik niet meer echt behoefte aan wiet en ik heb geen moeite met mensen die wel om me heen blowen

een vriendin van mij heeft afgesproken met mij dat ze vanaf gister niet meer zou blowen onder schooltijd en het is haar niet gelukt

voor mij was het niet moeilijk, want wat zijn die paar trekjes nou waard snap je??

met pillen had ik meer moeite, maar ik heb nouw al zeker 5 weken geen pilletje geslikt en dat is wel eens anders geweest.

gewoon een jointje afslaan want van 3 trekjes word je toch niet stoned is mijn advies

ik hoop dat je er iets aan hebt

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Dat heb ik zovaak! Ben niet verslaafd aan wiet ofzo maar toch hijs je weer. De joint word doorgegeven, je neemt 2 trekjes en als je hem dan doorgeeft denk je: Waarom eigenlijk? Alsof ik hier stoned van word :( Sowieso heb je denk ik echt wel een hele blow nodig om stoned te worden met aardig wat wiet erin. Stoned zijn is voor veel mensen, ik daar ook bij, vooral jezelf een beetje voor de gek houden. Echt nepstoned bedoel ik niet maar gewoon een beetje sloom doen omdat je weet dat je net wiet gerookt hebt. Heel stom eigenlijk.

Drientje

DF-koning
Van 2003 - 2006 ben ik clean geweest vanwege een vriendje die me niet toestond te gebruiken. Op een gegeven moment was de drang om te gebruiken zo groot dat ik (als ik vroeger een pil nam en die sloeg in moest ik schijten)als ik 's avonds in bed aan xtc dacht, ik meteen moest schijten. Ik was dan ook meteen waus, op een hele milde manier, maar wel xtc waus, zonder drugs, met bijbehorende pupillen.

Meerdere malen heb ik hierover ruzie gehad met mijn toenmalige partner en op een gegeven moment trok ik het echt niet meer. Ik heb toen bij GGZ hulp gevraagd omdat ik geestelijk gewoon nog verslaafd was dus.

Toen bleek dat ik nooit drugs nam om me te ontspannen maar meer om te vergeten en herinneringen weg te duwen, ben ik aan de slag gegaan met mijn geestelijke gezondheid. Ik crave allang niet meer naar drugs en kan me nu op een normale manier intergreren in de drugsloze maar ook de drugs volle kant van de maatschappij.

Mijn tip aan jou is: zoek uit waarom je zo graag drugs wil gebruiken en ga daarmee aan de slag. Het is het neiet waard om 's avonds in bed te liggen verlangen naar drugs. Drugs is een leuke toevoeging aan je leven, het moet niet je doelstelling zijn....

Veel succes!

Drientje

DF-koning
Aloysius zei:
Drientje zei:
Ik was dan ook meteen waus, op een hele milde manier, maar wel xtc waus, zonder drugs, met bijbehorende pupillen.

Wauw... Heftig!

Ja dat was geen kattepis, heb ook niet voor niets hulp gezocht. Ik heb een hele sterkte persoonlijkheid en het moet echt heel erg mis zijn wil ik hulp vragen

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik had op jou leeftijd precies hetzelfde, 1 jaar geleden dus want ben nu 16. Ik gebruikte heel veel drugs vooral weed en pillen (nog steeds teveel). Nu ben ik zo goed als gestopt met blowen, wat onvoorstelbaar makkelijk ging voor mijn gevoel. Maar dat kwam dus omdat er een andere drug voor in de plaats was gekomen, nl xtc. Daar wordt ik vaak om afgezeken hier omdat ik alleen maar zielige berichten kan plaatsen ofzo :P. Maarja schijt aan hun :sunglasses: . De reden dat ik stopte met blowen was vooral omdat ik er echt niet meer tegen kon. Elke keer als ik ging blowen werd ik er depri van, ik had het gevoel dat ik er zwaar verkkrt uitzag. M'n vrienden zeiden dat het wel meeviel maar voor m'n gevoel was dat niet zo. Ook omdat ik me van binnen echt rot voelde, zo rot dat ik echt last van m'n hart kreeg als ik blowde.

Daar heb jij waarschijnlijk nog geen last van nu, maar ik kan je verzekeren dat als je doorgaat met fulltime blowen en slikken er hele naare bijwerkingen gaan komen. Ik slik nu eens in de 2 á 3 weken en dat gaat echt met moeite kan ik je vertellen. Af en toe blowen kan wel gelukkig, maar ik koop nooit meer zelf wiet. Als ik een jointje aangeboden krijg neem ik een paar haaltjes en geef ik 'm door. Gewoon voor de smaak.

Je zit waarschijnlijk nog op school net als ik, ik weet niet of je een bijbaantje hebt zo niet dan zou ik daar zeker naar gaan zoeken want ik heb gemerkt als je je verveelt ga je aan drugs denken, en zodra je aan drugs denkt wil je het gebruiken. Daar had ik last van tenminste en ik kreeg het echt NIET uit mijn hoofd.

Je bent benieuwd naar andere drugs. Ik ben 16 en dat vond ik al extreem jong, jij bent 15 en mag dus eigelijk nog niet eens roken en drinken. Dit is echt de belangrijkste tip die ik je kan geven SOWIEZO GEEN andere drugs meer gebruiken. En dat blowen is snel een gewoonte, probeer eens een paar dagen id week niet te blowen. Of ga een tvserie volgen, dat heeft mij ook geholpen (Prison Break is een aanrader).

Zo. De reden dat ik deze lap tekst schrijf is omdat ik je wil helpen en omdat ik me stierlijk verveel :angry: . En over die pilletjes, ik kan niet echt uit je bericht halen hoe vaak je nou slikt. Maar doe het niet wekelijks want je hersenen zijn nog niet volgroeid en de schade die het aanricht is echt onherstelbaar. Er wordt wel gezegt dat er nog onduidelijkheid is in welke maate de hersenen zich herstellen maar geloof mij, dood is dood. Als je rookt sterven er al zo'n 10000 hersen cellen, ik wil niet weten hoeveel dat er zijn als je MDMA naar je hoofd pompt.

Succes ermee man :wink: Ik hoop dat je hier wat aan hebt, :)

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
pbwebmaster zei:
Ik had op jou leeftijd precies hetzelfde, 1 jaar geleden dus want ben nu 16. Ik gebruikte heel veel drugs vooral weed en pillen (nog steeds teveel). Nu ben ik zo goed als gestopt met blowen, wat onvoorstelbaar makkelijk ging voor mijn gevoel. Maar dat kwam dus omdat er een andere drug voor in de plaats was gekomen, nl xtc. Daar wordt ik vaak om afgezeken hier omdat ik alleen maar zielige berichten kan plaatsen ofzo :P. Maarja schijt aan hun :sunglasses: . De reden dat ik stopte met blowen was vooral omdat ik er echt niet meer tegen kon. Elke keer als ik ging blowen werd ik er depri van, ik had het gevoel dat ik er zwaar verkkrt uitzag. M'n vrienden zeiden dat het wel meeviel maar voor m'n gevoel was dat niet zo. Ook omdat ik me van binnen echt rot voelde, zo rot dat ik echt last van m'n hart kreeg als ik blowde.

Daar heb jij waarschijnlijk nog geen last van nu, maar ik kan je verzekeren dat als je doorgaat met fulltime blowen en slikken er hele naare bijwerkingen gaan komen. Ik slik nu eens in de 2 á 3 weken en dat gaat echt met moeite kan ik je vertellen. Af en toe blowen kan wel gelukkig, maar ik koop nooit meer zelf wiet. Als ik een jointje aangeboden krijg neem ik een paar haaltjes en geef ik 'm door. Gewoon voor de smaak.

Je zit waarschijnlijk nog op school net als ik, ik weet niet of je een bijbaantje hebt zo niet dan zou ik daar zeker naar gaan zoeken want ik heb gemerkt als je je verveelt ga je aan drugs denken, en zodra je aan drugs denkt wil je het gebruiken. Daar had ik last van tenminste en ik kreeg het echt NIET uit mijn hoofd.

Je bent benieuwd naar andere drugs. Ik ben 16 en dat vond ik al extreem jong, jij bent 15 en mag dus eigelijk nog niet eens roken en drinken. Dit is echt de belangrijkste tip die ik je kan geven SOWIEZO GEEN andere drugs meer gebruiken. En dat blowen is snel een gewoonte, probeer eens een paar dagen id week niet te blowen. Of ga een tvserie volgen, dat heeft mij ook geholpen (Prison Break is een aanrader).

Zo. De reden dat ik deze lap tekst schrijf is omdat ik je wil helpen en omdat ik me stierlijk verveel :angry: . En over die pilletjes, ik kan niet echt uit je bericht halen hoe vaak je nou slikt. Maar doe het niet wekelijks want je hersenen zijn nog niet volgroeid en de schade die het aanricht is echt onherstelbaar. Er wordt wel gezegt dat er nog onduidelijkheid is in welke maate de hersenen zich herstellen maar geloof mij, dood is dood. Als je rookt sterven er al zo'n 10000 hersen cellen, ik wil niet weten hoeveel dat er zijn als je MDMA naar je hoofd pompt.

Succes ermee man :wink: Ik hoop dat je hier wat aan hebt, :)

Bedankt voor je reactie man, ik lees hem erg laat maar wou nog even reageren.

Pillen heb ik maar 2 keer gedaan in ca. 2 maanden, blowen du ik nu al anderhalve maand dagelijks, dit weekend samen met een vriend zeker wel 14 opgerookt, dus was gewoon een anderhalve dag stoned en voelde me zwaar vertyfd eruit zien, ook me ma zei gelijk wat zie je er uit. Mijn excuus was gewoon ja ik ben moe, heb nieet voor niets net 17 uur geslapen :openmouth:

Een aantal weken heb ik 3 dagen niet geblowden had 1 van die 3 dagen dus zware koppijn (Heb migraine), ik had elke week wel een aantal dagen koppijn maar sinds ik blow ben ik heel erg rustig en geen koppijn terwijl ik zonder blowen heel erg druk ben en veel koppijn.

Over dat bijbaantje klopt, ik ga 2 dagen naar school en 3 dagen werk ik op een autosloperij met stage, in de vakantie's werk ik in de winkel of autosloperij dus gewoon 6 dagen per week werken. Me probleem is ik kan niet vroeg slapen zelfs met blowen heb ik er totaal geen zin in, alhoewel ik wel makkelijk in slaap kom, dat doe ik wel vaak maar 's ochtends om een uur of 6 eruit elke dag op zondag na maak me helemaal kapot. Na me werk of school is het ook altijd, eten, douchen en naar buiten.

Blowtje in de ochtend, middag en 2 's avonds. Ik ga minderen want het wordt steeds meer en ik heb dat geld echt hard nodig.

Maar ookal heb ik niks hebben vrienden of collega's het wel en nee zeggen is dan enorm lastig, heb jij daar nooit last van gehad?

Aloysius

Experimenterende gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
Maar ookal heb ik niks hebben vrienden of collega's het wel en nee zeggen is dan enorm lastig, heb jij daar nooit last van gehad?

Rekenen je vrienden het je aan als je niets gebruikt? Denk daar eens over na. Voel je een druk omdat je anders buiten de boot valt, of omdat je zelf graag wilt gebruiken? Ik zit natuurlijk niet in jouw situatie, maar ik zou geen vrienden willen die me veroordelen voor de keuzes die ik maak aangaande drugsgebruik.

Als je zelf graag wilt gebruiken moet je bij jezelf te raden gaan, waarom wil je liever 'nee' zeggen? Dit slaat ook terug op je eerste post, hoe komt het dat je zo graag wilt gebruiken? Praat erover met mensen of vraag het jezelf om hier achter te komen, jij hebt het antwoord.

Je lichaam is een tempel en als het donker wordt een nachtclub, maar je bepaald altijd zelf welke muziek er gedraaid wordt.

Veel succes ermee, ik hoop dat dit helpt en ik niet te wijsneuzerig klink.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Me vrienden vinden het ok als ik het niet gebruik tuurlijk, ik doe wat ik wil.
Maar hun hebben altijd wel en als ze naast je zitten te blowen of iemand geeft je er een gratis omdat we elkaar wellis wat geven is het moeilijk nee te zeggen omdat ik het lekker vind, niet om er bij te horen ofzo. Ik vind dat iemand juist meer respect moet hebben dat als die nee zeg als ja, maar ik kan moeilijk nee zeggen omdat ik het zo lekker vind.

Bovenaan