Werking van speed

Samurai

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal, op dit forum lees ik regelmatig dat er mensen speed dagen achterelkaar bingen. Uit mijn eigen ervaring met speed weet ik dat de euforische fase tussen de vijf en zeven uur kan duren. Dan volgt er een verschikkelijke kater waarbij je de hele nacht niet kan slapen.

nou is mijn brandende vraag of je na het bingen gemakkelijker inslaap kan vallen? Wat als je vrijdag avond gebruikt even stopt met doseren. Vervolgens zaterdag avond begint en vervolgens tot zondag middag rond drie uur de laatste inname hebt gehad. Zou je dan zondag avond wel kunnen slapen wegens slaap gebrek. Tuurlijk ben ik me er ook van bewust dat het per persoon verschillend kan zijn. Ik vraag me af wat de ervaren gebruikers over kunnen vertellen.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Samurai

En oh ja werkt de speed dan nog wel even goed? Of verliest het zijn werking en kun je daardoor eerder slapen?

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Uiteindelijk raak je wel meer uitgeput en zal slapen ook makkelijker gaan. En na een paar weken zal je door tolerantie ook sneller in slaap kunnen komen ja.

Maar je gaat wel de hele week verrot zijn van zo lang doorhalen. Dan is de keuze vaak vrij snel gemaakt om doordeweeks toch maar een paar lijntjes te nemen om wat fitter te zijn, en dan begint de ellende vaak

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Is een beetje persoon verschillend en natuurlijk hoeveel tolerantie je hebt en aan de kwaliteit van je speed.
Ken mensen die gewoon kunnen slapen na een dag wakker zijn en daarvoor nog lijntjes genomen hebben en mensen die van klein beetje al plafonddienst hebben.

Samurai

Uiteindelijk raak je wel meer uitgeput en zal slapen ook makkelijker gaan. En na een paar weken zal je door tolerantie ook sneller in slaap kunnen komen ja.

Maar je gaat wel de hele week verrot zijn van zo lang doorhalen. Dan is de keuze vaak vrij snel gemaakt om doordeweeks toch maar een paar lijntjes te nemen om wat fitter te zijn, en dan begint de ellende vaak
Ja precies en dan zal de werking en duur van de speed ook verminderen denk ik?

Samurai

Is een beetje persoon verschillend en natuurlijk hoeveel tolerantie je hebt en aan de kwaliteit van je speed.
Ken mensen die gewoon kunnen slapen na een dag wakker zijn en daarvoor nog lijntjes genomen hebben en mensen die van klein beetje al plafonddienst hebben.
Daar ben ik me van bewust maar ben benieuwd naar de ervaringen in het algemeen omtrent dit onderwerp.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Hangt inderdaad echt af van persoon tot persoon, de kwaliteit van de speed (caffeïne speelt een grote rol) en eventuele tolerantie.
Als je echt bang bent niet te kunnen slapen kan je of geen speed gebruiken, of een benzo bij de hand houden.

CeeCee

Bewuste gebruiker
Ik kan geen oordeel vellen over de kater. Deze ervaar ik nooit. Ik slaap persoonlijk altijd. Ik vind bingen ook geen leuke manier om te gebruiken + verantwoord zonder slaap. Helemaal prima hoor dat mijn wijze van gebruiken dan geen bingen genoemd mag worden.

Mag ik vragen waarom je liever wakker zou willen blijven in plaats van langer dan één dag gebruiken? Wat is je doel? Naar welk effect ben je op zoek? Wat wil je anders dan wakker blijven bereiken met speed?

Puur interesse hoor 😊

De euforie geef je zelf al aan hoe lang hiervan sprake is. Mijn persoonlijke ervaring is wanneer je flink wat tolerantie opgebouwd hebt,je feitelijk niets anders doet dan het uitstellen van slaap.

Dan zou je vraag ook zijn beantwoord je put jezelf volledig uit.
Dan gaat het kaarsje vanzelf uit 😅

Ik zou mocht je puur willen ervaren of proberen/testen hoe lang je het kan volhouden om lichamelijk en mentaal uitgeput te worden. Een paar bootcampjes of circuit trainingen pakken in de gym.

De werking van speed veranderd niet.
De effecten bij opgebouwde tolerantie wel. Vandaar dat ik vraag waarom je dit overweegt probeer te begrijpen en wat je doel ermee is.

Speed blijft vooral leuk als je er telkens een dag of twee dagen tussen laat zitten plus het is verkleint de kans verslaafd te worden. Pff hoor mij nou.. ik doe het ook dagen achter elkaar maar telkens een beetje en mocht je niks meer voelen dan is een jointje erbij een lekkere combi, vind ik dan.

guap

Speed blijft vooral leuk als je er telkens een dag of twee dagen tussen laat zitten plus het is verkleint de kans verslaafd te worden. Pff hoor mij nou.. ik doe het ook dagen achter elkaar maar telkens een beetje en mocht je niks meer voelen dan is een jointje erbij een lekkere combi, vind ik dan.
Soow die joint hit even anders dan, is bijna alsof ik ket heb gedaan💀

Bovenaan