Welke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93

Newbie
Hoi,

Ik ben hier nieuw en zelf gebruik ik geen drugs, maar verdenk iemand anders dat hij gebruikt. Ik heb gebroken wit spul gevonden. Het is geen poeder, maar het lijkt meer op een soort klusmiddel. Een middel om mee te lijmen of te stucen. Het is een beetje plakkerig en het ruikt echt heel sterk en vooral dus chemisch en toch ook zoet. Eigenlijk meer iets dat je in de muur wil stoppen om te vullen, dan om jezelf mee te vullen. Zelfs een heel klein puntje op je tong smaakt echt super sterk, zo sterk dat je het wel uitspuugt eigenlijk.

Daarom dacht ik......... ok, dit is iets om mij niet druk over te maken, dit is iets voor de zijkamer waar nu gewerkt wordt.

Toch echter, toen ik vanavond een slokje wilde nemen van een flesje bronwater van een halve liter, toen moest ik het weer uitspugen. Precies hetzelfde spul zat nu in het flesje, maar nu opgelost. Sterke geur die van het flesje afkomt wanneer je het dopje opendraait.

Eerst dacht ik zelf dat het een soort lijm is die je dan moet opsnuiven? Maar ik sprak iemand op msn en die zei dat sommige mensen ook heroine of andere drugs gebruiken met een flesje water en dat doen omdat er dan geen sterke geur vrij komt tijdens het roken.

Hij vroeg of het een vaseline achtige geur was, maar dat was niet zo, het is echt vooral zoet en chemisch en lijmachtig. Het spul zelf is gebroken wit, korrelige pasta. Ook deze pasta achtige stof ruikt erg sterk.

Het is belangrijk voor mij om te weten welke drugs het zijn. Ik vind drugs in mijn huis wel ok, als het binnen de perken blijft, maar over heroine heb ik zo andere gedachten en dat wil ik liever niet in mijn huis. (ook niet in onderhuur)

Groetjes Maria

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Witte pasta is sowieso geen heroïne. Als het een hele sterke geur is denk ik zelf aan amfetamine, maar misschien ervaar jij de geur als extreem maar valt het mee, dan zal het coke zijn. Breng het naar het testcentrum (of ervaringsdeskundige:)), dan weet je het zeker

Maria93

Newbie

Dank je wel, waar kan ik in Rotterdam strakjes wanneer het licht wordt een ervaringsdeskundige vinden?

En klopt het dat het uberhaupt om drugs zou gaan?

1) De verpakking was een soort zwart zakje, even groot als een shag pakje. Het spul zat daarin, weer in een doorzichtig zakje.

2) Ok kan ik er wel vanuit gaan dat het om drugs gaat, gezien het feit dat ik eerst dat spul aantrof en later het water dat er erg naar ruikt? Kan drugs ook op die manier worden gebruikt? Met een simpel half liter flesje water?

Alvast bedankt.... ik kan er niet van slapen namelijk.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Maria93 zei:
En klopt het dat het uberhaupt om drugs zou gaan?
Dat kan ik zo op afstand niet beoordelen, een testcentrum geeft uitsluitsel.

Maria93 zei:
1) De verpakking was een soort zwart zakje, even groot als een shag pakje. Het spul zat daarin, weer in een doorzichtig zakje.
Even groot als een shag pakje en zwart.. hm.. het kan natuurlijk dat diegene het daarin bewaart, daar kan ik niks over zeggen. Ik zelf gebruik gewoon plastic zakjes. Maar als het witte pasta is, verpakt in een gripzakje (want dat is het neem ik aan? zo'n afsluitbaar wietzakje achtig geval) en nogmaals verpakt in iets anders, dan durf ik vrijwel zeker zeggen dat het dope is.

Maria93 zei:
2) Ok kan ik er wel vanuit gaan dat het om drugs gaat, gezien het feit dat ik eerst dat spul aantrof en later het water dat er erg naar ruikt? Kan drugs ook op die manier worden gebruikt? Met een simpel half liter flesje water?
Het komt wel eens voor dat mensen amfetamine in water gooien en hiervan drinken. Niet mijn favoriete manier van gebruiken, maar het komt wel voor.

Maria93

Newbie

Ok, heel erg bedankt.

Op msn dacht die jongeman dat mensen drugs in water oplossen en dan opsnuiven. Hij had er ook een naam voor, maar hij praat alleen engels en heb ik niet verder kunnen vinden.

Het spul is in ieder geval zeeer smerig, zeer, zeer smerig. Ik heb de slok weer uitgespuugd van het flesje wat ik wilde gaan drinken. Om in ieder geval een reactie los te gaan krijgen heb ik precies zo een zelfde flesje neergezet met fris, helder en schoon water. De kleur laat zich nu moeilijk raden, het zijn namelijk blauw gekleurde spa flesjes. Dus de waterkleur komt er niet goed uit.

Ik ben benieuwd wat zijn reactie is wanneer hij thuiskomt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Maria93 zei:
Op msn dacht die jongeman dat mensen drugs in water oplossen en dan opsnuiven. Hij had er ook een naam voor, maar hij praat alleen engels en heb ik niet verder kunnen vinden.
In water oplossen en dan álsnog opsnuiven!? Wat een dwaas zeg, dat heb ik nog nooit gehoord. Wie gaat er nou vloeistof snuiven als je gewoon poeder kunt doen? Vraag dat eens als je wilt, ik ben benieuwd. Copypaste anders zn reactie, mijn Engels is net zo goed als mn Nederlands :)

Maria93 zei:
Het spul is in ieder geval zeeer smerig, zeer, zeer smerig.
Elke drug smaakt smerig, dus wat dat betreft kan ik je niet veel verder helpen.

Maria93 zei:
Ik heb de slok weer uitgespuugd van het flesje wat ik wilde gaan drinken. Om in ieder geval een reactie los te gaan krijgen heb ik precies zo een zelfde flesje neergezet met fris, helder en schoon water. De kleur laat zich nu moeilijk raden, het zijn namelijk blauw gekleurde spa flesjes. Dus de waterkleur komt er niet goed uit.
Of je kunt natuurlijk hem gewoon dat spul laten zien en hem ernaar vragen en daarmee de kans geven om er eerlijk over te zijn. En dan kun je er alsnog van tevoren wat vanaf halen en als hij dan een vaag antwoord geeft, kun je het alsnog laten testen.

Maria93

Newbie

Het Nieuwsblad 15 februari 1996

Rockster lanceert een nieuwe drug
door Patrick LEFELON
Antwerpen

Vloeibare cocaïne, het is nieuw op de Belgische drugsmarkt. Het werd geïntroduceerd door zanger Tom Barman van dEUS, de enige Antwerpse rockster met internationale konnekties. Barman werd zondag betrapt met 21 flesjes van deze nieuwe drug. Het produkt was tot nog toe alleen in de Verenigde Staten bekend.
Het incident komt slecht uit voor de dEUS-leden, die vlak voor de opnames van een nieuwe CD staan. De groep was in januari nog genomineerd voor de European Music Awards van de muziekzender MTV.

,,Och, toen de Rolling Stones voor het eerst op drugsbezit werden betrapt, ontkenden zij ook in alle toonaarden.'' Een Antwerpse politieman laat geen twijfel bestaan over de vaststellingen van vorige zondag in café Haciënda aan de Antwerpse Cuylitstraat. Zanger Tom Barman van dEUS werd er samen met zijn gitarist Craig Ward opgepakt. Hij had 21 flesjes met vloeibare cocaïne bij zich.
De speurders zijn formeel. ,,In een megadancing met een paar honderd bezoekers kun je moeilijk zien wie welke drug op de grond gooit. In café Haciënda waren zondagmorgen 23 personen aanwezig. Wij vielen om 10.30 uur binnen met enkele tientallen agenten. Elke agent viseerde een aanwezige en kon achteraf perfekt vertellen wie wat had weggegooid. Wij hebben bij twaalf aanwezigen drugs gevonden.''
De politiespeurders mengden de vloeistof in de 21 flesjes van dEUS-zanger Tom Barman in een reageerbuisje met een cocaïneverklikker. Het goedje kleurde blauw, positief; er zat cocaïne in. De Antwerpse onderzoeksrechter laat een laboratorium de drug analyseren. Het parket en de Antwerpse politie kenden cocaïne alleen in poedervorm. Ze hebben vloeibare cocaïne wel teruggevonden in hun dokumentatie over de Amerikaanse drugsmarkt.
De zaak van Barman en Ward komt ten vroegste in september voor de rechter. Een jaar gevangenisstraf is de regel, eventueel een deel met uitstel. Tom Barman stond bij de politie bekend als drugsgebruiker, maar werd nog nooit veroordeeld.

Misschien was het dit wel, maar ik heb nu op een makkelijk vindbare plek het originele flesje en op een moeilijk vindbare plek het testmateriaal

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Ik heb geen verstand van het proces dat aan de maak van cocaïne te pas komt dus ik weet niet of coke daarbij in vloeibare vorm voor komt. Anders zal het wel gewoon een oplossing zijn, wat dan weer zonde van de coke is.

Angramar Temenos

Badass junkie

Cocaine, Speed of Ketamine. Ketamine ruikt niet bijster sterk, en speed wel, dus ik gok op speed (amfetamine), vooral als het nat/pasta achtig is. Voor zover ik weet is cocaine kristalachtig en droog, ik heb echter geen ervaring met het middel, dus dat kan ik je niet zeker vertellen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Het blijft denk ik allemaal gissen naar het antwoord voor ons. Het beste laat je het inderdaad testen zoals al gezegd werd.

Maria93

Newbie

Hoi iedereen,

Ik wil een ieder hartelijk danken voor het plaatsen van een reactie. Ik had echt alle informatie nodig die er te vinden was. Ik wist dat de persoon in kwestie zou blijven proberen te ontkennen tot aan het schavot, dus ik moest wel met een sterk en overtuigend verhaal komen.

Aanvankelijk probeerde hij te ontkennen door te zeggen dat het water was gebruikt om mee te klussen. (als ik jullie niet had gehad, had het daar dus bij gebleven, thanks again) Toen zei ik dat ik wat van het spul naar het lab van mn werk zou nemen om te laten testen. En zelfs toen bleef hij hardnekkig ontkennen en daarna ben ik op zijn gevoel gaan zitten en gaf hij uiteindelijk toe toen ik zei dat ik het spul aan de geur herkende (hartelijk dank dus nogmaals, ook voor de pb's) en dat ik niet uit een ei kwam.

Ik was nog verder gaan zoeken trouwens en wist al dat het om speed ging inderdaad. Nu ga ik verder kijken en zien wat speed allemaal met je doet, wat de gevaren zijn en wat het kost per maand.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Maria93 zei:
Ik was nog verder gaan zoeken trouwens en wist al dat het om speed ging inderdaad. Nu ga ik verder kijken en zien wat speed allemaal met je doet, wat de gevaren zijn en wat het kost per maand.
Haha, wat het kost per maand! Ik hoop niet voor je dat hij zoveel gebruikt dat dit al van belang is.

Maria93

Newbie

verdikkeme, hij is niet echt een eerlijk persoon die dat dus eerlijk gaat vertellen en ik moet het wel eerlijk weten en alles valt als puzzelstukjes in elkaar...........

de natte t-shirts, de zeefjes, de keukenweegschaal, de angstig bij de hand gehouden flesjes water terwijl hij geen water lust, de rare verhaaltjes over geld, de dagen dat hij maar door en door gaat en de dagen dat hij op bed ligt, de moodswings, de telefoontjes, de sms-jes, de hoge hartslag, de hoge bloeddruk..............

.........en ik maar vragen waarom iemand zo van stemming kan veranderen; ik heb het zo vaak gevraagd allemaal en geen antwoord gekregen!!!

azgaza

Badass junkie

Omschrijving deed me denken aan speed, maar volgens mij ben je er nu dus al achter?

kiekert

Bewuste gebruiker

Maria93 zei:
verdikkeme, hij is niet echt een eerlijk persoon die dat dus eerlijk gaat vertellen en ik moet het wel eerlijk weten en alles valt als puzzelstukjes in elkaar...........

de natte t-shirts, de zeefjes, de keukenweegschaal, de angstig bij de hand gehouden flesjes water terwijl hij geen water lust, de rare verhaaltjes over geld, de dagen dat hij maar door en door gaat en de dagen dat hij op bed ligt, de moodswings, de telefoontjes, de sms-jes, de hoge hartslag, de hoge bloeddruk..............

.........en ik maar vragen waarom iemand zo van stemming kan veranderen; ik heb het zo vaak gevraagd allemaal en geen antwoord gekregen!!!
Wat een klotesituatie zeg. Liegende drugsgebruikers zijn echt kut.

Is het je vriend?

Carlitos

Badass junkie

Nou ik neem niet aan dat flesjes water allemaal zwaar gevuld zijn met pep.
Mischien lust hij water wel onder invloed en weet hij dat dat ook oke is als je onder invloed bent.
Als hij alleen maar water drinkt ondertussen wat wel gevuld is met pep lijkt dat me zwaar verrot zo'n kan hij toch niet blijven drinken met pep in water moet er niet aan denken bah

Angramar Temenos

Badass junkie

Ik lust ook geen water :).

En qua kosten; Speed kost tussen de 5 euro (sterk versneden bagger) en de 15 (zuivere amfetamine), meestal 10 euro voor *redelijke* kwaliteit. Per gram dus. Als hij dagelijks gebruikt zal dit dus rond de 20-30 euro per week kosten, als hij een zwaardere gebruiker is.

Berbatov

Bewuste gebruiker

Angramar Temenos zei:

En qua kosten; Speed kost tussen de 5 euro (sterk versneden bagger) en de 15 (zuivere amfetamine), meestal 10 euro voor *redelijke* kwaliteit. Per gram dus. Als hij dagelijks gebruikt zal dit dus rond de 20-30 euro per week kosten, als hij een zwaardere gebruiker is.

Als hij een zware gebruiker is koopt hij een onsje zuiver spul voor maximaal 400 euro. Daarmee heeft hij een halfjaarvoorraad.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod

Angramar Temenos zei:

Bullshit. In de tijd dat ik verslaafd was aan speed en dagelijks gebruikte, kostte het me hooguit 10 euro per week, daar had ik dan 4 gram voor en dat was echt geen sterk versneden bagger. Hangt heel erg van je connecties af.. Maar zeggen dat speed van 5 euro per gram per definitie bagger is en speed van 15 euro per definitie zuiver is enorme crap.. Als er weinig aanbod is en veel vraag gaat de prijs sowieso al omhoog en er zijn dus genoeg mensen die 15 euro betalen voor 20% amfetamine en de rest caffeine en andere zooi.

Ontopic: de enige manier om zeker te weten wat t is, is door t te laten testen. In Rotterdam kan dat bij Bouman GGZ. http://www.trimbos.nl/default10949.html

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Angramar Temenos zei:
Ik lust ook geen water :)
ExceptionalInsight zei:
Immo zei:
Iemand die geen water lust? :rolleyes:
Die kan sowieso al niet te vertrouwen zijn.

Maar ze zijn eruit nu toch? Hij heeft toegegeven dat het dope was? Maar alsnog doet hij er moeilijk over.. Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, dus ik laat het topic voorlopig open.

Maria93

Newbie

Heel erg bedankt voor het open laten van deze topic.

Ik ben dus heel erg besodemieterd en toen ik nog niet zeker wist of het dope was, schreef ik iets over een onderhuurder, want ik wou mijn vriend niet in een kwaad daglicht plaatsen totdat ik zeker wist dat het dus rommel was.

Het is mijn vriend en we zijn anderhalf jaar samen. In dat anderhalf jaar ben ik over het algemeen gelukkig met hem geweest, behalve met zijn moodswings. Hij kon soms dagen lang door gaan en dan weer dagen lang moe zijn en depressief en kortaf in gesprek. En ik wist maar niet waar dat vandaan kwam. Ik dacht dat het aan mij lag.

Ik werd echter pas achterdochtig een half jaar geleden. Ik vond dat hij vaak gebeld werd en iedere keer wanneer ik bij hem was, dan zei hij dat hij geen zin had om op te nemen. Dat vond ik raar en voldoende aanleiding om te kijken wat er in zijn telefoon stond.

Soms kreeg hij een telefoontje en nam hij niet op, maar ging vervolgens wel naar de schuur zo een 10 minuten later, om zogenaamd wat te pakken. Op een dag ging ik in zijn telefoon kijken en zag sms-jes van mensen die ik niet kon. Mensen die vroegen of hij nog wat kon regelen en ook iemand die vroeg of hij (mijn vriend) nog 5 stuks had. Tevens maakte hij afspraken met deze mensen en altijd wanneer ik aan het werk was.

Toen ik hem met deze sms-jes confronteerde, zei hij dat hij van niks af wist en dat hij deze mensen nog wel terug zou bellen. Natuurlijk groeide toen mijn achterdocht. Ik dacht dat hij in 1 of ander dealde en besloot voor mezelf om hem te laten en te accepteren dat hij naast het leven met mij zo nu en dan nog wat extra's deed. Er nooit aan gedacht nog op dat moment dat hij zelf wel eens het slachtoffer zou kunnen zijn van de shit.

Er waren ook periodes dat het rustiger was met zijn telefoon. Ik dacht.... het zit nu wel goed. Misschien heb ik het me wel verbeeld allemaal. Het enige wat mij toch wel stoorde nog steeds dat waren zijn moodswings. Zijn onvoorspelbare gedrag. Ik wist nooit welke man ik thuis aantrof wanneer ik thuis kwam uit mijn werk. Het kwam wel eens voor dat hij zo 72 uur op bed lag en ik me dood irriteerde aan hem. Maar dan was hij ineens weer vol leven en spraakzaam vooral en dan wist ik dat het toch wel goed zat tussen ons.

Nu achteraf kijkend valt alles op zijn plek. Ook dat klemmen van die kaken voortdurend. Een teken van speedgebruik, evenals zijn immer hoge hartslag, maar ja, ik wist echt niks van speed dus.

Toch bleven er soms telefoontjes komen. Ik vroeg wel eens wat dat dan allemaal was en hij wist altijd mooi te ontkennen. Ik grapte wel eens dat ik meer geld thuis verwachtte van een dealer. En dan grapte hij terug dat er ook goedkoop spul was.

Soms was hij ook raar in zijn gedrag. Hij lust inderdaad geen water, hij drink altijd melk en cola. Toch droeg hij vaak een flesje water bij hem. Als ik ernaar vroeg dan zei hij dat hij dan af en toe wel een slok nam. Ik zag hem nooit een slok nemen, maar durfde nooit verder te vragen, want dan zou ik weer zo achterdochtig klinken.

Ik wist wel dat hij wat te verbergen had, maar iedere keer sprak ik mezelf toe en dacht 'ik kom niks te kort dus laat maar'. Andere keren maakte ik me wel zorgen, dan kwam ik rusteloos uit bed en wilde ik gesprekken voeren over normen en waarden en ik wilde vooral weten wat hij door de beugel vond kunnen gaan en niet binnen een relatie. Ik wilde erover praten, maar hij wimpelde mij dan altijd af.

Alles bij elkaar genomen was ik best wel gelukkig met hem. Ik had geen zin in verder onderzoek, want dan zou heel de relatie op losse schroeven komen te staan. Bovendien was er altijd het risico dat ik er naast zou kunnen zitten en dan zou ik dus de relatie verzieken met mijn eigen achterdocht. Dan zou hij mij kwalijk nemen dat ik hem niet vertrouwde. Dat risico wou ik niet nemen met een man die over het algemeen makkelijk in de omgang is en niet slaat, niet naar de kroeg gaat, niet vreemd gaat, en geen alcoholist of gokker is. Nee, ik had het echt getroffen.................. dacht ik.

We gingen afgelopen juni samenwonen officieel en we zouden dus aankomende november gaan trouwen. Alles voor het huwelijk staat al gepland.

Maar op een dag stak er zwart folie uit zijn rugzak. En in die folie zat dus de speed. Ik wist niet wat speed was en het stonk erg chemisch. Ik durfde hem er niet mee te confronteren, want ik was bang dat het spul zou zijn dat hij gebruikte om mee te klussen, een soort kit..... lijm, whatever. Dan zou ik dus een enorm gat in het vertrouwen in de relatie slaan.

Weer besloot ik mijn kop in het zand te steken totdat ik mijn lippen aan het flesje water zette en dezelfde chemische geur in mn neus terecht kwam. Toen heb ik jullie ingeschakeld en dus met resultaat.

Wat nu..........................................................................

Gister zei ik alleen tegen hem dat ik toch huwelijkse voorwaarden wil. Hij wilde kennelijk niet alles met mij delen, nou.... dan wil ik nu niet alles met hem delen. punt. Ik wilde boeddha zijn en dat lukte, ik reageerde als een boeddha. Maar nu ben ik inmiddels weer 24 uur verder en komen pas de emoties.

Wat ik in de eerste plaats een erg gemene en egoistische actie vind, is dat hij mij niet de keuze heeft gelaten. Als hij in het begin had gezegd dat hij gebruikte, dan had ik de keuze gehad. De keuze om met hem iets op te bouwen, of de keuze om hier nee tegen te zeggen. Nu is mij deze keuze ontnomen. Hij zei gister tegen mij dat het niet de bedoeling was geweest dat ik er ooit achter zou komen. Maar ik vind dat ik het recht heb om te weten of iemand gebruikt of niet wanneer we in het huwelijk gaan treden. Dat kan je gewoon niet buiten een huwelijk laten. punt.

Verder zei hij dat hij toch niet lang achter elkaar gelogen heeft. Dat te zeggen is op zich al een leugen. Ik moest echt zeggen dat ik WIST hoe speed ruikt en dat hij er niet langer omheen kan voordat hij toegaf. Aanvankelijk ontkende hij en zei hij (heel lomp) dat het water in het flesje wel zou stinken, omdat hij bezig is met klussen en het vullen van gaten in muren.

Ook toen ik zei dat ik het water zou laten testen in een lab, gaf hij niet toe. Echt bizar eigenlijk. Maar goed.... uiteindelijk heeft hij wel toegegeven en verder heeft hij natuurlijk in anderhalf jaar tijd diverse malen tegen mij gelogen.

Toen hij dus eindelijk had toegegeven, vroeg hij onmiddelijk waar het flesje water was. Ik had het niet weg gegooid. Expres. Maar hij vroeg er meteen om, waar het was. Dit was voor mij HET teken dat hij echt verslaafd is. Ik bedoel.... je vriendin komt er achter dat je dope gebruikt en in plaats van dat je wereld in elkaar stort vraag je waar het flesje is!!!!!!!!!!!

Hij loog toen ik helemaal in het begin vroeg of hij wel eens wat gebruikte. Hij loog over die sms-jes, hij loog over die telefoontjes, hij loog toen ik vroeg of hij dealde, hij loog toen hij zijn flesje water kwijt was, hij loog toen ik zei dat ik het gevoel had dat hij wat achter mijn rug deed. Hij heeft volgens mij ook gelogen over geld. Maar ja dat weet ik niet zeker, maar nu geloof ik hem dus nooit meer.

Ok... het volgende waar ik boos over ben.

Ik heb een man leren kennen. Maar heb ik een man leren kennen of heb ik drugs leren kennen? Ik genoot het meest van hem wanneer hij uitbundig, vrolijk en druk was. Maar was dat dan wel mijn mannetje? Nee, waarschijnlijk niet. Ik genoot van alle klusjes die hij deed in huis, van zijn tomeloze energie. Mijn vader heeft van nature zoveel energie, dus het kan wel zonder drugs overigens. Maar wie is de man eigenlijk op wie ik verliefd werd? De man op wie ik verliefd werd bestaat dus alleen uit de dope.

Wat nu..............................

We gaan binnenkort trouwen. Althans dat ligt in de planning. Maar mijn vriend heeft aangegeven dat de speed zijn ritalin is. Ik denk niet dat hij er mee gaat stoppen. Wanneer ik zeg dat hij ermee moet stoppen, dan doet hij het stiekum toch. Wil ik met een man getrouwd zijn die er zijn hand niet voor omdraait om mij te besodemieteren? Iemand die mij de waarheid niet vertelt en open en eerlijk is, zelfs niet wanneer ik er rechtstreeks om vraag. Wil ik met iemand getrouwd zijn die speed gebruikt en die toch altijd een kans loopt om op wat voor manier met de politie in aanraking te komen? Wil ik met iemand getrouwd zijn die dit spul nodig heeft om 'normaal' te kunnen functioneren?

Op dit moment heb ik geen respect voor deze man. Ik weet niet of dat de komende tijd nog zal veranderen. Ik geef mezelf een week bedenktijd voor ik het gemeentehuis bel om de boel af te blazen. Maar op dit moment is het geen man tegen wie ik 'ja' zou kunnen zeggen voor het altaar.

Trouwen........vertrouwen.....

Elohtibbar

Badass junkie

Goed dat je zo sterk bent dat je de bruiloft waarschijnlijk wil afblazen. Deze man heeft heel lang keihard en heel veel tegen je gelogen, en is niet degene die je dacht dat hij was. Genoeg reden om niet op korte termijn een eeuwige belofte van trouw af te leggen lijkt mij... Ook al doet die keuze heel erg veel pijn. Maar denk aan jezelf, wees eerlijk tegen jezelf en kies alsjeblieft voor jezelf. Hij is jouw vertrouwen niet waard. Ik wens je heel veel sterkte met deze ontzettend moeilijke keuze en de zware tijden die zullen volgen!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Dit soort verhalen hebben we in het verleden zo vaak op df gehad hè. Elke keer kreeg de vent in kwestie nieuwe kansen, maar het eindigde altijd in meer ellende. Ik wil niet stoken, maar eens een dief altijd een dief geldt ook voor mensen die liegen. Zelfmedicatie is gewoon een slecht excuus voor een verslaving.

Maria93

Newbie

Goed......

We hebben heel de avond gepraat, maar mijn vriend vindt dat hij niet zo vaak tegen mij gelogen heeft. Hij heeft slechts dingen verzwegen en dat is heel wat anders.

Hij vertelde tevens dat dit het enige zou zijn waarover hij had gelogen en dat hij over geen enkel ander onderwerp zou liegen.

Hij vertelde dat hij dagelijks gebruikt. Dat het dus geen heftige dingen meer veroorzaakt de speed. Dat hij eraan gewend is geraakt en dat hij ook niet erg verandert erdoor, behalve dat hij meer energie krijgt.

Hij vertelde dat hij anders als een dood vogeltje op de bank zit (hij was depressief voor hij speed gebruikte) en dat de speed hem zin geeft om te leven en leuke dingen te doen.

Elohtibbar

Badass junkie

En jij gelooft dit zonder meer? Wie zegt dat hij niet over andere dingen kan liegen, als hij ook hierover liegt? En zelfs al zou hij alleen maar hierover liegen (want hij heeft wel degelijk gelogen en niet alleen dingen verzwegen), dat lijkt me genoeg reden om eens wat twijfels te krijgen.

Is hij wel van plan om er nu mee te gaan stoppen, of accepteer je zijn zelfmedicatie - dat, zoals gezegd, gewoon een slecht excuus is voor drugsmisbruik en -verslaving? Het kan best zijn dat hij ADHD of ADD heeft en baat heeft bij amfetamine, maar het dagelijks gebruiken van speed is gewoon slecht. Het sloopt je hele lichaam, en ook je geest.

Alleen al het feit dat hij het voor jou verzwegen heeft blijkt dat het een slechte invloed op hem heeft. Want als het onschuldige zelfmedicatie is, waarom heeft hij het dan niet gewoon verteld?

Zeg tegen hem dat hij maar eens naar een arts moet gaan, die hem een ander soort amfetamine kan voorschrijven (ritalin, dexamfetamine o.i.d.).

Ik vel echt geen oordelen, maar ik ken dit soort verhalen, en ik wil gewoon niet dat je bedrogen uitkomt als je toch je voor de rest van je leven aan hem bindt. Ga eens meer over speedverslavingen lezen, zou ik zeggen, en maak dan pas je keuze. Maar er is niemand die dagelijks speed gebruikt, niet zonder speed kan en daar uiteindelijk beter van wordt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Maria93 zei:
Hij vertelde dat hij anders als een dood vogeltje op de bank zit (hij was depressief voor hij speed gebruikte) en dat de speed hem zin geeft om te leven en leuke dingen te doen.
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een stakker. Is dat nou een vent? Speed nodig hebben om de dag door te komen. Kom op zeg!

Maria93

Newbie

Hartelijk dank trouwens iedereen voor zijn/haar overdenkingen. Ik heb mijzelf gister een week bedenktijd gegeven.

Mijn vriend zei dat hij zou stoppen als ik dat zou willen. Maar dat wil ik niet omdat het voer geeft voor meer leugens. Ik denk niet dat hij kan stoppen.

Wat betreft het slopen van je lichaam kan ik zeggen dat mijn vriend een behoorlijk overgewicht heeft. Hij eet en slaapt erg goed. Beter dan ik eigenlijk. Ik weet dus niet wat de lange termijngevolgen zijn voor hem specifiek. Juist omdat ik lees overal dat je er ondergewicht van krijgt en dat het jezelf uitput, maar dat doet het bij hem dus niet. Hij slaapt iedere nacht en ja, soms slaapt hij dan 3 uurtjes ofzo en andere nachten 14 uurtjes. Hij heeft een behoorlijk buikje :confused:

Ik maak mij meer zorgen om eventuele hersenbeschadiging, maar volgens trimbos is dat niet bewezen.

Eerder heb ik al aangegeven dat ik het het afgelopen jaar behoorlijk naar mijn zin heb gehad met hem. Geen rare dingen heeft hij gedaan en over dat geld..... hij zegt dat zijn verslaving hem dus inderdaad relatief weinig kost. (zoals hierboven beschreven)

Ik heb mij het afgelopen anderhalf jaar behoorlijk aan hem opgetrokken. Hij heeft mij eigenlijk over mijn energiedip en depressie achtige dingen overheen geholpen. Toen het slecht met mij ging, nam hij mij op sleeptouw en nu ben ik dus degene die er een erg gezond leven opna houdt met veel structuur en sport en gezond eten. Ik meldde mij regelmatig ziek van mijn werk, maar het afgelopen jaar is daar geen sprake van geweest.

Ik lift als het ware mee op zijn energie.

Ik praat hem echter niet goed. Ik liftte dus mee op zijn drugs. En ik heb niet hem leren kennen maar de drugs. Het was een illusie. Het vertrouwen en nog meer het resect voor hem zijn totaal verdwenen.

Wordt vervolgd.........

Elohtibbar

Badass junkie

Het enige dat ik je nog graag zou willen zeggen is dat speed sowieso schadelijk is, ook al slaap en eet je goed. Het teert op je reserves, het is funest voor je lichaam in de zin dat het je maagwand zwaar kan beschadigen, en het is ook ontzettend slecht voor je spijsvertering (darmen e.d.). Omdat hij niet direct nadelige gevolgen ondervindt, wil niet zeggen dat het niet schadelijk voor hem is. Speed is voor iedereen schadelijk die het op frequente basis gebruikt, en op dagelijkse basis al helemaal.

Denk er goed over na meid, hou jezelf niet voor de gek. En denk aan jezelf, hou niet alleen aan hem vast omdat hij jou heeft geholpen met je dip.

Heel veel succes.

Pikachu

Wijs gebruiker

Deel anders je twijfels met hem. Je kunt beter eerlijk zijn tegen hem en hem ook een kans geven om het goed te maken dan alles geheel achter z'n rug om te bedenken en uit te voeren. Natuurlijk is de kans groot dat hij een leugenaar blijft maar op deze manier kan hij zien wat voor een effect zijn leugens op jou hebben.

Maria93

Newbie

Gisteravond toen ik thuis kwam uit mn werk lag mijn vriend op bed. Het huis was een puinhoop, ook omdat ik de afgelopen dagen gewoon naar mn werk ben blijven gaan en hij dus lam geslagen niets heeft gedaan.

Gister heb ik mezelf toen eigenlijk voor het eerst laten gaan. Ik ben vreselijk boos geworden en ik denk ook niet dat dat de laatste keer is geweest. Boos dat ik was dat hij wel HEEL wat goed te maken heeft en dan zo een start door 2 dagen lang op bed te blijven en mij na mn werk op te laten draaien voor zijn rommel.

Toen vertelde hij dat hij dus op eigen initiatief is gestopt en dat het wel enige tijd kan duren voor hij afgekickt is. Ik heb hem niet gevraagd om te stoppen; het is wat hij nu zelf doet. Ja, hij doet het voor mij, maar ik hoop stiekum ook voor zichzelf.

Wat betreft ons feestje in november wacht ik rustig even af. Ik heb geen zin in nog meer leugens zodat het feestje door kan gaan. Voorlopig heb ik een afspraak bij de notaris volgende week voor huwelijkse voorwaarden. En verder wacht ik het echt af.

Misschien blijkt de schade mee te vallen en ik hoop vooral de depressie ook.

Mocht ik het afzeggen, dan zit ik eerlijkheidshalve niet met hem, maar meer met de rest van de familie. Wat moet ik zeggen: mijn vriend gebruikt drugs, maar hij gaat nu afkicken en stel de bruiloft uit totdat dat gebeurd is? Hoe zouden mijn ouders hem daarna nog mogen? Voorlopig lopen ze weg met hem en zijn ze ZO blij dat ik eens een keertje een normaal iemand ben tegen gekomen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

Mijn god wat een drama dit verhaal, ik zou de bruiloft meteen afzeggen.
Vertel je familie maar dat trouwen niet doorgaat omdat je vriend een ziekte heeft.

Groetjes

Bonnie

kiekert

Bewuste gebruiker

En als je tegen hem zegt dat je twijfelt over het trouwen? Want dat lees ik niet terug? Hoe reageert hij dan?

En heeft hij het over stoppen/afkicken? Of komt dat helemaal niet ter sprake?

Heb respect voor de manier hoe je het aanpakt! Nu moet hij nog respect krijgen voor jou. Het hoeft niet allemaal over te zijn nu imo, maar hij balanceert wel op het randje.

Edit: laat maar zitten, we waren al op pagina 2 zie ik net.

Bovenaan