waterpijp

thor

Belezen gebruiker
Ik heb net een waterpijp met appeltabak gekocht. Maar ik kan er maar niet achterkomen of het schadelijk is (en in welke mate), want iedereen zegt iets anders..

Wie weet het zeker?

thor

Belezen gebruiker
Maar er zit zowat geen teer in, en ook bijna geen nicotine, en het wordt gefilterd? Wat is er dan zo schadelijk aan? :confused:

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik heb nog nooit begrepen wat nou 't doel van bijvoorbeeld appeltabak is, of je rookt, of je smookt wiet in die waterpijp. :P

vire

Experimenterende gebruiker
thor zei:
Maar er zit zowat geen teer in, en ook bijna geen nicotine, en het wordt gefilterd? Wat is er dan zo schadelijk aan? :confused:

ik dacht dat het water alleen koelt :wink:

Ik heb gehoord dat een waterpijp veeeel ongezonder is dan een sigaret
Google zegt hetzelfde
Een uur een waterpijp gebruiken zou overeenkomen met 100-200 sigaretten :wave:
Het verschil is alleen dat doordat de rook afgekoeld wordt, het minder irriterend is voor de luchtwegen!! :stoned:

let come

Belezen gebruiker
ja, vroeger dacht men dat waterpijp niet slecht was voor de gezondheid (of minder dan sigaretten)
maar dat is dus niet waar... het water houdt zo goed als niets teer tegen en ik dacht dat de damp die je inademt dieper in je longen kan dringen omdat het vochtiger is en kleinere deeltjes zijn geworden (dat laatste weet ik echter niet zeker :openmouth: )

Robdebob

Bewuste gebruiker
Pink Floyd zei:
Ik heb gehoord dat een waterpijp veeeel ongezonder is dan een sigaret
Google zegt hetzelfde
Een uur een waterpijp gebruiken zou overeenkomen met 100-200 sigaretten :wave:
Het verschil is alleen dat doordat de rook afgekoeld wordt, het minder irriterend is voor de luchtwegen!! :stoned:
Dit is echt onzin, na 100 sigaretten in 1 uur ben je dood

Lycergic

Belezen gebruiker
En ooit als eens water van een waterpijp geproefd ? ( met gewone tabak in ) Smaakt echt wel gortig , dus het moet een hoop tegenhouden ...

Northawke

Wijs gebruiker
De tabak is minder heftig, maar je rookt er in een keer wel meer van volgens mij. Ach, de waterpijp is gewoon voor de smaak en de geur. We hebben er hier ook een staan die regelmatig gebruikt wordt. :mrgreen:

teebo

Bewuste gebruiker
de rook van een waterpijp is echt verschrikkelijk dik, na een paar leuren voel je dat al goed aan je stembanden. ik geloof niet dat het minder schadelijk is voor je longen dan safjes

Bovenaan