wat is ketamine eigenlijk?

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik vroeg me af wat ketamine eigenlijk is?
hoe of waarvan wordt het gemaakt?
Is het netzoiets als speed ?

caatje

Badass junkie
Kijk nou vraag je weer om negatief commentaar. Je kunt de zoekfunctie gebruiken en bovenal; Google! Succes

anoniempje

Bewuste gebruiker
hahahahahhahahaha
:flushed:

Mischien moet ik maar eerst de gebruiksaanwijzing krijgen/ lezen van deze site.
mmm mischien staat er dan ook bij veel gestelde vragen: hoe verkom ik geiriteerde reacties

ga gelijk op zoek... :smoke:

TrippyShit

Badass junkie
Is dat geen handig idee? Om een Veel Gestelde Vragen topic te maken?
Dat scheelt een paar keer per dag google promoten :P

Atropa

Bewuste gebruiker
Een verzonken wereld, zoals het gezonken Atlantis, high-tech of zo primitief als het oude Egypte, waar dromen en werkelijkheid met elkaar in botsing komen.

anoniempje

Bewuste gebruiker
mmm

klinkt als lsd en paddo's beetje als ik goed begrijp,

das nou helemaal niks voor mij apart eigenlijk heb alles we al bijna geprobeerd en gebruikt
maar dat trekt me nou helemaal niet.

Ik hoef niet zo nodig dingen te zien die er niet zijn ofzo.

nou weet ik dat ook weer!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
anoniempje zei:
mmm

klinkt als lsd en paddo's beetje als ik goed begrijp,

das nou helemaal niks voor mij apart eigenlijk heb alles we al bijna geprobeerd en gebruikt
maar dat trekt me nou helemaal niet.

Ik hoef niet zo nodig dingen te zien die er niet zijn ofzo.

nou weet ik dat ook weer!
Mag jij mij uitleggen; Hoe kun je dingen zien die er niet zijn?

TrippyShit

Badass junkie
een aardige dosis mdma of mda nemen :P
Maar snap je wat bedoeld. Ik denk dat ze bedoeld dingen die er niet HOREN te zijn. En dan geen vervormingen.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bevoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijnkomen en gaan dansen met zijn allen om een boom hahahah.

nou heb ik dus nog nooit ketamine gebruikt maar wat ik er dus zo van lees kreeg ik het idee dat je dus hallucinaties ervan krijgt ; DINGEN ZIEN DIE ER EIGENLIJK NORMAAL NIET ZIJN.

Correct me if im wrong

Dit krijg (ik niet iniedergeval) bij gebruik bij ,bruin, wit,,pep ,xct,meet,wiet,qat , benzo's nnoem maar op.

caatje

Badass junkie
anoniempje zei:
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bijvoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijn komen en gaan dansen met zijn allen om een boom

Dat doen ze bij mij in de tuin ook zonder paddo's, de weardo's. Eigenlijk zijn kabouters hier om jou klusjes uit handen te nemen. Hier doen ze niks als dansen om een lantaarnpaal.

Atropa

Bewuste gebruiker
Alle entheogenen (waaronder ook paddo's) veroorzaken geen hallucinaties maar enkel vervormingen en afbuiging in het al bestaande visuele zicht.

Ketamine is zolang het bewustzijn behouden wordt nauwelijks meer dan een downer zoals alcohol of GHB. Je wordt er wel extreem schokkerig en robotachtig van en je zicht wordt een beetje alsof je onder water zit met open ogen als je veel neemt en wakker blijft. Het schudden met je lichaam of ledematen levert vage waarnemingen op die niet meer synchroon lopen met wat je aan je lichaam voelt.

Maar hallucinaties zijn er niet en pas wanneer je in een diepe slaap valt en er richting is gekozen voor de bereising en het vertrek signaal is gegeven, kun je eigenlijk pas spreken van het ontmoeten van etniteiten, zielen en andere vreemde wezens. Maar dit vind allemaal plaats in een droom wereld waarin jij ook je eigen vorm verliest. Je kunt een pakje watten zijn, een blok hout of wat dan ook. Vaak is er warme en intieme rust alsof je niet beter wist dan deze wereld. Alles is visueel en zonder geluid of tekst.

Het meest intrigrerend was het zien van m'n ouders en hun leven zonder een kind als ik. Juist omdat ze zorgeloos verliefd leken en ik in een doodskist onder de tuin lag lag wierp dit wat tranen op naderhand omdat het leek alsof ik door mijn geboorte in hun leven hun geluk had afgenomen.

Vrij bizar was ook dat ik een A4tje was en ik als onopvallend A4tje al m'n collega's eens flink onder de loep kon nemen in hun doen en laten. En als je dan de Maandag ochtend erop in de realiteit precies in dezelfde setting zit, doet dat een hoop met je innerlijke gedachten. Twee levens, zou je bijna kunnen zeggen... riskant om tusen de K wereld en de echte wereld de draad kwijt te raken.

Het is puur het reizen als bewustzijn in de meest vreemde en oneindige wereld waar ook jij een andere verschijningsvorm ondergaat. Het ligt qua beleving gelijk aan slaapdromen hoewel Keta dromen wel makkelijker te herrineren zijn (en met name te onthouden!) en ze een botsing kunnen zijn met de werkelijkheid.

Jezelf afvragen met Ketamine heeft niet zoveel zin, het gevoel van melancholy opzich is iets om te koesteren.

Het is met stipt ook èèn v/d krachtigste drugs wat betreft overgave, er is geen controle of mogelijkheid om te doorgronden. Maar heel warm en geborgen, en juist dit hele pakket aan effecten kan het zeer verslavend maken. Het overheerst ook vrijwel alle drugs in een volle dosering. Ideaal om zeer hevige pijnen als brandwonden te dempen want er is geen gevaar voor adehalings problemen zoals bij opiaten.

Er is net zoveel controle als in je diepe slaapdromen 's nachts, als je die richting kunt geven, is dat op K naar verloop van tijd misschien ook mogelijk. Er ligt nog steeds een uitnodiging voor me ... de kleine kinderen langs de kant v/d weg die me aan m'n arm trokken terwijl ik langzaam bij bewustzijn kwam zouden mij hun speelplaats laten zien. Maar als zak langs de kant van de weg kun je je moelijk verplaatsen. Dat is waar het gestopt is... en juist zo'n onderbreking van het verhaal drijft je ertoe opnieuw te nemen om getuige te zijn van hoe het verhaal verder zou gaan. En in je dagelijkse bestaan wordt je al dromiger om vooruit te lopen op eventuele nieuwe scenario's.

Een Keta freak die vaak injecteert zal een heel introvert persoon worden die deze wereld als weinig hartstochtelijk ervaart.

Spor

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Mag jij mij uitleggen; Hoe kun je dingen zien die er niet zijn?

Hier heb ik eens een topic over gehad :)

de enige "echte" optie die ik kreeg naast onzin als 800ug lsd nemen enzo was inderdaad MDA... Maar tot vandaag de dag niet tegengekomen :(

ot: ketamine is een snelwerkend verdovingsmiddel wat vooral vroeger toen er nog niet veel alternatieven waren gebruikt werd. Tegenwoordig word het nog voor dieren gebruikt, en ik geloof ook dat ze het in ambulances hebben. Heb eens gelezen dat het vanwege veel alternatieven niet meer op "normale" mensen word gebruikt, alleen op jonge kinderen en oude mensen. Ik weet niet meer precies waarom.

Als drug word je er vooral "vaag" van :grin: beter kan ik het niet omschrijven. Het dissociatieve gevoel is met niets anders wat ik ken te vergelijken.

anoniempje

Bewuste gebruiker
thanks atropa :grin:

nu is het me helemaal duidelijk, daarom stelde ik de de vraag hier , je kan het wel in theorie lezen ,maar de ervaring van iemand die het heeft gebruikt is duidelijker vaak!

lijkt me wel heel apart zeg, hoe je je ervaringbeschrijft ermee dat heb ik nog nooit met geen enkele drugs zo ervaart!

dus.........

nee niet verstandig voor mij :wink:

ik denk dat het relatief nieuw is dan, want zo 6 jaar geleden in me experimenteer fase laten we het zo netjes zeggen :grin:
hoorde ik er niemand over, of was het nog niet zo bekend dan.

geekos

Bewuste gebruiker
na het horen van : "daar leggen ze olifanten mee plat" heb ik nooit meer naar verdere informatie gevraagd :tongueout:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
ik denk dat het relatief nieuw is dan, want zo 6 jaar geleden in me experimenteer fase laten we het zo netjes zeggen :grin:
hoorde ik er niemand over, of was het nog niet zo bekend dan.

't bestaat al heel lang..maar Keta is niet bij iedereen even bekend, en het is naar mijn ervaring ook wel iets dat je niet heel vaak tegenkomt in vergelijking met andere drugs.

Atropa

Bewuste gebruiker
De verkrijgbaarheid hangt grotendeels af van de gestolen ampullen uit de dierengeneesmiddelen voorziening. Of een dierenarts met een praktijk whatever die het recht heeft op opkopen en ze doorspeelt.

Voor zover ik weet bestaan er geen Ketamine labs omdat de synthese verschrikkelijk moelijk is en nagenoeg onhaalbaar. In 2005/2006 kwam er echt golf van Ketamine op uit het Zuiden van Nederland waaruit de markt voorzien is. Merkte dat het toen ook echt volop verkrijgbaar was en de prijs eerder rond de 30 EURO dan 40 EURO lag. Limburg en Noord-Brabant zullen niet snel zonder zitten.

'tis er idd al 40 jaar, alleen zijn er periodes waarbij het lijkt alsof het v/d aardbodem verdwenen is.

TrippyShit

Badass junkie
anoniempje zei:
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bijvoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijn komen en gaan dansen met zijn allen om een boom

Och, de onwetendheid :P
Je gaat van paddo's geen kabouters zien en zulke rare dingen. Dingen vervormen, golven of lijken op iets anders. Zulke dingen als kabouters ga je niet zien.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Yes dat vat ik nou op als een compliment. :grin:

ben eigenlijk wel heel blij dat ik nou ook eens ontwetend ben over drugs..

doe ik eindelijk naar al die jaren toch iets goeds :wink:

Stylus

Belezen gebruiker
Atropa zei:
Een verzonken wereld, zoals het gezonken Atlantis, high-tech of zo primitief als het oude Egypte, waar dromen en werkelijkheid met elkaar in botsing komen.

Botsing klinkt veel te hard.. Keta is zacht en wollig!

TrippyShit

Badass junkie
Ketanest en cornflakes in een pan gooien. Dan krijg je DimixiConfrantest en met een chemische bewerking haal je hier ketamine uit :)

L

Lid 6909

Gast
Atropa zei:

jij bent echt goed, schrijf een boek ouwe!

Wacky

Badass junkie
Atropa zei:
De verkrijgbaarheid hangt grotendeels af van de gestolen ampullen uit de dierengeneesmiddelen voorziening. Of een dierenarts met een praktijk whatever die het recht heeft op opkopen en ze doorspeelt.

Zou lekker opschietten zeker met die paar gestolen ampullen. Je gelooft dit zelf toch niet he ? :grin:

roffa85

Newbie
Maar nog steeds geen antwoord op de de vraag, WAT ketamine nou is.

K is een een anestesie middel dat ze gebruiken in het ziekenhuis om je onder verdoving te brengen voor ene operatie bijvoorbeeld. Het wordt dan in vloeibare vorm ingespoten. Als je de vloeistof opkookt blijft er (een minder krachtige) poeder over die je kan snuiven. In die vorm wordt K het meeste gebruikt.

Wat mensen hierboven schrijven is veelal waar. Bij iedereen werkt het ook net weer anders en is heel erg afhankelijk van hoeveel je neemt. Ik vind K de mooiste drug ooit. De wereld waarin je komt is prachtig!

vincenzo

Newbie
Om niet tegen de regels in te gaan zal ik niet precies ingaan hoe ketamine wordt gemaakt maar proberen uit te leggen wat er bij een synthese komt kijken (en je vraag proberen te beantwoorden wat het dus eigenlijk is).

Allereerst is het chemisch gezien niet erg lastig om racemisch (50% R en 50% S) ketamine te bereiden/synthetiseren omdat de reacties relatief eenvoudig zijn, het eindproduct qua structuur niet erg ingewikkeld is en er veel literatuur bekend is (de farma maakt het voor medische doeleinden).
De reacties die worden uitgevoerd zijn basis reacties voor chemici evenals de "grondstoffen" of bouwstenen die kunnen worden gebruikt. Er zijn verschillende wegen naar Rome en ook naar bereiding van ketamine: er is dus geen sprake van één specifieke grondstof die nodig is, je kan met 10 verschillende stoffen hetzelfde eindproduct maken alleen het aantal stappen en de opbrengst van de synthese is steeds anders.

Helaas voor thuiskoks die weten hoe bijv. amfetamine of MDMA te maken is, komt er bij ketamine synthese qua apparatuur, ervaring en kennis over organische chemie wat meer bij kijken. Het belangrijkste verschil is dat één (of meerdere) reacties onder "inerte" atmosfeer moeten worden uitgevoerd (geen water, zuurstof, CO2 of iets dat kan reageren) om een zo groot mogelijke opbrengst te krijgen en de reactie mogelijk te maken. Ook moeten de oplosmiddelen "droog" zijn (geen water bevatten), wordt er gewerkt bij temperaturen die lager zijn dan de ijskast kan bereiken en zijn bepaalde tussenproducten instabiel. Daarnaast wordt er soms gebruik gemaakt van buitengewoon gevaarlijke/brandbare of giftige stoffen die meestal (voor een hoge opbrengst) flink wat uren moeten roeren. Om dit allemaal verantwoord en veilig te doen is bepaalde apparatuur en glaswerk nodig en praat je al gauw over een laboratorium.

Om nu je vraag te beantwoorden: ketamine is een organische stof die bestaat uit twee verschillende koolstofringen: een aromatische ring met een chloor atoom die gekoppeld is een andere koolstofring met daaraan vast een amine en een carbonylgroep. Doorgaans worden 2 ringen aan elkaar gekoppeld, wordt een omleggingsreactie voorbereid en vervolgens een aminogroep geintroduceerd. Dan na verwarming vindt een reactie plaats waarna het product wordt gevormd.

Fool

Badass junkie
Interessant binnenkomer, welkom! :)
Ik had me nooit zo verdiept in de synthese van ketamine(maar ik ben dan ook geen chemici)maar ik wist niet dat er toch nog dergelijke knelpunten in zitten. Wellicht verklaard dat ook wel waarom het (naar horen zeggen) voornamelijk uit de farmaceutische industrie vandaan komt. :) Weet je of dit ook geld voor de meeste (arylcyclohexylamines, niet die piperadines) - RC analogen van ketamine?

Oh, wat betreft uitspraken over synthesis en dergelijke, wellicht vind je onderstaande topic nuttig om door te lezen.
viewtopic.php?f=9&t=58268

Wel grappig trouwens, hoe jij(en ondergetekene) een volledig andere vraag voorstelt dan de TS waarschijnlijk in zijn hoofd had. Die had zijn antwoord al te pakken toen hij interpreteerde dat de effecten leken op LSD.

Bovenaan