R
Revolutionair
Gast
Zoals de titel al zegt, wat is goed en wat is slecht?
Mijn mening hierover is dat goed en slecht niet bestaat!
Het is ons aangeleerd en generatie op generatie word het een realiteit en voelen we ook wat goed en slecht is.
Ik denk ook dat religie is ontstaan mede daar door.
Met geboden zoals:
'gij zult niet doden'
En dat soort spreuken.
Om de mensen in toom te houden.
Omdat de mens zich verder ontwikkelde dan de andere levensvormen op aarde en omdat onze communicatie steeds geavanceerder werd.
Daarnaast hebben we ook het lichaam om dingen te kunnen bouwen en maken.
En door samen te werken onze overlevingskans op aarde groter is.
En de mens was vroeger ook roekeloos en geweldadiger, gewoon een van de diersoorten op aarde die eet en voorplant.
Sommige mensen die dit lezen zullen in eerste instantie denken
'wat een onzin, je voelt toch wat goed of slecht is?'
Daarom heb ik een paar voorbeelden:

Als je een wolf uit het wild in gevangenschap neemt is hij levensgevaarlijk.
Maar neem jij de zorg over en fok je ze 7 generaties door dan worden ze langzame hand tam en afhankelijk van de mens en aanhankelijk omdat de hersenen dat generatie op generatie door geven.
Wat eerst een gevaarlijke moordenaar was en je levend zou verscheuren is nu een lief schoothondje geworden, zijn denkwijze hebben wij aangepast en dan krijg je dit:

Want moord is slecht toch?
Ik ben zelf ook maatschappelijk gedomesticeerd want ik voel ook de pijn als ik zie dat iemand iets word aangedaan. Dus mijn visie van goed en slecht zit maatschappelijk op juiste plek.
Alleen besef ik mij dat wat ik voel is aangeleerd en niet een universele waarheid is.
Bijna iedereen wil een goed persoon zijn.
Maar daar zijn we ook weer selectief in.
Kijk maar naar de vlees industrie.
De haantjes leggen geen eieren en geven te weinig vlees dus die kuikentjes worden met duizenden per dag zo levend in de gehakt molen gegooit.
De plofkippen:

Hieronder een link naar de beelden.
Pas op schokkende beelden:
En nog eet ik kip en zal ook geen vegetariër worden.
Want wie bepaald wat goed of slecht is?
De meerderheid of je gevoel?
Of als het ons beter uit komt beslissen we met zijn alle dat sommige levensvormen niks waard zijn omdat wij een stukje vlees op ons bord willen hebben.
Ik ben vroeger wel eens op een boederij geweest waar de boer de kip zo uit het hok pakt en zijn kop er af slaat met een bijl.
En het lichaam rent ook letterlijk een aantal meter weg... (huilen dat ik moest met mijn 8 jaar oud)
Maar zou die boer zijn hond dood maken en opeten dan verklaard iedereen hem voor gek, en maakt hij nog kans om in een Tbs kliniek terecht te komen ook via een rechtszaak...
De kat en de hond hebben in de westerse samenleving een Premium status gekregen.
En eten ook mee van de andere dieren die we slachten.

Neem bijvoorbeeld mijn kat.
Dat lieve knuffel beestje dat bij het gezin hoort.
Voor hem bestaat goed of slecht niet zoals wij dat zien.
Laatst kwam hij thuis met een muisje waarvan hij de achterpoten al had gebroken en liet hem dan los in het huis.
En dan ging hij er achteraan om het weer opnieuw te vangen.
Overal bloed! Hartstikke zielig!
Ik ook achter die muis aan om er een eind aan te maken maar niet gelukt, hij had hem al weer te pakken.
Het was gewoon een speeltje!
Geen emotie zoals wij dat kennen.
Sex en geweld:
Om half 9 in de avond beginnen de films en de reportages op de kabel televisie.
Heftige reportages waar beelden zijn te zien waar mensen zijn vermoord.
Films en serie's waar moordenaars mensen en kinderen open snijden is allemaal prima.
Maar een stijve piemel uitzenden op tv?
Mensen die de liefde bedrijven?
Nee! Dat kan echt niet!
Dan kan het netwerk zijn deuren wel sluiten want dat is verboden.
Zo zijn er talloze voorbeelden van dingen in ons leven waar wij selectief uitkiezen wat goed en slecht is.
Verkoop van sigaretten en drank maar het verbod op minder onschuldige middelen etc.
Ik heb dit ook in een andere topic wel eens benoemd.
Psychologie is onze laatste religie.
Daar staat beschreven wat goed is en slecht.
Hun bepalen wat jij denkt en hoe jij handeld goed of slecht is en welke naam ze dat geven.
Toen ik de studie deed besefde ik mij dat.
Niemand kan een psychologische test afleggen met de uitkomst dat diegene normaal is.
Iedereen heeft allemaal stoornissen en hoe dieper een psychiater gaat graven hoe gestoorder jij bent..
Maar ja, normaal dat bestaat eigenlijk ook niet, of is dat gewoon wat de meerderheid denkt?
Mijn mening hierover is dat goed en slecht niet bestaat!
Het is ons aangeleerd en generatie op generatie word het een realiteit en voelen we ook wat goed en slecht is.
Ik denk ook dat religie is ontstaan mede daar door.
Met geboden zoals:
'gij zult niet doden'
En dat soort spreuken.
Om de mensen in toom te houden.
Omdat de mens zich verder ontwikkelde dan de andere levensvormen op aarde en omdat onze communicatie steeds geavanceerder werd.
Daarnaast hebben we ook het lichaam om dingen te kunnen bouwen en maken.
En door samen te werken onze overlevingskans op aarde groter is.
En de mens was vroeger ook roekeloos en geweldadiger, gewoon een van de diersoorten op aarde die eet en voorplant.
Sommige mensen die dit lezen zullen in eerste instantie denken
'wat een onzin, je voelt toch wat goed of slecht is?'
Daarom heb ik een paar voorbeelden:

Als je een wolf uit het wild in gevangenschap neemt is hij levensgevaarlijk.
Maar neem jij de zorg over en fok je ze 7 generaties door dan worden ze langzame hand tam en afhankelijk van de mens en aanhankelijk omdat de hersenen dat generatie op generatie door geven.
Wat eerst een gevaarlijke moordenaar was en je levend zou verscheuren is nu een lief schoothondje geworden, zijn denkwijze hebben wij aangepast en dan krijg je dit:

Want moord is slecht toch?
Ik ben zelf ook maatschappelijk gedomesticeerd want ik voel ook de pijn als ik zie dat iemand iets word aangedaan. Dus mijn visie van goed en slecht zit maatschappelijk op juiste plek.
Alleen besef ik mij dat wat ik voel is aangeleerd en niet een universele waarheid is.
Bijna iedereen wil een goed persoon zijn.
Maar daar zijn we ook weer selectief in.
Kijk maar naar de vlees industrie.
De haantjes leggen geen eieren en geven te weinig vlees dus die kuikentjes worden met duizenden per dag zo levend in de gehakt molen gegooit.
De plofkippen:

Hieronder een link naar de beelden.
Pas op schokkende beelden:
En nog eet ik kip en zal ook geen vegetariër worden.
Want wie bepaald wat goed of slecht is?
De meerderheid of je gevoel?
Of als het ons beter uit komt beslissen we met zijn alle dat sommige levensvormen niks waard zijn omdat wij een stukje vlees op ons bord willen hebben.
Ik ben vroeger wel eens op een boederij geweest waar de boer de kip zo uit het hok pakt en zijn kop er af slaat met een bijl.
En het lichaam rent ook letterlijk een aantal meter weg... (huilen dat ik moest met mijn 8 jaar oud)
Maar zou die boer zijn hond dood maken en opeten dan verklaard iedereen hem voor gek, en maakt hij nog kans om in een Tbs kliniek terecht te komen ook via een rechtszaak...
De kat en de hond hebben in de westerse samenleving een Premium status gekregen.
En eten ook mee van de andere dieren die we slachten.

Neem bijvoorbeeld mijn kat.
Dat lieve knuffel beestje dat bij het gezin hoort.
Voor hem bestaat goed of slecht niet zoals wij dat zien.
Laatst kwam hij thuis met een muisje waarvan hij de achterpoten al had gebroken en liet hem dan los in het huis.
En dan ging hij er achteraan om het weer opnieuw te vangen.
Overal bloed! Hartstikke zielig!
Ik ook achter die muis aan om er een eind aan te maken maar niet gelukt, hij had hem al weer te pakken.
Het was gewoon een speeltje!
Geen emotie zoals wij dat kennen.
Sex en geweld:
Om half 9 in de avond beginnen de films en de reportages op de kabel televisie.
Heftige reportages waar beelden zijn te zien waar mensen zijn vermoord.
Films en serie's waar moordenaars mensen en kinderen open snijden is allemaal prima.
Maar een stijve piemel uitzenden op tv?
Mensen die de liefde bedrijven?
Nee! Dat kan echt niet!
Dan kan het netwerk zijn deuren wel sluiten want dat is verboden.
Zo zijn er talloze voorbeelden van dingen in ons leven waar wij selectief uitkiezen wat goed en slecht is.
Verkoop van sigaretten en drank maar het verbod op minder onschuldige middelen etc.
Ik heb dit ook in een andere topic wel eens benoemd.
Psychologie is onze laatste religie.
Daar staat beschreven wat goed is en slecht.
Hun bepalen wat jij denkt en hoe jij handeld goed of slecht is en welke naam ze dat geven.
Toen ik de studie deed besefde ik mij dat.
Niemand kan een psychologische test afleggen met de uitkomst dat diegene normaal is.
Iedereen heeft allemaal stoornissen en hoe dieper een psychiater gaat graven hoe gestoorder jij bent..
Maar ja, normaal dat bestaat eigenlijk ook niet, of is dat gewoon wat de meerderheid denkt?
Laatst bewerkt door een moderator: