Warmtemat

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen,

Heb bij zamnesia een growkit gekocht en een warmtemat. Nu staat bij de instructies dat je de mat simpelweg moet aanzetten en zorgen voor wat ruimte tussen de mat en de kit en verder niets. Op veel andere sites lees ik echter dat je de mat na tee dagen moet uitschakelen en vervolgens pas terug inschakelen als je de eerste paddos ziet. Weet iemand welke methode het beste is? Na twee dagen afzetten of gewoon aan laten staan?

dernael

Bewuste gebruiker
Ik liet hem altijd aanstaan tot ik ging oogsten.

En ik heb altijd een mega opbrengst gehad. Ik had nog niet eerder gehoord over het uit- en aan schakelen.

Have fun :)

dernael

Bewuste gebruiker
Voor zover ik weet is een constante temperatuur het beste voor je shrooms.

Maar voel je natuurlijk vrij om het uit te proberen.

Qua vochtigheid zit je denk ik wel prima hoor. Even goed opletten of het mycelium (de witte haar-achtige substantie op de bodem) niet heel hoog groeit want dan heb je mogelijk een te hoge luchtvochtigheid.

Ga zo door en laat me weten voor welke methode je hebt gekozen en hoe dat is bevallen. :)

Groetjes

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb het nu laten aanstaan maar vroeg mij af of dit niet teveel damp is in de zak?
Zoals @dernael al zei is de luchtvochtigheid zo te zien wel goed. Als er echt veel grote druppels aan de zak hangen moet je een beetje om denken of je kit niet uitdroogt. Vooral bij gebruik met een warmtemat.

Ik hield de warmte mat ook altijd aan want een constante temperatuur van rond de 23 gr is het beste.

Siemen23

Bedankt voor de tips, ik denk dat het mycelium naar boven komt, hoe verlaag ik de vochtigheid het beste? De zak telkens een tijdje open laten?

dernael

Bewuste gebruiker
Probeer de zak zo min mogelijk te openen ivm besmetting van je kit.

Je zou hem even kunnen openen en wat frisse lucht naar binnen laten, maar zorg dat je niet in de zak ademt of zoiets dergelijks.

Ik had ook vaak druppels water aan de binnenkant van de zak, maar heb daar verder geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Heb je je bak rechtstreeks op de mat staan? Dat raad ik wel af omdat de warmte dan niet weg kan.

Leg er bijvoorbeeld een opgevouwen theedoek tussen. Dan wordt je bak sowieso niet te warm.

Groetjes

Siemen23

Deze ochtend werd ik wakker en wapperde wat lucht in de zak tot ik ineens besefte dat er al heel wat hoedjes open stonden. Dit was totaal onverwacht aangezien de paddo's veel kleiner waren dan ik had verwacht. Ik zag ook nergens zwarte sporen liggen ondanks dat de hoedjes open stonden. Uiteindelijk slechts 100 gram geoogst :confused:

Bijlagen

• 94566782_241625933862661_1427872602088538112_n.jpg
    94566782_241625933862661_1427872602088538112_n.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 22

Siemen23

Heb gemerkt dat de hele bak vol mycelium zit, maar het dus niet op het oppervlak komt, al mijn vorige sets hadden altijd mycelium aan de voeten van de paddos en nu niets

dernael

Bewuste gebruiker
Je paddestoelen zien er goed uit. Voor een eerste flush is het niet een hele grote opbrengst, maar je mag tevreden zijn denk ik.

Ga anders volgende keer voor een 100% mycelium growkit. Die bakken zijn volledig gekoloniseerd en werken in mijn ervaring echt super.

Geniet van je stoeltjes! :wink:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Deze ochtend werd ik wakker en wapperde wat lucht in de zak tot ik ineens besefte dat er al heel wat hoedjes open stonden. Dit was totaal onverwacht aangezien de paddo's veel kleiner waren dan ik had verwacht. Ik zag ook nergens zwarte sporen liggen ondanks dat de hoedjes open stonden. Uiteindelijk slechts 100 gram geoogst :confused:
Ziet er goed uit hoor. Misschien paar uur eerder oogsten voor het mooie maar verder zien ze er prima, goed en lekker uit :yum:.

Neo-Shulginist

Badass junkie
100 gram is best een goede flush imo

Astronaut

Bewuste gebruiker
Is een warmtemat echt essentieel om te hebben voor het kweken van de paddo growkit, of kan het ook zonder warmtemat?
Want ik zit momenteel te wachten op de pakketbezorger die mijn growkit komt afleveren :grin: maar ik heb geen warmtemat... vandaar.
Ja dan ga je je toch afvragen of het dan gedoemd is om te falen en/of ik alsnog zo'n warmtemat moet kopen... wil natuurlijk wel waar voor m'n geld.
Verder heb ik een warm huis met vrijwel een constante temperatuur... dus ja of het dan echt nodig is roept bij mij dan twijfels op
Maar ik zou het graag van een ervaren paddokweker willen weten.
Groeten.

dernael

Bewuste gebruiker
Het is niet per se nodig, Zolang de bak in een constante temperatuur staat.

Ik heb gekozen voor een warmtemat zodat ik ook in de winter een stabiele temperatuur had voor mijn paddestoelen.

Anders had ik snachts de verwarming aan moeten laten en dat vind ik zonde.

Have fun!

Bovenaan