Waarom zo onderschat?

Deranged

Badass junkie
Ik zat eens te denken en dacht, eigenlijk is het best triest hoe de domme massa met cocaine omgaat tegenwoordig. De positie die cocaine heeft ingenomen in onze maatschappij is volkomen ongepast. Ik heb zelf ''the hard way'' geleerd dat er veel meer schuil gaat achter coke dan men beseft, het is tegenwoordig een van de belangrijkste ''party drugs'' van de Nederlandse uitgaansscene. Onder jongeren is hij ongelooflijk populair, iedereen neemt hem gewoon maar tot zich zonder dat ze weten wat voor risico ze lopen. Onwetende jongeren laten zich op naiive wijze met deze duivelse drug in, want ja ''1 enkel keertje kan geen kwaad''. Onder de hedendaagse jongeren zijn drugs als heroine en crack niet echt succesvol, ze zijn zich veelal bewust van de verslavingsrisico's en begrijpen dat deze onacceptabel zijn. Tegelijkertijd wordt echter bij snuifcoke het feit dat hij uberhaupt verslavend is helemaal genegeerd. Coke is een sneaky mindfuckende verslavingsdrug, toch wordt hij gezien als gezellige party drug. Ik kan uit ervaring zeggen dat 1 enkel keertje snuiven wel degelijk kwaad kan. Toen ik het zelf voor de eerste keer probeerde dacht ik ook geen seconde aan de verslavingsrisico's, toch heeft uiteindelijk die ene keer mijn leven jaren beinvloed. Ik was verslaafd na 1 keer, dat gebeurt. Men lijkt te denken dat het hun toch niet zal overkomen. En waarom dan wel niet?

Op het moment dat iemand besluit zijn eerste lijntje coke te nemen zet hij heel veel op het spel, hij neemt zonder het te weten een zeer groot risico en als het ff tegenzit veranderd de coke zijn leven in een ware hel. Het kan met deze drug veel verschillende kanten op, de schade die hij uiteindelijk aan iemands hele leven kan aanrichten lijkt grenzeloos. Als men echter besluit kennis te maken met hem geven ze hem hun volledige vertrouwen en denken ze niet aan welke kanten het op zou kunnen gaan. Ze denken geen seconde aan de kans dat coke hen alles afneemt wat ze dierbaar is. Of dat de coke hun geest en gedachten op sneaky wijze kan beinvloeden. Op het moment dat de coke je te pakken heeft en met je loopt te fucken heb je dit zelf voorlopig nog niet eens door, voor jou is coke dan nog steeds die leuke party drug. Terwijl hij op dat moment dingen met je leven doet die helemaal niks met wat voor party dan ook te maken hebben. Voor je omgeving verander je in een naar persoon, iedereen ziet dat er wat gaande is, behalve jijzelf.

Familie, vrienden, bankrekening, huis, noem het maar op. Hij kan je alles wat je dierbaar is van je af nemen. Hij kan je vervreemden van de enige mensen die iets voor je betekenen. Zoals ik al zei het streven van de coke is macht over mensen hebben, en daar slaagt hij keer op keer in. Hij kan je hele persoonlijkheid veranderen voor de rest van je leven. Kortom, het is absoluut geen party drug. De risico's die de cocaine met zich meebrengt zouden voor ieder weldenkend persoon overtuigend genoeg moeten zijn om hem niet de kans te gunnen. Er zijn mensen die de coke aankunnen en dus niet verslaafd eraan raken. Er zijn mensen die hier juist aanleg voor hebben en soms zelfs net als mij na 1 enkele keer al zwaar de lul zijn. Welke ben jij? Je kan het onmogelijk weten voordat je eraan begint. Zelfde als met heroine en crack, dat risico lijken de meesten wel te snappen. Snuifcoke is ook gewoon te gevaarlijk om een beetje voor de lol mee te gaan lopen klooien, het is belachelijk op wat voor blije manier men tegen dat duivelspoeder aankijkt. Het is echt ten zeerste af te raden om deze demoon ooit binnen te laten, èèn enkele keer liet ik hem via mijn neus naarbinnen. Ik was een van de ongelukkige bij wie het jaren duurde voor hij er weer uit kwam. Als hij je eenmaal heeft laat hij je niet zo makkelijk meer los. Laat de boodschap duidelijk zijn, COKE IS GEEN LEUKE GEZELLIGHEIDSDRUG MAAR EEN SMERIGE VERSLAVINGSDRUG.

Junkie_I

Experimenterende gebruiker
True true en nog eens true... Probeer zelf van mn cokeverslaving af te komen. Maar had NOOIT gedacht dat het zover zou komen dat ik verslaafd zou raken aan die troep!

Houd nu online een dagboek bij... over mn struggle!

http://dagboekvaneenjunk.web-log.nl

Dus als je niets te doen hebt...

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Ja jammer genoeg zie ik het ook gebeuren bij enkele vrienden.. ze zitten nog wel in de fase dat ze het niet erkennen maar vaak merk je het wel.. En als je erover begint zeggen ze gemoedelijk dat het allemaal wel meevalt of dat ze het "helemaal niet zo vaak doen, de laatste x was vorig weekend"

Tja wat doe je eraan?

p4r4n01d

Junkie_I zei:
True true en nog eens true... Probeer zelf van mn cokeverslaving af te komen. Maar had NOOIT gedacht dat het zover zou komen dat ik verslaafd zou raken aan die troep!

Houd nu online een dagboek bij... over mn struggle!

Dus als je niets te doen hebt...

jezus die site is neit te lezen .... al dat rosse doet pijn aan je ogen ..
en die letters + achtergrond combo is gewoon erg fout ....

wil je dat mensen relax je site kunnen lezen zul je toch echt de layout moetn veranderen .....

success ermee verder .... en success met afkicken :)

sneeuwuil

goed geschreven...

en zo te horen weet je net als ik waar je over praat...

ik was ook na een lijntje zwaar de lul... en spreek uit ervaring als ik zeg dat mijn leven er door kapot is gegaan...

maar ik ben nu vier maanden clean en blow, drink en snuif niet meer...

en dan bedoel ik nooit meer...

ik heb de duivel recht in de ogen gekeken, en dan bedoel ik mezelf...
de persoon wie ik was en wie ik was geworden...

Jij bent zo te horen net als ik een verslavingsdeskundige...

het doet me goed om te horen dat er ook mensen op deze site zijn die de boodschap uitdragen waar deze sluwe verslaving toe kan leiden...

wat jij schreef was voor ook bijna op alle fronten van toepassing...

maar ik ben trots dat ik nu voor het eerst na 20 jaar verslaving in staat ben zonder drugs te leven...

voor mij is vrij zijn van dwangmatige drugsverslaving de allergrootste prijs die ik kan winnen...

meer dan de moeite waard om voor te vechten...

groetjes... De sneeuwuil

HDA

Bewuste gebruiker
Dit geldt evenzo voor speed, alcohol, wiet, en alle soorten drugs...

Het is inderdaad schrijnend te lezen dat jongeren zo lichtzinnig met (hard)drugs omgaan. Ikzelf ben nooit zwaar verslaafd geweest, (coke : 1 gr. om de 2 à 3 weken en soms 1gr elk weekend) maar ik voelde dat 't de foute kant opging.

A

Anonymous

Gast
Coke is net als Hero een Dealersdrug. Zodra je junks als klanten heb gaan ze op de knieen.

spacekonijn

Badass junkie
maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die wel een enkel keertje uit nieuwschierigheid coke kunnen gebruiken en niet meteen verslaafd raken...

A

Anonymous

Gast
Ik heb 4 keer coke gedaan, maar ben niet verslaafd, ik vind het iets te intens, mischien is dat maar beter zo, want sos is een mindfucker heb ik ook gemerkt.

Junkie_I

@ p4r4n01d
vervelend voor je dat je zulke gevoelige ogen hebt... :wink: maar wel leuk dat je ffies een kijkje hebt genomen!
roze hoort bij me, dus kga mn kleuren - nog - niet aanpassen... misschien wel in de toekomst, maar vind de kleuren zelf mooi!
ennuh... over smaak valt niet te twisten! :wink:

www.dagboekvaneenjunk.web-log.nl

Psykaholik

Wijs gebruiker
idd kan heel langzaam gaan
bij mij was de 1ste keer nie echt bevallen eig, en heb dus lang niks meer gepakt
tot nog eens een paar kameraden coke waren gaan halen en ik natuurlijk nog eens een lijntje wou hebben voor nog eens te proberen en LEKKER da het was :mrgreen: :mrgreen:
toen na een week of 2 waren we nog eens gaan halen en ja toen beviel me het zeer goed.
en ik was toch zo goed als zeker da ik der nie aan verslaaft kon raken.
en in het begin ging het ook nog vrij goed ook kochten we dan met 2 man 1 gram ofzo per week.
maar dat heeft nie echt lang geduurt voor we ne gram de man gingen halen in het weekend.
en nog een tijdje verder kwam er regelmatig door de week ook nog eens een grammetje binnen.
ik besef nu maar al te goed MET COKE VALT NIE TE SPELEN!!!!!
heb nu met nieuwjaar mijn laatste keer coke gesnoven (toen was het al 2 gram voor ne avond :flushed: )
en de eerste 2 weken heeft dieje nest echt de ganse tijd in mijn kop rond gespookt
maar gelukkig helpt weed mij voor van da zenuwgevoel af te geraken.
na 2 weken ging het eig vrij goed dacht er nie meer veel aan.
merkte wel da mijn goesting in iets zeer fel de hoogte is in geschoten daarom nie per se coke maar gewoon iets
en nu de laatste week denk ik er weer meer en meer aan.
nie da ik het terug ga kopen ma soms word ge wel onnozel van da gevoel
[/url]

spacekonijn

Badass junkie
HDA zei:
spacekonijn zei:
veel mensen hebben blijkbaar teveel vertrouwen in hun eigen discipline...
Heel knappe analyse ! :grin:

ja he :rolleyes:

naja ik kan wel spelen met coke , ben toch veelste arm om verslaafd te raken en vind het ook niet echt heel fijn effect.

ken genoeg mensen die 1 keer in de ong 3 maanden coke snuiven en het dan wel leuk vinden maar je hoort ze er verder ook niet meer over hoor.

dus naar mijn mening( persoonlijke ervaringen) valt t wel mee

spacekonijn

Badass junkie
voorbeeldje

40 euro 1 gram coke

40 euro .
halve gram ket
halve gram salvia
5 euro wiet
en een microdot

wat denk je dat ik koop LOL :mrgreen:

melissa

Wijs gebruiker
hey ik denk morgen maar zo.....

2 maal 50 eurie is 100 eurie.......
eerste 2 lijntjes lol is plus minus 45 min....
1 nacht niet slapen.......
5 dagen verkankerd...........

of

2 maal 50 eurie is 100 eurie
zaterdag fris op........
en naar de stad om circa 5 uur winkel plezier te hebben
een aankoop doen waarvan ik nog lang plezier zal hebben........

ik hoop dat t werkt :P :P :P

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Had gisteren feestje met veel alcohol....
en veel........------------......

Ik weet wel weer waarom ik aan het stoppen was.. :)
Zonde? na 1,5 maand gestopt te zijn....Nee niet echt want nu weet ik het weer :) Het is namelijk geen zak aan... :wave:

melissa

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:

Zonde? na 1,5 maand gestopt te zijn....Nee niet echt want nu weet ik het weer :) Het is namelijk geen zak aan... :wave:

ohhhhhhhhhhhhhhhhh

nou zakt de moed in mijn schoenen psy.......
:wink: :wink: :wink:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
melissa zei:
Psychonaut1976 zei:

ohhhhhhhhhhhhhhhhh

nou zakt de moed in mijn schoenen psy.......
:wink: :wink: :wink:

Moet je niet doen,had er gewoon ff ..... aan,het was een zware afknapper
dus voorlopig geen vervolg...tot het volgende feest in een achterstandswijk waar iedereen er aan zit.hehe :wink:

Wortel

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Ik zat eens te denken en dacht, eigenlijk is het best triest hoe de domme massa met cocaine omgaat tegenwoordig. De positie die cocaine heeft ingenomen in onze maatschappij is volkomen ongepast. Ik heb zelf ''the hard way'' geleerd dat er veel meer schuil gaat achter coke dan men beseft, het is tegenwoordig een van de belangrijkste ''party drugs'' van de Nederlandse uitgaansscene. Onder jongeren is hij ongelooflijk populair, iedereen neemt hem gewoon maar tot zich zonder dat ze weten wat voor risico ze lopen. Onwetende jongeren laten zich op naiive wijze met deze duivelse drug in, want ja ''1 enkel keertje kan geen kwaad''. Onder de hedendaagse jongeren zijn drugs als heroine en crack niet echt succesvol, ze zijn zich veelal bewust van de verslavingsrisico's en begrijpen dat deze onacceptabel zijn. Tegelijkertijd wordt echter bij snuifcoke het feit dat hij uberhaupt verslavend is helemaal genegeerd. Coke is een sneaky mindfuckende verslavingsdrug, toch wordt hij gezien als gezellige party drug. Ik kan uit ervaring zeggen dat 1 enkel keertje snuiven wel degelijk kwaad kan. Toen ik het zelf voor de eerste keer probeerde dacht ik ook geen seconde aan de verslavingsrisico's, toch heeft uiteindelijk die ene keer mijn leven jaren beinvloed. Ik was verslaafd na 1 keer, dat gebeurt. Men lijkt te denken dat het hun toch niet zal overkomen. En waarom dan wel niet?

Op het moment dat iemand besluit zijn eerste lijntje coke te nemen zet hij heel veel op het spel, hij neemt zonder het te weten een zeer groot risico en als het ff tegenzit veranderd de coke zijn leven in een ware hel. Het kan met deze drug veel verschillende kanten op, de schade die hij uiteindelijk aan iemands hele leven kan aanrichten lijkt grenzeloos. Als men echter besluit kennis te maken met hem geven ze hem hun volledige vertrouwen en denken ze niet aan welke kanten het op zou kunnen gaan. Ze denken geen seconde aan de kans dat coke hen alles afneemt wat ze dierbaar is. Of dat de coke hun geest en gedachten op sneaky wijze kan beinvloeden. Op het moment dat de coke je te pakken heeft en met je loopt te fucken heb je dit zelf voorlopig nog niet eens door, voor jou is coke dan nog steeds die leuke party drug. Terwijl hij op dat moment dingen met je leven doet die helemaal niks met wat voor party dan ook te maken hebben. Voor je omgeving verander je in een naar persoon, iedereen ziet dat er wat gaande is, behalve jijzelf.

Familie, vrienden, bankrekening, huis, noem het maar op. Hij kan je alles wat je dierbaar is van je af nemen. Hij kan je vervreemden van de enige mensen die iets voor je betekenen. Zoals ik al zei het streven van de coke is macht over mensen hebben, en daar slaagt hij keer op keer in. Hij kan je hele persoonlijkheid veranderen voor de rest van je leven. Kortom, het is absoluut geen party drug. De risico's die de cocaine met zich meebrengt zouden voor ieder weldenkend persoon overtuigend genoeg moeten zijn om hem niet de kans te gunnen. Er zijn mensen die de coke aankunnen en dus niet verslaafd eraan raken. Er zijn mensen die hier juist aanleg voor hebben en soms zelfs net als mij na 1 enkele keer al zwaar de lul zijn. Welke ben jij? Je kan het onmogelijk weten voordat je eraan begint. Zelfde als met heroine en crack, dat risico lijken de meesten wel te snappen. Snuifcoke is ook gewoon te gevaarlijk om een beetje voor de lol mee te gaan lopen klooien, het is belachelijk op wat voor blije manier men tegen dat duivelspoeder aankijkt. Het is echt ten zeerste af te raden om deze demoon ooit binnen te laten, èèn enkele keer liet ik hem via mijn neus naarbinnen. Ik was een van de ongelukkige bij wie het jaren duurde voor hij er weer uit kwam. Als hij je eenmaal heeft laat hij je niet zo makkelijk meer los. Laat de boodschap duidelijk zijn, COKE IS GEEN LEUKE GEZELLIGHEIDSDRUG MAAR EEN SMERIGE VERSLAVINGSDRUG.
AMEN! Erger me vaak aan je topics maar dit is 100% waar!

Wortel

Bewuste gebruiker
melissa zei:
hey ik denk morgen maar zo.....

2 maal 50 eurie is 100 eurie.......
eerste 2 lijntjes lol is plus minus 45 min....
1 nacht niet slapen.......
5 dagen verkankerd...........

of

2 maal 50 eurie is 100 eurie
zaterdag fris op........
en naar de stad om circa 5 uur winkel plezier te hebben
een aankoop doen waarvan ik nog lang plezier zal hebben........

ik hoop dat t werkt :P :P :P
Wel 3 dagen later maar toch: Goede idee, zo moet je denken. Zo heb je ook mensen die stoppen met roken. En die leggen dan telkens geld appart waarvan ze normaal een pakje peuken zouden kopen. En dan hebben ze in eens heel veel geld om iets leuks te kopen? Zoiets kan je misschien ook doen?

matthijs

Badass junkie
Junkie_I zei:

@ p4r4n01d

mn layout is sinds vandaag denk ik beter leesbaar voor je... dus als je nog een poging wil wagen, dan is nu het juiste moment! :)
ah mooi. Ik vond het eerlijk gezegd ook lastig lezen. :stoned:

yellowmoon

Bewuste gebruiker
eigenlijk is het niet onderschat mensen die beginnen weten de risicos ook wel, maar ze weten die grootste mindfuck van coke niet, het gevoel van dat alles goed gaat en komen meestal achter dat het slecht gaat wanneer ze geen geld meer hebben om coke te kopen en dan is het meestal te laat

cadou

Belezen gebruiker
ehhh....ik vind coke alleen gevaarlijk voor mensen met weinig zelfvertrouwen. Als je er gevoelig voor bent is coke heeeeeeeeeeeeeeeeel sneaky, true!!!!!
Ik vind coke geen partydrug want een avond goed op coke is duurder dan de meeste party's zelf, wat is dan de toegevoegde waarde?
Maar om nu te stellen met een 1ste lijntje zet je alles op het spel, nee dat is niet anders dan een pil slikken, kan ook een verkeerde zijn. that's the game als je met drugs speelt.
Wat ik wel merk in mijn omgeving is dat het me opvalt op feestjes dat als er iets voorbij komt wat onbekend is, er toch altijd mensen zijn die nemen zonder dat ze weten wat ze nemen, dus daar heb je absoluut gelijk in. Dat ligt niet aan coke of andere drugs, dat zijn gewoon oliedomme mensen. Dat zijn dezelfde mensen die zonder rijbewijs rondtuffen. stommerds.

cadou

Belezen gebruiker
^_^ zei:
cadou zei:
blijkbaar meer dan jij want ik val niet voor coke!!!!!!!

Weer zo opmerking, jij denkt dus gelijk dat ik wel coke verslaafd ben?

Ja natuurlijk! Als jij vind dat ik er niets vanaf weet omdat ik toevallig geen verslaafde ben, dan voel je je blijkbaar aangevallen, en mensen die niet verslaafd zijn hoeven zich niet aangevallen te voelen als iemand opmerkt dat het niet aan de drug zelf ligt.
En als je niet verslaafd bent dan doe je je wel zo voor.

cadou

Belezen gebruiker
Lijkt mij simplistisch om eerst je huis en je familie/vrienden kwijt te moeten raken voor dat je er een mening over mag hebben.
Ik snap dat coke voor mensen erg tricky kan zijn. Maar omdat ik niet gevoelig ben voor cokeVERSLAVING, en alleen recreatief coke heb gebruikt betekent niet dat ik niet weet hoe coke KAN zijn, heb ook mensen in mijn omgeving goed door coke in de goot zien belanden.
Toch vind ik dat je dat niet de drug op de kop mag geven.

Deranged

Badass junkie
Ik ga er niet meer over in discussie. Aan het begin van dit topic staat uitgebried beschreven hoe coke te werk gaat, als je het daar niet mee eens bent is dat jouw probleem. Als coke voor jou zo niet werkt dan kan dat en is dat heel fijn voor je.

El Retro

Wijs gebruiker
Je kan er idd eindeloos over discussiëren, het heeft echter totaal geen zin. Coke fuckt idd met je mind, maar dat doet elke drug. Coke doet dat op een meer sneaky manier, waardoor je het zelf niet zo zeer gaat geloven dat het je langzaam maar zeker in zen macht begint te krijgen. Omdat de coke jezelf ook op het moment dat je onder invloed bent vanalles wijsmaakt. En het is op die momenten dat je domme beslissingen neemt, door bv. te lenen van vrienden of bij te gaan kopen terwijl het totaal niet nodig is, of dingen zeggen die je beter niet had gezegd, dit is alleszins mijn ervaring hiermee... Natuurlijk is dat niet zo voor iedereen, maar ik denk toch voor een groot stuk van de gebruikers dit wel van toepassing is, of toch herkenbaar.

Bovenaan