waarom heroïne ?

aapkut

Badass junkie
ik vroeg me af waarom sommige van jullie heroïne zijn gaan gebruiken als ik zo hier en daar lees over heroïne is nooit iets goed, dus ik vroeg me af waarom jullie zijn gebruiken ?

Beetje raare vraag meschien maar ik vraag het me echt af >.>

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik (geen gebruiker) denk dat een deel het onbewust doet. Dus blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten. Een deel omdat ze denken dat het zo erg niet is(of dat niet weten) en het toch erg lekker lijkt. Een een deel omdat ze gewoon iets extreems willen.

Maar ik weet het niet maar dit lijken me wel logische verklaringen.

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Ik denk uit onzekerheid. Ze willen voor zichzelf bewijzen van:
' Ik kan die drug wel aan, ik word niet verslaafd '.

Een soort zelftest. Helaas is het niet risicoloos

aapkut

Badass junkie
snap zelf niet waarom je zou iets riskant zou doen maarja iedereen zit weer anders in elkaar :P

Spec87

Newbie
Waarom niet? In uitwerking valt heroïne wel wat met GHB te vergelijken, allebei geven je een lekker, sloom, gevoel. Je moet alleen wel sterk in je schoenen staan, maar het is echt niet zo dat je na 1x gebruiken verslaafd bent.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
nieuwschierigheid waaarschijnlijk.
of omdat vrienden het ook doen.

ik zou zelf ook nog wel een keer heroine willen gebruiken, om te weten wat het effect enzo is.-
maar weet dat ik daar nu nog niet sterk genoeg voor ben.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Soms als het allemaal niet meezit dan krijg je zo'n roes zombie gevoel van fock it ook maar! Niets dan me nu echt kan schelen, dat moment plus b.v. naar een sick festival of feest gaan dat meerdere dagen duurt en je op een gegevenmoment zo wasted bent van vanalles en nogwat dat als je bruin aangeboden krijgt je denkt boeiuhh dat kan der ook nog wel bij!

Nu zie ik het mezelf alsnog niet snel doen maar mis ook elke behoefte what so ever.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de keuze om smack te gebruiken voor velen nooit een echte bewuste keuze is geweest, maar een toevalligheid die als secundaire bijvoeging begon, en als primair eindigde.

Vaak in groepsverband, was en is het gewoon bij de start een middel tussen meerdere dat wordt gebruikt en vaak als 'afsluiter' na een nachtje met veel andere middelen. Vaak volgt er dan een periode waarin heroine zonder op te vallen gewoon deel uit maakt van de middelen die routine matig worden geconsumeerd over de nacht. Zoals we in onze jeugdige tijd allemaal wel het polygebruik meemaken in de vriendenkring, waarbij feesten worden afgestuind en je bij elkaar in de ochtend in de bank neerploft. En je je de volgende nacht vooral de energizers en sfeermakers van de nacht zelf herrinert.

Heroine valt niet op, het is het rustige jongetje in de klas, vaak in gezeldschap van mede middelen die duidelijk boven het maaienveld uitsteken en gevoelsmatig veel sterker de overhand hebben.

En na verloop van tijd, als de moeheid optreed en het wilde leven zich wat begint in te dammen, is de klas leeg en hebben de amfetamines, de joints, de biertjes, de coke en pillen plaatsgemaakt om het huisje, het werkleven en een relatie ruimte te geven.

En dan blijkt dat stille jongetje hèèl veel noten op zijn zang te hebben, hij klemt zijn benen en armen om z'n tafel en stoel en wil de klas niet verlaten. Het is een driftkop, eentje die niet met zich laat sollen en weet hoe van zijn meester een onderdaan te maken. Hij blijkt alle sleutels in een afsluitbaar kasje te hebben achter slot en grendel en begint angstvallig te commanderen en laat z'n onderdaan kennismaken met een nog nooit eerder gevoelde onbalans en zwakte in lichaam en geest. Het jongetje pakt de aanwijzer van het bord en geeft opdrachten en steekt er tevens mee. De deur van het klaslokaal zit inmiddels op slot en op het schoolplein is zelfs niemand meer te zien.

Het gevecht begint, eerst moet de ommezwaai komen en de moed om met blote vuisten het glazen deurtje van de sleutels open te slaan. En dan begint de hel van ze allemaal nog moeten onderscheiden met compleet geheugen verlies, om te weten hoe dat vroeger allemaal ook alweer ging en werkte.

It's your hell and your dream. De engelachtige droom tot de dood doorslapen is de ultieme eindstreep voor de heroine verslaafde. Maak een loopje als je sterk bent, maar kijk uit want een marathon laat je halverwege slapen op het wegdek.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik twijfel er niet aan dat je dat niet durft te zeggen als je recht tegenover me zou staan in een kroeg.

Atropa

Bewuste gebruiker

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik ben behoorlijk conservatief m.b.t homoseksualiteit in 't openbaar. Maar dat had je ook gewoon kunnen vragen.

De bescheidenheid die de Islam met zich meedraagt ligt dichter bij me, dan het Joods-Christelijke gedachtengoed die de meeste hier waarschijnlijk van hun ouders hebben meegekregen.

Maar ik zal me verontschuldigen voor m'n bijdrage aan het forum, die bedoelt was om mensen stabieler om te laten gaan met dope.

J0rrit

Badass junkie
Deranged zei:
Wat een geretardeerde reactie, maakt het plaatje compleet.

Kijk je eigen reactie dan, total onnodig en offtopic. Denk dat je maar eens bij jezelf moet beginnen als je zon reacties geeft, loser.

Echelon

Belezen gebruiker
Gaat lekker hiero...

Ik stel voor dat we al die hippie df meetings eens vervangen door ouderwetse barfights. Dan zijn dit soort discussies ook niet meer nodig.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Wromtraxe zei:
Ik denk uit onzekerheid. Ze willen voor zichzelf bewijzen van:
' Ik kan die drug wel aan, ik word niet verslaafd '.

Een soort zelftest. Helaas is het niet risicoloos

Klopt, ik zie dit nu ook in mn omgeving het maakt me zo gefrustreerd en machteloos het liefst wil ik niks meer met heroine gebruikers te maken hebbe.. en als je dan zegt dat je je zorge maakt zegge ze; oooh nee maar ik doe het maar 1x in de week of weetik veel wat.

It really really get's me frustrated :angry:

Maar ik weet wel zeker dat ik dit NOOit zelf wil gebruiken, ook niet als zelftest.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik d8 ook dat k het allemaal kon hebben :) en totdat ik ging basen en chinezen kon ik ook alles hebben .. erna moest ik alleen die twee per se hebben en dat kon ik eigenlijk weer niet hebben :wink:

om het hoge niveau van mijn voorgangers even te evenaren :
tegen mij zou je zoiets zeker niet zeggen in de kroeg want ik kom alleen in dozenkroegen en homobars :) ( meldt zich met flikkerig wapperend handje aan voor barfight :rock: )

alhoewel ... doe mij die britney van die ingetogen atropa maar :) met zo'n vrouw hoef je nooit bang te zijn voor je tokkiebuurman :wave:

:sunglasses:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit heroine zou proberen, maar hmm, redenen? Denk om de reden dat ik wel eens drugs heb gebruikt die ik oorspronkelijk niet van plan was (ongeteste XTC, speed een keertje tijd geleden, 2c-b snuiven wat ongelovelijk pijnlijk zou zijn); Zo naar de klote zijn na een tijd feesten dat je het er allemaal toch inmikt. Qua die speed was het trouwens niet om de speed, maar om wakker te blijven in de trein terug naar huis; Echter, nuchter had ik dus echt geen speed genomen, maar het werkte wel om niet om te vallen op de terugreis.

Bij heroine en crack zou dat echter niet gebeuren.. Heb het een keertje aangeboden gekregen (wat bruin om te chinezen), toen kickte m'n basale tripinstinct van "ontwijk alles wat levensgevaarlijk is of gevolgen heeft" in, wat ik bijv heb als iemand me in een trip bedreigt, er een gevaarlijke situatie komt, er politie komt om iets etc; Zo snel mogelijk en onopvallend in de menigte verdwijnen en zo'n groot mogelijke afstand tussen mezelf en het probleem scheppen, in zo'n kort mogelijke tijd.

Mindgamer

Badass junkie
Tja...Heroïne...

Mijn leven bestaat uit leuke periodes, maar ook periodes waarin ik heel depressief en zelfdestructief ben. Het moet maar even gebeuren dat ik dan heroïne krijg aangeboden. Grote kans dat ik te zwak ben, of op dat moment schijt aan alles heb, dat ik het ga gebruiken :( In de goede periodes bid ik dat het leven niet slechter wordt...

Oom Klaas

Badass junkie
Voordat ik in een doodstil kloostertje zit voor een lange lange tijd, wil ik het zeker nog proberen maar dan zou ik het wel willen spuiten.

Ik ben en blijf nieuwsgierig maar angst heeft nog steeds de overhand in beslissingen met betrekking tot drugs.

Sarori

Bewuste gebruiker
Met een gezonde angst is niets mis. Angst is een slechte raadgever per slot van rekening :)

Mijn nieuwsgierigheid heeft overwonnen en de angst is verdwenen door mij er grondig in te verdiepen. Daarvoor in de plaats kwam wel waakzaamheid.

De tijd zal leren of dat voldoende is...

Ik doe niet aan barfights btw...
In de bars waar ik meestal kom wordt wel met de handjes gewapperd, maar daar durven ze niet mee te slaan. Slecht voor de nagels ook :wink:
Het flikkert er al genoeg :grin:

Milos

Belezen gebruiker
@deranged;
zielig knulletje toch, jij en je starwars

OT: omdat ze levensmoe zijn en alles maar de pot op kan?

bigles

Experimenterende gebruiker
ik sta voor alles op wat drugs betreft maar heroine is een domein die ik nooit of ten immer ga betreden, ik ken genoeg mense die eraan kapot gegaan zijn, ik haat dat vieze bruine tyfusheroine gedoe

ktja

Experimenterende gebruiker
Dit topic ging over waarom mensen heroine zijn gaan gebruiken, niet om je persoonlijke mening over herione te geven :wink:

greenpower zei:
Ik (geen gebruiker) denk dat een deel het onbewust doet. Dus blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten. Een deel omdat ze denken dat het zo erg niet is(of dat niet weten) en het toch erg lekker lijkt. Een een deel omdat ze gewoon iets extreems willen.

Maar ik weet het niet maar dit lijken me wel logische verklaringen.
Uhm, blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten...? Dat is de grootste bullshit die ik in lange tijd heb gehoord. Heerlijke urban myth troep. Heroine wordt zowieso altijd op folie gerookt en nooit in een joint, en zo als ik dus al zei is wiet of hash kopen die "versneden" is met heroine dus echt absolute onzin, dat gebeurt niet, evenmin als dat heroine weleens wordt versneden met strychnine, ook al zo'n fijne urban myth. Nee, veel mensen raken aan de hero omdat weleens coke doen, snuiven of roken maakt niet uit, en daarna voor de come-down iets willen hebben om rustig te worden en te ontspannen en het vervelende na-effect van de coke tegen te gaan. Dat wordt dan vaak heroine aangezien de coke dealer vaak ook heroine verkoopt, al helemaal de base coke dealers. Het gebeurt ook weleens dat iemand weleens wat heroine heeft geprobeert en het wel leuk vond, maar niks om verslaafd aan te kunnen raken en de heroine in vergetelheid raakt en het maanden niet meer gebruikt en dan dient er ineens een vervelende periode aan waar wat emotioneele demping wel fijn zou zijn, en dat fijne effect van heroine ineens te binnen schiet. Dan volgt een korte periode heroine om de emotioneele crisis te boven te blijven, en die korte periode wordt een lange, totdat je het alleen nog maar gebruikt om geen ontwenning te krijgen. Zo is het ook bij mij gebeurt. Er zijn heel wat wegen die naar Rome leiden, en trouwens ook heel wat die naar Heroine leiden.

Bovenaan