Waarom er ooit het atoombom wapen ontwikkeld is, dat was in die tijden óók niet bekend bij de bevolking.
Dit was voorbehouden voor enkele wetenschappers.
Enkele jaren daarna, is het ingezet.
Met onvoorziene, en ontstellende gevolgen.
Aan biowapens is óók al erg lang gewerkt.
En, de chemische wapens. Ook ingezet, en ook afschuwelijk.
Ik dwaal even een beetje af, dus even off topic, ik zal nooit de instructie filmpjes vergeten, die ik in mijn militaire opleidingstijd gezien heb.
Over chemische wapens, destijds, wat het zijn, hoe deze kunnen werken, en hoe je daar dan als je veel, veel geluk hebt, nog iets tegen kunt doen.
Nooit vergeet ik ze. Nee.
In het kort beschreven, werken ze als volgt:
Als er een heeeeel klein druppeltje van dat spul op je huid terecht komt, dan merk je 5 minuten niets.
Maar in je lijf, daar gebeurt van alles, het zenuwgas gif wordt razendsnel verspreid...
Na 7 minuten ga je wazig zien, en je wordt misselijk. Je geeft over.
1 tot 2 minuten later is het exit moeder aarde!
Je overlijdt.
In de praktijk zou dit er als volgt uitzien:
Je loopt bijvoorbeeld met een peloton strijdmakkers over een grasland, langs een bosrand.
Er komt een vliegtuig over.
Daar is verder niets aan te zien , en je Let er verder ook niet op.
En dan, ineens, een tijdje later, gebeurt er dit:
Er vallen er mensen van je peloton om, gaan overgeven, en sterven.
De één, na de ander.
Nu Let je wél op, en je pakt een van de 3 atropine injecties, die je bij je draagt.
Deze gebruik je bij de vallende kameraden.
Daardoor hebben deze dan tenminste nog een kans, om deze ervaring te kunnen overleven.
Nou, dit is nogal wat,nietwaar?
En nu terug on topic:
Dat er aan biowapens gewerkt is, en nog altijd wordt, dat is bekend. Denk aan Antrax, miltvuur, noem ze maar op.
Saddam Hoessein bijvoorbeeld was één van de geïnteresseerden...
Biologische,wapens voor massa vernietiging. Weten we dit nog? Zeer effectief waarschijnlijk, maar :
Het enige probleem wat men ermee had, was het onder controle kunnen houden van de uitwerking.
Maar hiermee kan je middels onderzoek, en experimenten, wellicht iets aan veranderen.
Dus, hierin is voor jaaaren werk.
En dan een kleine twee maanden geleden gebeurt het dan toch ....oeps...
,er ontsnapt iets.!
En de crisis begint...
Wie gelooft er nou de Chinese sprookjes over een vismarkt, en Bushmeat, óf vleermuizen, dat of die de oorzaak zouden kunnen zijn?
Ik in geen geval niet.
En nu weten jullie, waarom.