Waar komt het Corona virus vandaan?

• Onderwerp starter Revolutionair
  • Startdatum

ATGC

Bewuste gebruiker
Bij de WUR noemen ze het liever een gemuteerd SARS 2 virus. Fijn, daar worden we allemaal blijer van.

Vind ook dat die meneer erg stellig is over zoönose en specifiek door consumptie/gebruik "wilde" dieren in China als oorzaak. Hoor er graag wat meer mensen in witte jassen over...

Martinus

Wijs gebruiker
Bijna alle plagen zijn afkomstig van dieren. Een mensen ziekte die in mensen heerst daar heeft iedereen weerstand tegen. Maar een nieuwe ziekte die overspringt van een dier naar een mens. Dat is net een stormram.
Dat gebeurt alleen als mensen en dieren te intiem samen leven of door het onzorgvuldig eten van wildvangst.
Er is een reden waarom er altijd zo panisch word gedaan als er een dierenziekte heerst in de landbouw. Dan worden stallen geruimd en alles afgemaakt.
Stel je voor dat het muteert en overspringt op mensen..

Ik werk wel eens op boerderijen en als je ziet hoe vaak bijvoorbeeld geiten ingeënt worden tegen ziektes. Tis bijna zielig.

R

Revolutionair

Gast
Ja heb je Rutte gehoord als je het eenmaal hebt gehad ben je daarna immuun.
Dat gaat helpen dus ik ben gezond dus kan het krijgen en daarna niet meer verspreiden :)

Waar maak je je druk om, jij ging toch verder met je leven, inclusief handen schudden, sporten en feestjes geven?

Dus ik ben gewoon nog mijn ding aan het doen.
Laat even weten waar het vandaan komt.

Weer China idd

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Dat gaat helpen dus ik ben gezond dus kan het krijgen en daarna niet meer verspreiden :)
Niet te vroeg gejuicht. Groepsimmuniteit werkt niet zo goed bij dit coronavirus.

R

Revolutionair

Gast
Niet te vroeg gejuicht. Groepsimmuniteit werkt niet zo goed bij dit coronavirus.

Het zou wel moeten.. Willen we anders een jaar binnen zitten. Er zitten hier mensen met kritiek die gewoon carnaval gingen vieren terwijl er al lang duidelijk was dat dit geen griepje was maar dat er mensen aan stierven. Dus over hypocriet gesproken 🤗

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Het zou wel moeten.. Willen we anders een jaar binnen zitten.
Het virus moet niks. Dat houdt zich niet aan regels.

De toekomst gaat het uitwijzen. Maar met wereldwijd een sterftepercentage van rond de 4%, en de hoop dat het pas enigszins te beteugelen is wanneer een groot deel van de bevolking het virus al heeft gehad, gaan er nog heel wat doden vallen.

De Zandman

DF-koning
Dat gaat helpen dus ik ben gezond dus kan het krijgen en daarna niet meer verspreiden

Dat kan hij wel zeggen, maar er zijn gevallen bekend waarbij mensen voor de tweede keer corona hebben gekregen...
Dus, hr Rutte. ( U vertelt zoals zo vaak ) niet de waarheid.

Nu even kijken maar de jaarlijkse griepgolf.
En dan niet een zware verkoudheid, nee, de échte griep. Ook wel genoemd : influenza.
Hoeveel mensen leggen door deze virusziekte het loodje? Heel wat!
Daarover wordt niets gezegd....
Vervolgens de mondkapjes hysterie.
De mondkapjes, die wél enigzins helpen, dit zijn dus niet de stukjes pleepapier van 12 stuks voor 5 euro, maar de echte. Die van 20 euro per stuk.
Waarmee je het nog geen uur volhoudt.
Virussen zijn heeeel erg klein.
Die dringen zó door de pleepapieren zakdoekjes heen.
Deze dingen zijn niet meer aan te slepen.....
Terwijl via de ogen dit virus ook makkelijk binnendringt..
Ik vind de gasmasker van defensie veel beter helpen. Deze bedekken dus wél de meest kwetsbare plekjes.
Ook hierin is een zeer lucratieve handel gestart...
En de Bulgaren en Roemenen. Die stelen mondkapjes met honderdduizenden tegelijk.
Kan je goed mee verdienen tegenwoordig, zo het schijnt...
Ik ga zelf bij een lingeriezaak een goedkope bh kopen.
Daarvan maak ik 2 mondkapjes, en ik ga hiermee op straat paraderen!
Eens zien, wat hier over de reacties zijn!

Laatst bewerkt:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Dat je imuun wordt na een keer Corona kan wel de prullenbak in ja.

Die lockdown gaat er uiteindelijk overal komen denk ik, tezamen met forse kritiek waarom die lockdown er niet eerder is gekomen.
Ja zou je denken? Echt volledige lockdown, zoals, iedereen thuis blijven, niemand naar buiten. Dat kan toch niet? Vitale beroepen enzo dan?

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
het is onduidelijk of het een tweede keer is dat de mensen besmet raken of dat een poosje slapende is?

waar het vandaan komt en verdere expertise:

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Zeelanddude
Zo'n lockdown houdt in dat je niet buiten mag komen behalve naar je werk, supermarkt en en de apotheek en weer terug naar huis daar van.

En ja, dat denk ik. Hier in Brabant zitten de intensive cares al overvol terwijl we pas aan het begin zitten van deze crisis. In dit tempo van verspreiding zitten alle IC's in Nederland binnen 2 weken vol en kunnen we niet iedereen meer de juiste zorg bieden die ze nodig hebben. Daarom verwacht ik binnen een paar dagen zo'n lockdown, die voor nog meer vertraging zou moeten zorgen. En zelfs dan denk ik dat we in de problemen zullen gaan komen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Zo'n lockdown houdt in dat je niet buiten mag komen behalve naar je werk, supermarkt en en de apotheek en weer terug naar huis daar van.
oh wel, in principe zit ik dan de laatste dagen al in lockdown. Zit ziek thuis dus ga niet naar het werk, afgelopen vrijdagavond even naar de coffeeshop geweest, en gisteravond even naar de supermarkt. Verder loop ik af en toe een rondje in mn tuin om toch even buiten te zijn maar verder tja.... Wel veel meer telefonisch contact met mn vrienden en familie, dat dan weer wel.

R

Revolutionair

Gast
Net bij de Apotheek geweest.
Eentje erin en eentje eruit..
Supermarkt medewerkers zitten achter het plastic..
Dus het lijkt wel die kant op te gaan.

De Zandman

DF-koning
Ik zie de lock down als noodzakelijk.
Hoe te langer ermee gewacht wordt, Hoe temeer mensen er in de ellende komen.
Opschieten Rutte!!

Mijn apotheek nu :
Middels een soort pin apparaat buiten Kan je medicatie ophalen.
Je krijgt een sms met een code, en deze toets je in.
Vervolgens komt jouw medicijnenpakket in een luikje, dat je dan kunt openen.
Ik hoef niet meer naar binnen en sta ook niet meer in een rij.
Goed geregeld zo...!

Laatst bewerkt:

Purplext

Badass junkie
Op mijn werk (huisartsenzorg) hebben ze besloten het coronacentrum voor onze woonplaats te worden. Alle andere praktijken gaan dus alles telefonisch doen en wij gaan de fysieke zorg leveren.
Ik merk dat ik behoorlijk moe ben en 's nachts wakker schrik met het woord corona in m'n hoofd op repeat.

Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik de hele dag niks anders meer hoor.
Ik ben overigens dankbaar dat ik een vitaal beroep heb en dus mag doorwerken. Ik ben ook getuige van veel hartverwarmende acties. Kon het altijd maar zo zijn; begripvolle mensen en sociale acties, normaal word ik de hele dag uitgescholden en bedreigd :upsidedown:

De Zandman

DF-koning
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.
Ik denk ook opzettelijk!

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!

Bijlagen

• 5EB69805-5050-464C-88FA-DE1B9C6EDAF8.jpeg
    5EB69805-5050-464C-88FA-DE1B9C6EDAF8.jpeg
    876,4 KB · Weergaven: 41

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Wat een rampzalig laag niveau. En dan heb ik het niet over de grammatica en spelling.

Juist door lekker door te gaan met alles is de kans erg groot dat er teveel mensen tegelijk besmet raken. En dan raken de IC's overbelast. Het is nu wel duidelijk dat niet alleen bejaarden in de risicogroep horen.

Dit zijn dezelfde soort mensen die als zij of een familielid het wel krijgen en ernstig ziek raken gaan zeiken op de bezuinigingen in de zorg.

Levensgevaarlijk, dit soort zelf verklaarde experts op social media, helemaal als ze ook nog eens de hersencapaciteit van een pinda hebben.

Het grootste non-argument is nog wel dat van andere ziektes meer mensen per dag dood gaan. Daar schieten echt de tranen van in mijn ogen. Natuurlijk, er gaan elke dag mensen dood, maar het dodental van het coronavirus neemt in een steeds rapper tempo toe.

De Zandman

DF-koning
Italië, daar is te zien wat er gebeurt als je de regels in de wind slaat.
Vele, vele doden.
Ik heb enkele Italiaanse kennissen, en deze hebben mij dit gezegd .
Ze blijven niet binnen.
Ziedaar.
Nee. I disagree.
Dat verhaaltje is een voorbeeld van burgerlijke ongehoorzaamheid.
Niks meer. Niks minder.
De grammatica is pseudo bulgaars_ Nederlands...

Cerberus

Wijs gebruiker

Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).

FerdFatoehaus

Badass junkie
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben! We laten ons wel he-le-maal gek maken. Ik val tussen de personen die er nuchter over denkt.
Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).
Meer valt er niet over te zeggen.

R

Revolutionair

Gast
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben!

Ik ben ook niet in paniek hoor!
Zo als ik het zie was er in dec 2019 al duidelijk dat er een ernstig virus was dat zich razend snel ging verspreiden.
Er werd maanden niks gedaan.
Ik nam het toen wel serieus.
Maar mensen gingen gewoon op vakantie naar zwaar besmette gebieden en konden bij schiphol gewoon doorlopen...
Nu maanden later wanneer het te laat is paniek?
Fuck dat en ik doe rustig aan maar doe gewoon wat ik moet doen.
Nu blijkt de virus dus dagen lang te kunnen overlevrn op plastic? En je kan meerdere keren besmet raken?

Paniek had 3 maanden geleden gemoeten niet nu!
Als mijn tijd is gekomen dan is het gekomen.

Paar maanden te laat in grijpen...
🤷‍♂️

Rivalrie

Badass junkie
Ik ben ook niet in paniek hoor!
Zo als ik het zie was er in dec 2019 al duidelijk dat er een ernstig virus was dat zich razend snel ging verspreiden.
Er werd maanden niks gedaan.
Ik nam het toen wel serieus.
Maar mensen gingen gewoon op vakantie naar zwaar besmette gebieden en konden bij schiphol gewoon doorlopen...
Nu maanden later wanneer het te laat is paniek?
Fuck dat en ik doe rustig aan maar doe gewoon wat ik moet doen.
Nu blijkt de virus dus dagen lang te kunnen overlevrn op plastic? En je kan meerdere keren besmet raken?

Paniek had 3 maanden geleden gemoeten niet nu!
Als mijn tijd is gekomen dan is het gekomen.

Paar maanden te laat in grijpen...
🤷‍♂️
Volgens mij blijken apen na 1x ziek te zijn geweest van het virus, immuun te zijn voor het virus. Ik kreeg zelf niet de indruk dat het bij mensen anders zou zijn. Zijn er bronnen beschikbaar dat mensen vaker ziek worden? Denk dat de wetenschap er nog niet helemaal uit is hoe dit werkt....

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja, misschien dat niet IEDEREEN antilichamen aanmaakt, maar er zijn er wel die het doen, want op basis van die antilichamen proberen ze nu vaccins te ontwikkelen. Dat groepsimmuniteit niet kan werken is even onmogelijk te zeggen als dat het wel werkt op dit ogenblik.

R

Revolutionair

Gast
Weet je wat me opvalt pik. Als iemand zijn/haar mening deelt, wil jij PERSE dat diegene jou mening volgt. Dat kan toch niet. Iedereen heeft z’n eigen mening en z’n eigen gedachtes over iets!

Dat weet iedereen langzamerhand wel...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Weet je wat me opvalt pik. Als iemand zijn/haar mening deelt, wil jij PERSE dat diegene jou mening volgt. Dat kan toch niet. Iedereen heeft z’n eigen mening en z’n eigen gedachtes over iets!
Dit gaat om een mening gebaseerd op foutieve feiten. Dus simpelweg onjuiste informatie. Eigen gedachtes zijn prima maar dat screenshot wat jij gepost hebt staat vol met klinkklare onzin. Een mening gebaseerd op onzin is nog steeds onzin.

Ik wil je alleen maar laten zien dat je zulke repost onzin op Facebook niet moet geloven of in ieder geval controleren of het klopt.

Grappig ook dat je niet in gaat op de feiten maar mij wel persoonlijk aanvalt.
Dat weet iedereen langzamerhand wel...
Bedankt voor deze waardevolle bijdrage.

Bovenaan